Nowsze płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Falik
Posty: 8
Rejestracja: 13 lut 2009 20:42

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Falik » 28 cze 2019 09:26

Rozciągnięcie poziomu cech było by miłe. Najlepiej tak solidnie by nadludzki poziom był praktycznie nieosiągalny. Dodatkowo nie ukrywanie ile brakuje do następnego poziomu - tak jak teraz powyżej epickiej wartości.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Werbat » 03 lip 2019 13:35

Dziękuję Taraelowi (i wszystkim zaangażowanych) za https. Propsy.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Strideo
Posty: 78
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Strideo » 03 lip 2019 13:44

Czy to oznacza, że zostanie też wprowadzone szyfrowane połączenie z MUDem dla innych klientów? Mudlet np. ma taką opcję.
--- Strideo ---

Awatar użytkownika
Tarael
Posty: 34
Rejestracja: 31 mar 2014 22:01

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Tarael » 03 lip 2019 19:59

Strideo pisze:
03 lip 2019 13:44
Czy to oznacza, że zostanie też wprowadzone szyfrowane połączenie z MUDem dla innych klientów? Mudlet np. ma taką opcję.
Nie od razu, ale prędzej czy później tego też się doczekamy.

Awatar użytkownika
Strideo
Posty: 78
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Strideo » 03 lip 2019 21:34

Tarael pisze:
03 lip 2019 19:59
Strideo pisze:
03 lip 2019 13:44
Czy to oznacza, że zostanie też wprowadzone szyfrowane połączenie z MUDem dla innych klientów? Mudlet np. ma taką opcję.
Nie od razu, ale prędzej czy później tego też się doczekamy.
Super, dzięki za odpowiedź.
--- Strideo ---

Vimrid
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2019 16:05

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Vimrid » 04 lip 2019 22:46

Należą się podziękowania Czarodziejom za wysłuchanie żali i doprowadzenie expa do porządku. :) Także dziękuję. Oby tak dalej. ;)

EDIT: Za wcześniejszą sprawną pomoc również dziękuję.

Awatar użytkownika
Umg
Posty: 48
Rejestracja: 18 wrz 2016 16:03

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Umg » 05 lip 2019 14:43

A może tak ponarzekajmy na predkosc wbijania nieznaka!
Wpisujcie "za" i "przeciw".

moje przeciw:
- czas wbijania - dramatyczny wzrost z kilku/kilkunastu minut do kilkudziesieciu... troche (bardzo) demotywujace, brakuje marchewki za ktora mozna gonic...

moje za:
- magiki miały wpływać na cechy (?), co mogłoby przyspieszyć EXPA (kochane nieznaczki), ale na razie nie zauważyłem jakiegoś wpływu na nie... bylaby to dobra alternatywa dla obcietego alkoholu, wiec jezeli mialo to tak wygladac, a nie wyglada - bo jeszcze nie jest podpiete, to jestem ZA takim systemem.
Ilane nuci: Oslonmy Ilane.

Aulus
Posty: 35
Rejestracja: 13 sty 2018 18:41

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Aulus » 06 lip 2019 00:45

Szkoda, że nie ma możliwości zapomnienia umiejętności np. walki dwiema brońmi tak do 0%.

Awatar użytkownika
Rork
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2019 11:53

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Rork » 07 lip 2019 11:31

Witam!

Kilka uwag na temat stanu samej gry po pieciu-szesciu tygodniach grania zoltodziobem. Oczywiscie czesc z tych spostrzezen moze wynikac z losowosci i braku wiedzy na temat tego czy owego, np jak sprawy sie maja od strony kodowej, a nie od tego, co widze na monitorze...

1. Zawody

Arkadia zawsze byla gra specyficzna, w ktorej warto bylo kogos znac, by wytlumaczyl podstawy - nawet teraz o maly wlos nie zapomnialem o czyms takim jak medytacja przed rozpoczeciem expa, ale mniejsza o to.

Uwolniony zawod to sprawa fajna i nie fajna, ale to moze juz temat na innego posta. Chodzi mi o branie samego zawodu. Wybralem zawod praktycznie na samym poczatku zycia postaci, bo te 18 tygodni (jesli dobrze licze) na zrobienie 75% zawodu dziala na wyobraznie, szczegolnie w czasach gier bardziej casualowych. I tu zaczynaja sie schodki. Na logike kazdy normalny gracz co tydzien pojdzie do trenera i wytrenuje wyidlowane umy, zeby lepiej walczyc i szybciej zabijac przeciwnikow, a co za tym idzie - expic. I tutaj moje zdziwienie. Na poziomie wiele przeszedl sredni czas postepow wahal sie w okolicach 24-28 minut. Po 5 tygodniach stwierdzilem, ze w sumie mozna by juz wybrac sie do trenera i zrobic sobie solidny zastrzyk umow. Tak zrobilem, tego samego dnia wrocilem na to samo expowisko i pierwszy postep zobaczylem po okolo 40-48 minutach. Nie pozostalo nic innego jak zacisnac poslady, wyorac 5mth i wybrac zawod, ktory zbije wytrenowane umy i powrocic do wczesniejszego zawodu.

Co wiecej, na logike, warto chyba uzywac umow, w ktorych sie szkolimy. Czyli broni i speca - spec zawodowy na troche? No jasne, po co komu gpspec, na 100% bedzie lepiej! Jak sie jednak okazuje, wg niektorych, zawodowego speca nie oplaca sie uzywac az nawet po 50%. Rozumiem, ze to moze byc kwestia wlasnego doswiadczenia, ale nawet przy 20% spec zawodowy nie przewyzsza speca GP, ktory potrafi sadzic solidne bomby o 3 kondycje. Co za tym idzie nie tylko nie warto trenowac na poczatku umow, co wiecej nie warto uzywac broni, ktora odpala i tak niewytrenowanego speca z wzietego zawodu. Lepiej walczyc inna bronia + gpspec. I skad logicznie myslacy czlowiek ma to wiedziec?


2. Exp solo, w druzynie i exp a wyzwanie

Pomijajac fakt, ze pierw trzeba ustalic jaki kto ma lvl i czy ma zawod, i na ile %, to osiagane wyniki nie sa zachecajace. I juz nawet nie mysle o sytuacji gdzie chce sie poexpic we 3 osoby, tak zeby mialo to sens - bo kto normalny chce na niskim poziomie robic postepy prawie co godzine...

Na logike warto probowac sie z silniejszymi przeciwnikami, jednak proby expa w druzynie na zwyklych expowiskach lub expa w druzynie na expowiskach wymagajacych (gdzie moze sie okazac, ze moba sie nawet nie dobije bo albo spusci lomot, albo raptem przyjdzie kolejny mob) sugeruja, ze najlepiej lazic samemu i nie wylazic z goblinow pod Nuln. Na chwile obecna wyglada to dla mnie tak, ze trzeba spiac poslady i przebolec pierwsze 2-3 miesiace gry, nim osiagnie sie przydatnosc i bedzie mozna myslec o formowaniu druzyn.

I prosze nie piszcie mi, ze moze expie w zlym miejscu, ze zlymi osobami, albo pod zle bronie i zbroje czy cholera wie co. Wybierajac expowisko bralem pod uwage nie tylko czas postepow ale i cala infrastrukture (jak blisko po sprzet gdy padnie, po alkohol, ilosc mobow, plynnosc expa), wiec poprosze o konkretne argumenty, jesli gdzies sie myle. Serce boli, kiedy poczatkujacy pyta o porady dla miecznika, a ludzie pisza mu o gadaczu + lewaku, albo ktos twierdzi, ze im dluzej lejesz npca tym lepiej...

3. Brak lvl

Wielka szkoda, ze lvle nie sa juz wyswietlane. Jak juz ktos wczesniej napisal, sprawdzanie co moba czy nie wpadl poziom (kiedy mialo sie przelom) bylo chyba klasycznym zachowaniem. No ale brak wyswietlanego poziomu otwiera niesamowite mozliwosci do RPGa i wykorzystania "oceny przeciwnika"...

4. Surowe ograniczenia w konfliktach miedzy graczami

Od samego poczatku gra przyzwyczaila mnie do tego, ze jak sie wychylisz, to dostaniesz w nos. Jak bieglo sie po apsie robic zadania, to przy Swenie (czy jak on sie nazywal) bilem sie z drugim zoltodziobem o to, zeby zrobic to zadanie. Przegral ale zapamietal. Walki miedzy gp, okradanie itp byly na porzadku dziennym. Nawet zlozenie sie od 4 specow w konflikcie gp vs zawodowiec czlowiek jakos przezyl, lepiej lub gorzej (slawne/nieslawne "**rwy ze specem"). A teraz? Fajnie, ze gracze, ktorzy mnie "napadli" na goblinowie postraszyli i ciekawie rozegrali sytuacje (nawet nie warto gp okradac, bo przy obecnej sytuacji skarbce gildii pekaja w szwach). Ale przy takich konfliktach wyraznie widac mur miedzy graczami - agresor wie, ze wizowie moga zle spojrzec na powstajacy konflikt (i po cholere ryzykowac, lepiej ograniczyc sie do walk miedzy gildiami), obronca moze i troche strachu ma, ale wie, ze chronia go zasady i zyje sobie w tej ochronnej bance, toczac sie jak chomik przez muda... I w ten sposob bez stresu ide na kibel zostawiajac postac w grze lub po 10 minutach przypominam sobie, ze przeciez expie na arce gdzies w tle i warto by schowac reszte do paska i ruszyc na lokacje obok.


Na koniec podkresle cos, o czym juz wspominalem w jednym z niedawnych postow - arka przebyla ogromna droge pod wzgledem wsparcia graczy w odgrywaniu ich postaci i tu sprawy maja sie super. Ale pod wzgledem "stawiania pierwszych krokow", obecna sytuacja to dla mnie bardziej gra single player z okazjonalnymi "daily challenges", jak juz czlowiek stwierdzi, ze moze jednak z kims gdzies pojdzie i olac, ze w tym czasie wbilby postepy o wiele szybciej samemu...
Tuńczyk ma 14% białka! masa po nim przyrasta szybciej niż populacja cyganów na Słowacji!
Jakiś elf krzyczy z oddali: Mam malo zycia!

Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Lieselotte » 07 lip 2019 12:28

Spokojnie, Rork. Mając na uwadze ostatnie zmiany i nowe genialne rozwiązania na mudzie, to za rok każdy na start otrzyma legendę, a expienie zostanie po prostu usunięte. Nie będzie expienia, nie będzie problemu.

https://media.giphy.com/media/d3mlE7uhX ... /giphy.gif

Zablokowany