KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Morglum » 10 lut 2017 12:23

Otwieranie stow w tej chwili to by byla najwieksza glupota ktora by pewnie dobila muda do reszty. Juz nawet pomijajac, ze nie da sie zrobic jakiegos standardu obrony bo niekotre stow maja aktywnych graczy 5 inne 10 a inne 20. Rozumiem, ze to nostalgia za starymi czasami przemawia. Duze bitki fajne były ale to byly inne realia. Wtedy byl jakis tam sens bronienia siedzib i bylo to mozliwe bo aktywnych graczy bylo mniej wiecej podbnie we wszystkich stowarzyszeniach i do kazdego czekala kolejka chetncyh ktora zapelaniala zwalniajace sie miejsca. Ale i tak starczylo sie zebrac w 3 stow i nie bylo sily zeby sie obronic. Ci co pamietaja zdobywanie dzien w dzien tez pewnie i pamietaja jak to nuzace sie z czasem robilo, logowanie sie codziennie wieczorem bo trzeba bronic/zdobywac. Teraz to fajnie poogladac logi i policzyc trupy, powspominac emocje ale na dluzsza mete przestawalo to byc takie fun.
A teraz otwarte gildie oznaczaja, ze beda one zdobywane non stop. Nikt nie da rady obronic z prostej przyczyny. Atakujacy wybiera czas i upewni się, żeby albo miec przewage wystarczajaca albo uderzy kiedy graczy przeciwnika bedzie niewielu. Vide Abuan piszacy, ze nie podejmuja walki jak wspolczynikik przekracza 1,5 czy tam iles. Ustawki na okreslony czas tez nic z tego bo jak atakujacy zobaczy ilu jest obroncow to po prostu odpusci i tyle. Albo w druga strone broniacy oleje sprawe.
Skoro zobywalnosc bedzie latwa to nie mozna tez dac jakich wielkich negatywnych skutkow bo wszyscy beda woleli miec zamkneite.
To co zostaje? oproznienei skrzyni? W dobie nagrywanego ekwipunku z postacia i depozytow serio ta skrzynia to zadna strata. No to zostaje jakas nagroda za zdobycie, titl czy cos, tez nie duzo i spowszednieje szybko. Dla mnei to wygalda troche jak proba na sile sciagniecia graczy w jedno miejsce zeby latwiej bylo pozabijac. Skoro graczom nie chce sie bronic Nuln, Ungrima, Skellige czy Carbonu to i nie beda bronic skrzyni gildiowej.
Szkoda wizogodzin na cos takiego. A jesli na celu mialo byc ozywienie muda to mozna inaczej. Jakies eventy co jakis czas typu najazd chaosu na imp czy nilfu na isthar. Wtedy te mc sc mogloby sie pod to podczepic, ds by sie pobawil itp itd.

Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Gruer » 10 lut 2017 13:06

Swego czasu z kolegą bodajże Cirdem rozmawialiśmy na temat tzw stref bitewnych i z tego co pamietam
pomysł cieszył się pozytywnym odbiorem po obu stronach barykady.
Moim zdaniem mogłoby to wyglądać tak : na pograniczu gór i traktu do pustkowi zdobywalna mała twierdza
jako "battleground" dla kgks/mc. Dzięki posiadaniu takiej zdobyczy gildia zyskiwałaby dodatkowy starloc,
obronny fort który dodatkowy mogłby na wyżej wspomniany trakt wysyłać mocne patrole, lokacje
bonusowe np kowal z fajnym sprzetem, sklep z ciekawym ekwipunkiem itp...
W zamian za to gildia po zdobyciu musiałaby wykupić jego obronę (przykładowo jak dawniej kilka 8mek
npcow i dodatkowo dowodca garnizonu), utrzymywać ja co tydzień sensowną opłata i oczywiście bronić.
Aby zdobywanie było jeszcze bardziej atrakcyjne możnaby wprowadzić niezależny skarbiec z klejnotami,
monetami i dodatkowo jakimś ciekawym przedmiotem (nie magikiem ale np fajnym zestawem mieczy, tarcz
czy coś w ten deseń).
Wiem że to kopa roboty bo trzeba by napisać opisy samej twierdzy, npców ze strony kgks/mc (a może jeśli
dowodziłby szturmem Sigmaryta to garnizon ludzkich rycerzy?, broni, zbroi i całego mechanizmu ale jeśli
siadłoby kilka osób nad tym przy przyjaznym nastawieniu kolegów wizów myślę że wyszłoby coś mega ciekawego.
Pozdrawiam!
PS Jeśli korsarze tak strasznie narzekają na swój bonus gildiowy KGKS chętnie go przyjmie w postaci np
możliwości podróżowania zdobywalnymi żyrokopterami. :P

Ulav
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2009 00:44

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Ulav » 10 lut 2017 13:36

Dla Komanda wystarcza tylko "tunele" między lasami. "Przeprowadz komando do lasów Temerskich" cyk cyk i wychodzimy w lesie pod Wyzima. Możliwość spalenia tunelu komenda "spal tunel" może być, nie będziemy płakać. Będziemy pilnować ;]

Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Akali » 10 lut 2017 13:59

Szczerze, to mi też bardziej podoba się pomysł ze zdobywalnymi twierdzami/strażnicami/battlegroundami dającymi jakieś bonusy/sklep/kowala/patrole/exp niż otwieraniem gildii.

Opisy to najmniejszy problem jeśli wszystko zostanie dobrze omówione i zaplanowane.
Potrzeba nam poznać co wizowie sądzą o takim pomyśle, czy i co mogliby zakodować gdyby mieli opisy.
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel

Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Abuan » 10 lut 2017 14:23

Wystarczylo podtrzymywac rozmowe. Wczuc sie w konwencje, podsycic ogien, powspominac stare czasy i szydzic ze spalonych statkow.
Musiales kolego Akali wszystko zamknac wzmianka o wizach?

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Zurwen » 10 lut 2017 14:56

Akali pisze:Opisy to najmniejszy problem jeśli...
...jakiś czarodziej siądzie i je sam napisze.

Się uśmiałem :D
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Gruer » 10 lut 2017 15:01

Zurwen : oczywiście że idiotyzmem byłoby obciążać Was taką pracą bo macie z kodowaniem
wystarczający zapieprz, jednakże pytanie jest inne: czy w postaci mniej więcej takiej w jakiej
zaproponowałem to wyżej, przy ciekawych opisach dostarczonych do Wizów ma taki projekt
szansę na zainteresowanie, konsultacje i w końcu wprowadzenie.
Jeśli tak to mimo niewielkich ilości czasu jaką dysponuje niejeden gracz (między innymi ja)
na pewno znajdą się chętni nad takim rozwiązaniem kwestii mass pvp.
Pozdrawiam.
G

Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Akali » 10 lut 2017 15:22

Ciesze sie Zurwen, że Ci poprawiłem humor =)

Ale tak na poważnie,
chodziło mi o to, że takie "battlegroundy" to nie tylko kwestia opisów, ale na pewno też nowe funkcjonalności które trzeba z Wami uzgodnić i to one zajęłyby najwięcej czasu.

Jak się już dogadamy to zatrudni się copywritera i nam napisze te opisy, #easy
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel

Awatar użytkownika
Ysar
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2016 08:29

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Ysar » 10 lut 2017 19:23

Pomysł Gruera też mi się podoba, wyobraziłam sobie to na przykładzie np. Srebrnego Szlaku i strażnicy. Mamy sobie punkt obrony szlaku dający konkretne bonusy (szlak jest długi i ciężki, każdy podchodzi do niego z ostrożnością) po zdobyciu rzecz jasna przez jedną z sił.
I tak np (czysto hipotetyczne i nie przemyślane do końca przykłady) po zdobyciu przez mutantów:
- na szlaku ( i trasie alternatywnej) nagle pojawiają się patrole wspierające, goniące wszystko to to co się na nich pojawi (poza osobami z widocznymi mutacjami) i jest na liście wrogów mc
- na szlaku jest "blokada" ala karły - trzeba utłuc inaczej nie przejdzie się dalej (uniemożliwia niezgildiowanym łażenie po niebezpiecznym terenie)
- na szlaku znajdują się "posterunki" z npcami wspierającymi mc albo osoby z widocznymi mutacjami.
- by wejść na pustki potrzeba siły żeby się przedrzeć ale i wrócić stamtąd - symulacja mini inwazji.
- itd

Bonusy - mc ma spokój na pustkach, mała grupa za nimi nie pogoni na szlak, bezpieczne miejsce wypadowe na Imperium i góry.

Po zdobyciu przez jedną z sił "dobra" - Zakon, Kgksy, Glady, Najmy, Elfy cokolwiek

- Info o tym, że grupa zakonnikow, krasnoludów, elfów, najemników, gladów, cokolwiek kontroluje odcinek
- analogicznie do powyższego - patrole, blokady, posterunki i łatwy punkt wypadowy na Pustki. Mutanty życia nie mają, bo ciągle ktoś im siedzi na ogonie. By wyjść tunelem potrzebują siły która pozwoli blokady rozjechać bo inaczej problem z powrotem - symulacja mini inwazji.

Dla gildiowych walczących radocha, niezgildiowani kodowo niejako powstrzymani przed wlezieniem na niebezpieczny szlak. Win Win.

Opisy zaś to nie problem (sporo osób pisze, mało kto lubi pisać w ciemno 10k opisów). Z mojego doświadczenia (co prawda na innym mudzie) jak wiz potrzebował opisu to zawsze dostał.

Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: KOMENTARZE do "Pytań do Czarodziejów"

Post autor: Abuan » 10 lut 2017 19:41

Uwazam, ze pomysl z owa straznica, patrolami, barykadami ala karly itd itp jest naprawde dobry i mimo ze zniszczylas gladow jestes spoko ziomek.

ODPOWIEDZ