Propozycje zmian ....

Forum wieści z Arkadii.
Irvin

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Irvin »

Wiecie my mozemy nawalic 100 stron propozycji przeroznych rozwiazan jak nawet nie wiadomo czy po drugiej stronie jest chec jakis zmian...

Moze to co teraz jest to jest to co chcieli osiagnac a teraz zasiedli wciagneli kapcie pierdli zygli i wyszli mowiac robota zrobiona.
Ysar

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Ysar »

ale... na Boga, naprawdę po Wolnym Mieście Novigrad może tak sobie latać mutant
Podobnie z wiewiórkami, tez ich tam nie powinno być tak samo jak półelf w Imperium od reki powinien być traktowany jako mutant i zabijany, bo to jakiś mieszany pomiot Chaosu. Ale na Arce w odróżnieniu choćby od Barsawii nie ma ścisłego podziału domen więc chcąc nie chcąc nie zwraca się na to uwagi...

Odnośnie uciekania w nocy - owszem noc będzie bardziej niebezpieczna do podróżowania ale już do ucieczki raczej łatwiejsza... Znikanie w tłumie miejskim czy po po prostu dużej ilości postaci tak samo jak w ciemności powinno być łatwiejsze.
Zresztą wydaje mi się, że problem z terenem, ciemnością itp rozwiązałaby powiązana z pk/gonieniem czy ucieczka wiedza o <konkretnym regionie> - tutaj miałoby się większą szansę uciec, dogonić, nie zmęczyć czy zadać cios z racji znajomości terenu. Wiedzę o potworach i wszystko co z nią związane gracze uwielbiają, myślę, że podobnym uwielbieniem i urozmaiceniem świata cieszyłaby się Wiedza o Imperium/Pustkowiach czy innej Redanii ;)
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016 14:42 przez Ysar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Stanno
Posty: 71
Rejestracja: 27 lut 2016 10:10
Lokalizacja: Oberbayern

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Stanno »

UP:
Przy czym, nadal nie rozumiem tej obrony erpega, w przypadku kiedy po Novigradzie swobodnie latają sobie Scoi'atael albo jacyś mutanci...
O tym też wspomniałem :)
No i zgadzam się - moja postać w Nuln to też nieciekawa sprawa. Do tego sądzę, że podróże są zbyt krótkie, zbyt łatwe i... zbyt tanie. Szczególnie między domenami. Taka podróż powinna kosztować z mithryla, bo okazuje się, że nie ma w tym względzie większej różnicy między poczatkujacymi graczami którzy podróżują za free, a tymi już "żółtymi" którzy podróżują za śmieszny jeden floren.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Valdethruda »

Pomysł z wiedzą o danym terenie również jest bardzo ciekawy. Można spokojnie zastosować podział świata jaki już istnieje z racji listów gończych. Można pójść jeszcze dalej i uzależnić cios w plecy/znikanie z lokacji od różnicy pomiędzy poziomem wiedzy o danym terenie goniącego i gonionego.
W ten sposób trudniej byłoby zabić kogoś "na jego terenie", a i przy okazji premiowani byliby gracze którzy dużo łażą i zwiedzają, a nie siedzą w gildii lub chodzą ciągle w jedno miejsce idloexpiąc w między czasie oglądając film.

Pozdrawiam,
V.
Mori
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2009 10:29
Lokalizacja: poznan

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Mori »

Zgadzam sie, taka wiedza bylaby fajnym urozmaiceniem do pvp.

Ale jednak moim zdaniem problem lezy u podstawy dla postaci bojowych, czyli w expie.
Moze to tylko moje doswiadczenia, ale trudno mi oprzec sie wrazeniu, ze tam gdzie stosunkowo latwo o zgona, bo sa spowalniacze, przejscia niestandardowe, moby gonia, blokuja itp expi sie na ogol wolniej niz w miejscach gdzie expi sie na luzie.
Tak z mojego podworka - zywiolaki wody czy oaza. W obu przypadkach nawet na chwile nie odejde od kompa, a expie 2-3 razy wolniej niz np na wsiowych, gdzie moby nic specjalnego nie potrafia, w lesie ukryje sie miecznikiem, jest 50 lokacji w kazda strone, a 3/4 bojowej arki ma posterunek gwardii pod expowiskiem i oboz kg, do ktorego dobiegnie na sciezce.
Slabszy gracz na niskim levelu powiedzmy, ze jeszcze tam troche ryzykuje i nie moze sobie pozwolic na idloexpienie, bo zrespia sie 2 orki, albo przyjdzie wroga druzyna i skutecznie zablokuje. Z kolei gosc na widzial i doswiadczyl wesolo idloexpi nie schodzac ponizej lekko rannego od rana do nocy a z bloka w 99% przypadkow wyjdzie.

I zeby bylo jasne - nie placze, ze gidla X czy Y ma wsiowe czy inne tego typu expo. Wrecz przeciwnie, uwazam ze takich latwych expowisk powinno byc nawet wiecej, ale gracze na wysokich levelach nie powinni miec czego szukac na tego typu expowiskach. Powinno byc to zarezerwowane dla graczy slabszych, czyli na nizszych levelach. Gosc na legendzie zeby efektywnie poexpic powinien przejsc przez bagno rozpaczy, las utrapienia i przepasc smierci zeby dostac sie na expowisko gdzie zrobi postep w 15 minut. A jak mu sie nie chce to moze siedziec na wsiowych i robic postep w 4 godziny...

Jakos tak jest, ze na poczatku przygody z Arkadia rozwoj postaci bojowej (level) jest scisle zwiazany z rozwojem umiejetnosci gracza. Expimy szczury, potem jakies ghule - padamy, uczymy sie ghuli idziemy na gobliny, poznajemy swiat w poszukiwaniu umow, zarobku itd. I to bardzo fajnie dziala, ludzie sie wkrecaja i graja, az dochodza do momentu, gdzie rozwoj postaci jest scisle zwiazany z liczba idloexpogodzin i tu jest klops, bo z jednej strony nie mozemy zostawic postaci zeby sobie expila i isc na spacer, do kina czy na piwo a z drugiej na takich wsiowych nie mamy kompletnie co robic poza wciskaniem kierunku co pare minut. A tam gdzie jest co robic, bo mozna latwo pasc z kolei nie dostajemy expa.

Ogolny efekt jest taki, ze albo przestajemy grac bo to nudzi, albo idloexpimy dalej, prawie bez ryzyka zwiekszajac roznice bojowa z casualami czy slabszymi graczami, a oni boja sie juz nawet wyjsc na te wsiowe czy inne latwe przygildiowe expowiska nie wspominajac juz o brawurowych wyprawach do drugiej domeny. I tu naprawiamy jeden blad kolejnymi - znikanie postaci, obciecie ciosu w plecy. To ratuje slabszych graczy, ale jednoczesnie uniemozliwia jakiekolwiek pvp takze tym, ktorzy grac potrafia i chetnie zabijaja i gina.

Moim zdaniem ten matematyczny dlawik expa kompletnie nie dziala. Jedyne co robi to zniecheca do grania, a juz na pewno nie wymusza na graczu podejmowania nowych wyzwan w celu rozwoju postaci. Dlawik i ta dziwna wycena expa moim zdaniem sa przyczyna nie tylko wymierania pvp ale takze wymierania aktywnych, bojowo nastawionych (niekonieczenie na pvp) graczy. A potem nie ma co liczyc na epickie bitwy dwoch druzyn zlozonych w glownej mierze z idloexpiarzy... I zadne zamki, wiedza, cios w plecy x 3 i z zaskoczenia x 8 tego nie zmienia. Znowu zaczna padac slabsi gracze co 2 tygodnie a silniejsi beda dalej bezpiecznie pasc sie na "wsiowych".
Numeron
Posty: 138
Rejestracja: 31 paź 2010 08:30

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Numeron »

A moze daloby sie zrobic tak, aby wlasnie te slabsze osoby, mogly latwiej uciec z lokacji, uniknac ciosu w plecy, lub magicznie zniknac z lokacji? No bo dajmy na to gdy bije sie legenda na legende, to bije sie tak naprawde dwie zajebiscie spasione osoby, a nie jakies karly (oczywiscie spasione wsrod innych istot tej samej rasy). Wtedy osoby, ktore nie graja raz na tydzien beda mogli sie naparzac bez konca, a wlasnie te slabsze postacie, czy to lvl, czy cechy, czy tez poziom umiejetnosci, beda mialy latwiej sie wymknac ale juz osobom z wysokim lvlem juz nie.

Oczywiscie mam tutaj na mysli jesli jakis spas bedzie szukac fraga, bo jesli dwie slabsze postacie beda sie bic, to patrz punkt o spasach.
Moze arkadia moglaby po prostu zliczac sile bojowa i tyle? Nie wiem czy dobrze wyjasnilem o co mi chodzi, specem tez nie jestem odnosnie tego zliczania sily bojowej.

edit.

I kontynuujac pomysl, im mniejsza roznica bedzie miedzy graczami, tym wyzsza szansa na bloka, cios w plecy, magicznie (niez)znikanie z lokacji. Nie wiem do konca jak to rozwiazac jesli bije sie druzyna na druzyne ale moze to byloby lepszym rozwiazaniem? Nie byloby chamskiego wjezdzania na expo i wybijanie osob, ktorzy definytywnie sobie nie radze (wiele gildii ma takich przedstawicieli, ktorych nawet goblin zabija).
Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 175
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Rotkiv »

No to od razu wycofać poziomy.

Bo z tego co piszesz to dodać tym co mają niższy poziom i odjąć tym co mają wyższy. Bezsens totalny.
Irvin

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Irvin »

Wszystkich nieogarow ktorych gobliny zabijaja zapraszamy do Ishtar tam kraina mlekiem i miodem plynaca.

A warhammer powinien zostac warhammerem.


najgorsze jest to ze zabito expa druzynowego pojdziesz w 8-10 gdzies to rownie dobrze mozesz zostac w domu.

Albos sie dzielisz na 3 male grupki albo expa zero.

Jedyna gra ktora miazdzy gre druzynowa :/
Numeron
Posty: 138
Rejestracja: 31 paź 2010 08:30

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Numeron »

Rotkiv pisze:No to od razu wycofać poziomy.

Bo z tego co piszesz to dodać tym co mają niższy poziom i odjąć tym co mają wyższy. Bezsens totalny.
Nie dodac i nie zabrac, bo teraz nic nikt nie ma :lol:
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral »

A moze taka glupota:

Gracze expia do lvlu x i exp postaci jest zamrazany na pad przez graczy. A zeby rozroznic kto noob a kto nie naliczana jest jakas "slawa"

Cos podobnego funkcjonuje na heroes online. I tam w miare sie sprawdza.
Tęczowe serce... :oops:
ODPOWIEDZ