Propozycje zmian ....

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Gerdia »

O samym pvp wypowiadać się nie będę, bo należę do tej grupy graczy,
która w zasadzie nigdy w nim nie uczestniczyła i nie bardzo się w tym
odnajduję. Zgadzam się jednak z większością głosów, że z biegiem lat
wyeliminowano 95% wszystkiego co stwarzało zagrożenia.

Szukamy różnych rozwiązań.

Mi podoba się propozycja jaka padała już wielokrotnie na forum:
Oszczedzanie/obalanie/powalanie przeciwnika bez zabijania.
Widziałabym to tak (z drobnymi może różnicami kogoś kto ten pomysł
już przedstawiał, wybaczcie że nie przypomnę sobie konkretnej osoby):

Przy ataku gracz decyduje i nie może zmienić opcji podczas danej potyczki:
(unikanie kretyńskich zachowań, że w ostatniej chwili jednak dobije na śmierć
bo okazało się, że jednak da rade!)


(inaczej rozpoczynana walka żeby było widać wybraną opcję ??)

1. zabij xxx
2. powal xxx

Opcja 2.
W chwili, gdy kończą się komuś hpki zostaje powalony na ziemie i traci
przytomność/jest ogłuszony na <ile> sekund. W tym czasie może zostać
obrabowany z tego co ma przy sobie. Dodatkowo, przez np. 30 sec, po
odzyskaniu przytomności nie można znowu danej osoby atakować
(żeby miała czas pozbierać siebie i resztki honoru z gleby).

To może ułatwi tylko codzienne drobne potyczki, ale zawsze to jakiś krok
ku przywrócenia dreszczyka poróży traktami, czy zwykłej chęci do walki
bez obawy o karnego jeżyka u Magów z całym spektrum kar.

Szkoda tylko, że my sobie tu możemy jedynie pogadać.

Pozdrawiam,
G. :twisted:
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Amargein
Posty: 61
Rejestracja: 28 sty 2015 19:23

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Amargein »

Myślę, że Arkadii bardzo dobrze zrobiłaby porządna zmiana PvE, sprawiająca, że idloexpienie staje się niebezpieczne i łatwo zezgonić, jeżeli przestanie się uważać.

Co mam na myśli: szwendające się po traktach (ORAZ expowiskach) silne NPCe i grupy NPCów. Przykładowo: skaveński zabójca, który czyha w kanałach (wiem, jest już jeden taki) i atakuje z zaskoczenia, ale tylko, powiedzmy, od "lekko rannego". Albo przywódca czarnych orków na wsiowych mógłby sobie od czasu do czasu wychodzić na spacer po obozie, zobaczyć, kto mu tam podwładnych morduje... Do tego jeszcze wspominane wielokrotnie patrole różnych stworów grasujące po całym Imperium ORAZ pułapki. Dużo pułapek, które pojawiają się w podziemiach losowo (nie bez ostrzeżenia - jakaś dodatkowa linijka w opisie lokacji? albo komunikat? - ja wiem, że szybko wszyscy ustawiliby sobie odpowiednie powiadomienia na nie, ale rozrywka by była).

Moby mogłyby też nieco bardziej reagować na wznoszone przez swoich współbraci okrzyki w rodzaju "Bijo nas! Pomocy!" i przyłazić z sąsiednich lokacji...

Całym sercem byłbym za dwiema zmianami:
1. uczynić Stary Świat naprawdę niebezpiecznym
oraz
2. zmniejszyć jednocześnie karę za zgon w PvE

Gram sobie teraz w CthulhuMUD i ginie się tam dosłownie co chwilę (to jeszcze bardziej ponury i niebezpieczny świat od Warhammerowego :) ), ale kara za zgon jest tam symboliczna, odrabia się go w godzinkę najwyżej. I nawet po serii zgonów gracz nie myśli sobie "Fu, ale głupia ta gra, ciągle ginę." tylko "No dobra, odzyskam ekwipunek, znajdę lepsze czary i broń, a potem ich wszystkich pozabijam".

Z własnego doświadczenia wiem, że zgody z rąk i łap NPCów motywują na Arkadii do zbierania drużyny w celu szybkiego odzyskania ekwipunku.

A co do PvP: mnie tam - z perspektywy gracza, któremu PvP bez RPG (czyli: wpadasz na lokację i ciśniesz "zabij wroga") zwisa i powiewa - zmiany się podobają. Jeżeli ktoś nie chce walczyć, łatwiej mu uciec. I dobrze. A co do "znikania" z lokacji. Łał, dochodzi JEDNO dodatkowe tropienie, żeby ustalić, dokąd ofiara czmychnęła. Toż przez te pięć sekund wyprzedzenia nie da się jej już dopaść... Kiedyś to było inaczej, panocku.

EDIT:
A, co do zmian dotyczących expa i PvP - zgadzam się z Morim. Na trudno dostępnych expowiskach powinno się szybciej rozwijać postać. Problem w tym, że, jak mi się zdaje, polityka na Arkadii jest taka, że postacie wcale nie mają się rozwijać szybko...

EDIT 2:
A co do tego, że ktoś musiałby napisać opisy tych wrogich patroli NPC i pułapek - ja chętnie sam to wszystko popełnię, tylko chciałbym wiedzieć, że jest tym chociaż śladowe zainteresowanie ze strony graczy i wizów.
Awatar użytkownika
Boskin
Posty: 24
Rejestracja: 13 maja 2016 22:58

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Boskin »

Amargein pisze: EDIT:
A, co do zmian dotyczących expa i PvP - zgadzam się z Morim. Na trudno dostępnych expowiskach powinno się szybciej rozwijać postać. Problem w tym, że, jak mi się zdaje, polityka na Arkadii jest taka, że postacie wcale nie mają się rozwijać szybko...
I to jest dobry pomysl. Jaki np. sens isc do jaskin w Oraclu, albo w Szarych skoro mozna sobie pojsc na wsiowe? I pewnie kazdy sobie teraz jeszcze dorzuci szereg potencjalnych expowisk gdzie dojscie jest trudniejsze i dlugie i dlatego wieje tam nuda i pustka bo nikt nie bedzie tracil czasu na dralowanie 30 minut w jedna strone tylko by sobie pobic inne stworki. +10-30% expa byloby super.
Awatar użytkownika
Sarven
Posty: 22
Rejestracja: 19 mar 2016 22:28

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Sarven »

Gerdia pisze: Opcja 2.
W chwili, gdy kończą się komuś hpki zostaje powalony na ziemie i traci
przytomność/jest ogłuszony na <ile> sekund. W tym czasie może zostać
obrabowany z tego co ma przy sobie. Dodatkowo, przez np. 30 sec, po
odzyskaniu przytomności nie można znowu danej osoby atakować
(żeby miała czas pozbierać siebie i resztki honoru z gleby).
Uważam, że to świetny pomysł i warto się nad nim zastanowić. Na pewno by to ucieszyło graczy z Ogrzej Kompanii i tego typu Stowarzyszeń oraz urozmaiciło grę (trochę adrenaliny nie zaszkodzi na traktach). Możnaby także dodać zbójów NPC, którzy by również powalali na traktach i rabowali bez zabijania.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Bam »

Sarven pisze:
Gerdia pisze: Opcja 2.
W chwili, gdy kończą się komuś hpki zostaje powalony na ziemie i traci
przytomność/jest ogłuszony na <ile> sekund. W tym czasie może zostać
obrabowany z tego co ma przy sobie. Dodatkowo, przez np. 30 sec, po
odzyskaniu przytomności nie można znowu danej osoby atakować
(żeby miała czas pozbierać siebie i resztki honoru z gleby).
Uważam, że to świetny pomysł i warto się nad nim zastanowić. Na pewno by to ucieszyło graczy z Ogrzej Kompanii i tego typu Stowarzyszeń oraz urozmaiciło grę (trochę adrenaliny nie zaszkodzi na traktach). Możnaby także dodać zbójów NPC, którzy by również powalali na traktach i rabowali bez zabijania.
Wizowie już się wypowiedzieli kiedyś na ten temat. Według nich strata dobytku jest czymś więcej niż stratą iluś tam godzin expa. I dla niektórych postaci byłoby to równoznaczne z zakończeniem zabawy z mudem, dlatego właśnie nie chcieli takiego ogłuszania wprowadzić. O wiele bezpieczniejszy pomysł jest ten, który opisałem w ostatnich postach ankiety o PvP, aczkolwiek pewnie też komuś by coś w nim przeszkadzało.
Endless learning the basics...
Obrazek
Awatar użytkownika
Galard
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2010 02:26

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Galard »

Przecież teraz też tracisz po zgonie dobytek i w dodatku expa. Więc to trochę nielogiczne. Z tego co pamiętam to argumentem przeciwko ogłuszaniu, miałoby być w oczach wizów nadużywanie tej komendy przez graczy (w sensie częstsze ataki kończące się w tym wypadku ogłuszeniem zamiast zgonem). Ale też to do mnie za bardzo nie przemawia. Zresztą istnieją inne mudy na których się to ogłuszanie raczej sprawdza (w większości z nich nie grałem za długo, wiec w jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi). Dlatego nie wiem w czym tak naprawdę problem.

re Ysar: No właśnie. Dlatego w całości popieram takie rozwiązanie. Ale nie wiem czy się jeszcze kiedyś doczekamy tego na Arce.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016 19:06 przez Galard, łącznie zmieniany 2 razy.
Ysar

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Ysar »

Opcja "ogłuszanie" albo "dobijanie" włącz/wyłącz z powodzeniem działała na innych mudach i pozwala się bić bez zbędnych stresów. Zwykle każdy biegał na włączonym ogłuszani i odpalał je dopiero gdy naprawdę chciał kogoś zabić a nie tylko pogonić, czy "dać nauczkę". W sumie podczas potyczki to zupełnie normalnie, że jakaś postać traci ekwipunek - to normalny rezultat napadu. Przecież w wypadku zgona, też traci się ekwipunek (+ zdrowie) więc tłumaczenie, że to kogoś zestresuje i przestanie grać jest co najmniej dziwne...
Opcja daje szerokie pole manewru zarówno w odgrywaniu postaci jak i potencjalnym zachęceniu ludzi do pvp - raczej nikt nie będzie płakał mocno, że ktoś go pobił i zabrał ciuszki, tylko będzie się raczej cieszył, ze nie stracił expa, czasu i cech.

re Galard - Ja grałam i to była świetna sprawa dająca sporo różnych możliwości w grze dla zbójów i postaci typu "mafijnego". Jedna z pierwszych opcji jaką wpisałam na ślepo na arce jak zaczęłam grac było "opcje dobijanie -". Do tego stopnia wbiła się ona w "higienę" gry na mudach, że po paru latach ją pamiętałam. A tu niespodzianka, bo na Arce nie ma... ;)

re Gerdia Zakładając, że byłaby opcja z włączeniem lub wyłączeniem dobijania to wtedy nie można by było tylko zabijać ot tak, ale atakować już tak... Cała masa ciekawych i nakręcających ludzi rzeczy staje się wtedy możliwa - choćby mozolne poszukiwanie złodzieja ;) Listy gończe i zlecenia na głowy konkretnych osobników zaczęły by mieć nagle sens.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2016 18:58 przez Ysar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Gerdia »

re Bam:
Widać umknęło mi to stanowisko. Ale argument utraty mega wypasionych i cennych rzeczy ... no przyznam zabrakło mi słów, żeby to sensownie skomentować.

Moja postać posiada drogocenne rzeczy, których utrata bardzo dotknęłaby mnie jako gracza. Ba, wręcz jestem przekonana, że miałabym niesamowitego wkurwa,
ale żeby od razu kończyć grę z powodu pikselkowych rzeczy. Serio są tacy? :shock:

I jak to się ma do teorii, że jest za dużo mithryli, zbyt łatwo je zarobić i gospodarka się nie kręci :?

Pominę już fakt, że jak ktoś nie daje rady uciec dzisiaj to jest w troche gorszej sytuacji, bo traci exp.
Ah, sorry dzisiaj nie wolno atakować ... cofam ostatnie zdanie. :oops:

Pozdrawiam,
G. :twisted:
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Bam »

Gerdia pisze:re Bam:
Widać umknęło mi to stanowisko. Ale argument utraty mega wypasionych i cennych rzeczy ... no przyznam zabrakło mi słów, żeby to sensownie skomentować.

Moja postać posiada drogocenne rzeczy, których utrata bardzo dotknęłaby mnie jako gracza. Ba, wręcz jestem przekonana, że miałabym niesamowitego wkurwa,
ale żeby od razu kończyć grę z powodu pikselkowych rzeczy. Serio są tacy? :shock:

I jak to się ma do teorii, że jest za dużo mithryli, zbyt łatwo je zarobić i gospodarka się nie kręci :?

Pominę już fakt, że jak ktoś nie daje rady uciec dzisiaj to jest w troche gorszej sytuacji, bo traci exp.
Ah, sorry dzisiaj nie wolno atakować ... cofam ostatnie zdanie. :oops:

Pozdrawiam,
G. :twisted:
Jeśli takie ogłuszanie miałoby całkowite przyzwolenie to przy obecnej liczbie graczy wystarczyłoby dwóch-trzech maniaków idlujących pod stowarzyszeniami aktualnie zrzeszającymi casualowych graczy (takich co to sobie np. idloexpią z pracy, czy graja godzinkę-dwie po pracy) żeby ich zniechęcić do logowania się. A myślę, że takich maniaków by nie zabrakło, bo sam wolałbym godzinę idlować licząc na jakiegoś dropa w postaci kilkudziesięciu mithryli niż zamulać na expie.

To chyba wszystko rozgrywa się o maniaków. Ogłuszenie jest spoko, ale jeśli jednego dnia dwóch typów ogłuszy 10-20 osób to wpierw dostaną piorunem, zanim ktoś uzna, że to ogłuszenie jednak nie jest takie fajne, bo nie wzięto pod uwagę, że ktoś może jednego dnia zaatakować więcej niż 1-2 osoby.

Sensowne rozwiązania to według mnie takie globalne. Np.:
- każdy gracz może mieć listę swoich 10? 20? prywatnych wrogów spoza listy "relacje" i może ich sobie tłuc kiedy chce, a po ubiciu wroga nie można go np. dodać na tę listę przez załóżmy rok czasu, lub
- każdy gracz jednego dnia może zaatakować maksymalnie 1? 2? dowolne postacie bez podania przyczyny/powodu/czegokolwiek, lub
- w opcjach deklarujemy np. raz na rok "pvp +"/" pvp -", Ci z "pvp -" świecą się na niebiesko jak żółtki i trzeba mieć powód, żeby ich zaatakować, a Ci z "pvp +" się nie świecą i można ich atakować kiedy tylko mamy ochotę, bez żadnych konsekwencji

Nie mówię, że te powyższe rozwiązania są idealne, ale przez to, że mają obostrzenia globalne, to zasady są jasne/proste, a nie tak jak jest na arkadii od zawsze, czyli, że jeden płacze, a drugi dostaje piorunem.
Endless learning the basics...
Obrazek
Awatar użytkownika
Artak
Posty: 247
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Artak »

Bam pisze: Jeśli takie ogłuszanie miałoby całkowite przyzwolenie to przy obecnej liczbie graczy wystarczyłoby dwóch-trzech maniaków idlujących pod stowarzyszeniami aktualnie zrzeszającymi casualowych graczy (takich co to sobie np. idloexpią z pracy, czy graja godzinkę-dwie po pracy) żeby ich zniechęcić do logowania się. A myślę, że takich maniaków by nie zabrakło, bo sam wolałbym godzinę idlować licząc na jakiegoś dropa w postaci kilkudziesięciu mithryli niż zamulać na expie.

To chyba wszystko rozgrywa się o maniaków. Ogłuszenie jest spoko, ale jeśli jednego dnia dwóch typów ogłuszy 10-20 osób to wpierw dostaną piorunem, zanim ktoś uzna, że to ogłuszenie jednak nie jest takie fajne, bo nie wzięto pod uwagę, że ktoś może jednego dnia zaatakować więcej niż 1-2 osoby.
Wiesz, nie wiem jak jest w impie, ale w ishtar jakby taki maniak się pojawił i sobie idlodropił na graczach, to po jednym-dwóch zgonach o prawie każdej godzinie by się zebrała grupka przynajmniej 2-3 graczy, którzy by takiego idlodropa pogonili, albo sobie na nim wydropili.
Druga sprawa jest taka, że w tym momencie ludzie idąc na expa nie zakładaliby wszystkich swoich najdroższych rzeczy (bo przecież idę zabić ileś orków/psów/czegośtam to się nie będę odpierdzielał jak stróż na święta :) ).
Jak dla mnie pomysł na ogłuszanie + :)
ODPOWIEDZ