Propozycje zmian ....

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Akali » 31 maja 2016 13:05

Tercoral pisze:Pomysl na szybko.

Jesli zabije cie ktos z wrogiej gildii w relacjach to dostajesz bana na gre ta postacia przez X godzin, ale nie tracisz expa. :P
Kiepski, jeśli ktoś wyznaje zasade "jedno konto jedna postać", a takich jest bardzo dużo albo i większość.

Mój pomysł na szybko to rozdzielić dwie domeny pod kątem PvP na cukierkowy Non-PvP Ishtar i wszystkie chwyty dozwolone PvP Warhammer.
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel

Awatar użytkownika
Isil
Posty: 211
Rejestracja: 17 mar 2014 10:19

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Isil » 31 maja 2016 13:32

Od ponad dwoch lat uprawiam gre bez pkowania - wiec mam porownanie,
jak to bylo za "tamtej arki" i teraz, i tak miedzy bogami a prawda, to tego...
Jak sie pkowac nie chce - to sie nie musi. Ze sprawne vel sensowne pkowanie
obcieto to mnie to tak naprawde smyra, ale rozumiem ze ktos lubi. Lepsze
takie cus, niz wlasnie takie kwiatki jak kozaczenie i bezkarnosc - noo bo jak
ktos gra grozna, bezlitosna postac, to powinien miez mozliwosc takiego kozaka
maslaka unieszkodliwic.

Obrazek
"Umiesz sobie wyobrazic Isil na czele zbrojnej bandy, ktora udaje sie w swiat mordowac? (...) Jeszcze w polowie marszu zaczelaby spiewac, a jak doszloby do potyczki, to domagalaby sie kultury i kwiatow. To sie nie uda."

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral » 31 maja 2016 13:32

Nie no skrytykowac mozna zawsze :P ale faktem jest ze latwiej przelknac "strate" Xh w grze niz XXXh odexpiajac.


Hehe napewno ulav z morim byli by bardzo zadowoleni :P

Charytatywnie udziele lekcji z efektywnego expienia, zebys przestal plakac <3

Kod: Zaznacz cały

13:01:07 4 Postep! w 19. min oraz 30 zgonach
13:14:43 5 Postep! w 13. min oraz 13 zgonach
Dziekuje za checi.
Tęczowe serce... :oops:

Morpen
Posty: 26
Rejestracja: 05 kwie 2016 09:37

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Morpen » 31 maja 2016 13:54

Brak kary za zgona w PvP = walka minotaur vs minotaru i polgodzinne muskanie sie :D

Może przy okazji przywróćmy elitarne umy dla ZT, żeby mogli erpegować :D

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tercoral » 31 maja 2016 14:07

Nie no. Pojedynki 1vs1 szybko ida.
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Artak
Posty: 246
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Artak » 31 maja 2016 17:27

Akali pisze:
Mój pomysł na szybko to rozdzielić dwie domeny pod kątem PvP na cukierkowy Non-PvP Ishtar i wszystkie chwyty dozwolone PvP Warhammer.
To samo chciałem napisać. Niech każdy kto pojedzie do Ishtar będzie wiedział, że może bezkarnie sobie zginąć :)

Azok
Posty: 26
Rejestracja: 18 lis 2014 20:56

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Azok » 31 maja 2016 20:02

No nic... szkoda jednak że sie żaden z Wizow nie wypowiedzial.. w ktora strone to zmierza... mówiąc wprost brakuje mi trochę tego iż nie wiemy tak na prawdę jak arka będzie wyglądać jutro, dopóki jakaś zmiana nie zostanie wprowadzona.

Taka gra...

Feril
Posty: 74
Rejestracja: 25 paź 2011 20:59

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Feril » 01 cze 2016 20:58

Pozwole sobie dorzucic 3 grosze.

Abstrahujac od niezbyt rozsadnych pomyslow z rodzaju 'stojcie az zginiecie'.

Rozumiem graczy, ktorzy chcieliby by PvP bylo bardziej wymagajace. Uciekanie, gonienie, wykorzystanie znajomosci terenu, okrecenie wrazej druzyny dookola jej ogona - dawaly satysfakcje z PvP. Byly (ucieczka takze!) swego rodzaju sztuka. Wyjscie czy tez wyprowadzenie druzyny z trudnego terenu, z ciosami w plecy, kiedy przeciwnik mial przewage, faktycznie bylo jak zwyciestwo ;). Niemniej, ktos slusznie zauwazyl, ze Arkadia poszla w kierunku graczy casualowych (sam do takich sie zaliczam) i, w mojej opinii, stalo sie tak slusznie.

Opanowanie powyzszych umiejetnosci wymaga czasu - zawsze aktualnej mapy i bardzo dobrej znajomosci terenu. Gracze, ktorzy loguja sie po kilka (nawet 1-2h dziennie, dzien w dzien) badz nie stracili kontaktu z arka od czasow, kiedy mlocili w nia calymi dniamii i w razie jakichs zmian, dostana update na IRC, sobie poradza. Jednakze przewaga jaka zyskuja nad casualem otrzymuje w takiej sytuacji znamiona nieuczciwej.

Osoba grajaca z przerwami 3-5 godzin tygodniowo, nie ma wystarczajace znajomosci swiata i nie bedzie miec zawsze zaktualizowanego mappera, by skutecznie uciekac. W efekcie bedzie ginac raz po raz - niezaleznie od tego czy kara za zgon to 5%, 15% czy 30%, zostanie predzej czy pozniej zbalansowana i przestanie grac (te kilka godzin ktore poswieca, chce zapewne spedzic ostresowywujac sie i bawiac, a nie odexpiajac po raz n-ty, coraz nizszy poziom).

Oczywiscie mozna argumentowac, ze nikt nikomu nie broni nauczyc sie lepiej terenow, dbac o mappera, etc., jednakze nie sadze by typowy casual chcial spozytkowac te 5h w tygodniu na cwiczenie ucieczki i aktualizowanie mapek. Jednoczesnie, smiem twierdzic, ze graczy takich jest wiekszosc. Rowniez w rozumieniu calkowitego czasu spedzonego na Arkadii.

Jedynym sposobem pogodzenia interesow obu grup jaki mi przychodzi do glowy jest mozliwosc ustawienia (przykladowo) raz na miesiac flagi (pvp / non-pvp) i np. podwojna kara za zgon za zmaine z non-pvp na pvp.
O zasadach z rodzaju:
1. Gracze z ustawiona flaga non-pvp nie moga atakowac innych graczy (moga byc atakowani), otrzymuja obecny cios w plecy.
2. Gracze z flaga PvP moga atakowac dowolnie, otrzymuja stary cios w plecy od graczy pvp (wszystkich?).

Jest to jednak wymuszoen zachowanie na mechanice, ktore nijak nie znajduje uzasadnienia rpgowego - choc niby rpgiem mozna wszystko wytlumaczyc, jesli sie postarac :).

Gniot
Posty: 612
Rejestracja: 13 lut 2009 09:57

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Gniot » 01 cze 2016 23:08

Ja mam takie pytanie do tych wszystkich casualowych/rpgowych gosci ktorzy dolaczaja do gildii bojowych nastawionych na walke/pvp ... w zyciu codziennym tez macie w zwyczaju porywac sie z motyka na slonce ... przypadkiem na ring wleziesz i bedziesz sie tlukl z zawodowym bokserem majac pretensje do calego swiata i swojego przeciwnika ze jest lepszy... ze poswiecil SWOJ czas na rozwoj w takim a nie innym kierunku.

Wiadomo wszystkim nie dogodzisz ale...jakos slabo widze przyszlosc muda pve... zreszta wystarczy popatrzec na mmorpg...pvp to sila napedowa.
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej

Tryggvi
Posty: 118
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Propozycje zmian ....

Post autor: Tryggvi » 01 cze 2016 23:44

A Gniot znowu wieści upadek Arkadii..

ODPOWIEDZ