Komentarze do pytań do czarodziejów

Forum wieści z Arkadii.
Urisiel

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Urisiel »

Tak mi się przypomniało odnośnie wypowiedzi Mikkela, czemu jeszcze na arce nie ma możliwości "ogłuszenia kogoś"? Można by przysłowiowo dać komuś wtedy w ryj i nic by się wielkiego nie działo :) Z możliwością grabieży ciała. Nie zawsze chce się kogoś zabić, a czasami po prostu chce się pokazać gdzie takiej osoby jest miejsce ;)
Czyli opcje dobijanie <włacz/wylacz> kodowo już to było napisane w przypadku TW, czemu by tego nie wykorzystać?:)

Edit: Ta opcja by się przydała w przypadku GPków, gdzie to zgildiowanii mogą po prostu takiemu czasem przywalić jak odwala jakieś krzywe akcje :)

Dajmy na to spotyka grupa MC jakiegoś gpka z drużyną swiatła. Potem grupa MC spotyka takiego gpka samego i go ogłusza i mu mówi "żeby mi to było ostatni raz" :)
Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 176
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Rotkiv »

Zgadzam się z dwoma sprawami wspomnianymi przez Urisiela.

Nowa opcja, możliwość wybrania 'zabij' lub 'oglusz', byłaby przydatna. Obecnie można wpisać 'przestań walczyć'... nie raz korzystałem, ale to wymaga wpisania komendy po obu stronach i nie zawsze się zdąży.

Druga sprawa to propagowanie bezpiecznych karczm. Mi się to kojarzy z domem publicznym, w którym będzie trwać całoroczny Prima Aprilis. Odwieczni wrogowie na jednej lokacji dłużej niż czas na wymienienie obelg, uwag, itd. i ostatecznie skrzyżowania broni lub odejścia każdy w swoją stronę, to kpina.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Herenvarno »

Karczma, w ktorej przedsionku ulokowano szatnie. Tu mozesz zdeponowac cale uzbrojenie i opancerzenie, oraz wplacic "poręczenie" za swoja osobe. "Poręczenie" i zdeponowane przedmioty podlegaja "przepadkowi" w sytuacji wszczynania burd. "Poreczenie nie jest wysokie, jedynie srebrna moneta za kazdy rozpoczety dzien w "wieku postaci".
Na 'Salony" wpuszczą cie po uprzednim przeszukaniu pod kontem posiadania niedozwolonych przedmiotow. Glowna sala obslugiwana jest przez profesjonalny zespol kelnerow/kelnerek, sprawnie lawirujacy miedzy stolikami. "Salon" ochraniany przez trzech-czterech obrotnych ochroniarzy, nie posiadaja wprawdzie zadnej zbroi, jednak w ich rekawach ponoc znajduja sie sztylety nasaczone szybkodzialajaca, smiertelna trucizna.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Galatea »

Też mi nie do końca leżą te karczmy. Pewnie pozwoliłyby na trochę wytchnienia i luźnej zabawy, której mi również czasem brakuje, ale z utrzymywaniem klimatycznego i realistycznego świata nie miałyby wiele wspólnego.
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Torgen
Posty: 405
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Torgen »

Problem idlerow zapelniajacych takie karczmy moim zdaniem jest problemem wydumanym. Bo gdyby stowrzyc tylko po jednej karczmie w domenie to moze by tak to wygladalo. Ale gdyby stworzyc po jednej takiej karczmie w kazdym wiekszym miescie to ja problemu nie widze. Ludzie lubia expic, wiekszosc z nich. Expimy po to zeby miec wiekszy poziom, zeby moc sie lepiej bic z innymi graczami. Dlatego najczesciej expimy najczesciej w okolicach naszych gildi zeby moc schowac sie w bezpiecznej lokacji i nie zginac bo ktos stwierdzil ze to latwy frag. Dla mnie taka karczma w Kadrin spelniala by taka funkcje ze moglbym tam siedziec pomiedzy jedna tura expa a druga a jednoczesnie nie ograniczalaby ewentualnych kontaktow z podroznikami (czyt. gp) ktorzy akurat w tym miejscu zalatwiaja swoje interesy. Co do wrogich gildi to tak jak ktos wspomnial, tacy delikwenci byliby wyrzucani przez 'ochrone' i tyle. No chyba ze by sie maskowali jak to robia mcki ktore wchodza do miast. A wtedy mogliby np spiskowac pod nosem gwardi. Chyba ze zostaliby przez gwardie rozpoznani, wtedy na ulice. Nie drazmy tematu opoznien w atakach i w ogole ingerencji w pvp bo nie o to tu chodzi. Dlaczego karczma? Bo w wfrp karczmy zawsze byly miejscami spotkan graczy, miejscami gdzie mozna bylo posiedziec, pogadac, pospiskowac, dostac zlecenie i generalnie wypoczac. Bez kontuzji. Ja w swoim zadufaniu naprawde uwazam ze to pomysl godny zastanowienia sie przez wizow. Skoro jest jakis naplyw nowych graczy dajmy nam wszystkim mozliwosc kontaktu. Teraz kazdy gdzies pedzi...
Urs
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2011 17:05

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Urs »

Galatea pisze:Też mi nie do końca leżą te karczmy. Pewnie pozwoliłyby na trochę wytchnienia i luźnej zabawy, której mi również czasem brakuje, ale z utrzymywaniem klimatycznego i realistycznego świata nie miałyby wiele wspólnego.
Mnie sie zdawalo ze to gracze sa za to odpowiedzialni a nie sztywne ramy kodu.
Ale rozumiem...w koncu co bardziej wkurzajacego niz jakis wrog (niech bedzie Torgen) ktory wlasnie zrobil "nieznaki" a teraz spokojnie popija piwko w karczmie rpgujac sobie ... i nic nie mozna mu zrobic, nawet do kufla napluc... normalnie gwozdz do trumny pvp (ile tych gwozdzi juz bylo... a wieko nadal uchylone)

p.s.
Tak na marginesie. Co szkodzi sprobowac ? Karczmy moga byc a za chwile moze je ogien strawic. Jak by nie patrzec i tak jestesmy krolikami doswiadczalnymi...
Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Galatea »

Urs pisze:
Galatea pisze:Też mi nie do końca leżą te karczmy. Pewnie pozwoliłyby na trochę wytchnienia i luźnej zabawy, której mi również czasem brakuje, ale z utrzymywaniem klimatycznego i realistycznego świata nie miałyby wiele wspólnego.
Mnie sie zdawalo ze to gracze sa za to odpowiedzialni a nie sztywne ramy kodu.
Ale rozumiem...w koncu co bardziej wkurzajacego niz jakis wrog (niech bedzie Torgen) ktory wlasnie zrobil "nieznaki" a teraz spokojnie popija piwko w karczmie rpgujac sobie ... i nic nie mozna mu zrobic, nawet do kufla napluc... normalnie gwozdz do trumny pvp (ile tych gwozdzi juz bylo... a wieko nadal uchylone)

p.s.
Tak na marginesie. Co szkodzi sprobowac ? Karczmy moga byc a za chwile moze je ogien strawic. Jak by nie patrzec i tak jestesmy krolikami doswiadczalnymi...
Kolega chyba nie zrozumiał co miałem na myśli, więc wyjaśnię dobitnie.

Następująca sytuacja:

Mutant A siedzi w karczmie, odpoczywa sobie ukryty pod płaszczem, zagaduje do gpków.
Zakonnik B wchodzi do karczmy.
Zakonnik B rozpoznaje mutanta A.
Zakonnik B rzuca erpegowa obelga.
Mutant A rzuca erpegowa obelga.
Nic sie nie dzieje, do ataku nie dochodzi.

Czy jest to wygodne i grywalne dla graczy? Z pewnością. Czy pasuje do ciężkich realiów muda, które budowane są od wielu lat? Moim zdaniem nie.
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Tercoral »

Ja tam nie chce sie klucic, ale to co przytoczylas to najlepsza strone tego pomyslu.

Gorsza strona.

mustan A spotyka na traktcie zakonnika B,C,D,E,F
mutant A szybko idzie do chronionej karczmy
zakonnicy przybywaja
Mutant mowi: Trolololo
Zakonnik Prowadzacy: A idz pan w ch***

I tyle bylo z RPG
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Galatea »

Również totalna padaka, ale obie sytuacje wyglądają mi nienaturalnie. (:
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 176
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Komentarze do pytań do czarodziejów

Post autor: Rotkiv »

Można by zrobić dwa typy karczm... oczywiście w zależności od tego gdzie by się takie znajdowały. Mianowicie 'karczmy dobre' i 'karczmy nie do końca złe'. Do dobrych nie mogliby dostać się źli... do tych drugich dobrzy. Do obu mieliby wstęp gpeki i 'zgildiowani pomiędzy'.

Mimo to i tak jestem przeciwny pomysłowi Torgena.
ODPOWIEDZ