Strona 5 z 155

Re: Nowe płacze na magów

: 27 lut 2015 17:44
autor: Xion
Tak tak, jasne. Jak były sobie 3 gildie dające różnorodne zabawki (umownie nazywano ja elitarkami), to powstały setki stron hejtu, płaczu i teorii spiskowych na ich temat. Więc zróbmy siedem(naście) takich, na pewno będzie lepiej.

I oczywiście, różnorodne zabawki są cudowną rzeczą dla graczy, tylko nieco gorzej wyglądają dla tych, którzy muszą te zabawki balansować tak, żeby się nagle nie okazało, że wszyscy chcą jedną, a reszta leży w kącie i się kurzy. I nie wyobrażam sobie nawet ilości pracy, jaką trzeba byłoby włożyć w samo zbalansowanie przykładowej magii tak, żeby harmonijnie współgrała z zawodami bojowymi. Nie wszystko da się wymierzyć w DPS.


Więc o ile czasami krytyka wizów jest całkiem uzasadniona i na miejscu, to wciąż odnoszę wrażenie, że znaczna część graczy trwa w przekonaniu iż wszystko na mudzie "się robi" samo. A już (prze)kodowanie gildii/zawodu to jak pierdnięcie. Dlatego w tym przypadku - całkowicie rozumiem niektóre decyzje.

Re: Nowe płacze na magów

: 27 lut 2015 18:04
autor: Urisiel
Problemem balansu arkii imo jest to, że niektórzy wizowie nie znają się kompletnie na pvp bo prawie w nich nie uczestniczyli, a po prostu się zwizowali :) I potem tworzą takie różne zabawki z dupy. Jakby to robili ludzie doświadczeni z pvp i ruszyli głową to myślę, że problemu z balansem by nie było /me spogląda ciężko na nożownika.
Moje pewne info od Ukala mówi, że np Rafgart to raczej mało znaną postacią był :D

Re: Nowe płacze na magów

: 27 lut 2015 21:11
autor: Vrust
Urisiel pisze:I nie mówicie mi, że to problem balansu, bo to takie proste wytłumaczenie :)
Wszystko się da zbalansować, tylko się dupy ruszyć nie chce.
To była ta część będąca żartem? :P

Re: Nowe płacze na magów

: 27 lut 2015 22:01
autor: Saske
Xion pisze:I oczywiście, różnorodne zabawki są cudowną rzeczą dla graczy, tylko nieco gorzej wyglądają dla tych, którzy muszą te zabawki balansować tak, żeby się nagle nie okazało, że wszyscy chcą jedną, a reszta leży w kącie i się kurzy. I nie wyobrażam sobie nawet ilości pracy, jaką trzeba byłoby włożyć w samo zbalansowanie przykładowej magii tak, żeby harmonijnie współgrała z zawodami bojowymi. Nie wszystko da się wymierzyć w DPS.
Chciałbym to pogrubić, bo to nawet ma sens. :D

Edycja: Ale nie popadajmy w skrajność, niektóre systemy nie są chyba trudne do wdrożenia, tylko po prostu Administracja ich nie chce mieć na tym MUDzie? Ot, freemot? To tak, żeby nie było, że z całego serca bronię Czarodziejów.

Re: Nowe płacze na magów

: 28 lut 2015 00:00
autor: Herenvarno
Jest przeciez oprocz magii bojowej, ta niebojowa, ktora nie ma zadnego wplywu na wynik starcia (np. "ochrona przed deszczem" czy "krag swiatla"). Ja tez trzeba zbalansowac?

Re: Nowe płacze na magów

: 28 lut 2015 00:47
autor: Maylinne
Herenvarno pisze:Ja tez trzeba zbalansowac?
WSZYSTKO trzeba zbalansować. Głupie gadanie. System expa jest lepszy w tej grze, a system gildii w tamtej, system PK w siamtej, a magia w jeszcze innej. Ale wszyscy jakoś gracie w Arkę. :shock:

Re: Nowe płacze na magów

: 28 lut 2015 09:05
autor: Einholt
Chcecie poczarowac, Wow stoi otworem. Luki tez sa i konie :P

Re: Nowe płacze na magów

: 28 lut 2015 12:11
autor: Eltharis
W Warhammerze akurat magię całkiem dobrze balansuje fakt, że jest niebezpieczna. Nie ma many, komórek na czary ani żadnych innych ograniczeń - tylko ryzyko związane z rzuceniem każdego czaru.

Biorąc pod uwagę kary za zgon na Arce, raczej nikt nie chciałby ginąć co drugi dzień przez rzucanie czarów na prawo i lewo. Gdyby do tego najprostsze zaklęcia, z uwagi na cechy, wymagały np. 'b. dośw', a pomniejsze bojowe 'zwiedził cały świat' to mało kto decydowałby się na korzystanie z magii przy pierwszym lepszym spotkaniu z wrogiem.

Jakby system się sprawdził, możnaby pomyśleć o jakichś magikach/rytuałach zmniejszających ryzyko.

Tak czy inaczej, ogrom pracy związanych z wprowadzeniem magii (nawet nie rozważając balansu) jest przytłaczający, więc może lepiej skupić się na razie nad czymś łatwiejszym do zrealizowania. Jak konie, łuki i zdobywanie gildii?

No, chyba, że by zacząć od samych guseł, to może by dało radę, bo im bliżej do emotów.

Re: Nowe płacze na magów

: 28 lut 2015 12:40
autor: Tercoral
No akurat w wiedzmaku tez jest cos takiego jak pobor mocy. Jak za duzo pobierzesz czy tam wydasz to dzieja ci sie z cialem rozne rzeczy. Ale ja nie o tym chcialem. Moze zamiast magowskich zaklec zrobic magie kaplanska? Wydaje mi sie ze ona by byla latwiejsza do przelkniecia przez balans.

Re: Nowe płacze na magów

: 28 lut 2015 12:51
autor: Aiwazz
Nie jestem pewien, czy magia byłaby w ogóle do przełknięcia w realiach arkadii. Pamiętajmy, że musiałaby ona pasować zarówno do domeny Ishtar jak i Imperium. Poza tym kto miałby się tą magią zajmować? Prawdopodobnie wymagałoby to zaprojektowania i napisania nowej profesji. Boje się, że nawet gdyby już taka profesja się pojawiła, to musiałaby być skonstruowana tak, że mogłaby być kompletnie niegrywalna z powodów ograniczeń. Świat arkadii nie jest jakby to rzec, adekwatny do czegoś takiego...

Poza tym szczerze wątpię, czy mieści się to w ramach koncepcji rozwoju muda w dającej się przewidzieć przyszłości ;)