Nowe płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 128
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Eltharis » 04 kwie 2015 15:16

Bragor pisze:Mam kilka propozycji zbilansowania i wyrównania szans tym którzy tego potrzebują i dla nowych graczy.
To bardzo niesprawiedliwe rozwiązanie do wszystkich, którzy grają więcej niż minimalną ilość czasu.

Wprowadzenie "happy hours", kiedy np. 5h w tygodniu exp jest podwojony, jak najbardziej. Ukłon w stronę regularnie grających z mniejszą ilością czasu.

Jednak zrównanie wszystkich poziomem, albo wprowadzenie darmowego expa za idlowanie uważam za uważam za jedną z najgorszych mechanicznie decyzji, jaka mogłaby zapaść.

Próba nadgonienia i - tym bardziej - przegonienie starszych graczy daje satysfakcję. Szczególnie, że teraz gdy zawody masowe są ogólnodostępne i naprawdę każdy może stworzyć całkiem sprawną bojowo postać, dobrze się przy tym bawiąc. Nie potrzeba do tego legendy. Ta opcja jest dla chętnych z dużą ilością czasu, liczących się z tym, że zgon będzie bolał.

Gruul
Posty: 29
Rejestracja: 30 kwie 2014 17:19

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Gruul » 04 kwie 2015 16:08

Eltharis pisze:
Bragor pisze:Mam kilka propozycji zbilansowania i wyrównania szans tym którzy tego potrzebują i dla nowych graczy.
To bardzo niesprawiedliwe rozwiązanie do wszystkich, którzy grają więcej niż minimalną ilość czasu.

Wprowadzenie "happy hours", kiedy np. 5h w tygodniu exp jest podwojony, jak najbardziej. Ukłon w stronę regularnie grających z mniejszą ilością czasu.

Jednak zrównanie wszystkich poziomem, albo wprowadzenie darmowego expa za idlowanie uważam za uważam za jedną z najgorszych mechanicznie decyzji, jaka mogłaby zapaść.

Próba nadgonienia i - tym bardziej - przegonienie starszych graczy daje satysfakcję. Szczególnie, że teraz gdy zawody masowe są ogólnodostępne i naprawdę każdy może stworzyć całkiem sprawną bojowo postać, dobrze się przy tym bawiąc. Nie potrzeba do tego legendy. Ta opcja jest dla chętnych z dużą ilością czasu, liczących się z tym, że zgon będzie bolał.
Teraz nawet nie trzeba tak bardzo duzo czasu, do kawala czy nawet b doswa leci szybko.

apropo placzy:

arka nie dziala :(

Bragor
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2015 14:16

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Bragor » 04 kwie 2015 16:19

W ramach podziękowań dla wizow wiersz :


Zbigniew Herbert
Damastes z przydomkiem Prokrustes mówi

Moje ruchome imperium między Atenami i Megarą
władałem puszczą wąwozem przepaścią sam
bez rady starców głupich insygniów z prostą maczugą w dłoni
odziany tylko w cień wilka i grozę budzący dźwięk słowa Damastes

brak mi było poddanych to znaczy miałem ich na krótko
nie dożywali świtu jest jednak oszczerstwem nazwanie mnie zbójcą
jak głoszą fałszerze historii

w istocie byłem uczonym reformatorem społecznym
moją prawdziwą pasją była antropometria

wymyśliłem łoże na miarę doskonałego człowieka
przyrównywałem złapanych podróżnych do owego łoża
trudno było uniknąć - przyznaję - rozciągania członków obcinania kończyn

pacjenci umierali ale im więcej ginęło
tym bardziej byłem pewny że badania moje są słuszne
cel był wzniosły postęp wymaga ofiar

pragnąłem znieść różnicę między tym co wysokie a niskie
ludzkości obrzydliwie różnorodnej pragnąłem dać jeden kształt
nie ustawałem w wysiłkach aby zrównać ludzi

pozbawił mnie życia Tezeusz morderca niewinnego Minotaura
ten który zgłębiał labirynt z babskim kłębkiem włóczki
pełen forteli oszust bez zasad i wizji przyszłości

mam niepłonną nadzieję że inni podejmą mój trud
i dzieło tak szczytnie zaczęte doprowadzą do końca

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Tercoral » 04 kwie 2015 16:24

Eltharis. Ja tam chce do legendy dobic. Tylko mi przeszkadzaja zawistni gracze i moja hmn ekspresyjna osobowosc. :(

Re up. Fajny wiersz ale wydaje mi sie ze nie na miejscu. Moze dlatego ze to gra i kazdy ma prawo wpasowac sie w te lozko bez obcinana konczyn czy nadmiernego rozciagania
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 128
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Eltharis » 04 kwie 2015 18:21

No właśnie! Hultaje z Komanda, głębokie przepaści i postępne pułapki. Tyle niebezpieczeństw, że może najwyższy czas wprowadzić erpegowy rzut kością i komendę <umrzyj> (dla chętnych, oczywiście), jak to ktoś "sugerował". Nie minąłby miesiąc, a każdy miałby swoją wymarzoną legendę.

Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Gruer » 04 kwie 2015 18:30

Bragor : <5> Fajna pointa :)

Moim zdaniem (obym się mylił) zmierzamy w kierunku zrobienia z arkadii barwnej, różnorodnej i tej jaką znaliśmy klasycznego mmo gdzie każdy ma mniej więcej po równo z drobnymi balansami co kilka tygodni. Skończy się tym ze ktoś mądry ustawi max lvl i dostaniemy po 50 punktów rozwoju/talentów czy innych bzdetów do rozdysponowania a od tego tylko krok od wowa czy star wars the old republic..... A wtedy , wtedy wszyscy po prostu to będzie koniec tej gry.
Co do zwyżki graczy - skończy się jak sekondy wyidluja swoje 75% i znow stwierdza ze nie ma co robić, a faktyczna zwyżkę widać jedynie w logowaniu się gildii walczących z wykończonym Zakonem czy Zt.

Mimo wszystko mam nadzieje że będzie dobrze.

Paulie : reforma została przeprowadzona na zasadzie wyrwania chwasta - szkoda , bo można było przy zachowaniu zdrowego rozsądku obciać te gildie a nie zniszczyć lub jak w przypadku TW wymazać z muda.

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Godar » 04 kwie 2015 19:35

Skończy się tym ze ktoś mądry ustawi max lvl i dostaniemy po 50 punktów rozwoju/talentów czy innych bzdetów do rozdysponowania a od tego tylko krok od wowa czy star wars the old republic..... A wtedy , wtedy wszyscy po prostu to będzie koniec tej gry.
Niby dlaczego to miałby być koniec gry? Koniec tej gry zapowiadają od kilkunastu lat i każda większa zmiana ma być wg niektórych "gwoździem do trumny". Trochę tych gwoździ nabito, a trumna nadal nie domknięta.

Akurat pod względem balansu, mechaniki i grywalności to Arkadia niestety nigdy nie dorówna takim grom jak WOW czy SWTOR. Arkadia ma przewagę tylko w dwóch punktach: 1) społeczność graczy, 2) klimat świata. I tylko dla tych dwóch rzeczy jeszcze od czasu do czasu się w to bawię. A tego żadne drobne zmiany w mechanice nie zmienią. Co najwyżej na plus, bo ludzie nie mający czasu/chęci do marnowania setek godzin na odexpienie kolejnego głupiego zgona nie odejdą z tego powodu.

Tu nie chodzi o jakieś fanatyczne komunistyczne zapewnienie "równości" wśród graczy, tylko o zdrowy rozsądek. 500 postępów na "zwiedził" to lekko licząc 200 godzin ciągłego expienia. To jest taki sam czas, jaki normalny człowiek spędza w pracy w ciągu miesiąca. To nie jest normalne. Przez to Arkadia stała się grą dla ludzi, którzy mają zbyt dużo wolnego czasu w robocie albo nie mają życia osobistego. Bo nikt normalny nie poświęci całego wolnego czasu, żeby coś osiągnąć w wirtualnej grze.

@Brygu
Ale jest jeszcze tyle do wyrównania. Podobno są gracze którzy na arce mają więcej na kontach pieniędzy niż inni. I wiecie co? Być może zarobili to gdy nomadzi mieli w ciele złote monety, albo gdy sprzęt nie znikał tak szybko. A przecież ci co nie grali rok temu nie mogli z tego skorzystać. Są też gracze którzy mają niestandardowe opisy, a już nie można. Niektórzy mają też um rzucanie czarów, który pomaga w paru miejscach. Powinna też być możliwość powtarzania imion, dlaczego ktoś może się nazywać Stefan, a ja nie, tylko dlatego że założył postać 10 lat temu?
Wszystko można sprowadzić do absurdu, ale wg mnie gra tym powinna różnić się od rzeczywistości, żeby dawała przynajmniej równe szanse w danym czasie. Dopóki elitarki były w pełni otwarte to teoretycznie tak było, ale zamknięcie możliwości przyjmowania nowych było wg mnie głupim posunięciem. Choć zgoda, że żal stowarzyszeń i klimatu, jaki wnosiły do tej gry. Obawiam się jednak, że wasi wrogowie, których zdejmowaliście specem o 3 kondycje (nie mówiąc o ogłuszeniu zakonnym) wcale tego klimatu nie czuli :P Wg mnie dobrym kompromisem byłoby obcięcie tych morderczych umów, ale pozostawienie lepszych defensów. Tylko że ile by nie obciąć to wtedy zawsze znaleźliby się tacy, którzy by twierdzili, że macie przewagę. Teraz przynajmniej jest "sprawiedliwie".

Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Paulie » 04 kwie 2015 19:58

Gruer pisze: Paulie : reforma została przeprowadzona na zasadzie wyrwania chwasta - szkoda , bo można było przy zachowaniu zdrowego rozsądku obciać te gildie a nie zniszczyć lub jak w przypadku TW wymazać z muda.
To tez napisalem, ze podoba mi sie podjecie dzialan, a nie podoba ich skutek.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Tercoral » 04 kwie 2015 20:35

Przeciez napisali ze oddadza tw jako przybudowke le.
a title w zt tez pewnie zmienia po placzach.
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Einholt
Posty: 157
Rejestracja: 15 lut 2009 15:29

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Einholt » 04 kwie 2015 20:48

Tercoral pisze:,a title w zt tez pewnie zmienia po placzach.
Nom, obecnie to najskuteczniejsze..

Zablokowany