Nowe płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Finmor

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Finmor »

Przecież magia na Arkadii jest. Całkiem sporo magicznych przedmiotów - niektóre z widowiskowymi efektami.
Natomiast w obu domenach magia nie była dostępna dla maluczkich, jakimi są postaci graczy. Do tego problem z ewentualnym balansem...
Znacznie ciekawszy byłby rozwój elementów niebojowych, rzemieślniczych, itp.
Luin
Posty: 21
Rejestracja: 05 sty 2010 17:27
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Luin »

Magia nie pasuje do Arkadii? Przecież i w Warhammerze i u Sapkowskiego magia była, a czym innym jest Arkadia, jeśli nie odzwierciedleniem tych dwóch światów? I nikt nie mówi, że musiałyby to być kule ognia albo inne takie antyklimatyczne czary - jest wiele innych rozwiązań, które są dużo ciekawsze chociażby z RPGowego punktu widzenia. W każdym razie wszystkie te rzekome "problemy" z magią zostały jakoś bez większego trudu rozwiązane na Barsawii i powiem wam, że magia tam jest świetna i cudownie pasuje do świata, nawet mimo tego że drugą domeną jest Śródziemie - gdzie teoretycznie magia jest przecież bardzo, hm, ograniczoną sprawą. Co nie zmienia faktu, że nie wierzyłabym w to, że kiedykolwiek coś takiego się na Arkadii pojawi. Z całym szacunkiem jaki mam dla tej gry i jej twórców, nadal uważam, że nie było żadnych większych zmian od co najmniej 10 lat (zwięrzaki pocztowe i tym podobne to nie są "większe zmiany"), a i sami wizowie jasno powiedzieli, że nie zamierzają tych rzeczy wprowadzać (ani koni, ani łuków, ani magii) bo "nie chcą".
"His eyes were cold. As cold as the bitter winter snow that was falling outside. Yes, cold and therefore difficult to chew..."
Mikkel

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Mikkel »

W Warhammerze akurat magię całkiem dobrze balansuje fakt, że jest niebezpieczna. Nie ma many, komórek na czary ani żadnych innych ograniczeń - tylko ryzyko związane z rzuceniem każdego czaru.
W drugiej edycji. W pierwszej edycji WFRP jest mana, a Arkadia się na pierwszej edycji opiera.

Ja bym widział maga jako osobną profesję, której przedstawiciele nie mogą nosić żadnej zbroi pod rygorem niemożności rzucania czarów (czyli - jak walczy się w PvP lub z NPCami, którzy łamią szyk, magowie mogą bardzo szybko zostać zmieceni z powierzchni ziemi).

Do tego spore możliwości ofensywne (ale bez przesady, gdzieś na poziomie średniej klasy zawodu masowego) i fakt pożerania many przez każdy skutecznie wyprowadzony cios (są magiczne przedmioty, które tak robią, więc da się).

Albo ataki silniejsze niż zwykłe ataki wręcz tylko znacznie od nich wolniejsze, atak raz na trzy czy cztery rundy na ten przykład.

Myślę, że sprawę dałoby się załatwić zmienionymi opisami ciosów + podczepieniem pod nie pożerania many.

Ale cóż, Góra powiedziała, że magia nie jest potrzebna, więc nasza rozmowa jest czysto akademicka.

I co należy rozumieć przez stwierdzenie "magia nie była dostępna dla maluczkich"? o.O Ach, prawda, przecież w WFRP nie było profesji ucznia czarodzieja, a potem maga. Zapomniałem. ;)

EDIT:
Natomiast w obu domenach magia nie była dostępna dla maluczkich, jakimi są postaci graczy. Do tego problem z ewentualnym balansem...
Bo postacie graczy są maluczkimi. Wielki Mistrz Zakonu Sigmara. Rada Leśnych Elfów. Templariusze Bogów Chaosu. Prawa ręka szefa mafii... A nie, czekaj, mafii nie ma. To bez tego. Nic tylko w pole chodzą i ziemniaki kopią. Magia przecież nie byłaby dostępna dla GP pewnie, nikt nie szedłby do Gildii Podróżników by trenować "ciskanie kulami ognia" na "pobieżnie". Osobny zawód masowy. Osoby z zawodami masowymi to nie są "zwykli zjadacze chleba" w danym świecie...
Ostatnio zmieniony 28 lut 2015 13:53 przez Mikkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Aiwazz
Posty: 128
Rejestracja: 13 lut 2009 08:19

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Aiwazz »

Finmor pisze:Przecież magia na Arkadii jest. Całkiem sporo magicznych przedmiotów - niektóre z widowiskowymi efektami.
Natomiast w obu domenach magia nie była dostępna dla maluczkich, jakimi są postaci graczy. Do tego problem z ewentualnym balansem...
Znacznie ciekawszy byłby rozwój elementów niebojowych, rzemieślniczych, itp.
Nic dodać, nic ująć :)
Maylinne
Posty: 98
Rejestracja: 16 lis 2011 16:44

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Maylinne »

Luin pisze:...na Barsawii...
Ale rozmawiajmy poważnie.
Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Xion »

Od przeszło dwóch podstron rozmowa toczy się na temat czegoś, o czym dziesiątki razy było mówione, że tego na mudzie nie będzie. Z założenia ta dyskusja nie może być poważna ;)
Życie jest sumą przypadków.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Herenvarno »

Raczej akademicka, nie umniejsza sie powagi rozmow akademickich :D
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Narmaniel

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Narmaniel »

To i ja dorzucę cegiełkę.

Byłoby świetnie, jakby Czarodzieje zakodowali system domków! Stryj żony szwagra mojego znajomego zna gościa, który czytał książkę o MUDzie, na którym taki system był.
Dhorw
Posty: 122
Rejestracja: 14 mar 2014 12:16

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Dhorw »

Swoja droga mamy free emoty... tylko "bidne", biedniejsze nawet niz plemie afrykanerow.
namyslasz sie nad smokiem popijajac herbatke rumiankowa, tak...
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Tercoral »

O! Ja bym chcial domek w shaer :D

No ale co jesli zaprowadze jedna na chate, spije winem, a jak przyjdzie co do czego to zamiast elfki bede mial elfa! :(

Nie umiem rozróżniać...


A tak naprawde to chcialbym miec savelocka z devon. Bo boje sie isc do wiorek samemu :(
Tęczowe serce... :oops:
Zablokowany