Pytanie do czarodziejow

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Herenvarno » 18 gru 2014 20:43

Deli pisze:A mnie przeszło 12 lat temu za każdym razem przy "ob plecak" to zrywało... Teraz już wiem, że to pewnie ddosa ktoś mi robił (byłem wtedy w MC)!
Dodatkowo przy wejściu wrogów na lokację też mnie zrywało...
Coraz więcej poszlak...
Jestem prawie pewien ze, nawet kiedy tylko pomyslales zeby kogos zdybac ( z DS), to od reki zaczynaly sie lagi... :D
Slyszalem, ze wizzowie zatrudnili psionikow, coby mieli pod stalym dozorem MC.


Powagi wiecej, Panowie ( i/lub Panie).
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Gruer » 18 gru 2014 21:30

Pf... Jak mnie Sandau z kolega Cirdem zatłukli to mi prad na całym osiedlu wyłączyli! To się nazywa hacking! a nie jakies tam lagi :P
Teraz już wiem kto stoi za atakami na SONY Pictures i wstrzymaniu emisji filmu o wielkim wodzu Kimie :twisted: :lol:

Torgen
Posty: 380
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Torgen » 18 gru 2014 23:22

Gruer Ty naiwniaku. Masz w miescie exkodera, w dodatku gosc zarzadza Twoja siecia... Reszte sobie dopisz.

Azok
Posty: 26
Rejestracja: 18 lis 2014 20:56

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Azok » 19 gru 2014 08:34

Hesp was podspucza a tu takie cisnienia niektorzy od razu lapia.. ;)


Panowie!!! Chill!!! Swieta ida!! chyba ze wiecie ze nie dostaniecie nic pod choinke.. to sie nie dziwie ze sie cisnienie podnosi ;D

Torgen
Posty: 380
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Torgen » 19 gru 2014 08:51

Naprawde Azok uwazasz ze komus sie cisnienie moze jeszcze podnosic w temacie gry arkadia?

Azok
Posty: 26
Rejestracja: 18 lis 2014 20:56

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Azok » 19 gru 2014 09:03

Torgen szczerze? :) Jestem tego pewien.. ze sa wsrod nas caly czas osoby ktore maja straszne cisnienie i parcie.

Nie osiagnely jeszcze odpowiedniego lvl w "podejsciu do gry" :)

Trzymam mocno kciuki za nie!

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Miuosh » 19 gru 2014 09:51

Ja mam permanentną erekcję. Wy nie? :/
Ogre!

Goldfinger
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Goldfinger » 19 gru 2014 12:02

No, ale Ty maczugami walczysz...

Feril
Posty: 71
Rejestracja: 25 paź 2011 20:59

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Feril » 19 gru 2014 20:34

Rafgart pisze: 8) W ciagu ostatnich dwoch-trzech tygodni pracowalismy tylko i wylacznie nad identyfikacja lagow procesu Arkadii (w zwiazku z tym iles innych rzeczy jest rozgrzebanych). Duzo wiecej zrobic sie nie da. A przynajmniej nie bez merytorycznych uwag, ze z czyms jest problem.
Byc moze tym postem wyjde na ignoranta; nie wiem jak od strony technicznej rozwiazane jest ladowanie obiektow postaci, ekwipunku, i w ktorym momencie sprawdzany jest ich stan, oraz jak wiele informacji ladowanych jest podczas wejscia na lokacje. Niemniej... co jesliby cache'owac najbardziej prawdopodobne kolejne stany lokacji?

Z tego co rozumiem najbardziej obciazajace jest;
1) ladowanie wielu obiektow naraz podczas szybiego poruszania sie pomiedzy lokacjami - obiekty musza byc zaladowane do srodowiska, ktorym jest lokacja? Po czym ustalane sa relacje miedzy tymi obiektami?
2) Skrypty naduzywajace np. odmiany - wielokrotne odwolania, do wielu obiektow, wymagajace wywoalania kosztownej funkcji po stronie Arkadii?

Poprzez cache'owanie, rozumiem:
W przypadku spelnienia min. kryteriow - np. 'przez lokacje przechodzi druzyna 5-cio osobowa', taka lokacja tworzy ukryty obiekt, ktorym jest kopia - zapis stanu tej druzyny / lokacji
Zalozmy, ze lokacja moze posiadac takie 3 scache'owane stany duzych 'obiektow', ktore sie na niej znalazly. Moglaby je utrzymywac przez np. 40 sekund do ponownego wykorzystania. W momencie wejscia na lokacje nowego obiektu, sprawdzana bylaby np. suma kontrolna, i w przypadku zgodnosci, aktualizowane bylyby atrybuty typu: kondycja, zmeczenie itd, po czym ten obiekt bylby ujawniany. (Latwo tez tworzyc wariacje co do stanu druzyny - np. brakuje 1 postaci - i przetrzymywania ich stanow gotowych do zaladowania).

To samo tyczy sie zapytan o odmiane. Ostatnie zapytania moglyby byc przetrzymywane przez jakis czas, i jesli powtarza sie wywolanie odmiany, sprawdzana jest np. lista ostatnich 30 odwolan i zwracany obiekt z odmiana. Ponownie, sumy kontrolne, czy nawet przejscie przez tablice stringow imion w mianowniku, powinno byc diablo szybkie, zwlaszcza, jesli uda sie zapewnic przetrzymywanie tego obiektu w pamieci RAM.

Oczywiscie, zachodzi kwestia wykorzystania pamieci, stad tez wszystko rozchodzi sie o to, jak 'duze' obiekty sa cache'owane i jak dlugo utrzymywane. Ogolna idea: przetrzymywac w pamieci, w szybkich strukturach, obiekty na ktorych ponowne wywolanie w krotkim czasie jest duza szansa.

Pomysl jest luzny i powyzsze propozycje z pewnoscia sa bardzo odlegle od optymalnych rozwiazan. Chodzi o ogolny zamysl.

Edit: Kondycja: podobnie - postacie zapisuaj sie do listy kondycji obiektow znajdujacyh sie na lokacji. W przypadku odwolania przez inna postac do kondycji wybranej postaci, lub wszystkich na lokacji - czy nawet wspolnej listy dla calego muda, zwracany jest stan tego obiektu (listy/ tablicy) zamiast pojedynczych odwolan do wszystkich postaci znajdujacych sie na lokacji. Niech postacie zapisuja swoje zmiany zmeczenia/ kondycji itd, do tych struktur, przetrzymywanych w RAM. Odwolania do nich powinny b. bardzo szybkie i malo obciazajace dla serwera.

Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Pytanie do czarodziejow

Post autor: Herenvarno » 20 gru 2014 12:51

Problemem raczej nie jest ladowanie danych do pamieci serwera (moim zdaniem), tylko ilosc danych wysylanych po kablu i przepustowosc lacza, oraz przeliczenia zmiennych na tekst zrozumialy dla czytajacego.
Wiekszosc tego o czym piszesz, jest zaladowana do pamieci zaraz po apokalipsie. Postacie graczy sa tu wyjatkiem. Gdyby obiekty typu "pokoj" byly ladowane do pamieci wtedy, gdy znajduje sie tam postac gracza, NPC nie mogli by przemieszczac sie miedzy lokacjami, o ile nie znalazl by sie tam Bohater gracza.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!

Zablokowany