Nowi gracze - żółtodzioby

Forum wieści z Arkadii.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Zurwen » 15 maja 2014 15:11

Od jakiegoś czasu, różnymi sposobami zachęcamy nowe osoby do gry w Arkadię. W efekcie kręci się ich po świecie całkiem sporo - przykładowo na chwilę pisania tej wiadomości 10 z 68 graczy zalogowanych to te ze statusem żółtodzioba. Dość niedawno udostępniliśmy możliwość kolorowania opisów takich graczy (kolor zoltodzioby <nazwa koloru>). Zwiększa to szansę ich zauważenia i nawiązania z nimi kontaktów.

W związku z powyższym, chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają wasze kontakty z żółtkami. Czy często spotykacie nowych graczy? Jak wyglądają wasze typowe relacje poczas spotkania? Jakieś inne uwagi?
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Hunrim » 15 maja 2014 15:28

Idea z żółtodziobami bardzo dobra, ale moim zdaniem powinniście wprowadzić do regulaminu zasadę, że atakowanie osoby będącej w drużynie z żółtodziobem jest traktowane tak samo jak atakowanie nowych graczy bez uzasadnienia. Niestety żółtków spotyka się w miejscach, które często leżą na trasie rajdów fanów PK, co czasem trochę utrudnia pełne angażowanie się w pomoc.

Terenes
Posty: 390
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Terenes » 15 maja 2014 18:15

2 na 3 zoltodziobow do ktorych udalo mi sie ostatnio odezwac i ktorzy odpowiedzieli na moja probe kontaktu byli przekonani ze bede chcial ich namawiac do wstapienia do mojej gildii. Najwyrazniej podobne lapanki sa teraz na porzadku dziennym i jest to spodziewana forma wdziecznosci za pomoc w pierwszych krokach.

Ogolnie zoltki w odpowiednich kolorach poruszaja sie po swiecie na tyle sprawnie i na tyle wydaja sie wiedziec czego chca (i jest to zwykle zaniesienie paczki w odpowiednie miejsce), ze zaczynam watpic czy to naprawde sa zoltki. Jak bym mial zgadywac to wiekszosc z nich to nowe konta starych graczy (ktorzy np postanowili dac Arkadii kolejna szanse).

I zgadzam sie z obserwacja Hunrima: Strach brac takiego zoltka na expa, bo po arce wciaz biegaja lotne patrole szukajace wrogow na expowiskach.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2014 18:19 przez Terenes, łącznie zmieniany 1 raz.

Cird
Posty: 19
Rejestracja: 30 wrz 2012 19:16

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Cird » 15 maja 2014 18:17

Oj ci paskudni plejer kilerzy, zabijaja zoltkow calymi tonami!

Terenes
Posty: 390
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Terenes » 15 maja 2014 18:22

Cird pisze:Oj ci paskudni plejer kilerzy, zabijaja zoltkow calymi tonami!
Kto mowi o zabijaniu? Kto chocby mowi o atakowaniu zoltkow? Jesli stoje na poczcie w Novi i nagle wpada scoiak/mck i mnie atakuje w srodku ludzkiego miasta, to chociaz nie uda mu sie nikogo zabic i on dobrze o tym wie, niszczy dowolna probe interakcji miedzy mna a stojacymi tam zoltkami.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Tercoral » 15 maja 2014 19:29

Mam nowy avatar to sie wypowiem z tej okazji:

Ogolnie z tego co zauwazylem w kolorowej grze z jakias forma zbierania graczy w grupy: to na porzadku dziennym sa teksty typu: Nowa gildia rekrutuje, Zeby dolaczyc do gildii musisz miec lvl 90, Dolacz do gildii, Chcemy cie w gildii, Badz fajny i dolacz do nas itp. Wiec napewno bedzie sie trzeba z tym liczyc, ze ktos z wiekiem kilku dni zlozy podanie. :P

Tylko jak takiego zrekrutowac? Nawet jesli fajnie rpguje i dostanie "kombain" skryptowy od nowych kolegow to wrogowie w momencie dostania sie na "liste" zrobia mu z dupy jesien sredniowiecza.. A kara za zgon jest jaka jest. Nawet jesli po xx zabiciu mu odpuszcza to ciekawe czy nowy przy xx-1 rzuci gre w chu.....

Co do "zoltych sekondow" faktycznie jest conajmniej kilku takich no ale co zrobic? Mozna dodac opcje: "ukryj swoje zoltkowstwo" i zrobic na to jakis paragraf.

stoje na poczcie w Novi i nagle wpada scoiak/mck i mnie atakuje w srodku ludzkiego miasta,
Na poczcie powiem Ci pol biedy, bo porzucisz i nikt sie nie zgubi, ale na traktcie w czasie prowadzenia kogos to bardzo slabo.

Ogolnie stawiam pytanie: Jak zmusic siebie oraz wroga do rpgowania bez komendy zabij w obecnosci zoltkow? :P

Oj ci paskudni plejer kilerzy, zabijaja zoltkow calymi tonami!
Swieta racja! :D
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 229
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Ralandil » 15 maja 2014 20:11

Żółtodzioby, których spotkałem wyrażali zainteresowanie moją gildią i przyznam, że z dużą przyjemnościa obserwowałem reakcje kiedy odbywali Tour de Loren. Typowa relacja polega więc na nakreśleniu założeń stowarzyszenia, by łatwiej mogli zdecydować o przyszłym rozwoju i odgrywaniu postaci.

Osoba uwikłana w różne konflikty musi jednak wyciągać pomocną dłoń z dużą rozwagą. Bardzo łatwo wyrządzić niedzwiedzią przysługę, aby trafiła na bind listy. Dodam, że "stopień ogarnięcia" żółtków wydaje się wyższy niż dawniej.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual

Bargor
Posty: 24
Rejestracja: 23 kwie 2014 14:23

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Bargor » 15 maja 2014 21:00

Wypowiem sie jako "zoltek".

Na samym poczatku mojego grania pare osob weszlo w jakies intereakcje - poradzilo, pomoglo itp itd. Dosc sporo faktycznie rekrutuje - czesc dosc malo przyjemnie - cos w stylu zamiana 2 zdan i chcesz do XX YY gildii... SLABO!

Co do ilosci zoltkow - Ci co spotkalem to w wiekszosci starzy gracze po bardzo dlugiej przerwie jak i ja. Ale sa tez totalne swiezaki spodziewam sie ze 2 czy 3 na 10.

Pozdrawiam,
B.

Amras
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2009 22:14

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Amras » 15 maja 2014 21:12

Terenes pisze: Ogolnie zoltki w odpowiednich kolorach poruszaja sie po swiecie na tyle sprawnie i na tyle wydaja sie wiedziec czego chca (i jest to zwykle zaniesienie paczki w odpowiednie miejsce), ze zaczynam watpic czy to naprawde sa zoltki. Jak bym mial zgadywac to wiekszosc z nich to nowe konta starych graczy (ktorzy np postanowili dac Arkadii kolejna szanse).
Ralandil pisze:Dodam, że "stopień ogarnięcia" żółtków wydaje się wyższy niż dawniej.
Wydaje mi się, że tutaj dużą zasługą jest po prostu dedykowany klient na stronie wraz mapką(i mapka Wakahiko), kolorki etc. wszystko ładnie wygląda i to może być też wrażenie, że to są nowe konta starych graczy, bo kiedyś rzeczywiście mieli problem z trafieniem choćby na pocztę. Nie demonizowałbym, ten klient wraz z mapą na prawdę daje dużu na starcie.

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Nowi gracze - żółtodzioby

Post autor: Hunrim » 15 maja 2014 21:58

Cird pisze:Oj ci paskudni plejer kilerzy, zabijaja zoltkow calymi tonami!
jakby mogli to by tak robili, żeby byli pomocni to jeszcze nie widziałem ( poza kilkoma wyjątkami), jak jest żółtek w drużynie nawet z wrogiem, to należałoby pomyśleć trochę i to jakoś rozwiązać, ale niestety widziałem różne akcje i najważniejsze jest bezmyślne wciśnięcie binda, a żółtek zostaje zdezorientowany, pół biedy jak się na tym skończy. Jeżeli ktoś nie ma kultury sam z siebie, to niestety powinien wkraczać regulamin. Jak w życiu.
Amras pisze:
Terenes pisze: Ogolnie zoltki w odpowiednich kolorach poruszaja sie po swiecie na tyle sprawnie i na tyle wydaja sie wiedziec czego chca (i jest to zwykle zaniesienie paczki w odpowiednie miejsce), ze zaczynam watpic czy to naprawde sa zoltki. Jak bym mial zgadywac to wiekszosc z nich to nowe konta starych graczy (ktorzy np postanowili dac Arkadii kolejna szanse).
Ralandil pisze:Dodam, że "stopień ogarnięcia" żółtków wydaje się wyższy niż dawniej.
Wydaje mi się, że tutaj dużą zasługą jest po prostu dedykowany klient na stronie wraz mapką(i mapka Wakahiko), kolorki etc. wszystko ładnie wygląda i to może być też wrażenie, że to są nowe konta starych graczy, bo kiedyś rzeczywiście mieli problem z trafieniem choćby na pocztę. Nie demonizowałbym, ten klient wraz z mapą na prawdę daje dużu na starcie.
No i tutaj Amras trafił w samo sedno. Ostatnio z przyczyn technicznych musiałem się przez krótki czas logować z klienta na stronie i po prostu bajka w porównaniu z tym co kiedyś. Interaktywna mapka, co prawda bardzo uproszczona i będąca tylko namiastką, ale dla prawdziwego żółtka prawdziwy skarb. Pamiętam czasy, kiedy zaczynałem. Choć świat był dużo mniejszy, to i tak się człowiek gubił początkowo na każdym kroku, w tej chwili po cywilizowanych miejscach żółtek może sobie śmigać w łatwy sposób praktyczne od początku i się nie zgubi ( zwłaszcza w połączeniu z mapką Wakahiko). Do tego kolorki, proste skrypty, silniejsza postać na dzień dobry, wioska startowa i właściwie podstawy arki dziś można ogarnąć nawet w kilka godzin gry, kiedyś to było minimum kilkadziesiąt. Naprawdę zrobiło się przystępnie jeżeli chodzi o mechanikę gry i ogarnięte żółtki wcale mnie nie dziwią. Klucz w tym, żeby ich nie zniechęcić.

ODPOWIEDZ