PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Forum wieści z Arkadii.
Auger
Posty: 25
Rejestracja: 26 mar 2009 09:27

PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Auger »

Kolejny raz na Bilansie rozgorzala dyskusja o obecnej sytuacji pk na mudzie. Ostatnia ofiara byla Miris, ktora porzucila Arkadie. Liczba graczy na mudzie niestety spada. Czasem mam wrazenie, ze pozostali tylko wielbiciele walk, a rpg powoli umiera, ale moze to tylko moje zdanie. Kazdy z nas ma jakies zycie, srednia wieku graczy rosnie i ich obowiazki. Nie kazdy ma czas by tysiac godzic odrabiac zgon i to zniecheca.
Mysle, ze czas najwyzszy cos zmienic. W temacie mozna umieszczac swoje pomysly dotyczace zmian w obecnym systemie. Byc moze MG zechca wprowadzic niektore w zycie.

Oczywiscie wszystko zalezy takze od graczy (umowy gentelmanskie), ale jak napisal Brygu.."w graczy nie wierze". Byc moze rozwiazania "odgorne" beda skuteczniejsze.
Prosze aby forumowe trolle troszeczke sie hamowaly w tym temacie.

Moj pierwszy pomysl, prosze o nie bombardowanie, a o konstruktywna dyskusje oraz o swoje pomysly:

Zmniejsze kary za zgon od gracza (5-10%?) lub "samopowracajacy exp" w czasie np. 2 tygodni.
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Coronius »

Ja bym wolał obniżyć siłę ciosów przy walkach pvp.
Andacanvar
Posty: 30
Rejestracja: 16 paź 2012 18:38

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Andacanvar »

Pomysł, aby czym więcej czasu minie od zgonu, tym łatwiej było odexpić.
Czyli: giniesz, przez jakiś czas jesteś osłabiony i możesz odexpić tradycyjnie, jednak jeśli się nie spieszysz, z upływem czasu exp do odzyskania dawnego poziomu będzie wchodził coraz łatwiej. Oczywiście w miarę rozsądku. ;)
Cortranna
Posty: 27
Rejestracja: 31 maja 2011 02:29

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Cortranna »

Zmiany, zmiany, zmiany - zmiany sa niebezpieczne jesli godza w podstawowe zasady MUDa. W jakis sposob Arkadia przezyla te 16 (?) lat i sie trzyma, w przeciwienstwie do wiekszosci innych MUDow z tego okresu. Zaryzykowalabym stwierdzenie, ze nikt do konca nie wie dlaczego - dlatego nalezy zachowac ostroznosc.

Ale moze cos na probe?
Np. po wykonaniu przez spolecznosc jakichs tam zadan (np, przyniescie magowi/bozkowi tyle, i tyle jakichs dupereli), dostaja jeden dzien z wylaczonym PK w tygodniu. Na poczatek z obcietym expem i wylaczonym zdobywaniem etatow, zeby nie bylo "Hurra free exp...!" - i szlak trafil pomysl. Jak sie okaze, ze nagle loguje sie duzo wiecej osob i Arka ozywa, ludzie wylegaja z gildii i cos robia (moze nawet rpgeguja!), to mozna poluzowac zasady. A jak sie gracze nie postaraja i zrobia syf to po prostu pomyslu zaniechac...
Rork

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Rork »

Dziwne, że w czasach arki gdy za złą fryzurę można było dostać bęcki, na mudzie grało sporo graczy. Z tego 75% (w godzinach porannych i nocnych) gromadziło się w Las Vegas tego muda, jakim był Ubersreik. Drużyna 20+ (która zostawiona na pastwę losu ginęła w walce 2 vs 20), ludzie się bawili, lamili, padali, odrabiali. Taki kurde Fun Fact na marginesie.
Dolim
Posty: 13
Rejestracja: 21 gru 2009 17:17

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Dolim »

Mój ulubiony temat. Jest jeden możliwy i skuteczny pomysł na zmiany w: PK/exp/zgony. Zablokować/ usunąć konto i znaleźć sobie kreatywniejsze i mniej czasochłonne hobby. Polecam!

Fakty jakie są wszyscy wiedzą. Graczy ubywa, ponieważ coraz mniej ludzi ma tyle czasu aby poświęcać go na monotonne odrabianie zgonów lub z obawy o te zgony przestają grać, a przez to gra coraz mniej osób, które lubią expić, ponieważ coraz częściej nie mają przed kim pochwalić się wysokim lvlem i przestają się logować. To jest moja teoria! Oczywiście jedyna prawdziwa :)

Temat większego sensu nie ma bo zaraz pojawią się starzy wyjadacze, którym wszystko pasuje, a wszelka zmiana zburzy ich porządek w którym oni idealnie się odnajdują poświęcając 90% czasu zalogowania na gre ze swoimi "kilkoma ziomkami z osiedla". Oczywiście jest jeszcze trochę graczy, którzy uważają arkadie za grę rpg i się do tego stosują czerpiąc wciąż jakąś przyjemność z tego burdeliku całego ale sądzę, że każdy ma jakąś swoją granicę wytrzymałości i tych najcenniejszych graczy też ubywa. Szkoda, że większość gildii traktuje w swoim środowisku arkadie dosłownie jak irca i głównym celem ich gry jest niszczenie klimatu. Pozdrowiłbym tu garść osób wraz z wizami, którzy na to całkowicie zezwalają.
Reasumując. Wszystko ma swój początek i koniec. Dla mnie to już koniec przygody z arkadią, bo nie wierze już w zmiany. Dla arkadii to też już koniec ale jej świetności. Zapewne nadal będzie funkcjonować przez x lat ale według mnie w bardzo złym kierunku.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Bam »

Trochę późno już i wątpię, więc pomysł trochę dziwny. Proponowałbym rozdzielić graczy wg ich zawodów. Założyć blokadę na atakowanie wszystkich z zawodem odkrywcy, myśliwego, zielarza, kupca, handlarza. Dać pozwolenie na atakowanie bez powodu każdego z zawodem fanatyka, korsarza, glada, czy nawet ajotem wykidajły/milicjanta itd niezależnie od tego czy jest PE/SGW/ZH/CKN. Dodatkowo założyć blokadę na mieszanie zawodów bojowych i niebojowych w drużynie, żeby nikt nie brał np. myśliwego jako tropiciela do teamu i żeby nikt nigdy nie zarzucił nikomu, że go widział w takim teamie.

Lubiący PK będą mogli tłuc wszystkich, którzy chcą się tłuc, a wszyscy co PK nie lubią, będą sobie grali bezpiecznie.
Endless learning the basics...
Obrazek
Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 273
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Ulik »

Genialnie. I co taka druzyna odkrywcow i tropicieli moze na arce robic? Bo na pewno nie chodzic w rozne ciekawe miejsca, bo zostanie zjedzona przez pierwszego lepszego trolla.

Sytuacja spowodowana i do rozwiazania przez graczy, a nie system.
Farandar
Posty: 70
Rejestracja: 14 cze 2009 17:26

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Farandar »

Popieram Ulika, zmiany odgórne są kontrowersyjne i nie widzę konkretnego rozwiązania, który nie spowoduje, że z Arki zrobi się gra o milionie zasad i ciągłych interwencjach wizów. Wszystko zależy od graczy i ich podejście musiałoby się zmienić. Arka jako zabawka dla lubiących pieprzenie gry innym i pogoń tylko i wyłącznie za PK jest bez sensu. Może usunięcie bilansu? W końcu bicie wrogów powinno powodować ich osłabienie, ale jak można osłabić Osadę, w której gra kilka osób, zabijając Zielarkę? Jak można osłabić gildię zabijając tych, którzy mają w niej dośwa z ledwie rozpoczętym zawodem? Kończy się na tym, że ludzie się zniechęcają i zostają tylko ci, którzy kochają PK albo lubią babrać się w gównie, za przeproszeniem. Arka się wyludni, nie będzie kogo PKować, może podejście się zmieni.
"Pamiętajcie, proszę, że gdzie rządzi nieład, tam upada handel."
Terry Pratchett
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: PK na Arkadii. Pomysly zmian.

Post autor: Bam »

Ulik pisze:Genialnie. I co taka druzyna odkrywcow i tropicieli moze na arce robic? Bo na pewno nie chodzic w rozne ciekawe miejsca, bo zostanie zjedzona przez pierwszego lepszego trolla.

Sytuacja spowodowana i do rozwiazania przez graczy, a nie system.
Wydaje mi się, że te umy tropicieli i odkrywców są trochę wyższe, niż te, które miały rasówki w czasach 200+ osób na arkadii. Z tego co pamiętam ludzie z umami gp i aj wyjmowali gwiazdkę, espę, buławę, misterka, śnieżkę i masę innych użytecznych rzeczy. Osobiście wolałbym mieć 20 aktywnych graczy w gildii z zawodem myśliwego niż czterech z legionistą. Interakcja z graczami jest dla mnie ciekawsza, niż bieganie w czterech 'w ciekawe miejsca' (czyt. po misterka). Spytałeś to odpisałem. Po prostu nie czuję potrzeby istnienia krwiożerczych gnomów np. z zawodem fanatyka, których nie można tknąć, bo są rzekomo 'niebojowi'.
Endless learning the basics...
Obrazek
ODPOWIEDZ