Dialog graczy z Wizami

Forum wieści z Arkadii.
Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Buluar »

Podaj prosze przyklad jakiejkolwiek gry online, ktora graczom rekompensuje straty w wynikow padow neta czy lagow. Z gory dzieki.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Sigard »

Albo przyklad innej gry, ktora po kilkunastu latach funkcjonowania dalej ma rzesze wiernych graczy. Jest tyle innych gier dla troskliwych misiaczkow, ciekawe tylko, dlaczego umieraja one smiercia naturalna po kilku latach, mimo ze, nie traci sie w nich levelu, ani przedmiotow z ciala, a ich produkcja kosztowala miliony zlotych monet.

@Wend: No dawaj, niech misiaczki wiedza gdzie pojsc jak juz padna z tej legendy. ;)
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013 23:19 przez Sigard, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wend
Posty: 22
Rejestracja: 29 cze 2013 13:54

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Wend »

Sigard pisze:Albo przyklad innej gry, ktora po kilkunastu latach funkcjonowania dalej ma rzesze wiernych graczy. Jest tyle innych gier dla troskliwych misiaczkow, ciekawe tylko, dlaczego umieraja one smiercia naturalna po kilku latach, mimo ze, nie traci sie w nich levelu, ani przedmiotow z ciala, a ich produkcja kosztowala miliony zlotych monet.
Ja znam kilka, ale nie będę reklamował. ;)
Buluar pisze:Podaj prosze przyklad jakiejkolwiek gry online, ktora graczom rekompensuje straty w wynikow padow neta czy lagow. Z gory dzieki.
Takie też znam... Oczywiście jeśli jest to zjawisko na większą skalę a nie pojedynczy przypadek.

@Sigard: google! :)

P.S. Przeczytałem wcześniejsze wiadomości jeszcze raz i śmiem twierdzić że nikt nie napisał że mają być jakieś rekompensaty z powodu padów neta czy lagów.
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Huggo »

Masz rację Buluar to głupi pomysł z tą rekompensatą za pad neta, niestety brak mi argumentów w formie przykładów gier oferujących takie udogodnienia. Ale może Ty w zamian znasz jakieś inne tak ciekawe gry zręcznościowe w których ryzykujemy stratę tak dużego wkładu czasu w postać, i nikogo to nie nudzi.

Tak sobie myślę Sigard że gdyby przełożyć wizogodziny na jakieś normalnie akceptowalne w cywilizowanych krajach europy wynagrodzenie, to może nasza Arkadia mogła by startować do najdroższych polskich produkcji w historii, a gdyby dołożyć do tego wkład graczy wszystkie projekty i opisy, to może nawet przegonili byśmy Quo vadis. Ale kto tam by patrzył poważnie na czas który ktoś poświęcił za darmo. :D

Re dół,

Już nie raz zmieniano siłę bojową mobów / postaci / zawodów, to o czym piszesz to pewnie prawda, ale w większej drużynie i tak niema na czym expić, z drugiej strony już teraz na expowiskach spotyka się kogoś sporadycznie ( Chyba że sugerujesz że na tyle zwiększyło by to aktywność na expowiskach. ), mimo że większość ma zwiedził cały swiat w nielicznych porywach do wielce. Tutaj bardziej chodzi o komfort gracza, i to czy da się jeszcze jakoś ożywić sytuację, czy poprzestaniemy na tym że jak ich jest więcej to się chowamy w gildii i z nudów wylogowujemy, oni nie mają co liczyć na sparing to też im się to nudzi i też się wylogowują, a gdy to się robi standardem to się to zaczyna nudzić, można przewidzieć że i tak setny raz z rzędu będzie to samo. Zresztą jak już zostaną tylko ci najwierniejsi to i tak wszystkie problemy się rozwiążą same. A co do tego myślenia na zapas to brałeś pod uwagę to jak miało by przy obecnym systemie wyglądać otworzenie gildii w których aktywnych graczy jest w porywach do 2, ciekawe czy średnia zalogowanych w takich gildiach mogła by jeszcze trochę spaść gdyby stracili safe-locka. To zakrawa na takie dobijanie leżącego. A to że niema szans na zmiany w tym temacie to ja wiem, chociaż kilka razy się zdziwiłem :D * A tak szczerze to myślę że cofanie expa do początku lvl by nie było wcale takie złe, gracze by się bardziej wyluzowali to i częściej by padali, ( najwyżej jeszcze bardziej to przydławić skoro to taki problem ) tych wyższych poziomów i tak teraz chyba za bardzo nie idzie nabić nawet jak ktoś expi dzień i noc. A gdyby jeszcze tak otworzyć gildie i oddać graczom zabawki może w trochę mniej przegiętej formie jak blokowanie strażnika i dać im inne mordercze wspaniałości, to pewnie sami by najlepiej zadbali o to by nikt nie miał zbyt dobrze, a ile mieli by przy tym radości.

re dół,
Znaczy się chyba w sensie spadku wartości (znaczenia), bo siłę bojową już podcięto gdzieś tak o połowę w ostatnich latach więc ja nie widzę problemu. Nie wiem też na jakich ty graczy patrzysz, Ci mniej doświadczeni faktycznie czasem gdzieś padają albo ktoś ma pad neta, ale większość grających to raczej już ci znający różne ciekawostki i niema za bardzo czym ich zaskoczyć, więc dla nich to żadna różnica bo i tak nie padną. A jeżeli chodzi ci faktycznie o te umniejszenie znaczenia poziomu postaci to co w tym złego ? mi nie przeszkadza że gpki mają taki sam poziom jak ja, i całkiem ładnego speca, przynajmniej możemy iść coś razem pobić. W końcu chyba o to chodzi żeby rozgrywka skoncentrowała się na czym innym. A jak się boisz o te expowiska, połaź trochę po nich, tam i tak zazwyczaj nikogo niema i niema komu ich wycinać, więc też nie widzę problemu, w tym że może zrobił by się większy tłok ze względu na wzrost sensowności i zmniejszone ryzyko.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2013 14:15 przez Huggo, łącznie zmieniany 6 razy.
Garar
Posty: 50
Rejestracja: 10 lis 2011 18:30

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Garar »

Witam!

O zmniejszeniu kary za zgon: nie ma opcji, żeby to przeszło. Zaburzyło by to bilans świata, nie ma na tyle ekspowisk dla graczy z bardzo wysokimi. I tego nic nie zmieni. Logicznie nie da się tego pogodzić. Wszystkie gry, które ja znam, mają limit poziomu/dławiki. Niepotrzebnie sobie strzępicie języki, jeżeli ktoś nie chce tracić 1 roku expienia może przestać expić na "bardzo doświadczonym".

Rozumiem chęć podejmowania dyskusji, ale nikt nie bierze pod uwagę inflacji poziomów. Wszelkie pomysły są nie do końca przemyślane, i pomimo, że nie chce nikogo zniechęcać do myślenia, nim coś napiszecie pomyślcie nad tym przez dwa tygodnie.

O Werbacie, wiem ze on nie potrzebuje mojej obrony, ale rozróżnijmy robienie błędów, które się zdarza każdemu, a ignorancje. Werbat słusznie broni języka, przed ignorancją, która nie powinna być aż tak popularna w grze opartej na literkach.

Garar

Edit:

Re up: Nie pisałem nigdzie o otwieraniu gildii. A co reszty, to dalej pozostaje problem inflacji poziomów.
Avik
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2013 09:48

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Avik »

Genesis działa dłużej od Arkii. Gdyby odexpianie po zgonie przyspieszyli 5 krotnie do poziomu sprzed zgonu parę lat wcześniej to może teraz widywałoby się tam więcej niż 15 graczy.

Tutaj nie ma co teoretyzować. Problem jest jasny i klarowny tylko jakoś nikt nie patrzy na niego z dobrej strony. Starczy spojrzeć na liczby. Ilość graczy systematycznie spada. Arka ma jeszcze młodych graczy (w sensie, ludzie, którzy prowadzą postacie ciągle są w szkole - mają czas). Weźcie popatrzcie na to za 5 lat, gdy większość tej populacji skończy studia, pójdzie do roboty i dalej będzie chciała grać - zgon ich totalnie zniechęci bo fizycznie nie będą mieli możliwości odexpienia do takiego poziomu jaki mieli i jaki dawał im fun - a do tego gry służą, do miłego spędzania czasu i nic więcej. Więc można coś z tym zrobić odpowiednio wcześniej albo za parę lat wyrzucić te wspólne lata do kosza i tyle - innej opcji nie ma. Ewentualnie zostanie paru dinozaurów, którzy będą se expić dalej przeganiając się w lvlach poszczególnych cech. Nowych graczy nie przybywa a jak przybywa to zdecydowanie za wolno - arka nie wytrzymuje konkurencji z grami, w których "można coś osiągnąć" znacznie mniejszymi nakładami czasu i są dużo łatwiejsze a w razie "czapy" nie tracisz ileś tam swojego prywatnego czy to wolnego, czy spędzonego w pracy czasu.

Można coś zrobić ze stratami expa po zgonie albo nie - konsekwencje będą - pytanie, które w dłuższej perspektywie okażą się dla arki i dla nas jako kurczącej się społeczności lepsze. Wizowie też poświęcają swój czas dla nas :) jak nas nie będzie to lekko z dupy żeby te wszystkie lata poszły w pisstu. Takie moje zdanie.

Przykład - Ultima Online. Nie tracisz nic po zgonie, poza sprzętem - a i to nie na każdym shardzie, ludzi dalej gra w sracz. inna sprawa, że nie ma tam w ogóle expa :) a po prostu rośnie siła, dex i wytrzymka od grania.
Garar
Posty: 50
Rejestracja: 10 lis 2011 18:30

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Garar »

Ehh niepotrzebnie się dałem wciągnąć w tą dyskusje. Odpowiem po kolei:

1. Huggo:

1.1. Zacznę od tego ze to, że tobie nie przeszkadza nie jest ważne. Ważne jest to, jaki to ma wpływ na całego muda.

1.2. Jeżeli chcesz mniejsze ryzyko to możesz przestać expić na poziomie 'bardzo doświadczony'.

1.3. Przepraszam, ale reszty wypowiedzi nie mogę zrozumieć, dlatego nie odpowiem na inne twoje argumenty. Chciałbym tylko żebyś zrozumiał, że moim celem nie było przekonanie Cię o mojej racji, ale próba wyjaśnienia dlaczego nie zostanie zmieniona kara za śmierć (tutaj zaznaczę, że nie jest to oficjalne stanowisko administracji, ale mój subiektywny wniosek, wyciągnięty na podstawie wypowiedzi administracji).

2. Avik:

2.1. Odnośnie Genesis: Korelacja nie oznacza związku przyczynowo-skutkowego, co znaczy, że nie możesz ze 100% pewnością napisać, że taki jest powód spadku popularności Genesisa.

2.2. Arka zawsze miała młodych graczy. Tak było jak ja chodziłem do szkoły i grałem, tak było zanim ja zacząłem grać. I tak będzie w przyszłości.

2.3. Jeżeli mówimy ze poziom obecne 'bardzo doświadczony', który można łatwo osiągnąć to nie jest 'fun', to zawsze będzie można powiedzieć ze każdy wyższy poziom to tez już nie jest 'fun'. Nigdy nie będzie Ci dość. I tak już wysokie poziomy są łatwo dostępne.

2.4. Czy w ultimie nie ma żadnych limitów?

2.5. Powtarzam: "Chciałbym tylko żebyś zrozumiał, że moim celem nie było przekonanie Cię o mojej racji, ale próba wyjaśnienia dlaczego nie zostanie zmieniona kara za śmierć (tutaj zaznaczę, że nie jest to oficjalne stanowisko administracji, ale mój subiektywny wniosek, wyciągnięty na podstawie wypowiedzi administracji)."

Dla mnie EOT.

Garar
Dolim
Posty: 13
Rejestracja: 21 gru 2009 17:17

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Dolim »

Re up:

Jeśli regularne odexpianie zgona z poziomu bardzo doświadczony przez około 42 dni (zakładając optymistycznie, że gracz ma dziennie godzinę na grę i aż połowę z tego chce poświęcić na exp w którym zdobywa się postęp w 40 min biorąc pod uwagę zdobycie sprzętu, dojście do expowiska, naprawy itd) to jest szybko, a wyższe poziomy są także łatwe do osiągnięcia to rozumiem, że dla mnie nie ma już miejsca w tej grze. Uprzedzam od razu odpowiedzi w stylu "nie musisz expić", "można grać bez lvlu". Jako gracz ze stażem 9 letnim chciałbym móc funkcjonować w gildii mogąc brać z arkadii garściami, a nie jak początkujący gracze gp cieszyć się szczyptą możliwości tej gry.

Po cichu liczę, że nie wszyscy podzielają zdanie Garara.
Garar
Posty: 50
Rejestracja: 10 lis 2011 18:30

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Garar »

Re Dolim:

1. To co dokładnie by Cię interesowało? Żeby nie było kary za zgon? Żeby nie była mniejsza (jak tak to jaka)?
2. Jaki poziom by Cię satysfakcjonował?
3. Od jakiego poziomu można "funkcjonować w gildii mogąc brać z arkadii garściami"?
4. Jako gracz od dziewięciu lat, jaki miałeś poziom przed likwidacją doświadczenia zadaniowego i przyśpieszeniem zdobywania doświadczenia?

Garar
Huggo
Posty: 206
Rejestracja: 19 kwie 2009 11:25

Re: Dialog graczy z Wizami

Post autor: Huggo »

Re Gargar, ( do wcześniejszego postu )

1.1. Myślę że skoro nawet ja potrafił bym jakoś to przeboleć, ma to jakieś
marginalne znaczenie bo może takich osób znalazło by się więcej. Na tą grę
największy wpływ ma ilość aktywnych graczy i ich ochota do uczestniczenia
w zabawie, oraz to jak ta zabawa wygląda, czy dostarcza rozrywki czy jest
nudna jak flaki z olejem. Bo im mniej osób aktywnie gra tym nudniejsza się
ta gra robi dla pozostałych, a im się robi nudniejsza tym więcej osób sobie
odpuszcza logowanie się do niej. I myślę że to właśnie ta zależność jest
najbardziej istotna dla przyszłości tego muda, a inne są pomniejsze, i jest
to raczej bez sporne. Dyskutować możemy o tym jak duży wpływ na nią ma
system utraty expa, może to właśnie ten zatarty tryb mechanizmu, który
trzeba by było wymienić.

1.2. Tutaj też nie chodzi do końca o to jaki kto ma poziom, tylko o to że
większość ludzi nie lubi gdy im się coś odbiera, nie lubi trwonić swojego
czasu, przez co nawet na osiągnięty poziom patrzy się jak na jakiś dorobek.
Budzi to na tyle złe skojarzenia że zwyczajnie psuje to zabawę, bo zamiast
grać swobodnie, wydaje mi się że gracz się ogranicza wizją straty poziomu.

* Wrogów jest jedenastu, to się wyloguje ( postoje w gildii ) i zaloguje
później jak oni się wylogują, to trochę takie psujące zabawę i jednym i drugim
nie uważasz ? Takie podejście często działa z obu stron, bo przecież każdy wie
czym się kończy zgon, i każdy wie że 2:11 niema szans, prosta kalkulacja, więc
sobie można darować jakieś złośliwe komentarze. To samo tyczy się ambitnych
wypraw, zwiedzania nowych terenów bez mapy od kolegi który już teren obadał
sekundem, trochę zabawy odpada.

1.3. Nie obrażam się, ja sobie tylko tak gdybam czy można jeszcze coś zrobić by
Arkadia się nam nie skończyła za parę lat, jak widzę że już teraz w niektórych
stowarzyszeniach grają po dwie osoby, to aż się smutno na to patrzy.

2.2. A zastanawiałeś się kiedyś nad tym że większość graczy arkadii to osoby
które graja już w nią wiele lat. Część jest doświadczona na tyle że obecny
system jest dla nich lightowy, i paść mogą praktycznie jedynie jak im połączenie
padnie. Z roku na rok starzy gracze stają się coraz bardziej doświadczeni, nie mowa
tu o poziomie postaci ale gracza. Nowi natomiast w starciu z nimi + system utraty
expa, są zgnojeni, bo dla nich ten system to pewnie w dużej części hardcore, nie
bierz pod uwagę sekundów kogoś kto gra naście lat.

Tworzy to później jakieś dziwne systemy pomocy społecznej, nie wolno go bić bo
jest gp, bo to bo tamto, niemożna go napaść i obrabować bo to kupiec, i będzie
kasacja postaci.

Można by zablokować pvp totalnie, pewnie było by dwa tygodnie euforii i wzmożonej
aktywności, po czym powolny opad średniej aktywności na mudzie do 25-35 graczy w
szczytowych momentach i to tak wydaje mi się w 3-4 miesiące.

2.3. Tutaj nie chodzi o to jaki poziom jest "fun", tylko o to że to jedyny widoczny
ślad który zostaje na postaci po zabiciu miliarda snotlingów. O to że system po zgonie
mówi Ci że wcale nie grałeś pięć lat bez zgona, bo masz poziom jaki można nabić w
trzy tygodnie. A najbardziej chodzi o to czy wymuszone przywiązywanie uwagi do zgona
nie psuje graczowi "funu" z gry.

* Zobacz że ten system ogranicza nawet umiejętności w zawodach, pamiętam starego gladiatora
na maczugach, który mógł ogłuszać, wytrącać, i kupę innych rzeczy, zajebiście wesoła profesja,
ale nie można dawać graczom takich zabawek bo co bo właśnie to. Dużo luźniej można by podchodzić
do zawodów gdyby nie tak wielce poważny wiejący grozą, system zgonienia.

* Zamknięte gildie czy to też niema na tą sytuację wpływu ? Trzeba kombinować jak koń pod górę
bo tych jest więcej a tych jest mniej. Kurde niech sobie ludzie zgonią na tych obronach mało
licznych gildii, zabawa dla jednych i drugich, a nie podejście "o trzeba się wylogować". Ale fajnie
zabiliśmy tego tego tego i tego, no huj zdedziliśmy ale była dobra zabawa. Przecież w tym PVP
chyba nie chodzi o to żeby dokopać graczowi i najlepiej żeby się popłakał i skoczył z okna.
Na pewno ciekawsze są walki z przeciwnikiem, niż brak przeciwników do walki.

Powtórzę się jak pewnie cały czas, zdecydowałem że najlepiej funkcjonowały by progi expa,
dobijasz bardzo dośwa, zgonisz spadasz na początek bardzo dośwa + kary za dodatkowe zgony
żeby nie przeginać. Utrudnienia w nabijaniu poziomów pozwalam już wybrać dowolnie administracji,
tak samo jak kary za dodatkowe zgony i bonusy za długoterminowe niezgonienie, byle by tylko
ogólna strata expa zatrzymywała się na początku poziomu. Wydaje mi się że zwracając też uwagę
na to że gracze się nam pogrzybieli, było by to ogólnie niezłe rozwiązanie sytuacji bo:

- Mogło by to zachęcić graczy do expa, och podexpie sobie o poziom, stracę trochę swojego
czasu ale przecież zostanie mi na lata.
- Zdecydowanie zachęciło by to graczy do skoncentrowaniu się na rozgrywce a nie na jej
technicznej stronie.
- Otworzyło by to możliwość otworzenia nawet niedopracowanych gildii, niech sobie te
głazy latają, przez lata to funkcjonowało i były to bardzo ciekawe wydarzenia nie tylko
dla zainteresowanych sporem, sam jako gp nie jeden raz zbierałem magiki z ciał.
- Myślę że gracze grali by dużo odważniej niż teraz, a przecież nie chodzi o to
żeby się chowali na safe-lockach. Pyskować i być nie rpgowym można już teraz na niskich
poziomach.
- Dużo więcej finezji mogły by mieć zawody i dużo bardziej mogły by się od siebie różnić.
- Wydaje mi się że trochę osób zaczęło by się budzić gdyby faktycznie zrobiło się zabawniej.

Dużo większą zabawą jest robić coś niż się nudzić bo konsekwencje są zbyt ryzykowne, bardzo miło
wspominam zgubienie się w eterycznym lesie, zdobywanie gildii chociaż zazwyczaj było kilka zgonów,
czy ogromne starcie krasnoludów z korsarzami, jak by takie akcje były częściej to aż by się
z ochotą logowało na tą arkę, by porobić coś ciekawego. Teraz mamy najczęściej nudę poganiana
nudą, i raz na kilka miesięcy jakieś ciekawsze wydarzenie.
ODPOWIEDZ