Strona 38 z 127

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 13:31
autor: Buluar
Strasznie intensywnie zaczal sie ten 2014 r.. Najpierw Khazog zostal brutalnie oszukany przez krwiozarcza mechanike muda, teraz Loptak po swoim zalosnym zgodnie na bramie w Nuln probuje wywrzec presje, zeby wzmocniono gwardie w Oxen.
Ktos to ogarnia?

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 13:35
autor: Torgen
W imperium Loptak nie ma cukierkow, nawet halflingi z KZ najpierw patelnia po pysku leja potem pytaja. To nie isztar. Tu sie zyje i umiera i akceptuje rzeczywistosc taka jaka jest. Wizowie zawsze moga nam jeszcze srube przykrecic.

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 13:41
autor: Loptak
Pokonaliście mnie doświadczeniem.

Pozdro.

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 16:56
autor: Merkava
(Notatka nie prezentuje oficjalnego stanowiska CKN, a jedynie prywatne opinie piszącego).
A ja się wtrącę z kilkoma myslami:

1. Gwardie Novi i Oxen a Scoia. Z całą sympatią dla naszych Rudych przyjacół, faktycznie samojeden czy samotrzeć nawet wycinane obrony miast uważam za słabość klimatu MUDa. Akurat na 'zabijanie Kaspiana' we trójkę bym się zgodził, pod warunkiem że związane by to było z wkradaniem się do miasta, ukrywaniem swej tożsamości przed strażą i ogólnie podstępny zamach na Hierarchę, a nie wejście główną bramę otwierając sobie mieczem. Straż na bramie z założenia ma być zdolna zatrzymać wroga armię (choć przez chwilę) a nie dać się zadziabać dwóm partyzantom którzy sie nudzili.

2. Odebranie bloka gwardii - wtedy 'obrona' jaką gwardia zapewnia straci sens. Co prawda nie robiliśmy testów ;) Ale obstawiam że bez bloka, taki wyexpiony mutant spokojnie mógłby zabić Kupca na poczcie tankując w tym czasie patrol i wyjśc bez stresu ciężko ranny. Przypominam że Cech NIE jest gildią bojową i z założenia jego członkowie NIE MUSZĄ brać udziału w PvP (uciekanie przed czyimś atakiem to też jest 'udział' w PvP) przynajmniej kiedy siedzą u siebie. Oczywiście błędna polityka czy czyjeś widzimisie ma prawo to zmienić, ale choćby w samym Novigradzie Kupiec powinien czuć się w 99% procentach bezpieczny. Bez gwardii która ma szanse zabić napastnika (dzięki blokowi), bez problemu można uniemożliwić Kupcom handlowanie nawet w salonie po prostu bouncujac ich i wychodząc gdy gwardia za mocno podziabie. Tak, Kupcy mają Zbrojnych, ale Zbrojni NIE służą do PvP, jakby mieli do tego służyć to by poszli do gladów czy najmów. W skrócie - jeśli walka z gwardią nie będzie nieść ze sobą realnego ryzyka zgona, gwardia będzie żartem a nie strażnikiem porządku. A jeśli gwardia nie będzie mieć działającego bloka, to tylko idiota albo pechowiec z niestabilnym łączem będzie przez nich zagrożony. I mówię to nie tylko z perspektywy Novigradzkich 'terminatorów' (którzy wcale tacy groźni nie są), ale każdej gwardii. Każda jedna sytuacja gdy odział zbójów/mutantów/partyzantów/żołnierzy wrogiego państwa sobie po prostu przebiega przez bramę miasta, a strażnicy tylko pokrzyczą za nimi 'Morderca!' jest kuriozalna...
(żeby nie było, jeśli uważacie że Kupcy nie powinni być bronieni przez gwardię, to niech się ja całkiem odepnie. Ale obrona, która nie jest w stanie zagrozić napastnikowi to żadna obrona.)

3. Dlaczego tylko gwardia na Baccali nie pozwala nosić dobytej broni? To akurat powinno dotyczyć wszystkich miast poza jakimiś naprawdę dzikimi. Kiedyś niektóre gwardie (Nuln, Novigrad - z tego co mi się błyska w pamięci) atakowały za dobytą broń - rozumiem że obcięto to bo zbyt wielu żółtków padało z niewiedzy, ale skoro mamy już dobrze zbalansowane wytrącanie... Mało jest równie drażniących mnie (pod względem klimatu) widoków, jak pół miasta biegające z mieczami/toporami w łapach. Ludzie nauczyli się opuszczać broń przed wejściem do Bacc, niech naucza się to robić przed każdym miastem (śmierć idlerom w drużynie! ;)).

p.s. I dotyczy to nie tylko 'dobrych' miast. Nie zdobywałem żadnej świątyni chaosu, czy obozu druchii, ale przebieganie przez jaskinie redcapów żeby dojść do golema odbieram równie... nieklimatycznie. Inna sprawa to idiotycznie niska skuteczność ukrywania się przed NPCami. Nie wiem jak partyzant, ale epicko zręczny nożownik, który w środku nocy, bez odczuwalnego obciążenia, bez pośpiechu, wciąż nie jest w stanie ominąć bandy zbójów na trakcie to 'rzart' z ukrywania się, które najwyraźniej ma służyć tylko do podsłuchiwania kupców i scataków na idloexpiarzy.

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 17:06
autor: Coronius
odnosnie punktu 2: znaczy kupiec ma miec w novi god mode? z glowka wszystko dobrze? starczy zmienic bloka na automatyczna zaslone kupca i nie bedzie bouncowania, ani tankowania do ciezko zeby zabic kupca.

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 17:16
autor: Merkava
Ok, ale to nie rozwiązuje innego problemu - gwardii które zamiast zagrożeniem są tylko niedogodnością, bo na jednej lokacji po drodze NPCe spamują o mordercy... Ja nie mówię że każda gwardia to terminatorzy zmiatający wszystkich na swojej drodze, ale powinni stanowić realne zagrożenie a nie element krajobrazu - a nie okłamujmy się, NPC bez bloka, autopogoni, stuna albo speca ściągającego 3 kondycje jest tylko elementem krajobrazu albo źródłem expa/loota.

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 17:18
autor: Coronius
Tutaj sprawe rozwiazuje pomysl chyba Ropuka - blok do srodka miasta - trzeba zabic, zeby przejsc dalej.

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 17:29
autor: Loptak
Coronius pisze:odnosnie punktu 2: znaczy kupiec ma miec w novi god mode? z glowka wszystko dobrze? starczy zmienic bloka na automatyczna zaslone kupca i nie bedzie bouncowania, ani tankowania do ciezko zeby zabic kupca.
A RA może mieć god mode w każdym tileańskim miasteczku?;]

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 17:38
autor: Coronius
Jak napiszesz pytanie zawierające prawdę to odpowiem :)

Re: Płacze na magów

: 05 lut 2014 17:39
autor: Werbat
A ma? Super, daj komendę, jak się odpala, to będę korzystał.