Strona 116 z 127

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 12:55
autor: Eltharis
Jennever pisze:A dlaczego by nie wprowadzic ze w ramach kary za zgon
postac wracalaby do poczatku aktualnego lev?
zdedzil na to i owo po zgonie ma poczatek to i owo ale nigdy nie mniej
zdedzil na wielce po zgonie ma poczatek wielce ale nigdy nie mniej

Mowcie co chcecie ale bardzo duzo ludzi zrobilo sobie przerwe od arki po zgonie jedni wracali z tej przerwy odrazu inni wcale. Mnie osobiscie nie przeszkadza obecny stan rzeczy ale ciekaw jestem co by sie dzialo jakby wprowadzic to co wyzej.
Rafgart pisze:(...) Ten system trzeba zmienic, nie ma co do tego watpliwosci. Oznacza to jednak zmiane u samej podstawy Arkadii oraz mierzenie sie z mega histeria ze strony graczy. Na razie nie mam na to ochoty.
Nie sposob nie zapytac co autor mial na mysli piszac o w/w zmianie. :)
Na czym ow zmiana mialaby polegac Rafgarcie?
To taki system checkpointów. Bardzo pobłażliwy (jak wbiłem legendę to już mam na zawsze, fajnie).

Bardzo wygodny do expienia. Idziemy w trzy osoby. Dwie właśnie wbiły level lub padły. One leją i zasłaniają. Trzecia tylko leje, expi (i zbiera sprzęt w razie deada zasłaniających). Jak expiący wbije level to sie zmieniają i tak do legendy.

Jak już kilka razy pisałem, uważam, że śmierć musi boleć. Jak już to wolałbym przeskalować świat w dół niż graczy w górę.

Jeżeli kara expa za zgon jest za mała, to wszyscy gracze z długim stażem mają maksymalny poziom i przepaść między kimś nowym a weteranami jest gigantyczna (gdzie przecież i tak jest wielka, niekoniecznie ze względu na exp). Duża kara za zgon trochę tą różnicę wyrównuje.

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 13:23
autor: Jennever
Eltharis pisze: To taki system checkpointów. Bardzo pobłażliwy (jak wbiłem legendę to już mam na zawsze, fajnie).
Nie no, zawsze mozna wbic postacia legende i w pare minut zrobic z niej niejedno widzial, to takie budujace i jakie motywujace do dalszej rozgrywki
x letnia postac nagle startujaca od zera. :> to nawet logiczne :)

Mnie obecny system nie przeszkadza co nie oznacza ze jest dobry.

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 13:29
autor: Tercoral
(jak wbiłem legendę to już mam na zawsze, fajnie
Ta tylko weź ja wbij... nawet z tymi check pointami to pewnie z rok czy dwa lata grania.
przepaść między kimś nowym a weteranami jest gigantyczna
Nie prawda. 2 b dosw (pierwszy poziom od ktorego zaczyna sie oranie) pewnie sklepie legende

A rada na zbyt szybkie expienie to inteligentniejsze moby. Zaslanianie/przebijanie/gonienieitp.

Wzmacniac mobow juz nie ma co. Tymbardziej dawac jakies krytyki kazdemu mobowi.

Teraz szybkosc expa jest powiedzmy akceptowalna, progi na cechy wysokie (przynajmniej dla mnie)

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 13:40
autor: Eltharis
Teraz kary są duże i faktycznie mogą być frustrujące.

"Checkpointy" moim zdaniem są zbyt pobłażliwe i podatne na wykorzystywanie prez graczy, ale właśnie wpadła mi do głowy wariacja tego systemu:

Przy zgonie tracimy maksymalnie jeden poziom (albo jakąś tam stałą liczbę podcech). Ta liczba podcech mogłaby nawet zależeć od poziomu.

Inteligentniejsze moby etc. to oczywiście osobna kwestia, bardzo mile widziana.

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 13:56
autor: Thinngrim
No to jest piekne. 2 b. doswy leja na luzaku legende. Przy czym zrobic b. doswa to jak splunac wyorac legende juz ciezej . Gdzie tu sprawiedliwosc
:evil: Po co te placze jak kazdy moze zlac takiego i chwile pozniej juz jest po problemie.Kara jest duza ale moim zdaniem taka ma byc. Jak sie nie pilnujesz .

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 14:15
autor: Eltharis
Z jednej strony fajnie, że nie ma postaci niepokonanych i legenda mimo wszystko nie podoła wobec przytłaczającej przewagi liczebnej.

Niemniej dwóch b. dośw nie brzmi jak przytłaczająca przewaga liczebna. Trzech-czterech już jak najbardziej.

Być może cechy począwszy od epików powinny się bardziej skalować w górę tj. różnica na poziomie cechy przy potężnym<->mocarnym byłaby np. jak trzy podcechy na epicko silnym, i jedna na nadludzko.

To oczywiście takie gdybanie. Propozycję mechaniki trzeba by faktycznie przetestować pod kątem expienia, kar za zgon, walki z mobami, pvp i wielu innych czynników (np. nadludzko silny noszący osiem zestawów płytówek bez obiążenia to już by była przesada).

Do tego dochodzi spektrum graczy, z których każdy chciałby czegoś innego, pewnie również podzielone zdania wśród Wizów, kwestie implementacji etc., etc.

Trudne sprawy.

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 14:35
autor: Thinngrim
Jedyne co moze byc to obciecie legend. Bo sa przepakowane(bardzo popularny termin teraz). :lol:

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 14:44
autor: Tercoral
Ktos moze przypomniec progi postepow?

Na legende z "widzial" jest chyba 800 nieznakow.

800 x 30 min = 24000
24000 / 60 = 400
400 h to nie jest malo :P Legendy nie sa przepakowane. Progi sa akceptowalne. Kara za zgon za duza.

Takie miejsca jak bordog maja byc puste? Bo a noz ktos padnie? Chyba cala arkadia jest dla graczy.

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 15:02
autor: Thinngrim
Na legende wyszlo mi duzo wiecej niz piszesz
A skoro tak to niechcialbym zeby mnie oklepal pierwszy lepszy.
Ale co tam jest jak jest. Najwyzej bede siedzial i nie wylazil nigdzie.
Hyhy taki zart.

Re: Płacze na magów

: 19 sty 2015 16:06
autor: Gunther
Jako gracz AJ nie sadzę że kara za zgon jest słaba. Ilość zgonów przy samym zwiedzaniu świata jest frustrująca. Przepaści, npc rzadziej gracze jednak jak próbuje się poznawać świat to zgony sa rególarne :cry: Sama strata ekwipunku jest bardzo bolesna, czesto próba odzyskania skutkuje kolejnym zgonem. A po kazdym zgonie trzeba godzinami odrabiac -nie po to aby byc koksem -po to tylko by postać była w stanie udzwignąć pocztową paczke i przezyć przejście przez lokację z dwoma wilkami..
Rozwiązania przepaści też mi się nie podobaja bardzo -jeśli jest w opisie zaznaczona to czemu wciskając "n" czy "nw" omyłkowo postac ma płacić życiem. To po prostu kłóci mi się z realizmem -nikt kto widzi przepaść nie będzie tam szedł jak idiota...

edit:literówka