Jeszcze odnośnie kary za zgona…
1/3 expa to dużo, ale niestety nie ma ŻADNEJ SENSOWNEJ alternatywy, którą można ŁATWO wdrożyć, a wiadomo - na wysokich levelach zezgonienie bardzo boli i często zniechęca do gry, ale tego nie trzeba w kółko powtarzać. Niejedna osoba z nas tego doświadczyła i łapała takie stany.
Mi osobiście udało się paść jakiś czas temu (1.5 roku) i do tej pory nie odrobiłem punktów doświadczenia.
Po prostu nie mam czasu: córka, żona, praca oraz obowiązki normalnego dorosłego człowieka uniemożliwiają poświęcanie 12h dziennie na tłuczenie tysięcy mobków by wyorać poziom, który następnie traci się w kilka chwil przez nieuwagę/pad łącza/inne losowe sytuacje (np. brak prądu). A jak już pojawia się jakaś wolna chwila... to jednak wolę zrobić coś innego (np. pojeździć na motocyklu).
Arkadia na tym etapie mojego życia przestała być grywalna (postać bojowa) – dojście do czegoś konkretnego zajmuje zbyt wiele czasu, a my 30ponad latkowie nie mamy go tyle ile mają nastolatkowie.
Osobiście zlikwidowałbym coś takiego jak poziom gracza – w sensie jakoś w miarę szybko zdobywało by się MAXYMALNE cechy (albo nawet z nimi startowało), a resztę endgame'u zaprojektował pod system craftingu, dużej ilości magicznych itemów, jeszcze większej ilości questów dla GP i gildii (chociaż tutaj niekoniecznie, ponieważ questy spokojnie mogą pochodzić od graczy!!!), różnych umiejętności i odpowiednio zmodyfikowanych zawodów (z dobranymi bonusami klasowymi) z podklasami.
Ale to nie na Arkadii. Dlatego zostaje zabieranie ludzikom 1/3 expa