Nie chcę Wam tu śmiecić, ale gram drugi dzień i przejrzałem trochę ?zasady a tam coś takiego:
$7 Zabijanie postaci innych graczy jest na Arkadii mozliwe, istnieja
jednak pewne ograniczenia. Zabronione jest zabijanie innych:
- bez przyczyny lub pod byle pretekstem; co wiecej, ofiara musi
znac powod ataku
- wielokrotnie z tego samego powodu
- na lokacji startowej po zalogowaniu
Zabicie drugiej postaci jest uznawane za ostatecznosc przy
rozwiazywaniu konfliktow, dlatego tez obowiazkiem gracza jest uzyskac
przed atakiem absolutna pewnosc, ze nie dojdzie do zadnej pomylki.
Przeczytałem cały Wasz dialog, ale nie jestem pewien, czy niezgildiowane postacie też aktualnie grają pvp/pk czy tylko pvm? Bo z tej zacytowanej zasady niejasno daje się zrozumieć, że ogr nie powinien atakować/zabijać elfa just for fun... tylko ewentualnie zarzucić jakiś obelżywy emot w jego stronę, tak?
Dawno temu jak zaczynałem przygodę z mudem, wszyscy tłukli się między sobą for fun, a przynajmniej tak to wyglądało. Jeśli ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć czy w dzisiejszych realiach istnieje osobne życie niezgildiowanych postaci, czy tylko dąży ono do przynależności gildiowych to będę wdzięczny. Możecie mi dać znać na privie, co by nie zaśmiecać tematu.
Od siebie tylko dodam, że po przeczytaniu wszystkich notek w temacie, najwięcej zgonów chyba trafia się poranionym na expie, lub tym co nie dobiegną do bezpiecznych lokacji. Stąd popieram propozycję, żeby gwardziści wszelkich miast wytrącali broń i dawali schronienie postaciom, które poranione przybiegną na lokacje z gwardzistami. Mam tu na myśli też atak na postać, która wejdzie 'z atakiem' na postać stojącą na lokacji gwardzistów. Co by zabezpieczyć trakty przed PK, wystarczyłoby wysłać na nie ruchome patrole gwardzistów, spacerujące pośrodku nich i dające identyczne schronienie. Dałoby to schronienie w miastach niemal do 100%, schronienie na traktach do około 50% (albo by ktoś dobiegł albo nie), zaś przestrzegałoby przed zapuszczaniem się do lasu, w góry itp itd. Aby to rozwiązanie nie było głupie, gwardia musiałaby przymykać oko na postacie zgildiowane, co by nie przeszkadzać im w prowadzeniu 'klimatycznych konfliktów.