Zasady
Zasady
$7 Nie wolno pomagac jedna postacia z tego samego konta drugiej - zarowno posrednio (np. zdobywajac informacje), bezposrednio (np. przekazujac przedmioty) jak i z wykorzystaniem osob trzecich.
$8 Od graczy wymaga sie, by swiaty wszystkich postaci przypisanych do ich kont byly jak najbardziej rozdzielne. W szczegolnosci zabronione jest granie dwiema lub wiecej postaciami wymiennie - czyli logowanie roznych postaci, ale granie z ta sama grupa osob.
Ad $7
Czy jeśli dwie postacie są zaangażowane w tą samą religie/spisek (fabularny)/tożsamośc etniczną lub narodową, granie nimi tak jakby się znały i przekazywały sobie nawzajem informacje jest złamaniem zasad?
Przykład: postać kapłana Morra i postać rycerza wyznającego Morra, który powtarza nauki tamtego kapłana. Postać żołnierza Imperium i postać mieszkańca Imperium który tego żołnierza zna i zna historie które tamten mu mówił.
Ad $8
Co z graczami którzy są w Cechu i jednocześnie siłą rzeczy z usług i kontaktów z Cechem korzystają. Mają relacje z tymi samymi graczami-Kupcami i przekazują im informacje i przedmioty/pieniądze.
$8 Od graczy wymaga sie, by swiaty wszystkich postaci przypisanych do ich kont byly jak najbardziej rozdzielne. W szczegolnosci zabronione jest granie dwiema lub wiecej postaciami wymiennie - czyli logowanie roznych postaci, ale granie z ta sama grupa osob.
Ad $7
Czy jeśli dwie postacie są zaangażowane w tą samą religie/spisek (fabularny)/tożsamośc etniczną lub narodową, granie nimi tak jakby się znały i przekazywały sobie nawzajem informacje jest złamaniem zasad?
Przykład: postać kapłana Morra i postać rycerza wyznającego Morra, który powtarza nauki tamtego kapłana. Postać żołnierza Imperium i postać mieszkańca Imperium który tego żołnierza zna i zna historie które tamten mu mówił.
Ad $8
Co z graczami którzy są w Cechu i jednocześnie siłą rzeczy z usług i kontaktów z Cechem korzystają. Mają relacje z tymi samymi graczami-Kupcami i przekazują im informacje i przedmioty/pieniądze.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 13 lut 2009 22:45
Re: Zasady
Wielkie brawa za nowe zasady!!!
To dopiero wejście w Nowy Rok! Brawo!
To dopiero wejście w Nowy Rok! Brawo!
Re: Zasady
Zglosiles juz Loren jako swoj teren?! Bo na chwile obecna moge tam wejsc i mozesz mi skoczyc na maczuge!
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Zasady
Witam,
tez mam niestety watpliwosci co do & 8. Troche nierealne mam wrazenie...
Nie bede pisac ogolnie, napisze konkretnie. Mam w rl 3 osoby z ktorymi jestem zaprzyjazniona, znamy nawzajem swoje wszystkie postacie (chyba:D) i czesto zdarza sie tak, ze gramy razem w roznych konfiguracjach, bo lubimy. A trudno narzucac komus granie ta a nie inna akurat w danej chwili. Poza tym, przy 100 osobach grajacych chyba troche ciezko bedzie tego uniknac?
Czy jesli beda przestrzegane pozostale pozostale punkty, to sama gra (RPG, exp) bedzie dozwolona?
tez mam niestety watpliwosci co do & 8. Troche nierealne mam wrazenie...
Nie bede pisac ogolnie, napisze konkretnie. Mam w rl 3 osoby z ktorymi jestem zaprzyjazniona, znamy nawzajem swoje wszystkie postacie (chyba:D) i czesto zdarza sie tak, ze gramy razem w roznych konfiguracjach, bo lubimy. A trudno narzucac komus granie ta a nie inna akurat w danej chwili. Poza tym, przy 100 osobach grajacych chyba troche ciezko bedzie tego uniknac?
Czy jesli beda przestrzegane pozostale pozostale punkty, to sama gra (RPG, exp) bedzie dozwolona?
Re: Zasady
Czy w obliczu tak obszernych zmian w zasadach muda, możliwe jest wyzerowanie akt i przewinień postaci/graczy?
Argumentuje to tym, iz czesc przewinien ma sie nijak do terazniejszosci i na odwrot, czesc zachowan graczy z przeszlosci, przy dzisiejszych zmianach nie bedzie juz tolerowana.
Argumentuje to tym, iz czesc przewinien ma sie nijak do terazniejszosci i na odwrot, czesc zachowan graczy z przeszlosci, przy dzisiejszych zmianach nie bedzie juz tolerowana.
Re: Zasady
O co Ty sie martwisz? Odsiedziales swoje, zresocjalizowales sie. Masz czyste papiery
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Zasady
Chciałbym dodać że $7 i $8 Zasad dotyczących kont i postaci powoduje problemy w odgrywaniu postaci gdy gracz wie o czymś, ale jego postać nie może o tym wiedzieć bez kontaktu z inną jego postacią (np nawiązać kontakt z innym graczem z tej samej sekty religijnej), natomiast nie rozwiązuje takich problemów przy wykorzystywaniu tej wiedzy do PK czy naruszania chronionych terenów (np tworząc postać elfa po to żeby zmapować Shaerrawedd czy szpiegować inne stowarzyszenia i ruchy wojsk za pomocą secondów - niekoniecznie ofensywnie, ale np wiedzieć że tacy a tacy zdobyli magiczną broń). Czy jest sensowne ograniczanie możliwości ubarwiania świata i wzbogacania go przez pasujące do siebie elementy (postaci) tylko po to, by i tak nie ograniczyć nieuchronnego wykorzystywania wiedzy różnych postaci przez gracza? Czy nie uderzy to bardziej w przestrzegające dotychczasowych zasad postacie oparte na odgrywaniu, niż w tych którzy nieuczciwe korzystają z wielopostaciowości?
Re: Zasady
Akurat $8 to najlepszy paragraf tych zasad. Bylo to od dawna naduzywane i wykorzystywane na Arce. MUD to nie IRC i postacie powinny miec jakis cel i byc jasno zdefiniowane. Jak sie chce pograc tak jak to opisujesz, to sie idzie na jakiegos WoWa albo inne MMO.
To obrzydliwie od dawna splyca gre, bo ludzie nie traktuja swoich postaci i stowarzyszen przez pryzmat rpga, zalozen, tylko przez kolka wzajemnej adoracji. Wykorzystuja to, nawet sie z tym nie kryjac. Dochodzilo do tego, ze Ci ktorzy mieli po 2 postacie w tym samym stowarzyszeniu mieli je kasowane, a cos znacznie gorszego, czyli np. przelogowywanie sie pod ta postac- bo akurat te umy sa potrzebne do PK albo bo tamta mozna wykorzystac bonusy gildiowe, gdzies wprowadzic, etc. dolaczajac ni z gruszki ni pietruszki do tej samej druzyny bylo na porzadku dziennym i wiekszosc nawet nie starala sie zachowacc pozorow.
Sama przyznajesz, ze grasz z ludzmi z RL-a, bo tak lubicie, a potem zaslaniasz sie rpgiem. To pewna niekonsekwencja.
To obrzydliwie od dawna splyca gre, bo ludzie nie traktuja swoich postaci i stowarzyszen przez pryzmat rpga, zalozen, tylko przez kolka wzajemnej adoracji. Wykorzystuja to, nawet sie z tym nie kryjac. Dochodzilo do tego, ze Ci ktorzy mieli po 2 postacie w tym samym stowarzyszeniu mieli je kasowane, a cos znacznie gorszego, czyli np. przelogowywanie sie pod ta postac- bo akurat te umy sa potrzebne do PK albo bo tamta mozna wykorzystac bonusy gildiowe, gdzies wprowadzic, etc. dolaczajac ni z gruszki ni pietruszki do tej samej druzyny bylo na porzadku dziennym i wiekszosc nawet nie starala sie zachowacc pozorow.
Sama przyznajesz, ze grasz z ludzmi z RL-a, bo tak lubicie, a potem zaslaniasz sie rpgiem. To pewna niekonsekwencja.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 13 lut 2009 22:45
Re: Zasady
Nie wydaje mi się, żeby obecne nowe zasady mogły w jakikolwiek sposób "uderzyć mocniej" w osoby uczciwe. Wręcz przeciwnie, wreszcie zajęto się w dużym stopniu "szarą strefą". I bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013 22:09 przez Goldfinger, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Zasady
Absolutnie zabronione. Fabule nalezy budowac z innymi graczami, a nie miedzy swoimi postaciami.Czy jeśli dwie postacie są zaangażowane w tą samą religie/spisek (fabularny)/tożsamośc etniczną lub narodową, granie nimi tak jakby się znały i przekazywały sobie nawzajem informacje jest złamaniem zasad?
Zakazane jest wspolne granie, nie znaczy to, ze maja uciekac przed czlonkami gildii sekonda. Jesli czasem cos sprzedaja, to nie ma problemu. Jesli jednak prowadza ciagla wymiane handlowa (na przyklad dostarczaja ziola, przyklad jak najbardziej celowy), to jest to juz zlamanie zasad.Co z graczami którzy są w Cechu i jednocześnie siłą rzeczy z usług i kontaktów z Cechem korzystają. Mają relacje z tymi samymi graczami-Kupcami i przekazują im informacje i przedmioty/pieniądze.
Jesli w takiej sytuacji chce sie grac inna postacia, to nalezy przestac grac poprzednia (najlepiej skasowac). Granie z ta sama grupa postaci jednego dnia elfka X, a drugiego Y jest zakazane.Nie bede pisac ogolnie, napisze konkretnie. Mam w rl 3 osoby z ktorymi jestem zaprzyjazniona, znamy nawzajem swoje wszystkie postacie (chyba:D) i czesto zdarza sie tak, ze gramy razem w roznych konfiguracjach, bo lubimy. A trudno narzucac komus granie ta a nie inna akurat w danej chwili. Poza tym, przy 100 osobach grajacych chyba troche ciezko bedzie tego uniknac?
Nie.Czy w obliczu tak obszernych zmian w zasadach muda, możliwe jest wyzerowanie akt i przewinień postaci/graczy?
Wprost jest napisane:np tworząc postać elfa po to żeby zmapować Shaerrawedd czy szpiegować inne stowarzyszenia i ruchy wojsk za pomocą secondów - niekoniecznie ofensywnie, ale np wiedzieć że tacy a tacy zdobyli magiczną broń.
$7 Nie wolno pomagac jedna postacia z tego samego konta drugiej - (...) posrednio (np. zdobywajac informacje),
Ogolnie, w kazdym przypadku, przy alternatywie miec sekonda lub nie miec zawsze lepiej wybrac to drugie. Nie bedzie klopotow.