Zasady

Forum wieści z Arkadii.
Delgar
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2011 19:48

Re: Zasady

Post autor: Delgar »

Kiedy pierwszy raz przeczytałem nowe zasady wydawały mi się bardzo sensowne. Nadal je za takie uważam, poza jednym punktem, będącym w niektórych przypadkach w sprzeczności z innymi. Mowa oczywiście o punkcie $8.
Zgadzam się z Terenesem, że jest to niesamowicie sztywne ograniczenie.

Załóżmy, że posiadam trzy postaci. Jedna z nich (x) jest w Kompanii Gryfa, druga (y) należy do von Raugen, trzecia (z) jest niezgildiowana.
Sytuacja nr 1: grając postacią x dostaję propozycję uczestnictwa w wyprawie z gildią. Po drodze spotykamy grupkę gladiatorów, która decyduje się iść z nami na ową wyprawę. Nagle powinienem zrezygnować z udziału w niej, by uniknąć przykrych konsekwencji?
Sytuacja nr 2: grając postacią z spotykam kolegów x'a z gildii. Moja postać nie wie, kim są te postaci. Co powinienem zrobić? Za wszelką cenę unikać jakiegokolwiek kontaktu? Musiałbym tutaj bazować na wiedzy, której moja postać NIE POSIADA, więc byłoby to złamaniem zasad.

Jak rozumiem wprowadzenie tego przepisu miało na celu zapobieżenie sytuacji, jak nr 3.
Sytuacja nr 3: Gram aktualnie postacią x z zawodem strażnika. Kolega z gildii pisze do mnie na gg/ircu/czymkolwiek: "lognij się na y, bo potrzebujemy parta na pk". Oczywistością jest, że należy tępić tego typu praktyki.

Takie już są realia, że mająć dwie postaci w dwóch gildiach to nawet, jeśli nie są to gildie sprzymierzone to i tak zdarza się iść razem po etat czy sprzęt.

Trochę smutne jest, że tracą na tym gracze, którzy nie mają w zwyczaju wykorzystywać sekondem znajomości firsta, a ci, którzy to robią i tak znajdą sposób.
Rafgart pisze:Ogolnie, w kazdym przypadku, przy alternatywie miec sekonda lub nie miec zawsze lepiej wybrac to drugie. Nie bedzie klopotow.
To może po prostu napiszcie, że zakazane jest posiadanie sekondów zamiast wprowadzać przepisy maksymalnie utrudniające grę więcej niż jedną postacią.

Edit: Rafgart, jaka jest więc granica między zakazanym "wspólnym graniem" a sytuacją, w której po prostu spotykamy znajomych innej postaci? Co zrobić w sytuacji, gdy koledzy z gildii, przykładowo, poprosiliby przypadkowo napotkanego sekonda o pomoc? Nagle przykładny obywatel Imperium i wyznawca Sigmara miałby odmówić Zakonowi czy Gladiatorom? A może narazić się mafii, odmawiając pomocy? Czy RPG może w sytuacji spornej stanowić jakąś okoliczność łagodzącą w przypadku złamania tej zasady? Może warto byłoby ją jakoś doprecyzować? Wspólne granie to już jednorazowe pójście razem po etat, czy może regularne wspieranie gildii, w której jest druga postać?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2013 16:40 przez Delgar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zasady

Post autor: Rafgart »

I co mam w takiej sytuacji robic? UCIEKAC?
Co powinienem zrobić? Za wszelką cenę unikać jakiegokolwiek kontaktu?
Rafgart pisze:Zakazane jest wspolne granie, nie znaczy to, ze maja uciekac przed czlonkami gildii sekonda.
Czasem wydaje mi sie, ze to co napisze i tak nie ma znaczenia.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Zasady

Post autor: Terenes »

Rafgart pisze:
I co mam w takiej sytuacji robic? UCIEKAC?
Co powinienem zrobić? Za wszelką cenę unikać jakiegokolwiek kontaktu?
Rafgart pisze:Zakazane jest wspolne granie, nie znaczy to, ze maja uciekac przed czlonkami gildii sekonda.
Czasem wydaje mi sie, ze to co napisze i tak nie ma znaczenia.
Ale twoja odpowiedz nic nie wyjasnia ani nawet wlasciwego rozwiazania nie sugeruje.

Postaci jest w gruncie rzeczy niewiele i maja ze soba nawzajem powiazania na skutek ilusletniej historii.

Gdybym mial postac barbarzynskiego norsmena i druga - mafioza z Tilei i wieloletnia kochanka tego pierwszego pojdzie do RA, to mam skasowac ktoras postaci, zniszczyc "zycie" barbarzyncy czy porzucic gildie mafiozem?

Przeciez ja nie panuje nad moimi znajomymi! Co moge poradzic ze tak sie splotly te losy?
Awatar użytkownika
Trfog
Posty: 185
Rejestracja: 12 wrz 2010 19:00

Re: Zasady

Post autor: Trfog »

Jak nowe zasady odnosza sie do takiej sytuacji:
Ktos zaklada OGRA. Ogr chodzi sobie po swiecie, poznaje elfy, ludzi, krasnoludow, expi sobie na wsiowych, czy innych expowiskach. Odrazu mowie, ze nie biega z zadna gildia na PK, ani nawet rzadko co dolacza do kogokolwiek zgildiowanego. Wbija wreszcie to wiele przeszedl, nawet niedlugo skonczy AJ'ta.

Wpada druzyna Zakonnikow Sigmara i go zabija kilkoma ciosami.
Bo nie jestem pewien, czy zglaszac.
Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Zasady

Post autor: Gruer »

Wpada druzna zakonnikow i Kompanii Gryfa, widzi po calej wiosce porozpieprzane ciala ludzi i biegajacego ogra z kompanii z jakims innym i ciekawe jakie wyciaga wnioski ? Wez sie chlopie palnij w glowe zanim zaczniesz takie bzdury pisac - zglaszaj oczywiscie. Ale nie zdziw sie jesli kazdy wasz atak na gp bedzie podobnie zgloszony bo wasza strona przoduje w tego typu akcjach : widze kogos rozmawiajacego z DS to zarypac profilaktycznie. My mielismy efekt wspolpracy w czasie dzialan wojennych wiec nie dziw sie ze dostal w czape.
http://www.wgrane.pl/bf5d207e6a7521373ac8f81e64e7d708
Ten link pokazuje obraz biednych ucisnionych ogrow na arkadii chyba najlepiej.... rece opadaja.
Awatar użytkownika
Trfog
Posty: 185
Rejestracja: 12 wrz 2010 19:00

Re: Zasady

Post autor: Trfog »

Nasza strona przoduje? To ty sie palnij w leb. MC OK i reszta boi sie kogokolwiek atakowac, bo odrazu obcinaja nam um'y itp. Wy z kolei mozecie lac kazdego, bo macie proste wytlumaczenie: biegal z kims z OK/MC w druzynie.

Ciala wybil ktos z OK, gp'k przelazil i spytal o pomoc. Rozumiem, ze nie mozemy przylaczac kogokolwiek do druzyny, bo juz jest traktowany jako wrog. Jak ja widze gp'kow biegajacych z Gladami, czy Kompania, to nie moge ich atakowac, bo dostane kasacje, czy inna kare. Wy z kolei sracie na zasady, tak bylo, jest i bedzie, dopoki administracja nie zacznie traktowac was, na rowni z nami.
Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Zasady

Post autor: Gruer »

Zyjesz czlowieku w innym swiecie bo od roku jak gram to jest drugi taki przypadek ktory widzialem w DS, za to wyscie skutecznie zniechecili do gry nascie osob tylko takich o ktorych wiem - dyskusja miedzy naszymi stronami nie ma sensu bo macie syndrom uciosnionych, biednych ofiar systemu, natomiast ja to widze zupelnie odwrotnie : w pelni zasluzyliscie na to jak jestescie traktowani swoim "stylem gry".
Bugal
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2013 12:39

Re: Zasady

Post autor: Bugal »

Gruer pisze:Wpada druzna zakonnikow i Kompanii Gryfa, widzi po calej wiosce porozpieprzane ciala ludzi i biegajacego ogra z kompanii z jakims innym i ciekawe jakie wyciaga wnioski ?
Zdaje się, że w wiosce jest list gończy za tymi, którzy zabijają.
Na tej samej zasadzie drużyna zakonników i Kompanii Gryfa może profilaktycznie lać każdego, kto będzie akurat czekał na dyliżans na placu otoczony stertą szczątków. Chyba, że nie będzie akurat ogrem.

Oczywiście można założyć, że jeden ogr lał z drugim, ale de facto zabijał ten, który już jest na liście. Taki spisek uknuły ogry, żeby ustrzec się przed prawym ramieniem sprawiedliwości.

Mało tego zasady precyzują, że ofiara musi znać powód ataku.
Wyciągnięcie wniosków przez połączone mentalne siły drużyny zakonników i Kompanii Gryfa są tym powodem ?
Olena
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2012 21:58

Re: Zasady

Post autor: Olena »

Gruer ma sporo racji. Weźcie pod uwagę fakt, że takie są realia na Arce - Drużyna Światła walczy o spokój, ład i porządek w Imperium, broni ludności. Kiedy widzi, że ludność ta jest świeżo wybita, a w pobliżu kręcą się dwa ogry w drużynie, z czego jeden znany już wszystkim, drugi prawdopodobnie kandydat, którego się właśnie przyucza (taka myśl nasuwa się sama), to wniosek jest jeden. Jest do tego mocna podstawa erpegowa, stworzona przecież przez wizów. Tak to jest skonstruowane na Arkadii.
Gwardzistów też na Arkadii pozgłaszacie, bo leją każdego, kto zabił nawet jednego mieszkańca miasta?
Nie wiem jakie podstawy erpegowe ma Ogrza Kompania, poza zwykłym rozbójnictwem.

Poza tym, Trfog, co Ty chcesz zgłosić, skoro Ciebie tam nawet nie było? :)
Gość

Re: Zasady

Post autor: Gość »

Olena pisze:Nie wiem jakie podstawy erpegowe ma Ogrza Kompania, poza zwykłym rozbójnictwem.
Nie wiem, ale się wypowiem :lol:

Trfog: po co zaczynasz te płacze na forum? Trochę to elfie, zią.
Jest jak jest. Jedni mogą więcej "w ramach zasad", inni mniej. Świadomie wybrałeś granie w tej drugiej grupie.
Zablokowany