Sprawy Techniczne

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 942
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Rafgart » 06 lut 2018 16:27

W ciagu ostatnich tygodni wystapilo kilka krotkich, niezapowiedzianych padow Arkadii.
Chcialbym wszystkich uspokoic, ze mud sam w sobie dziala stabilnie, jednak przy dodawaniu nowych rzeczy coraz czesciej docieramy do ograniczen dosc wiekowego juz silnika gry. W najblizszym czasie sytuacja powinna sie ustabilizowac i powrocimy do wywolywania Apokalips nie czesciej niz raz w tygodniu.

Yarrid
Posty: 83
Rejestracja: 23 lip 2015 21:07

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Yarrid » 07 paź 2018 11:37

Wczoraj wieczorem wystąpiła awaria po stronie firmy hostingowej. Wyjątkowo serwer nie wstał automatycznie, musieliśmy trochę zadziałać. Stąd Arkadię otworzyliśmy dopiero dzisiaj rano. Przepraszamy za nieprzyjemności.

Yarrid
Posty: 83
Rejestracja: 23 lip 2015 21:07

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Yarrid » 29 paź 2018 22:04

Jutro od 8 rano, w związku z pracami administracyjnymi, Arkadia będzie niedostępna dla graczy. Dotyczy to również klienta online, forum i ArkaWiki. Jeśli wszystko pójdzie bez niespodzianek, prace powinny zająć do dwóch godzin. Jeśli nie, będę walczył do skutku i liczył na waszą wyrozumiałość.

Yarrid
Posty: 83
Rejestracja: 23 lip 2015 21:07

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Yarrid » 31 paź 2018 20:18

Prace administracyjne zapowiadane na wczoraj przedłużyły się do prawie 2 dni, lecz chyba można powiedzieć, że zakończyły się sukcesem. Potwierdzą to jeszcze najbliższe dni. Musieliśmy wziąć się za dawno odkładane aktualizacje, których brak od jakiegoś czasu blokował nam rozwój.

Przenieśliśmy wszystkie serwisy Arkadii na nowy serwer z Debianem Stretch. Squeeze utracił wsparcie już jakiś czas temu, ale upgrade pociągał za sobą wiele trudności. Po licznych wcześniejszych testach w końcu zdecydowaliśmy się uruchomić driver Arkadii w trybie 64-bitowym. Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek i musieliśmy zająć się tym, czym zajmują się czarodzieje - czyli magią. Dziękuję Lordowi Taraelowi, Mistrzowi Underowi i Mistrzowi Rafgartowi za wzmożoną pracę.

Przy okazji migracji uaktualniliśmy forum, pracuję jeszcze nad modernizacją ArkaWiki. To nie koniec planowanych ulepszeń, bo zakończona właśnie akcja odblokowuje nam pewne możliwości. Jednak mam nadzieję, że przez dłuższy czas obejdzie się bez takich długich przerw w działaniu Arkadii.

Awatar użytkownika
Tarael
Posty: 29
Rejestracja: 31 mar 2014 22:01

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Tarael » 04 lis 2018 19:18

Jutro, 5 listopada, między godziną 4 a 5 rano Arkadia będzie zamknięta z powodu prac technicznych.

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 942
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Rafgart » 25 lis 2018 23:30

W dniu dzisiejszym wprowadzilismy dosc powazne zmiany w silniku Arkadii w celu rozszerzenia zapisu liczb calkowitych do czterech bajtow.
Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, ze:
  • mozemy odtad zwiekszyc ilosc pamieci operacyjnej do wartosci powyzej dwoch gigabajtow
Czyli, ze Apokalipsy beda teraz sporo rzadziej. Jak rzadko to sie dopiero okaze, jesli jednak czas ten przekroczy rozsadna wartosc, to wprowadzimy automatyczne Apokalipsy co kilka dni.

Awatar użytkownika
Tarael
Posty: 29
Rejestracja: 31 mar 2014 22:01

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Tarael » 02 lip 2019 09:52

Jutro, 3 lipca, we wczesnych godzinach porannych (4:00 - 5:00), klient WWW Arkadii będzie niedostępny z powodu prac technicznych.

Awatar użytkownika
Tarael
Posty: 29
Rejestracja: 31 mar 2014 22:01

Re: Sprawy Techniczne

Post autor: Tarael » 03 lip 2019 10:05

Dzisiejszymi zmianami kończymy etap prac technicznych, na realizacji których zależało nam w ostatnim czasie najbardziej. Strony Arkadii dostępne są teraz domyślnie i wyłącznie po HTTPS. Z szyfrowanego połączenia korzysta również klient WWW i nie potrzebuje już dedykowanego portu 12346. Ruch odbywa się na standardowym porcie 443 przeznaczonym dla HTTPS.

Zablokowany