Strona 3 z 9

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 08:48
autor: Visborg
Droga Urso, ja nie śmiem komentować konkretnej czyjejś polityki... odwołuję się ylko do niezależnych od graczy realiów świata. Zresztą, nie powiedziałem kategorycznie że KM mają być klubem przy OHM (ani też odwrotnie!), więc nie wiem czemu tak to odebrałaś - sugerowałem że obydwa obecne stowy powinny być klubami w jakimś wspólnym metastowie.

Co do wypełniania obowiązków Hufca - cóż, może trzeba było to zgłosić do wizów? Skoro Cech został ukarany za niewypełnianie swoich obowiązków (zaprzestanie handlu za Vayneeli) to może i inne gildie zostały by adekwatnie potraktowane. ;)

Jeśli chodzi o kandydatów - nie widzę związku. Kandydaci KM i OHM mogą stać się kandydatami wspólnego metastowa. I być przyjmowani do jednego lub drugiego klubu.

A co do po piąte... cóż... ale fajnie się pisze, nie?

Haern: no ja akurat zostawił bym 7 szefów ale dał im jeszcze jednego nadszefa który ma decydujący głos. Możesz zostać nim Ty, Haernie (/me łaskawe)

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 08:59
autor: Gość
Ursa pisze:Po drugie - skoro Hufiec stworzony został do obrony klanów, bo do takiego wniosku wspólnie doszliśmy, to dlaczego podczas prowadzonej przez KM wojny ograniczył się do tego, by nakłaniać do zawieszenia broni, a nie do stawania ramię w ramię z Klanowymi? Jak to się ma do wypełaniania obowiązków? Ano nijak.
Widzę, że zaawansowana hipokryzja funkcjonuje w KM :mrgreen:
"Mamy Was w dupie i będziemy Wam to ostentacyjnie okazywać, ale jak z nudów wywołamy jakąś wojnę, to macie nas wspierać, bo to jest sens Waszego istnienia."
Ursa pisze:Po trzecie - skoro Hufiec został stworzony by wspierac Klany zbrojnie, nie rozumiem pomysłu, dlaczego to klany mają stać się klubem w obrębie tego tworu (ogry i półelfy - o zgrozo!). To raczej klany powinny wyselekcjonować najznamienitszych wojów i stworzyć sobie armię przyboczną :D

Po czwarte - obie gildie mają kandydatów, obie się rozwijają, więc nie ma co takiej harmonii burzyć ;)
No tak Hufiec to nie tylko krasnale, ale i gnomy oraz niziołki (obecności innych ras nie będę komentować). Byłby więc kłopot z połączeniem - który twór ma być nadrzędny - klany, czy wojsko? Tzn skoro OHM to elitarka klanów, to co z innymi rasami? Jak klany klubem wewnątrz OHM, to czemu pod wodzą pułkownika?
No i to chyba największy problem nie do przełknięcia dla niektórych - kto miałby objąć władzę w połączonej gildii :twisted:
Zatem nie ma szans, żeby doszło do takiego połączenia....
Visborg pisze:Podobnie może być:
Leśne Elfy + TW (no bo śmieszne że teraz TW NIE są LE. W młotku przecież TYLKO LE przecież może być TW)
Klanowe Krasnoludy z GKS + ZT
Ja spotkałem się z opinią wśród LE, że TW nie są asrai :D

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 11:58
autor: Caradhras
OHM i KM podazaja rozbieznymi (choc czasem rownoleglymi) drogami ... Jesli rzucimy okiem na poczatki Hufa zobaczymy ze byl okres gdy cala ta formacja byla zdominowana poprzez polityke klanowa co doprowadzilo do pewnego wydarzenia jakies 5-6 lat temu o ktorym nie ma co zabardzo wspominac (ci co grali wiedza). Obecnie sa to dwie osobne instytucje i tak raczej powinno juz zostac ...

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 12:21
autor: Visborg
Caradhras pisze:Obecnie sa to dwie osobne instytucje i tak raczej powinno juz zostac ...
Ponieważ...? Oczywiście jeśli są to skutki sytuacji: "Bo w KM i w OHM są tacy a nie inni ludzie i żeby się mogli dobrze bawić trzeba ich trzymać osobno." to to wyjaśnienie przyjmę i uznam za wystarczające. Ale jestem ciekaw czy jest jakikolwiek powód nie będący stricte konsekwencją działań graczy. Czy jest jakiś inny powód, czy to kodowy, logistyczny, wynikający ze zgodności z Sapkowskim bądź światem Arkadii jako takim (wykreowanym przez wizów a nie przez działania graczy) czy jakikolwiek inny?

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 12:26
autor: Godar
Mimi pisze:No i to chyba największy problem nie do przełknięcia dla niektórych - kto miałby objąć władzę w połączonej gildii
Proponuję radę złożoną z 7 Głów Klanów, 5 przedstawicieli rasy gnomów i niziołków, Pułkownika Hufca, 3 Kapitanów i kucharza. Będzie sprawiedliwie i demokratycznie! Zjednoczona Europa!

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 12:37
autor: Visborg
Właśnie, jeszcze SGW!
No to to tak:
Rada: 7 głów klanów, Mistrz SGW, pułkownik OHMu, reprezentant Fandall
Przewodniczy: Jedna osoba wybrana spośród ww.
Organ doradczy: Jednoosobowe Komisje Doradcze, delegowane przez SGW w celu wdrożenia dyrektyw rozwoju technologicznego Mahakamu, niezależne i autonomiczne, obdarzone uprawnieniami do wydawania wiążących rozporządzeń na terenie Mahakamu i ziemiach przyległych. Komisje w liczbie członków SGW zainteresowanych pracą w Komisji.

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 12:52
autor: Miuosh
Visborg pisze:Właśnie, jeszcze SGW!
No to to tak:
Rada: 7 głów klanów, Mistrz SGW, pułkownik OHMu, reprezentant Fandall
Przewodniczy: Jedna osoba wybrana spośród ww.
Organ doradczy: Jednoosobowe Komisje Doradcze, delegowane przez SGW w celu wdrożenia dyrektyw rozwoju technologicznego Mahakamu, niezależne i autonomiczne, obdarzone uprawnieniami do wydawania wiążących rozporządzeń na terenie Mahakamu i ziemiach przyległych. Komisje w liczbie członków SGW zainteresowanych pracą w Komisji.
A gdzie przedstawiciel Mniejszości Ogrzej??

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 12:53
autor: Dhogrin
A ja tylko przypomnę, że nadal funkcjonuje 8 Klanów (bo strasznie często w ostatnich postach pojawiała sie liczba 7). :)

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 13:29
autor: Hunvert
Visborg pisze:Właśnie, jeszcze SGW!
No to to tak:
Rada: 7 głów klanów, Mistrz SGW, pułkownik OHMu, reprezentant Fandall
Przewodniczy: Jedna osoba wybrana spośród ww.
Organ doradczy: Jednoosobowe Komisje Doradcze, delegowane przez SGW w celu wdrożenia dyrektyw rozwoju technologicznego Mahakamu, niezależne i autonomiczne, obdarzone uprawnieniami do wydawania wiążących rozporządzeń na terenie Mahakamu i ziemiach przyległych. Komisje w liczbie członków SGW zainteresowanych pracą w Komisji.
Nie ograniczałbym się do Mahakamu!!
Namówimy do tak powstałej koalicji Komando, ES i Półelfów.
Wówczas wespół "przekonamy" :
1. Lyryjczyków że Meve żołd płaci za mały,
2. Osadników żeby odkryli swe elfie korzenie.
3. Korsarzy żeby poprzestali na najeżdżaniu Nuln i wyczarterowali nam swoją flotę (regularnie będziemy odcinać się od zgniłego Imperium ubijając kapitanów.)
4. CKN że wizyty w imperium są nieopłacalne.
A jako że jedyną skuteczna formą rządów jest absolutyzm a nie zgniła demokracja Szefa wszystkich szefów wybierzemy w serii pojedynków.
Załatwimy tym sposobem całość konfliktów a szczęście i pokój zapanuje w cukierkowej krainie. ;)

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

: 09 mar 2012 13:53
autor: Ulik
S.G.W. prosze mi tu nie mieszać ;p