Genesis, Arkadia, gildie.
: 04 mar 2012 09:32
Witam!
Nie wiem czy ktos z Was gral w Genesis (czarodzieje najwidoczniej nie) na ktorym oparta jest Arkadia ale goraco polecam!!!! Z calego serca!
A generalnie chodzi o to ze jest balagan z tymi gildiami, stowarzyszeniami, graczami w stowarzyszeniach. Niezadowoleniem i probami dogadzania wszystkim.
Zmiana Gildii na Stowarzyszenia powstala mniej wiecej po tym jak wizowie swierdzili ze gracze sa glupi bo traktowali rasowki jak zawodowki.
Od tego czasu mamy czasy kiedy wszystko kiedys bylo lepsze (to tak jak z komuną ).
Dlaczego tak jest?
-------------------
Arkadia to jest gra zrobiona na szkielecie na Genesisa ktory jest stworzony w oparciu o konkretna koncepcje.
W momencie zmiany: gildie ->stowarzyszenia->uwolnienie zawodow: koncepcja runela w gruzach.
Koncepcja ow wyglada mniej wiecej tak:
Sensem gry jest mniej wiecej to aby nasza postac znalazla sobie w swiecie jakies zajecie/role w swiecie/profesje/sens zycia - czym docelowo ma byc gildia zawodowa (nie rasowka i nie posrednia)
Postac stwozona jest tak ze ma w sobie miejsce (Slot. Ach jak to ktos pieknie nazwal jezykiem Lema.) na:
gildie zawodowa (najwyzszy poziom),
gildie posrednia (layman guild)
gildie rasowa (racial guild)
i kluby (club)
Gildie zawodowe (occ) maja najwyzsze poziomy umiejetnosci (siegajace nawet mistrzowsko). Sa najwazniejsze z racji hierarchii slota i koncepcji gry.
Jesli mowi sie o gildiach to to jest wlasnie to.
Gildie posrednie |(lay) - maja srednie umiejetnosci - cos pomiedzy obecnym autojoinem a zawodem masowym. Jednak sa istotne poniewaz czesto sa wyspecjalizowane w pasywnych umiejetnosciach albo tych mniej waznych i uzupelniaja albo ulepszaja postac: Np. Jesli ktos jest w gildii zawodowej rycerzy to moze przylaczyc sie do posredniej gildii pojedynkowiczow (To ci panowie ktorzy walcza z rapierem i lewakiem) to bedzie dzieki temu umial wladac dwiema bronmi i lepiej unikac dodatkowo.
Gildie rasowe (rac) - poziom umiejetnosci taki jak obecny autojoin. W zasadzie to one maja byc tym czym obecnie sa: zawod autojoin, pochodzeniowka, wyznaniowka, schowek w banku. i kawalek z zycia postaci.
Jak w podaniach ktos kaze opisac historie postaci to sie pisze wlasnie o tym (gorzej jak tego etapu zyciorysu postac nie ma - no ale zawsze mozna cos wymyslec;])
I kluby.
(Na Genesis ktos wymyslil dodatkowo miejsce na gildie craftingowa: kowale, ogrodnicy - podejrzewam ze tu byliby to zielarze chociaz kto wie)
---
Dzieki takiemu zestawowi: nasza postac, ma swoja historie, zroznicowany zestaw umiejetnosci, okreslony charakter i jest - _zlozona_. I pojawia sie tutaj przy okazji... Roleplaying! Wczuwanie sie w postac i odgrywanie roli!
---
W tym wszystkim jest tylko jeden malutki drobny szczegolik ktory oczywiscie nasi wizowi mieli prawo przeoczyc (z racji malutkosci tego szczegoliku):
Gildie rasowe sa autojoin...i...Gildie posrednie tez sa autjoin! (poza zlaczonymi gildiami zawodowymi z posrednimi jak w przypadku naszych mutantow)
Jak sie okazuje - przed zmiana Gild-Stow na Arkadii gildie rasowe mialy zakodowany system przyjmowania przejety po zawodowkach (starania sie, podania, etc etc) a gildii posrednich w ogole nie bylo (przynajmniej w swiadomosci graczy) W zwiazku z tym gracze traktowali je jak zawodowki. A I nie ma co sie dziwic ze powstaly konflikty - z winy czarodziejow a nie graczy - ktore doprowadzily do obecnego stanu.
Jednak nalezy wziac pod uwage - ze pierwsi kreatorzy Arkadii - grali najpierw w Genesis - i ciezko bylo innym ludziom - kreatorom - ktorzy tej gry nie widzieli na oczy - zrozumiec zamysl pierwszych tworcow i zrozumiec jak to ma wygladac.
---------------------------------------------
Wiec ja w zwiazku z tym proponuje powrot do dawnego dobrego systemu rasowkowo-zawodowego.
Jednak z uwzglednieniem tego szczegoliku jakim jest 'autojoin', gildie posrednie i szkielet jakim jest Genesis. a jest on poprostu kopalnia - opisow, emotow, rozwiazan i inspiracji. Tych gildii, opisow rozwiazan, questow jest tam mnostwo - ogroooom i to wspanialych! (W zyciu bym nie pomyslal ze mozna w tak kreatywny - niestandardowy sposob podchodzic do sprawy - mowie tu o tym czym dysponuja gildie - zestaw emotow i umiejetnosci to tylko maly bonusik przy calosci i przy tym co reprezentuja) I nie chodzi tutaj nawet o ta specjalistyczna wiedze programistyczna ktora tak przeszkadza Zurwenowi i Werbatowi tylko o sama koncepcje - pomysl - o to jak ktos podchodzi do problemu i do pomyslu.
-----
Oczywiscie wobec calego tego tematu i innych na forum przyznaje prawie kazdemu tutaj, ze wie lepiej i wiecej od mnie - nie podlega to zadnej dyskusji!
Pozdrawiam!
Odp: dol
Zgadzam sie: ]
Nie wiem czy ktos z Was gral w Genesis (czarodzieje najwidoczniej nie) na ktorym oparta jest Arkadia ale goraco polecam!!!! Z calego serca!
A generalnie chodzi o to ze jest balagan z tymi gildiami, stowarzyszeniami, graczami w stowarzyszeniach. Niezadowoleniem i probami dogadzania wszystkim.
Zmiana Gildii na Stowarzyszenia powstala mniej wiecej po tym jak wizowie swierdzili ze gracze sa glupi bo traktowali rasowki jak zawodowki.
Od tego czasu mamy czasy kiedy wszystko kiedys bylo lepsze (to tak jak z komuną ).
Dlaczego tak jest?
-------------------
Arkadia to jest gra zrobiona na szkielecie na Genesisa ktory jest stworzony w oparciu o konkretna koncepcje.
W momencie zmiany: gildie ->stowarzyszenia->uwolnienie zawodow: koncepcja runela w gruzach.
Koncepcja ow wyglada mniej wiecej tak:
Sensem gry jest mniej wiecej to aby nasza postac znalazla sobie w swiecie jakies zajecie/role w swiecie/profesje/sens zycia - czym docelowo ma byc gildia zawodowa (nie rasowka i nie posrednia)
Postac stwozona jest tak ze ma w sobie miejsce (Slot. Ach jak to ktos pieknie nazwal jezykiem Lema.) na:
gildie zawodowa (najwyzszy poziom),
gildie posrednia (layman guild)
gildie rasowa (racial guild)
i kluby (club)
Gildie zawodowe (occ) maja najwyzsze poziomy umiejetnosci (siegajace nawet mistrzowsko). Sa najwazniejsze z racji hierarchii slota i koncepcji gry.
Jesli mowi sie o gildiach to to jest wlasnie to.
Gildie posrednie |(lay) - maja srednie umiejetnosci - cos pomiedzy obecnym autojoinem a zawodem masowym. Jednak sa istotne poniewaz czesto sa wyspecjalizowane w pasywnych umiejetnosciach albo tych mniej waznych i uzupelniaja albo ulepszaja postac: Np. Jesli ktos jest w gildii zawodowej rycerzy to moze przylaczyc sie do posredniej gildii pojedynkowiczow (To ci panowie ktorzy walcza z rapierem i lewakiem) to bedzie dzieki temu umial wladac dwiema bronmi i lepiej unikac dodatkowo.
Gildie rasowe (rac) - poziom umiejetnosci taki jak obecny autojoin. W zasadzie to one maja byc tym czym obecnie sa: zawod autojoin, pochodzeniowka, wyznaniowka, schowek w banku. i kawalek z zycia postaci.
Jak w podaniach ktos kaze opisac historie postaci to sie pisze wlasnie o tym (gorzej jak tego etapu zyciorysu postac nie ma - no ale zawsze mozna cos wymyslec;])
I kluby.
(Na Genesis ktos wymyslil dodatkowo miejsce na gildie craftingowa: kowale, ogrodnicy - podejrzewam ze tu byliby to zielarze chociaz kto wie)
---
Dzieki takiemu zestawowi: nasza postac, ma swoja historie, zroznicowany zestaw umiejetnosci, okreslony charakter i jest - _zlozona_. I pojawia sie tutaj przy okazji... Roleplaying! Wczuwanie sie w postac i odgrywanie roli!
---
W tym wszystkim jest tylko jeden malutki drobny szczegolik ktory oczywiscie nasi wizowi mieli prawo przeoczyc (z racji malutkosci tego szczegoliku):
Gildie rasowe sa autojoin...i...Gildie posrednie tez sa autjoin! (poza zlaczonymi gildiami zawodowymi z posrednimi jak w przypadku naszych mutantow)
Jak sie okazuje - przed zmiana Gild-Stow na Arkadii gildie rasowe mialy zakodowany system przyjmowania przejety po zawodowkach (starania sie, podania, etc etc) a gildii posrednich w ogole nie bylo (przynajmniej w swiadomosci graczy) W zwiazku z tym gracze traktowali je jak zawodowki. A I nie ma co sie dziwic ze powstaly konflikty - z winy czarodziejow a nie graczy - ktore doprowadzily do obecnego stanu.
Jednak nalezy wziac pod uwage - ze pierwsi kreatorzy Arkadii - grali najpierw w Genesis - i ciezko bylo innym ludziom - kreatorom - ktorzy tej gry nie widzieli na oczy - zrozumiec zamysl pierwszych tworcow i zrozumiec jak to ma wygladac.
---------------------------------------------
Wiec ja w zwiazku z tym proponuje powrot do dawnego dobrego systemu rasowkowo-zawodowego.
Jednak z uwzglednieniem tego szczegoliku jakim jest 'autojoin', gildie posrednie i szkielet jakim jest Genesis. a jest on poprostu kopalnia - opisow, emotow, rozwiazan i inspiracji. Tych gildii, opisow rozwiazan, questow jest tam mnostwo - ogroooom i to wspanialych! (W zyciu bym nie pomyslal ze mozna w tak kreatywny - niestandardowy sposob podchodzic do sprawy - mowie tu o tym czym dysponuja gildie - zestaw emotow i umiejetnosci to tylko maly bonusik przy calosci i przy tym co reprezentuja) I nie chodzi tutaj nawet o ta specjalistyczna wiedze programistyczna ktora tak przeszkadza Zurwenowi i Werbatowi tylko o sama koncepcje - pomysl - o to jak ktos podchodzi do problemu i do pomyslu.
-----
Oczywiscie wobec calego tego tematu i innych na forum przyznaje prawie kazdemu tutaj, ze wie lepiej i wiecej od mnie - nie podlega to zadnej dyskusji!
Pozdrawiam!
Odp: dol
Zgadzam sie: ]