Genesis, Arkadia, gildie.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Herenvarno »

Umy maja byc wszedzie takie same... Hmmm, ale itemki gildiowe,ktore w kazdej gildii daja inny bonusik?

Przykladowo:
1 - Gildia "A" posiada item gildiowy: "Pierscien Przeznaczenia"
a) o poziomie: "Nowicjusz"
b) --''--''-- "Szarak"
c) --''--''-- "Lokalny Wymiatacz"
d) --''--''-- "Szef Wymiataczy"
2 - W zleznosci od poziomu itemu gildiowego, daje on (ten item) drobne bonusy
Te poziomy daja nastepujace mozliwosci (po aktywacji item zostaje "rozladowany")
a) +1 do spostrzegawczosci (czas dzialania 10 minut od aktywcji itemu)
b) +2 do spostrzegawczosci (czas jak wyzej, z tym ze wlasciciel tego itemu moze jeden raz w ciagu dnia "naladowac" tyle samo itemow gildiowych, ile wynosi jego poziom (w tym wypadku dwa itemy, wliczajac w te liczbe siebie samego))
c) +3 do spostrzegawczosci (j.w)
d) +4 do spostrzegawczosci (j.w.)
3 - "Ladowanie" itemow gildiowych Gildii "A" odbywac sie moze jedynie za dnia
4 - "Ladowanie" moze sie odbywac jedynie w swiatyni Gildii "A"

Inne Gidie:
Zaobserwowano wsrod innych gildii zupelnie inne dzialanie ich przedmiotow gildyjnych, jedne pozwalaja wplynac na wyrobienie przez ich wlasnego kowala pancerza o lepszych statystykach niz zwykle, lecz ich statystyki wracaja do normalnych po pewnym czasie, inne zas ponoc daja mozliwosc chodzenia po wodzie.
Nie znamy wszystkich ich mozliwosci, byc moze ile jest gildii w szerokim swiecie tyle jest tez ich mozliwosci?
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Shulz »

Chcialem napisac ze popadanie w skrajnosci typu: "wprowadzmy tyko defensywne bonusy" nie jest dobre i nie jest do konca sprawiedliwe - sa takie organizacje gdzie postawienie sile ofensywna jest uzasadnione podobnie jak w przypadku gdzie rownowaznie jest sila i defensywnosc i naprzyklad tylko defensywnosc.
Sek w tym ze to nie jest dobre tak wszystko rownac do jednego poziomu (niektore stowarzyszenia sa poprostu silniejsze od innych z racji zalozen - rpg - to tak jakby wiedzmin nie mogl byc lepszy od wiesniaka z anchor - kazdy jest bohaterem sredniej klasy i jest w zasadzie na to skazany)

A swoja droga ze ciosy specjalne defensywne sa znikome.

Np nie ma czegos typu:

Cios specjalny:

Unikanie ciosow - przech chwile jaka dziala spec - lepiej unikasz ciosow (nie chodzi o umiejetnosc uniki tylko o to jak trudno cie trafic)

Podobny "cios specjalny" z tarcza - lepiej zaslaniasz sie tarcza (dziala tyle co zaladowanie speca)

...albo uderzenie tarcza jako cios specjalny.


Pozatym w kwestii ciosow specjalnych uwazam ze bojowe zawody autojoin powinny miec mozliwosc wytrenowania ciosow specjalnych swoich masowych odpowiednikow na poziomie aj. A gp i niebojowe aj w ogole nie powinni miec speca.


PS: A swoja droga ze pozniej gracze odgrywajacy postacie na poziomie mieszczanina - kozakuja jakby byli niewiadomo kim - mowie o cechu kupieckim i innych: ]
Awatar użytkownika
Gryffin
Posty: 29
Rejestracja: 12 lis 2011 11:24

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Gryffin »

Shulz pisze:Pozatym w kwestii ciosow specjalnych uwazam ze bojowe zawody autojoin powinny miec mozliwosc wytrenowania ciosow specjalnych swoich masowych odpowiednikow na poziomie aj. A gp i niebojowe aj w ogole nie powinni miec speca.
Bardzo fajny pomysł! Popieram!
Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Shulz »

I kolejna rzecz: Cech Kupcow Novigradu

Jak dla mnie to jest kompletna porazka ze strony RPG.

Stowarzyszenie kupcow - teoretycznie sredniej klasy stowarzyszenie ktore powinno byc "stowarzyszeniem kupcow i handlarzy" w istocie jest jakas wybuchowa mieszanka.

Wizowie - znowu zmieniacie zarzadzctwo w gildie jakby w ogole cos to mialo zmienic. A tam jest taki burdel ze to sie w glowie nie miesci.

Zdegradujcie ich troche bo oni straszna dysproporcje w swiecie wprowadzaja. To stowarzyszenie nie powinno miec w ogole sily bojowej i tak duzego wplywu jakie ma (mam na mysli monopol na kase Arkadii a oprocz tego sile bojowa porownywalna do innych stowarzyszen)


Nie sadzicie ze powinnisciee zaingerowac w tej sprawie?

W inny sposob niz kolejny raz zmieniac osoby rzadzace? Jak widac nie w tym lezy sedno problemu. Ile razy jeszcze bedziecie robic burdel i bruździc innym i niewinnym graczam przez pochopne decyzje?

Wypowiedz z 11 Listopada 2011 z tematu "Cech"
Shulz pisze:
Inni gracze beda mieli takie same problemy i sytuacja sie powtorzy predzej czy pozniej.


Chyba rozsadniej jest rozwiazac ten problem przez wprowadzenie jakichs godzin kupieckich (lub inne rozwiazanie) niz zmieniac ekipe zarzadzajaca co na dlusza mete rezultatow nie przyniesie.
----------------------------------------


Oczywiscie notke prosze odczytywac w kontekscie Gildii w zakresie Genesis i Arkadii. Dyskusje na inny temat lepiej proadzic w osobnym topicu.


Wyjasnienie:

Cech Kupcow Novigradu jak prototyp gildii layman odbiegl od swojego pierwowzoru w tak daleki sposob i zaszedl juz tak daleko ze robi sie poprostu burdel.

W oryginalnym systemie gildia wygladalaby mniej wiecej tak:

(tak wiem Genesis ma tylko 30-40 osob w godzinach szczytu ale wezcie pod uwage fakt ze Polska jest troche mniejsza niz caly swiat)

Z tym prosze podejsc do tego na poziomie abstrakcji a nie konkretnych (solidnych i realnych obiektow)

Stowarzyszenia layman i occupational w jednym:

Stowarzyszenie layman - ze srednim poziomem umiejetnosci.
Stowarzyszenie occupational - z wyzszym poziomem umiejetnosci, ewentualnie z podwyzszonymi umami bojowymi - te miecze o ktorych ktos wspominal.

Tak zeby takie stowarzyszenie mialo swoje miejsce we wszechswiecie bo w tej chwili to z tym jest problem. Nie wiadomo do konca czym jest.

Podkreslam problem miejsca stowarzyszenia we wszechswiecie.

Nie chodzi tutaj o koncepcje w takim sensie ze stowarzyszenie ma byc funkcjonalne - czyli zlozone tak aby bylo w nim mase zaleznosci powiazanych z innymi zaleznosciami tylko o miejscu we wszechswiecie - rpgowo.
Bo to zauwazylem jest problemem Arkadii. A co powinno byc sensem gry RPG.

Nie sadzicie wizowie ze nalezaloby zamiast wprowadzac plaszcze ktore zakrywaja postac tak ze nie widac co ma na sobie, to raczej zainwestowac w to aby taki plaszcz mial swoja historie i byl wyjatkowy i dostepny tylko w jednym miejscu na swiecie?
------

A wy to tak: Nie bo trzeba cos zakodowac, nie bo musi byc przemyslana koncepcja, nie bo za duzo jest stowarzyszen, nie bo swiat jest za duzy, nie bo nie i nie podoba sie to nie graj (nie podoba sieto nie koduj - i chwala ci za to bo robisz jeszcze wiekszy balagan niz jest)

To takie pierd***nie jest moim zdaniem.

Nie trzeba nic kodowac ani sie niewiadomo jak gimnastykowac z tym tylko zainteresowac sie zrodlami i zobaczyc na czym to polega i jaki jest sens takiej gry.

A wy jestescie k**a jak CBA i Kaczynski - regulacji co nie miara, kasowanie postaci, szantaze, zmiany, restrykcje, usuwanie ekpi zarzadzajacych - mam wrazenie ze robicie mnostwo i nic.

"Nie podoba sie to nie graj" to mowia osoby ktore niepotrafia sie obronic, zniesc krytyki i ktore nie stac ani na dialog ani na nic wiecej.

S.
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Sigard »

Stary czemu nie grasz sobie w tego Genesisa, tylko wylewasz smutki na forum innego muda?
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Hunrim »

A kto chciałby być kupcem, gdyby było tak jak Ty chcesz? Niewiele znacząca w świecie maszynka do sprzedawania rzeczy innym graczom. Moim zdaniem, kupcy i tak są poszkodowani przez sporą inflację pieniądza na mudzie.

Poza tym, jak ktoś trafnie zauważył, mamy się wzorować na mudzie, gdzie gra max 40 osób, chociaż potencjał ze względu na powszechną znajomość języka angielskiego tamtego muda jest co najmniej 20 razy większy? To tak, jak na Arkadii grałoby w porywach 5 osób. uciekajmy od takich wzorców.
Fonklin
Posty: 56
Rejestracja: 31 gru 2011 13:17
Lokalizacja: Białystok

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Fonklin »

A moim zdaniem szczególnie Cech kupiecki powinien być zły, chory i skorumpowany jak wszędzie tam, gdzie są duże pieniądze o! A zabranianie im tego i płacze na nich to jest właśnie brak rpg.
Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Shulz »

Hunrim:
Arkadia to gra, RPG - tu nie chodzi o to zeby cos znaczyc, czy realizowac ambicje z rzeczywistosci tylko sie od niej wlasnie oderwac i dobrze sie bawic: )
Co na Cech kupiecki przeklada sie w ten sposob ze to na jakiej zasadzie on funkcjonuje uniemozliwia ta zabawe i wprowadza cos odwrotnego. Kupowanie wirtualnych przedmiotow za wirtualne pieniadze niewiele ma wspolnego z odgrywaniem postaci kupca. To nasza wyobraznia sprawia ze postac, lietrki - kod komputera - ozywa i staje sie wielkim przemyslowcem ze swiata fantasy. Takie pojecia jak inflacja w takim znaczeniu w jakim to uzyles w ogole nie powinny miec tu miejsca (a nawet jesli to pod pewnymi warunkami).

Gra jedna i druga ma taki sam potencjal niezaleznie od jezyka - z tym ze w Polsce mamy jeden mud a na swiecie mamy ich duzo wiecej - co sie przeklada na ilosc graczy. W zwiazku z tym ten ktos czyli wiz Reyward nietrafnie zauwazyl.

Fonklin:
Fajna uwaga niestety osoby z fajnymi pomyslami, koncpcjami postaci nie moga ich realizowac.

Sigard:
Ciezko zebym na forum Genesis mial krytkowac Arkadie i na odwrot. Widzisz tu jakies rozwiaznie?
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Coronius »

Zwizuj się i koduj co tylko chcesz.
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Paulie »

Coronius pisze:Zwizuj się i koduj co tylko chcesz.
Nie pozwalaja "co tylko chcesz". ;-(
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
ODPOWIEDZ