Genesis, Arkadia, gildie.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Caradhras
Posty: 112
Rejestracja: 27 lut 2009 01:30
Lokalizacja: Craag Ros

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Caradhras » 11 mar 2012 17:03

@Shulz mowiac o dawnym systemie gildiowym musisz nieco uscislic bo gro z nas pamieta trzy zawodowki i ujednolicenie w rasowkach wynikajace z tego ze sposrod tych trzech mogles pomarzyc tylko o jednej a pewne rasowki mogly zupenie zapomniec o jakimkolwiek zawodzie (patrz OK czy dla kontrasu LE).

Zebynie bylo "pier.. od zadniej czesci Maryny" osobiscie bylem fanem sytuacji sprzed uwolnienia zawodow gdzie rzeczywiscie od zawodowej strony gildie byly jednolite (przynajmniej jesli idzie o zawodowki).

Odnosnie bonusu nie jest to zly pomysl przykladowo bonus do niebojowych um na terenie nalezacym do danej gildii.

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Shulz » 11 mar 2012 19:16

Kurde no! Sprawa jest dziecinnie prosta....

Arkadia idzie swoim kierunkiem i ma swoj charakter co jest jej ogromna zaleta i za co ja uwielbiam: ]

Sek w tym ze w necie jest Genesis - czyli ta gierka w ktora Ci co zrobili Arkadie chieli grac tylko ze po polsku! :):):)

To byl wlasnie Wielki Plan: ] zeby przeniesc Genesisa na Arkadie.

No nie wiem jak to powiedziec: Zeby Arkadia szla w dobrym kierunku to trzeba sie wzorowac na tym Genesisie i jakby skopiowac ta mechanike funkcjonowania stamtad - a cala swoja wyjatkowosc i niepowtarzalny chrakter wlozyc w udoskonalanie tego.
(//Acha - bo to tam wszystko ladnie i pieknie smiga i funkcjonuje bez niepotrzebnego spinania sie//)

Mam wrazenie, ze czarodziejowie staja na glowie zeby zrobic tak zeby bylo dobrze i niepotrzebnie marnuja swoje sily - bo to juz wszystko jest wymyslone - to jak wywazanie otwrtych drzwi : ] (Sformulowanie prof. Oramusa z Krakowa - swietnie tu pasuje)


Te wszystkie konie, luki i magia - to wszystko tam jest: ) <mam na mysli tutaj dokladnie ten sam, walkowany od wiekow temat - te konie luki i magia to nie jest zaden wymysl, zadne marzenie tylko to faktycznie istnieje na Genesisie i do niego sie to odnosi>

No musielibyscie zagrac w to i przekonac sie na wlasne oczy: ]

Nie wiem jak to co napisalem jest odbierane: ] Mam nadzeje ze nie zle.

Awatar użytkownika
Reyward
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2009 11:06
Lokalizacja: Wyspa Thanedd

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Reyward » 11 mar 2012 22:46

Shulz pisze:
No nie wiem jak to powiedziec: Zeby Arkadia szla w dobrym kierunku to trzeba sie wzorowac na tym Genesisie i jakby skopiowac ta mechanike funkcjonowania stamtad - a cala swoja wyjatkowosc i niepowtarzalny chrakter wlozyc w udoskonalanie tego.
(//Acha - bo to tam wszystko ladnie i pieknie smiga i funkcjonuje bez niepotrzebnego spinania sie//)

No musielibyscie zagrac w to i przekonac sie na wlasne oczy: ]
W sumie z ciekawości zalogowałem się na Genesisa i zauwazyłem jakieś 40 osób online. Nie do końca jestem przekonany czy chciałbym aby Arkadia zmierzała w takim kierunku...
The master programmer moves from program to program without fear. No change in management can harm him. He will not be fired, even if the project is cancelled. Why is this? He is filled with Tao.

Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Sigard » 11 mar 2012 22:49

Shulz pisze: Sek w tym ze w necie jest Genesis - czyli ta gierka w ktora Ci co zrobili Arkadie chieli grac tylko ze po polsku! :):):)
To byl wlasnie Wielki Plan: ] zeby przeniesc Genesisa na Arkadie.
A wiesz to skad?
Shulz pisze: No musielibyscie zagrac w to i przekonac sie na wlasne oczy: ]
Reyward pisze: W sumie z ciekawości zalogowałem się na Genesisa i zauwazyłem jakieś 40 osób online.
Shulz pisze: Nie wiem jak to co napisalem jest odbierane: ] Mam nadzeje ze nie zle.
Bredzisz strasznie imo.

Awatar użytkownika
Vooks
Posty: 91
Rejestracja: 07 maja 2011 11:44
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Vooks » 12 mar 2012 01:03

Shulz pisze:Nie wiem jak to co napisalem jest odbierane: ] Mam nadzeje ze nie zle.
Ja odbieram jako zupełnie nietrafiony komentarz. Jednak i tak wiem, że Cię nie przekonam, więc przejdę od razu do obelg:

Wybacz, nie mogłem się powstrzymać zainspirowany niedawnym topikiem na ircu.

A tak serio. Zdecydowania Arkadia do dziś inspiruje się rozwiązaniami z Genesis. Mam nadzieję, że wizowie nie odbierają tego jako negowanie ich ciężkiej pracy czy kreatywności, ale nawet taki klient na stronie u "nas" a "tam" czy nawet mapa Nuln od razu skojarzyła mi się z rozwiązaniem prowadzonym w Genie.
Pominę już "pstryczek" do wizów, który jest naprawdę jak kulą w płot. "Nasz" były Arkowy system gildii odbiegał właśnie od systemu Genesis - a aktualny - może być podciągnięty właśnie do tego Genowskiego:

Racial Guilds - one naprawdę nie są jak byłe "rasówki" na Arkadii. Spytaj paru "starych" graczy na Genesis kiedy ostatnio byli w swojej gildii rasowej - korzystanie z nich sprowadza się do posiadania titla i emotów - mhm, pochodzeniówka?
Layman Guilds - cóż, tu problem sprowadza się do tego, że jakby w Arkadii zostało wykorzystane tyle samo wizogodzin co przez wszystkie lata w Genesis to na pewno jakieś odpowiedniki byśmy mieli. Powieje kontrowersją, ale był pewien post Rafgarta, w którym wymieniony wspominał o brakujących wyznaniówkach (w sumie już naprawdę brakuje głównie krasnoludzkiego wyznania, Pani Jeziora i może coś dla gnomów?) i o tym, że jak zostaną zakodowane to wyznaniówki będą dalej rozwijane.
Nie sądzę, żeby chodziło od razu o rzucanie czarów, ale może jakieś czasowe boosty od patrona w zamian za ofiary? Może jakieś umy większe niż GP poza zawodem wybranym przez gracza? Myślę, że potencjał jest ;)
Occ Guilds - tu chyba nie trzeba nic pisać

A to, że tam mają łuki i fajerwerki, a u nas nie ma, nie jest spowodowane brakiem czyiś umiejętności. Jestem gotów się założyć, że od dawna, "na górze", Zurwen strzela z łuku, a goni go Rafgart dosiadający jednorożca i rzucający kule ognia na lewo i prawo. Zresztą niektóre z wymienionych było na Barsawii, która obecnie furory nie robi chyba.

Ale skoro jest już taki wątek to chciałbym tylko wspomnieć, że na Genie też był okres ograniczania PK przez "górę", co, zdaniem niektórych, spowodowało exodus graczy i zmniejszenie popularności muda. Arkadio nie idź tą drogą!

I kończąc to powiem... że też jestem za starym rozwiązaniem. I z tego co pamiętam to Rafgart (tak Rafgart, dosyć intensywnie śledzę Twoje posty, więc uważaj, co piszesz! :P) wypowiadał się pozytywnie o tamtym systemie, jednak pisał chyba, że jest za późno na cofkę, więc:
Shulz pisze:Kurde no! Sprawa jest dziecinnie prosta....
... chyba jednak nie.
MAKE FOOD NOT WAR!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!

Davith
Posty: 88
Rejestracja: 09 gru 2010 17:16

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Davith » 13 mar 2012 06:14

Stary system bazowal na atrakcyjnosci poszczegolnych gildii, ow atrakcyjnosc charakteryzowaly przede wszystkim unikalne zawody dostepne jedynie w wybranej gildii. Po uwolnieniu tych nieszczesnych zawodow gildie sprowadzono do postaci 'nudnawych' stow gdzie mozna miec kazdy zawod. Zasadniczo wiec upadlo pojecie 'atrakcyjnosci' i dzis mozna jedynie okreslic nim stow do ktorego zwyczajnie najlatwiej/najszybciej mozna sie dostac.
Tego naprawic sie juz nie da ( w gra wchodzi jedynie hardcorowy reset postaci). Zasatanawia mnie jednak czy w/w 'atrakcyjnosci' nie przywroci dodanie bonusow dla poszczegolnych stow. Kiedys takowe bonusy istnialy w niektorych gildiach (do glowy przychodzi mi Mcobrona u Mc czy stare dowodzenie Zaknu). Moze odnosze mylne wrazenie ale dopracowanie takich bonusow dla kazdego stow doprowadzi do wzrostu zainteresowania i unikalnosci a co za tym idzie grywalnosci i zywotnosci gildi. Dodatkowo daje to swego rodzaju nowe mozliwosci stawienia czola elitarnym gildiom, ktore dzieki temu mialyby mozliwosc odzyc na nowo. To wplwaloby na wzrost bezpieczenstwa zwyklych gp/aj ktorych to odpusciliby obecnie znudzeni brakiem wyzwan pk-owcy. Ale pewnie sie nie znam...

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Miuosh » 13 mar 2012 07:48

Davith pisze:Stary system bazowal na atrakcyjnosci poszczegolnych gildii, ow atrakcyjnosc charakteryzowaly przede wszystkim unikalne zawody dostepne jedynie w wybranej gildii. Po uwolnieniu tych nieszczesnych zawodow gildie sprowadzono do postaci 'nudnawych' stow gdzie mozna miec kazdy zawod. Zasadniczo wiec upadlo pojecie 'atrakcyjnosci' i dzis mozna jedynie okreslic nim stow do ktorego zwyczajnie najlatwiej/najszybciej mozna sie dostac.
Tego naprawic sie juz nie da ( w gra wchodzi jedynie hardcorowy reset postaci). Zasatanawia mnie jednak czy w/w 'atrakcyjnosci' nie przywroci dodanie bonusow dla poszczegolnych stow. Kiedys takowe bonusy istnialy w niektorych gildiach (do glowy przychodzi mi Mcobrona u Mc czy stare dowodzenie Zaknu). Moze odnosze mylne wrazenie ale dopracowanie takich bonusow dla kazdego stow doprowadzi do wzrostu zainteresowania i unikalnosci a co za tym idzie grywalnosci i zywotnosci gildi. Dodatkowo daje to swego rodzaju nowe mozliwosci stawienia czola elitarnym gildiom, ktore dzieki temu mialyby mozliwosc odzyc na nowo. To wplwaloby na wzrost bezpieczenstwa zwyklych gp/aj ktorych to odpusciliby obecnie znudzeni brakiem wyzwan pk-owcy. Ale pewnie sie nie znam...
Pomysł dobry, pod warunkiem, że te umiejętności charakterystyczne dla danego stowarzyszenia nie będą umiejętnościami ofensywnymi. Jakieś właśnie MCobrony, stołnskiny, grube brzuchy, aury itd. Ewentualnie w ogóle olać umiejętności bojowe i dodać coś do pozostałych.
Ogre!

Gość

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Gość » 13 mar 2012 15:52

Chcialem napisac dluga notke, ale w sumie stwierdzam ze podobnie jak na granie w Arkadie tak i na to szkoda czasu. Wszystko juz bylo powiedziane tysiac razy, a ktos tam na gorze i tak ma swoja wizje, ktora bedzie realizowal, wiec nie ma potrzeby sie uzewnetrzniac.

Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Ilane » 13 mar 2012 17:59

Też mi się marzyło aby stowarzyszenia miały jakieś swoje dodatkowe spece (nie ofensywne) zależne od stażu w gildii. Przykładowo ohm i formacja (tylko aby działała :) ), pewnie do każdej gildii by się znalazł jakiś ciekawy pomysł. I jeszcze system reputacji, zadania gildiowe, łuki, magia.
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Genesis, Arkadia, gildie.

Post autor: Godar » 13 mar 2012 19:10

Tylko w wypadku takich unikalnych bonusów dla stowarzyszeń zawsze będzie problem z balansem. Ci, którzy mają plecy, będą faworyzowani, a ci nielubiani przez wizów będą olani. Tak jak było przed uwolnieniem zawodów. Chociażby wspomniany OHM - był jednym z najsłabszych zawodów, a formacja nie działała i nikt się tym nie przejmował. A za to taka mcobrona była konkretnym bonusem.

Teraz, kiedy każdy może wziąć legionistę, stał się on naprawdę dobrym zawodem. Dodano dodatkowe umiejętności, jak rozkazy, bezużyteczną formację zmieniono na fajną wycofkę itp.

Moim zdaniem, jeżeli bonusy z tytułu przynależności do stowarzyszenia, to jakieś drobne, typu +5 do rozkazów dla stowarzyszeń wojskowych, najemników, +5 do ukrywania dla komanda itp. Ewentualnie wyższe dla postaci piastujących wyższe funkcje. Ale raczej nic z tego nie będzie, wizowie mówili chyba kiedyś, że umy mają być niezależne od stowarzyszenia.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2012 19:11 przez Godar, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ