Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Janar
Posty: 11
Rejestracja: 25 sty 2011 00:20

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Janar » 13 lis 2011 11:39

Wg mnie kara za zgon do poziomu b dosw funkcjonuje całkiem nieźle.
Moja propozycja to zmiana od poziomu zwiedził i wyżej.
Chciałbym aby kara była wielkością stałą np:
zwiedził - 6 niebotów
wielce- 8 niebotów
widz i dos- 10 niebotów
legenda- 12 niebotów
Dzieki określeniu wartości kara za zgon nadal jest bolesna ale nie absurdalna.
pozdr

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Pier » 13 lis 2011 18:18

Generalnie to tak jak jest nie jest tragicznie, ale... Mam trochę czasu to się wyżyję.

Zgodnie z tym co Rafgart pisze należy się koncentrować na ważnych punktach.

W tym przypadku jestem zwolennikiem zaostrzania nie łagodzenia ale poukładam myśli stopniowo od wersji soft.

Widzę dwa problemy, pierwszy i ważniejszy to fakt ze ciągle expienie i fragowanie, płodzi twory typowe dla gier online, uzależnione, głownie od punkcikow, rankingów itp czy to poziomów cech , dośw. , umów czy to fragow. A moim zdaniem na Arkadii nie powinno być miejsca na takie Cosie.
Dlatego pomysł przedmówców, aby opis poziomu zostawał a spadały cechy, które by wracały za zwykłego idla, oczywiście odpowiednio długiego, uważam za bardzo mądry. Wówczas taki Coś zamiast na Arce expic, a koegzystować na IRCu z nudów zacznie może grać w eRPeGie? Jeśli chodzi o realia jest to również bardzo zasadne. Ponieważ, jeśli uczę się wymachiwać motylkiem przez tydzień i w końcu się potne to wystarczy ze poczekam aż rany na ciele i psychice sie zagoją, a nie muszę machac znowu przez tydzień, aby wrócić do tego czego się uprzednio nauczyłem ;)

Problem nr dwa to brak szacunku do śmierci, który psuje klimat RPG. Raczej mi się to nie zdarza, ale tym razem muszę przyznać, iż Dog it bardzo dobrze prawi, ba Ilane jeszcze lepiej. Szkopuł w tym, ze jest to drobna przesada bo doskonale wiemy, ze jeśli ktoś ogarnie system, to zginąć z reki gracza jest dość trudno :D

Najbardziej zniechęcające do grania są durne zgony z ręki npca (łącze padło, krytyk sie wylosowal, jakieś kosmiczne spece, blokady, zgaslo światło, lag, padła zbroja, broń, kupa, itp.) i te dotyczą częściej nowych niż weteranów. Dlatego uważam ze właśnie te nie powinny być obciążone kara(może mniejsza?), NIE odwrotnie. Chyba ze npc jest wyjątkowo groźny albo jest zwierzęciem i zezre ciało, itp. Jest to ulga dla nowych a starym daje efekt psychologiczny, bo zgon od gracza jest groźniejszy niż od npca. (dobijanie?:D)

Teraz wersja hard, powyższe plus... Zaczerpnę z Młotka. Większość wie co to są punkty przeznaczenia. Powiedzmy ze ktoś osiągnie słuszny wiek iluś tam dni łącznie na wszystkich postaciach i wpada w system PP. Na start dostaje 2-3 punkciki, + bonus dla ludzkiego tałatajstwa. Punkty przeznaczenia można by kupować w świątyniach, gildiach, burdelach. Dla miłośników gier losowych, mimo zapłaty może punkcik nie siąść. Kto nie ma PP traci przy zgonie srogi exp, albo postać. Czy to sprawi ze każdy w końcu wyora legendę? Nie. Ba, przy odpowiednim stosunku kosztu PP do poziomu niektórzy nawet nie będą chcieli mieć wyższego lvl, bo PP będą za drogie. Uważam ze dla legend powinna być opcja full exclusive, ponieważ legenda jest dla wyjątkowych szczęściarzy, a nie dla wyjątkowo cierpliwych/odciętych od rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011 19:12 przez Pier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Garlan
Posty: 34
Rejestracja: 05 lut 2011 17:31

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Garlan » 13 lis 2011 18:24

Pier dobrze mówi. Nie ma w zasadzie czego dodawać, zwłaszcza że to on dodał do tego co między innymi sam pisałem. I podoba mi się to co dodał (może te PP trochę naciągane, ale na swój naciągany sposób trzymają się kupy).

Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Magog » 13 lis 2011 18:39

Pier, madrze. ale dawanie ludziom powodow do idla zawsze sie konczylo "zmuszaniem" graczy do automatow do siedzenia w gildii, np. przy ognisku ;).

Jako, ze nadchodzi rozlegly system questow, typu idz tam i tam i zabij tyle, a tyle, czy zbierz tyle czy tyle czegos tam, czemu by nie podpiac tego do jakiegos sensownego systemu odrabania expa. Dajmy na przyklad np. 5 questow = odrobienie 75% traconego xpa, a ostatnie 25% trzeba odexpic - co powoduje, ze powrot do zwiedzil potrwa tylko 40 postepow, zamiast tych tam 150 ilestam. Przy odpowiednio dobranej trudnosci zadan do poziomu postaci, daje to powod do wyjscia z gildii i odwiedzenie miejsc innych od expa po gildia.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"

Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Pier » 13 lis 2011 18:57

Rozległy system questów! Yeeeeaaah! W połączeniu z odrabianiem zgona, o tak.

Re up: A idloexp to nie idl? :D
Chociaż jak takie coś wejdzie nie będę miał kogo dobijać na idloexpie! Olaboga! Mój żywot straci sens... :o

Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Buluar » 13 lis 2011 23:46

Jesli ktos ma 5 razy mniej czasu na gre, od kogos drugiego, to zawsze bedzie to 5 razy mniej, bez wzgledu na system jaki wymyslicie. Co wiecej w pewnym momencie rozwiazanie bedzie faworyzowac maniakow odrabiajacych zgony z nadswietlna predkoscia.
Nie da sie wyrownac mozliwosci tych, ktorzy graja dwie godziny dziennie i tych ktorzy zyja dwie godziny dziennie.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Shulz » 14 lis 2011 04:17

No to moze wprowadzic stala smierc dla postaci w ramach wpuazu moze. Raz padniesz i przegrales!
Wtedy to moznaby wprowadzic i punkty przeznaczenia i Zamki i rycerze ze smiercia... Nie byloby tylu wypasionych graczy: ] Kary za zgon by nie bylo to i problemu by z nia nie bylo.


:mrgreen:

Awatar użytkownika
Khristoff
Posty: 191
Rejestracja: 13 lut 2011 09:30
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Khristoff » 14 lis 2011 09:36

Cały ten wątek to stek bzdur.
Kara za zgon jest obecnie najlepiej ustawiona od kiedy arkadia powstała.


Chcę zagłosować na NIE, ale nie mogę:
Wysłany formularz był nieprawidłowy. Proszę spróbować ponownie.
Może nie zrobimy więcej niż jesteśmy w stanie, ale postarajmy się, żeby to nie było dużo mniej.
— Andrzej Sapkowski "Pani Jeziora"

Awatar użytkownika
Garlan
Posty: 34
Rejestracja: 05 lut 2011 17:31

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Garlan » 14 lis 2011 11:44

Buluar:
Niekoniecznie, jeśli na przykład system byłby idlowy, to mogło by być tak jak z idlowaniem zawodu - zalicza Ci czas co tydzień, a maksimum na tydzień to np 5h gry. Żeby odidlować dośwa wystarczy 5h (tydzień), żeby odidlować zwiedził, to już powiedzmy 2 miesiące (a robienie questów może skrócić ten czas, ale tu też może być odgórny limit taki,by nie powodował zbytnich nierówności).

W ten sposób padnięci nie przestają się logować (bo muszą odidlować), ale nie muszą też "siedzieć znowu na tym durnym expie". Chodzi chyba o to żeby grali, a to co będą w tej grze robić to już ich broszka.

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość » 14 lis 2011 12:18

Pulp pisze: Exp jest jedyną stałą i znaczącą płaszczyzną rozwoju/rywalizacji na arce. Posiada ona jednak granicę grywalności - od pewnego poziomu exp prawie nie rośnie, zaś kara za zgon rośnie praktycznie w tym samym tempie co exp. Gracze nie mając nic lepszego do roboty expią mimo to, tylko robiąc sobie krzywde, bo zgon oznacza zrównanie z kimś, kto expił powiedzmy 10 razy mniej (...)
Dlatego wypadałoby zbalansować charakterystykę straty expa (the easy way) i/lub dodać/rozwinąć inne płaszczyzny rozwoju - reputacja, ekonomia, rozwój stowarzyszenia itp (the hard way).
Podpisuje sie pod tym w 100% i mam nadzieje ze ktos zdecyduje sie na ta hard way.

ODPOWIEDZ