Strona 2 z 38

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 17:31
autor: Gość
Zmieniłbym coś, ale na pewno nie obniżałbym cech czasowo, bo koniec końców doprowadziłoby to do tego, że każdy osiągnąłby tą wymarzoną legendę. I co wtedy?

Podoba mi się pomysł Hunrima o spadku poziomu postaci do początku aktualnego levelu. Wydaje mi się, że jest to i kara wystarczająca. Wydaje mi się, że nie wpłynęła by ona jakoś radykalnie na balans świata, gdyż i tak nabicie kilku podcech na poziomach wyższych niż zwiedził jest dość czasochłonne, za to odrabianie zgonów na niższych levelach jest stosunkowo proste.

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 18:21
autor: Rouan
Kara za zgon powinna być to nie ulega wątpliwości.

Za śmierć od gracza mniejsza, za śmierć od NPC-a większa.

Z tymże, że po śmierci powstałby boost do zdobywanego expa. Czas trwania takiego przyśpieszacza zdobywania expa wynosiłby do 75% straconego expa.
Te 25% byłoby karą nieuniknioną.

Może fajnym rozwiązaniem jest wprowadzenie scieżki gry dla pacyfistów, taki gracz obiera na wstępie taką ścieżkę gry. Co to daje:

- zabity przez gracza nie straci expa, cech, umów;
- zabity przez NPC-a straci expa;
- 3 ataki na innego gracza odbiera status pacyfisty stając się śmiertelnikiem,
- gracz pacyfista ma szanse dostać zawód masowy bez dostawania się do stowarzyszenia (po wykonaniu fajnego questa badającym jego cechy, powiedzmy wielce doświadczony)

Edit:

A np nagrodą dla gracza ścieżki PK, 50% wiecej zdobywanego expa.

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 18:26
autor: Morglum
Znaczy co? Nie moznaby takiego pacyfisty zaatakowac? No to faktycznie swietny material by byl na zwiadowce.
Z tym spadkiem do poczatku poziomu chyba najrozsadniejszy pomysl, tyle ze nie nowy. W tej chwili nawet bez zgonow zrobinei tej legendy to jakis hardcore nie wiem dla kogo wiec nie demonizowalbym ze beda lataly same legendy. Zrobienie wielce to juz niezla jazda co dopiero isc wyzej. Z tego co widze po znajomych to expia raczej do zwiedzil bo dalej nie przeklada sie to juz czasowo w stosunku do znacznego wzmocneinei postaci.

ps A sorki nie doczytalem :) Daloby sie zabic wiec luz :D

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 18:45
autor: Gunnar
A moze system smsow? dla tych, ktorym tak bardzo zalezy na przezywaniu mogli by np. przy kryzysowej sytuacji wyslac sms o tresci "zakoncz", albo juz po fakcie sms o tresci "cofnij" na 7322.

re dol:

Dokladnie Brygens. Boosty do expa, mozliwosc boostowania terenow przygildiowych. W sumie mozna by to opanentowac z arkowa kasa. Troche pojsc w strone Torgenowego pomyslu (z Banku pomyslow).. Placimy i nagle lowiska przyzamkowe staja sie pelne wielkich tunczykow...A nie, to juz bylo. ;)

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 18:48
autor: Brygu
Nie rozumiem tego pomysłu z utrata expa do początku lvlu, znaczy co, wbijam b doswa, i teraz mogę ryzykować ile chcę, znudzi mi się, zaszywam się do zwiedził, wskoczy i znowu szaleję? Może to rozwiązanie jakiś tam sens ma, ale zakładam secia, expie na potęgę bo jak się trenuje dopiero zawód to szybciej leci, robię wielce, idę do gildi i już niżej nie spadnę?

Gunnar: I konto premium! Mniej bolesne zgony, dostępne +10 do umów, zioła mają podwójne działanie, możliwość dokupienia magicznej broni? :P

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 19:17
autor: Visborg
Mam wrażenie że założenie wizów jest: "gracze mają średnią poziomów b.dośw-zwiedził, wyżej mają wariaci który nie dość że cały czas expią, to jeszcze robią to nie padając, niżej mają Ci co tylko erpegują, są nowi albo im nie zależy na poziomie". Tak więc jakiekolwiek pomysły muszą być dopasowane do tej koncepcji...

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 19:19
autor: Bjoern
Zmiana kary hmm, ja proponuję rozszerzyć działanie kary za zgon także na zabijającego. Serio.
Może sprawdziłoby się coś takiego:
Powiedzmy, że każdy ubity gracz to dla zabójcy +10% szansy na złapanie krytyka w dowolnej walce (PvP i PvE). Kara obowiązuje przez określony czas. Oczywiście system zlicza tylko 5 godz. idla tygodniowo.

Sam pomysł na karę nieprzemyślany, więc może mieć jakieś minusy, których nie dostrzegłem w tej chwili, ale pierwsze zdanie jak najbardziej na poważnie.

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 19:31
autor: Mungrim
Fajnie że ktoś poruszył ten temat bo dyskuja rzeczywiście jest potrzebna. Mój pomysl jest taki coby ustalić pewnien dolny poziom powiedzmy zwiedził który, można by było odidlować w lazarecie jakiś rozsądny czas wraz ze spadkiem cech o których piszecie. Wyższe poziomy to rzeczywiście dla dzików i je trzeba by było odrabiać. Mozna podebatować myśle że temat rozwojowy i mozna by wypracować jakiś nowy schemat.
ps. Też nie moge zagłosować ;p

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 19:54
autor: Dogid
Pierniczycie jak nie wiem co.
Nie umiesz grac to giniesz i nie rozstrzasam czy powodem jest twoja nieuwaga, brak doswiadczenia, ryzykanctwo, stan upojenia alkoholowego grajacego, etc.
Placisz frycowe w postaci utraty expa i tyle.
Co to za kara jezeli zaraz robimy mechanizmy 'odukarania'?

Zapominacie tez chyba, ze w porownaniu do minionych lat zdobycie relatywnie wysokiego poziomu teraz nie jest az tak trudne. Mozna wrecz powiedziec, ze jest bounusowane. Zdobywanie poziomu powyzej pewnego progu jest natomiast utrudnione celowo.

Chcesz sciezkę pacyfisty - proszę bardzo. Masz przeciez mozliwosc. Po co ci zawod masowy do tego? Przeciez to praktycznie zawody stricte bojowe.

Chcesz epatowac mega poziomem i siac postrach - to exp. A co to za brylowanie poziomem jak zaraz polowa graczy bedzie miala podobny...
Teraz pewnie ladny odsetek graczy ma poziom dawnego Ugluka, Kalrega czy Opala. Byli legendarni z tego, ze mieli takie poziomy a nie bo mieli fajne opisy, no 2/3 miala tez umy :) jak na tamte czasu nie do pozazdroszczenia.

Cel bycia najwiekszym spasem na arce - rownie dobry jak kazdy inny.

Aby nie oftopowac:
Tak jest potrzebna. Proponuje zaostrzenie kary i utrate wiekszej ilosci expa.

Re: Zmiana kary za zgon

: 09 lis 2011 20:06
autor: Huggus
Teraz pewnie ladny odsetek graczy ma poziom dawnego Ugluka, Kalrega czy Opala
Ugluk odpalal amulet z Rinde. Ogrem. Watpie by duzo ludzi mialo taki level, szczegolnie ze teraz mentale sie ma wyzsze niz kiedys ;)