Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Buluar »

Garlan pisze:Buluar:
Niekoniecznie, jeśli na przykład system byłby idlowy, to mogło by być tak jak z idlowaniem zawodu - zalicza Ci czas co tydzień, a maksimum na tydzień to np 5h gry. Żeby odidlować dośwa wystarczy 5h (tydzień), żeby odidlować zwiedził, to już powiedzmy 2 miesiące (a robienie questów może skrócić ten czas, ale tu też może być odgórny limit taki,by nie powodował zbytnich nierówności).

W ten sposób padnięci nie przestają się logować (bo muszą odidlować), ale nie muszą też "siedzieć znowu na tym durnym expie". Chodzi chyba o to żeby grali, a to co będą w tej grze robić to już ich broszka.
Ja nie uwazam stania pod tablica i co 30 minut wpisywania 'kto', jako grania.
Rownie dobrze mozna zakodowac enpeca Buluara, ktory bedzie stal pod tablica i co pol godziny usmiechal sie tepo.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln
Awatar użytkownika
Garlan
Posty: 34
Rejestracja: 05 lut 2011 17:31

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Garlan »

Ja nie uważam za granie siedzenie solo w jakiejś dziurze z NPCami "bo tak się najszybciej odexpi". Jak dla mnie nie ma dużej różnicy miedzy graczem który siedzi pod tablica i wciska 'kto' co pól godziny, a graczem który tylko co minute zmienia lokacje na soloexpie a co godzine idzie zjeść i się naprawić.

Jak ktoś jest lama to będzie stał dwa tygodnie i wciskał 'kto'. Ale za to normalny gracz nie będzie musiał marnować czasu na ZC/zjawach/rybach/trogach/wsiowych "bo musi odexpiać", tylko będzie mógł zrobić coś fajnego, gdzieś pójść, poerpegować, poszukać questów, whatever. Ważne że expić będzie tylko raz, do tego poziomu jaki zechce osiągnąć.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Pier »

Ciągle pojawia się argument o przekrętach, a czy mnie się tylko wydaje czy na przestrzeni dziejów najgorszą plagą były próby przemienienia za pomocą skryptów półidla w idl całkowity? Expienie, łowienie, jest powtarzalne i kusi, aby nie musieć robić nic. Czarodzieje sobie z tym jakoś radzą, więc z aktywnych/nieaktywnym idlem również dadzą radę.
Raten
Posty: 6
Rejestracja: 03 lut 2010 23:10

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Raten »

Witam,

Uwazam, ze pomysly z dolnym i gornym limitem lvl'u za nietrafione. Czesc ludzi gra, aby nabic jak najwiecej expa i bec wiekszym skurwie... niz inni. I nie ma co zabierac im radosci z gry.
Ale faktycznie nalezaloby dac pewna alternatywe mniej hard corowym graczom.

Pomysl z idlem jest ciekawy, aby postac powoli wracala do najwyzszego poziomu jaki osiagnela, ale nie wyzej niz. I tutaj granicy nie stawial bym wysoko. Napewno nie zwiedzil, gora bardzo doswiadczony, niech epiki beda nagroda, a nie gwarancja.
Rozwiazalbym to "przyznawaniem expa" raz na tydzien jak staz zawodu. powiedzmy 10% tygodniowo straconego expa w wyniku zgonu (przy nizszych poziomach mozna to skrocic). Postac po zalogowaniu dostawala by komunikat w stylu, "Czujesz, ze powoli odzyskujesz swe sily"
Gracz moze dalej expic i zbierac te 10% tygodniowo, wtedy szybciej wroci do poziomu, moze tez sie bawic bez zmudnego tluczenia i miec pewnosc, ze poziom i tak odzyska.

Wilk syty, owca cala i wszyscy zadowoleni.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Herenvarno »

A moze jeszcze tak:
postac powiedzmy ora z predkoscia 100% expa bo nabija lvle wyzsze niz kiedykolwiek osiagnela (te 100% liczone wszelkimi modyfikacjami jakie sa teraz wlasnie)
Powiedzmy tak przykladowo Pan X wyexpil max 999 PD (zeby ladnie bylo podzielic przez trzy w przykladzie)
Postac polegla.
System zapamietuje max PD = 999 punktow.
nie spadaja cechy....
Aktualne PD gracza to 666 PD (1/3 expa)
Osobnik ora sobie dalej ze swoimi starymi cechami az uzyska stracone 333 PD.
Zaden PD nie jest zamieniony na podniesienie statow do momentu az nie odzyska max PD ktore posiadal.
kiedy juz osiaga swoje 999 PD, wszystko wraca do normy, znow sie rozwija.

"Kara" nie taka bolesna, a odrobic strcone PD wcale nie bedzie latwiej. W koncu mamy wyzsza sile bojowa wiec moby nie dadza tyle PD co slabszej postaci.

To tylko taki hamulec, na pewien czas. Tym mocniejszy im wyzej sie wspielo w rankingu " Wygladasz na kogos kto:"
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Wolfhard
Posty: 4
Rejestracja: 09 paź 2011 23:06

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Wolfhard »

O, dobre @up.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg »

Absolutnie konieczna moim zdaniem jest czasowa utrata cech. W końcu chodzi o to by średnia poziomów graczy (w aktualnym rozumieniu 'poziomu') utrzymywała się na pewnym poziomie pod który zbalansowany jest świat. Powyżej tej średniej mają mieć gracze którzy bardzo dużo expia i prawie nie padają, poniżej Ci co nie expią albo często padają. Jednocześnie gracz ma możliwośc rozwijania poziomu (wyświetlanego) a tym samym swojego achievmenta w grze bez ryzyka że utraci go w głupi sposób (co wyexpiłeś to Twoje).

Kolejnym powodem dla którego brak utraty cech jest głupi - bo to właśnie robi WoWa. Postać 'umiera', resp i...wraca na pole walki w takim samym stanie jak z niego spadła? Wróciła z wrót krainy przodków i czuje się zajebiście? Bez sensu. Śmierć musi oznaczać czasowy spadek sprawności bojowej. Natomiast zniechęcenie 'dorabianiem' było by redukowane tym, że postać może robić cokolwiek, a nie musi, by wrócić do sił, spędzać znowu tygodni na zabij orka;zabij orka;zabij orka;zabij orka;zabij orka;zabij...
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Herenvarno »

Visborg pisze: Kolejnym powodem dla którego brak utraty cech jest głupi - bo to właśnie robi WoWa. Postać 'umiera', resp i...wraca na pole walki w takim samym stanie jak z niego spadła?
Ten punkt jest nakslabszy (ale to moje zdanie, zeby nie bylo) Dlaczego?
Bo postac wraca tak czy siak (po zgonie), wiec przesmiewczo mozna by temat nazwac "dlaczego NAGRODA za zgona jest taka niska!", dlaczego nagroda?
Pomysl, straciles wlasnie zycie, czyz nie jest forma nagrody sam powrot do ciala?
A jeszcze 2/3 expa za free!
Dlatego uznaje to jako nietrafny odnosnik (co do WoW'a), bo zawsze, dopoki jest resp postaci, to nie ma wielkich roznic miedzy WoW'em a Arka.
A nie to chcemy zmienic u nas, co jet w WoW'ie (tylko skala lekko inna),
Lecz dac przyjemnosc odgrywania postaci, prawda? Wlasnie po to by mozna bylo robic "cokolwiek sie chce" (wynikajace z koncepcji postaci, jesli koncepcja tej postaci nie jest orka) a nie "orac, orac, orac".

Chyba ze proponujesz w Twej koncepcji - dopuki nie wskoczy Ci twoje ostatnie PD z "poczekalni" nie zyskasz z walk zadnego PD???
Hmm, mam wrazenie ze Twoja i moja wypowiedz bazuje na zasadzie "Jak zjesc ciasteczko i miec ciasteczko"
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg »

Herenvarno pisze: Chyba ze proponujesz w Twej koncepcji - dopuki nie wskoczy Ci twoje ostatnie PD z "poczekalni" nie zyskasz z walk zadnego PD???
Hmm, mam wrazenie ze Twoja i moja wypowiedz bazuje na zasadzie "Jak zjesc ciasteczko i miec ciasteczko"
Albo to, albo dopóki nie wskoczy to exp z walk jest mocno ograniczony (i oczywiście nie liczy się do "poziomu wyświetlanego"). Postać która zaliczyła zgona powinna być okaleczona, osłabiona, praktycznie wyłączona- na jakiś - z dalszej walki, na pewno z walki w takim zakresie jak ją prowadziła dotąd. Dlatego cechy stracić musi. Natomiast 'odidlowanie' jest po to, by nie 'zmuszać' gracza do ponownego przechodzenia przez ten sam 'etap' expienia. Expisz gdy chcesz mieć wyższy poziom niż zrobiłeś dotąd, jak chcesz mieć ten sam to nie umierasz, a jak umrzesz to się leczysz (i w tym czasie zamiast gonić za punkcikami możesz poerpegować, pozwiedzać świat, albo postać pod tablicą, jeśli to jest Twoja koncepcja uczestniczenia w grze gdy nie możesz gonić fraga - tak czy siak poziom endgameowy odzyska).

Reasumując:
Celem jest aby:
1) Gracz nie był zmuszony przez zgon do wykonywania w kółko tych samych nudnych czynności które już raz n razy wykonał.
2) Gracz nie był zniechęcony przez permanentną (o ile nie spędzi tygodni na zabijaniu tych samych mobów co wcześniej) utratę wypracowanej siły.
3) Gracz nie tracił poziomu (wyświetlanego) który ciężką pracą uzyskał i jest jego achievmentem (dla jednego to będzie legenda, dla innego osiągnięciem jest bardzo dośw - tak czy siak utrata widocznego dowodu włożonej pracy boli).
4) Zarazem aby zgon był dotkliwą stratą której się unika, a nie tylko teleportem do gildii po którym wracam i gonie wrogów dalej.
Raten
Posty: 6
Rejestracja: 03 lut 2010 23:10

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Raten »

Czytajac pomysly zdaje sie, ze niektorzy w ich publikacji maja swoj wlasny cel (i mege mega spasem) nie patrzac jaki bedzie to mialo wplyw na arkadie jako calosc.

Mozaby sie zastanawiac czy w ogole jest sens cokolwiek zmieniac, wkoncu wiekszosc graczy i tak jest z arkadia juz od wielu lat, jest to stala ekipa, ktora zyla z tym systemem i nie bylo problemow.
Tylko lata temu bylismy uczniami, studentami i te 200 godzin expa zeby odrobic zgon nei bylo niczym nadzwyczajnym. Teraz mamy zony, dzieci, prace i zaczynamy cenic kazda godzine, i nie chcemy jej poswiecac na cos co "musimy robic", arka musi byc przyjemnoscia, zeby ten czas na nia poswiecac.

Poprzedni post mogl byc neico chaotyczny, pisalem go niedokonca trzezwy.
Moze bardziej wyjasnie o co mi chodzilo.

Ustalamy jakis poziom graniczny, do ktorego postac bedzie odzyskwiala sily. Powinien to byc poziom, ktory pozwola na swobodna gre (mozna uniesc ekwipunek, wytryzmac troche na polu walki), ale tez nie jakis bardzo wysoki, zeby nam cala arka nie latala z epikami.

Dla przykladu zalozmy, ze ten poziom to 10.000 expa.
"Odzyskiwaniem sil" bedziemy nazywac idla, questy, lub cokolwiek by wizowie uznali za stosowne. Moja propozycja to system podobny do stazu, raz w tygodniu odzyskujemy czesc poziomu. Szczegoly nizej.

Mamy nowego gracza, ktory sobie expi od zera. Dochodzi do poziomu 5000 expa i zalicza zgona. Odzyskiwaniem sil bedzie mogl wrocic do poziomu 5000.

Propozycja odzyskwiania sil:
Gracz ma poziom 10.000. Ginie i traci 1000 expa. Ten 1000 dzielimy na 10 tygodni (moze byc 5, 8 lub ile wizowie uznaja za stosowne).
Gracz bedzie co tydzien odzyskiwal 100 expa za samo przebywanie w swiecie (jak staz zawodu). W 10 tygodni woci do poziomu 10.000 nie robiac nic.
Jesli w tym czasie bedzie chcial cos poexpic i powiedzmy bedie zdobywal 100 expa tygodniowo, to z odzyskwianiem sil wroci do poziomu 10.000 w 5 tygodni.

Ginie gracz, ktory ma 14.000 expa i traci na tym 5000 expa. Dzielimy jak poprzednio i wychodzi nam 500 expa tygodniowo. Ale tym razem moze odzyskac poziom tylko do 10.000 co zrobi w 2 tygodnei idla, reszte musi juz normalnei odexpic.

Ginie gracz ktory ma 20.000 expa i traci 7000. Coz, odzyskwiania sil nie ma, musi expic normalnie.

Mozna tutaj porozszerzac pomysl na odzyskwianei sil, np. bonusy za zabijanie npcow etatowych, fragowanie czy cokowliek innego (chociaz tutaj latwo by bylo o wykorzystywanie systemu - z drugiej strony odzyskiwany poziom i tak nie bylby jakis super wysoki).

Kara za smierc musi byc, chociaby dlatego, ze PK nabiera wiekszego sensu, jednoczesnie na arkadii musi byc to poczucie strachu, ze zaraz wpadnie mi banda wrogow, moge zdechnac i cos stracic. Robienie z arki wowa skonczy sie tym, ze szybko ludzie przestana w to grac. Zabraknie tez najwazniejszej rzeczy na arkadii - emocji. Kiedy trzesa ci sie rece podczas walk, gdy probojesz uciekac widzac juz u siebie "ledwo zywy".
ODPOWIEDZ