Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Godar »

Davith pisze:A rozumiesz zwrot 'wiekszosc z Was'?
'Wiekszość z was' = Davith?

Wyniki ankiety pokazują co innego...
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Herenvarno »

Godar pisze:
Davith pisze:A rozumiesz zwrot 'wiekszosc z Was'?
'Wiekszość z was' = Davith?

Wyniki ankiety pokazują co innego...


Wyniki ankiety nie pokazuja niczego gdyz nie dziala (no chyba ze jedna opcja)

Kod: Zaznacz cały

Wysłany formularz był nieprawidłowy. Proszę spróbować ponownie.

Powrót do ostatnio odwiedzonego tematu
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Godar »

I tak się akurat pechowo złożyło, że działa tylko opcja TAK?
A to sprytne... :mrgreen:
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg »

Niezbyt. Mnie akurat opcja 'tak' nie działa. Opcji 'nie' nie sprawdzałem.
Raten
Posty: 6
Rejestracja: 03 lut 2010 23:10

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Raten »

Jak juz ktos wczesniej napisal, ewentualna zmiana kary za zgon, nie moze wplynac na inflacje poziomow graczy.
Arka jest zbalansowana do graczy na pewnym poziomie (stad te ograniczenia w expieniu wyzej). Jesli nagle wszyscy zaczna latac z legendami, wizowie beda musieli na nowo zbalansowac npc.

Dlatego do tej propozycji alternatych mozliwosci odrobienia zgona proponuje wstawic limit do jakiego mozna zgona odrabiac (poziom pod ktory wlasnie jest zbalansowana arka (pewnie jakis b.dosw czy zwiedzil)).
A jesli ktos chce expic wyzej, to pozostawic system jaki jest teraz. Maniacy, ktorzy chca wyorac legende beda mogli to zrobic, ale musza sie wtedy tez liczyc z konsekwencjami zgonu.

Pare dodatkowych pomyslow do rozwazenia.
- alternatywne metody promojace gre grupowa. No. zabicie npca etatowego mogloby przywracac x% straconego expa, zabicie bossa (magikowanie) y% dla kazdej osoby ktora brala udzial w walce.
- questy, zlecenia etc. Tutaj to juz co tylko sobie wymyslimy. Mozna rzucic roznorodne zadania typu: przynies karczmarzowi 5 wegorzy, wodke z drugiego kranca swiata etc.

Zastanowic sie mozna, czy nie wprowadzic limitu alternatywnego odexpiania zgonu na dzien, czy na tydzien. Np. alternatywnymi metodami mozemy odzyskac tylko 10% zgonu dziennie, 50% tygodniowo czy ile tam wizowi uznaja za stosowne.
Limit ustawiony bylby tylko na alternatywne metody, nie pokrywalby sie ze zwyklym expieniem. Wiec gracze ponad limit mogliby normalnie tluc te orki.
Chodzi o to, aby uniknac 40 osobowych teamow, ktore w jeden dzien przetna wszystko i odrobia zgony wszystkim w druzynie.

Moznaby sie jeszcze skusic na mozliwosci odrabiania zgona poprzez PK na wrogich stowarzyszeniach, ale tutaj byloby zbyt duzo mozliwosci do robienia walkow.
Brot
Posty: 19
Rejestracja: 16 sty 2011 18:44

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Brot »

A tak z ciekawości, czy ktoś potrafi powiedzieć ile pracy musieliby włożyć Wizowie w jakąkolwiek zmianę naliczania expa, rozliczania zgonów itd.?
Bo o ile z niektórymi pomysłami to bym się zgadzał, o tyle na mój malutki techniczny rozumek nie wydaję mi się, realistycznie patrząc, możliwe dokonywanie zmian w tej kwestii. Jeśli ktoś ma szersza wiedzę w temacie to może niech mnie oświeci, czy to jest dyskusja czysto teoretyczna czy coś realistycznego w niej może się kryć :)

B.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Zurwen »

Dużo
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Miuosh »

Tak tak, odkopuje trupa. Moim zdaniem naprawdę trzeba coś zrobić z karą za zgon. Skoro występują takie, moim zdaniem, patologiczne sytuacje jak ta:

Kod: Zaznacz cały

[5/7] [ ########## ] Ty.
[7/7] [ ############## ] Ladna smukla sarna.
polnocny-wschod
Na polnocny-wschod od Nizin nad Averem.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: poludniowy-zachod, poludniowy-wschod i polnocny-zachod.
polnocny-zachod
Na poludnie od wioski Ciemny Staw.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-wschod i zachod.
zachod
Droga w polnocno zachodniej czesci Averlandu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i wschod.
zachod
Na wschod od traktu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Brygu i Grrid.
polnocny-zachod
Brygu nie baczac na twoje ciosy odwaznie napiera na ciebie i poteznym uderzeniem opalizujacego runicznego topora obosiecznego zbija twoja oslone, a ostrze rozpedzonej broni z przenikliwym swistem trafia cie w prawe ramie.
Grrid lekko rani cie porecznym stalowym mlotem rycerskim, trafiajac cie w nogi.
Ucieklas Brygowi i Grridowi.
Imperialny trakt.
Trakt wiedzie na zachod i poludniowy-wschod.
zachod
Ruszasz szybkim biegiem na zachod.
Imperialny trakt.
Trakt rozgalezia sie na polnocny-zachod, wschod i poludnie.
Grrid i Brygu przybywaja ze wschodu.
>>> --==>> Grrid atakuje cie! <<==-- <<<
>>> --==>> Brygu atakuje cie! <<==-- <<<
ukryj sie
Podczas walki nie mozesz sie tak po prostu schowac.
wschod
Ruszasz biegiem na wschod.
Brygu ujmuje mocniej opalizujacy runiczny topor obosieczny i napinajac miesnie do granic wytrzymalosci rusza na ciebie. Wyprzedzajac twoja reakcje blyskawicznie uderza druzgocacym cieciem z dolu, z wrzaskiem uwalniajac zywioly niosace ostrze jego broni przez twoje cialo. Potworny bol wykrzywia ci twarz w niemym krzyku, a po chwili cierpienie lagodzi wszechogarniajaca ciemnosc... 
Zgon trwał ile? 5 sekund? Ze świetnej? No prawie ze świetnej ;) Postać z jakimś tam -średnim- lvl?
Ile będzie odrabiać?
Nie płaczę tu o elitarne umy itd., tylko o tę dysproporcję w łatwości zaliczenia zgona i jego odrabiania.

PS. Mam nadzieję, że nikt mi nie będzie miał za złe, że podpieram się cudzym logiem ;) Został udostępniony na bilansie ;)
Ilane: love love :*
Ogre!
Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Ilane »

Postać nie będzie odrabiać, bo kupiła SWTORa :D

<edit>
Aby nie bylo OT, mi zawsze podobała się arkowa kara za śmierć, przynajmniej czuć, że się coś straciło. Jednak zgony w sekundę-trzy są mocno irytujące.
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość »

Kara za zgon jest odpowiednia. To ma być zgon, a nie teleport do startówki. Ma boleć, bo i tak to tylko namiastka śmierci (tracisz troszkę podcech, a nie game over). Bez ryzyka nie ma zabawy.

A to, że czasem pada się przez głupotę, gapiostwo, czy po prostu wielkiego pecha - jak w życiu :) Szczególnie na wojnie podobno tak bywa, że łatwo zaliczyć zgona znienacka. Słabo tylko z tymi na padzie łącza...

Co do odrabiania - już wiele razy się przewijało, że po prostu mile widziane są poziomy miedzy kawal a zwiedził. W tym przedziale odrabianie to nie kłopot.

Jest w ogóle sens kolejny raz wracać do tej dyskusji?
ODPOWIEDZ