Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość »

Godar pisze:ponad 70% graczy chce zmian
Skąd masz takie dane?
Godar pisze:moja skromna propozycja jest taka, żeby po prostu odrabianie straconego poziomu odbywało się szybciej, niż expienie od zera. I to znacznie, powiedzmy 5-krotnie. Aby wyeliminować problem błyskawicznego odzyskiwania poziomu przez mega expiarzy, można wprowadzić ograniczenie czasowe. Np max 10% straconego expa tygodniowo, czy x podcech.
To jeden z tych pomysłów, które spowodują inflację siły bojowej. IMO trzeba wymyślić coś, co jest pozbawione tej wady.
Raten
Posty: 6
Rejestracja: 03 lut 2010 23:10

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Raten »

Pomysl z expieniem na zapas jest calkowicie pozbawiony sensu.
Wystarczy przeprowadzic prosta symulacje.

Ustawiamy limit na 10.000 expa. Gracz ginac traci 1000 expa, i expiac zdobywa 100 expa na godzine.

Jesli zginie, bez zapasu, odexpianie zajme mu 10 godzin. Ale moze tez expic na zapas, wtedy mneij straci. Tylko wyexpienie tego 1000 expa na zgoda i tak zjmie mu 10h.

Jeden kij czy odexpiam po smierci, czy expie na zapas i tak MUSZE expic, i zajmuje mi to PODOBNA ilosc czasu. Taka zmiana wcale nie ulzy osoba, ktore nie chca expic zeby odrabiac zgona.

Jedyne co takim pomyslem robimy, to blokujemy ludziom dalszy rozwoj, a nalezy sie teraz zastanowic nad rozwojem rynku gier jako takiego.

Gry i gracze ostatnimi czasu sie zmienily/li. Teraz prawie kazda gra, musi oferowac sciezke rozwoju, zeby gracze mieli do czego dazyc, widzac jak powoli rosna. Zostalo to wprowadzone do wyscigow (odblokowywanie nowych aut, silnikow, wtryskow etc.). Sciezki rozwoju zostaly wprowadozne nawet do strzelanek. Juz zwykly countr-strike nie starcza. Teraz w miare postepow odblokowujemy kolejne bronie, dodatki do nich, perki etc.

Przeprowadzono wiele ankiet i wyniki pokazuja, ze gracze, po odblokowaniu wszystkich mozliwosci pozostawiaja te gry, bo nie ma juz nic wiecej do osiagniecia. Gdyby WoW zatrzymal sie w momencie wydania gry, tez by umarl, wkoncu ludzie pozdobywali by T2 i nei mieliby juz nic do roboty. WoWa utrzymuja patche rozszerzajace gre i dodatki, ktore wciaz daja wiecej do zdobycia, wiecej do zrobienia. Tego oczekuja teraz gracze, i nie mozna tego odbierac im na arce.

Jednoczesnie nalezy pamietac, ze sporo ludzi nie bawi sie w PK, dla samego fraga. PK'uja, dla satysfakcji, ze gdzies tam na drugim koncu kabla ktos kogo wlasnie zarabalem kurwuje, ze musi teraz odrabiac zgona. I nie probojcie mowic ze tak nie jest, czesto po fragu slyszy sie teksty typu "no, to teraz jebaniec ma co odrabiac". Kary za smierc daja jakis sens PK.

Mozna pomyslec nad daniem ludziom alternatywy do expa, zeby odrobic smierc. Niech jakies akcje przywracaja utraconego expa. Questy? Zabijanie jakis specjalnych mobow - np. stowarzyszenia robia wyprawe na smoka, zeby czesc czlonkow odzyskala troche sil po zgonie? Mozna postawic w miastach medykow, ktorzy daja losowe questy typu: przyniesc 10 glow moba x, przynies 20 mieczy y. Zeby mozliwosci zadan byla cala masa, a kazde ukonczone przywraca iles % utraconego expa.

Kara za zgon musi byc. Problemem jest tylko, w jaki sposob ta kare odpracowac.

Mozna tez, poprostu obciac kare na smierc o polowe. Wciaz bedzie, ale na nizszych poziomach (ponizej zwiedzil) odrabianie jej zajmie chwile.
Buluar
Posty: 607
Rejestracja: 12 lut 2009 21:49

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Buluar »

Re up.

Wedlug mnie dywersyfikacja metod odrabiania zgona, jaka proponujesz, to poki co najlepszy pomysl, jaki zostal tu przedstawiony.

Ja bym poszedl jeszcze dalej i w ogole zrobil alternatywny sposob expienia w postaci wykonywania powtarzalnych roznych losowych zadan. Mozna do tego wykorzystac min. juz istniejacy system zlecen po karczmach/kowalach. Teraz sa one tylko zalosna alternatywa zdobywania zlota, a moglby dawac expa i zapewnic jakies urozmaicenie.
Jak zabijam enpeca to dostaja za niego exp oraz kase/kamien. Jak roznosze listy dostaje niewiedziec dlaczego tylko kase.

Moim zdaniem powinnismy dazyc do systemu, aby expienie = graniu. Obecnie expienie = zgladzenie 2435 orkow.

PS: Wiem, ze eksterminacja orkow rodzi ryzyko zgona. Dlatego za niedostarczenie listu na czas, tez powinienem tracic expa. Przeciez nie tylko smierc postaci musi warunkowac strate expa.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.

Abraham Lincoln
Awatar użytkownika
Vooks
Posty: 91
Rejestracja: 07 maja 2011 11:44
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Vooks »

Raten pisze: Jesli zginie, bez zapasu, odexpianie zajme mu 10 godzin. Ale moze tez expic na zapas, wtedy mneij straci. Tylko wyexpienie tego 1000 expa na zgoda i tak zjmie mu 10h. Jeden kij czy odexpiam po smierci, czy expie na zapas (...)
Podczas śmierci tracisz 1/3 swojego expa. Jest to naprawdę opór dużo.
Oczywiście system nie jest tak prosty jak to opisałeś, ale robiąc analogiczne uproszczenie to postać 'bez nadwyżki', po zgonie, już nie expi Twoich przykładowych 100 punkcików na h, bo ma znacznie mniejszy przemiał - ale o 1/3 mniej, w tym przypadku załóżmy już te 70exp/h - różnica jest ogromna, czy expisz na maksie czy nie. Gdyby było 'PODOBNIE' to w ogóle nie dyskutowalibyśmy o karze za zgon - przecież ludzi nie boli to, że stracili tytuł 'wielce', sam napis, tylko to, że są znacznie słabsi.
Raten pisze: MUSZE expic
tak, ale o to przecież chodzi, w końcu po coś masz się logować
w innych grach, jak to opisałeś, odblokowujesz te silniki, czy co tam, a tu kultem jest exp
Raten pisze:Taka zmiana wcale nie ulzy osoba, ktore nie chca expic zeby odrabiac zgona.
Ale ta zmiana miała zmniejszyć karę za zgon - zginąłeś w bezsensowny sposób, ale nadal (jeśli się przygotowałś) nie będziesz słabszy niż chłopaki z przeciwnej ekipy, a jednak boli wciąż
MAKE FOOD NOT WAR!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sigard »

A ja mysle, ze Pulp ma racje, a reszta blefuje. Kara za zgona swietnie dziala do poziomu b.dosw/zwiedzil, problemem jest to co sie dzieje pozniej, kiedy utrata 1/3 expa jest niewspolmierna do czasu jaki trzeba poswiecic na zdobycie takiej ilosci doswiadczenia. Doprowadzilo to do takiej moim zdaniem kuriozalnej sytuacji, ze gracz, ktory pada raz na dwa tygodnie, ale gra duzo i w tym czasie sobie to odrabia, ma podobna sile bojowa jak osoba, ktora nie padala od dajmy na to dwoch lat, ale gdzies tam jej sie noga potknela i nagle ma taki sam poziom jak ten pierwszy zawodnik, bez perespektywy na zmiane tej sytuacji w czasie, ktory normalny pracujacy czy uczacy sie czlowiek moglby na gre poswiecic. Mimo, ze roznica w umiejetnosciach obu graczy moze byc olbrzymia, nie przejawia sie ona w sile ich postaci. Uwazam, ze jest bezposrednim wynikiem polityki wizow, pod takim tytulem, ze gracze maja nie miec wysokich poziomow, a najlepiej, zeby wszyscy mieli taki sam. Juz nie raz mowilem, ze ten ogranicznik na expa to byla najgorsza decyzja jaka czarodzieje podjeli odkad gram w ta gre, podobnie jak zamkniecie gildii, z calym szacunkiem do trudu i pracy jaka wkladaja w tworzenie tego swiata.
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Morglum »

Ogolnie to czy traci sie 30% expa czy 10% nie ma chyba wielkiego znaczenia dla wiekszosci graczy. Malo kto expi obecnie takie lvle jak widzial czy legende czyli problem dotyczy graczy ktorzy takie lvle juz maja. Wiec to glownie uklon w ich storne by byl. Bo podejrzewam, ze nawet zmienjszenie kary za zgon na wysokich lvlach nie zacheci wielu dzisiejszych graczy do expiania tej legedny ;)
Pewnie moznaby bylo wprowadzic nieliniowej straty expa przy zgonie. Skoro przyrost expa jest nieliniowy. Dajmy na to do lvl zwiedzil tracimy 30%, powyzej 20, ponad widzial 10%. Napewno mozna to sensownie wyliczyc tak zeby osoba ktora pada na wysokim lvlu musiala dluzej odrabiac mimo wszystko tego zgona niz osoba ktora padla na tym zwiedzil np.
Jak rozumiem tak wolny przyrost expa na wysokich lvlach mial zniechecic graczy do expienia takch lvli (pytanie tylko po co wtedy dawac w ogole taka mozliwosc) co za tym idzie zmniejszyc strach przez zgonem i zachecic do aktywnej gry. Ale jednak rozwoj swojej postaci w grze rpg kazdy gracz lubi ogladac. A obecnie mamy szybko rozwoj do poziomu zwiedzil a potem w wiekszosci przypadkow juz nic.
Janar
Posty: 11
Rejestracja: 25 sty 2011 00:20

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Janar »

Podczas śmierci tracisz 1/3 swojego expa. Jest to naprawdę opór dużo.
Oczywiście system nie jest tak prosty jak to opisałeś, ale robiąc analogiczne uproszczenie to postać 'bez nadwyżki', po zgonie, już nie expi Twoich przykładowych 100 punkcików na h, bo ma znacznie mniejszy przemiał - ale o 1/3 mniej, w tym przypadku załóżmy już te 70exp/h - różnica jest ogromna, czy expisz na maksie czy nie. Gdyby było 'PODOBNIE' to w ogóle nie dyskutowalibyśmy o karze za zgon - przecież ludzi nie boli to, że stracili tytuł 'wielce', sam napis, tylko to, że są znacznie słabsi.
Chyba zapominamy tutaj o jednej ważnej kwestii w konstrukcji expienia na arkadii. Wraz ze wzrostem poziomu rośnie nie tyle ilość expa potrzebnego na wyoranie poziomu co "tax" za każden nieznak. Zatem wyoranie tych 100 punkcików na h mając zwiedził siłą rzeczy zajmie nam więcej czasu ponieważ te 100 pkt to na b doswie jest dajmy na to 2 nieznaki a na zwiedzil 10.
Awatar użytkownika
Vooks
Posty: 91
Rejestracja: 07 maja 2011 11:44
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Vooks »

Słuchajcie, ja tylko przedstawiłem swój pomysł - nie mówię, że jest genialny, jest rewolucyjny - w negatywnym tego słowa znaczeniu - bardzo duża zmiana, które w praktyce różnie może wyjść.

Nigdzie nie miałem zamiaru rozpisywać aktualnego systemu, tylko dałem propozycję zmian. Napisałem w pierwszym poście, gdzieś na początku, jak moim zdaniem ten system miałby wyglądać, łącznie z tym, że miałoby się opłacać trzymać max lvl, więc nie rozumiem po co mi przytaczacie jak wygląda aktualny stan.

Ale abstrahując już od tych punkcików i symulacji - nie mogę uwierzyć, że wam byłoby bez różnicy, czy po śmierci macie max lvl (bo sobie zapracowaliście) czy 1/3 mniej. Idąc tym tropem wróćmy do to i owo, przecież tam już nikt nam nie zabiera jakiś % - a nie, zaraz, mhm, jednak wcale nie expi się tak dobrze i nie robię po każdym snocie ogromnych, a na orki nie pójdę.
Przecież to tak nie działa.

W każdym razie, skoro są takie obiekcje, co do pomysłu, to pewnie by się nie sprawdził. Też nie oszukujmy się, max lvl z drugiej strony nie byłby ustawiony jakoś super nisko, więc nie rozwiązuje problemów padów nowych graczy, a przeciwieństwie trochę do tego co Morglum pisze, znałem paru (nie mieli stowarzyszeń, po prostu cieszył ich exp i zwiększanie swojej postaci), których padnięcie na wiele przeszedł bardzo szybko wyleczyło z Arkadii. Wtedy właśnie człowiek sobie uświadamia, że ta gra to trochę 'syzyfowa praca'. Można powiedzieć, że to ich wina, że się tak przywiązywali do lvl, że głównie expili, zamiast cieszyć się światem, jednak na Arkadii trochę jak w ameryce - kult siły ;] Są inne rzeczy, które można maxować (obieżyświata, górnika, wyznianiówkę), jednak mało kogo to podnieca, bo nie będzie podziwiany przez większość, która patrzy na exp.


A i jeszcze jedno. Ja nie bronie tego pomysłu za wszelką cenę, przecież mogę się mylić, więc jeśli pieprze głupoty to napiszcie, ja nie będę musiał pisać, a wy nie będziecie musieli czytać ;]
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011 19:02 przez Vooks, łącznie zmieniany 2 razy.
MAKE FOOD NOT WAR!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg »

Czy możemy wreszcie przyjąć do wiadomości co wizowie niemal wprost powiedzieli - gracze mają mieć poziomy w okolicach dławika expowego, poziomy wyżej są dla psychopatów co życia nie mają tylko zabijają 10k orków dziennie? I nie chodzi o opis poziomu, czy to legenda czy doświadcozny, ale właśnie o statystyki. Wyższe staty niż te na b.dośw-zwiedził są nagrodą za to że upadłeś głową na klawiature i tak Ci zostało ;) Owszem, MOŻESZ je wyorać, ale jeszcze raz: są dla jednostek, nie dla wszystkich.

Tak więc wszelka zmiana która zaowocowała by dewaluacją cech (czyli każdy mógł by dojść do legendy, bądź średnia leveli przesuneła by się na widział i doświadczył) zostanie z miejsca odrzucona przez administracje, więc nie ma co w ogóle o takowych dyskutować.

Ustalenie maxleva powyżej którego się nie da wyjść jest też niemożliwe, bo co zrobisz z graczami którzy już są nad nim? Ukarasz ich wcześniejszą aktywność obcinając im cechy do maxleva? Czy zostawisz im? I będzie jak z elitarkami: "czemu on ma a ja nie mogę mieć"?

Dyskusja może się toczyć tylko wobec zmiany, która:
1) nie zmieni średniej cech graczy pozostającej na poziomie obecnego b.dośw-zwiedził
2) nie zablokuje możliwości (choćby teoretycznej, ale zawsze) expienia wyżej i dogonienia 'legend'
3) nie sprawi że śmierć będzie bezbolesna lub że gracze będą podchodzić do niej obojętnie, musi dalej być wrzodem na tylnej części ciała
4) nie będzie polegać na tym że legendom utniemy co wystaje, żeby wszyscy mieli równo
5) a mimo to przestanie być dla graczy zniechęcająca i da im perspektywę rozwijania swojej postaci w różnych wymiarach

(tak przynajmniej ja odczytuję lakoniczne wypowiedzi osób z kolorowymi nickami)
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Godar »

@Visborg:

Mnie się wydaje, że w całym pomyśle nie chodzi o to, żeby wszyscy mieli legendy, tylko żeby właśnie gracze na 'zwiedzil' czy 'b doswie', którzy nie są psychopatami, też mogli normalnie pograć bez strachu przez zgonem, który oznacza dla nich parę miesięcy odexpiania. A jak to dokładnie technicznie rozwiązać, pozostaje w kompetencjach Wizów. Jeśli by się do tego pomysłu przychylili, na co, mówiąc szczerze, wcale nie liczę.
ODPOWIEDZ