Zmiana kary za zgon
Re: Zmiana kary za zgon
Rennz: tylko zabezpieczanie poziomu mithrylami prowadziłoby właśnie do wzrostu poziomów i dewaluacji siły bojowej, o której pisze Rafgart. I jaka jest wartość legendy? 1000 mth? Wiecej?
Taki luźny burzomózgowy pomysł - nie wiem na ile sensowny, tak samo jak nie wiem na ile expienie jest rozwojem postaci:
Po osiągnięciu danego pułapu doświadczenia (najprościej - nowego poziomu) ulega zmianie linijka opisu w longu postaci - informująca o tym. Jest ten opis widoczny również poza drużyną, jednak ponieważ nie traci się go przy zgonie - to nie jest informacją o aktualnym poziomie postaci, a jedynie o maksymalnym, jaki w swej historii osiągnęła i nie dająca żadnych innych korzyści poza lansem. A może jakaś modyfikacja w titlu, albo w shorcie?..
W każdym razie legendarna postać, nawet gdyby padła, miałaby taka gorzką pamiątkę.
Przykładem realizacji tego konceptu może być pojawienie się blizny po zgonie o opisie zależnym od poziomu, z którego się poleciało. Załóżmy, że blizna może być tylko jedna i słabsza nie zastępuje lepszej.
hmm...
ten pomysł Vooksa ma chyba więcej sensu niż mój.
Gdyby zablokować "maksymalny" poziom, powyżej którego już nic nie przyrastają cechy, a tylko zbiera się xp "na zapas" na wypadek zgonu, to może można by lekko złagodzić te sztuczne bufory do przyrostu doświadczenia.
Zaleta, że Ci, którzy poświeciliby czas na wyexpienie na zapas nie baliby się zgona. Wadą jest to, że prawie wszyscy mieliby ten sam poziom (nawet jeżeli nie z nazwy, to pod względem siły bojowej).
I fajnie, gdyby tą granicą był wielce doświadczony, żeby dało się zrobić nadludzia
Taki luźny burzomózgowy pomysł - nie wiem na ile sensowny, tak samo jak nie wiem na ile expienie jest rozwojem postaci:
Po osiągnięciu danego pułapu doświadczenia (najprościej - nowego poziomu) ulega zmianie linijka opisu w longu postaci - informująca o tym. Jest ten opis widoczny również poza drużyną, jednak ponieważ nie traci się go przy zgonie - to nie jest informacją o aktualnym poziomie postaci, a jedynie o maksymalnym, jaki w swej historii osiągnęła i nie dająca żadnych innych korzyści poza lansem. A może jakaś modyfikacja w titlu, albo w shorcie?..
W każdym razie legendarna postać, nawet gdyby padła, miałaby taka gorzką pamiątkę.
Przykładem realizacji tego konceptu może być pojawienie się blizny po zgonie o opisie zależnym od poziomu, z którego się poleciało. Załóżmy, że blizna może być tylko jedna i słabsza nie zastępuje lepszej.
hmm...
ten pomysł Vooksa ma chyba więcej sensu niż mój.
Gdyby zablokować "maksymalny" poziom, powyżej którego już nic nie przyrastają cechy, a tylko zbiera się xp "na zapas" na wypadek zgonu, to może można by lekko złagodzić te sztuczne bufory do przyrostu doświadczenia.
Zaleta, że Ci, którzy poświeciliby czas na wyexpienie na zapas nie baliby się zgona. Wadą jest to, że prawie wszyscy mieliby ten sam poziom (nawet jeżeli nie z nazwy, to pod względem siły bojowej).
I fajnie, gdyby tą granicą był wielce doświadczony, żeby dało się zrobić nadludzia
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011 13:58 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zmiana kary za zgon
Moja propozycja. Wiem, że nie zakodują, ale tak już czysto teoretycznie jestem ciekaw Waszej opinii.
Ustawiamy max poziom, górną granicę, po której staty postaci już się nie zwiększają na, powiedzmy, bardzo doświadczony. Czyli osiągając tę granicę już dalej nie będziemy lepsi i teoretycznie dwie postacie z tym samym zawodem i sprzętem itp. powinny być równe.
Jednak po osiągnięciu tego poziomu, wciąż dajemy możliwość przyrostu expa, w ten sposób, że można mieć np. bardzo doświadczony +3. Dzięki temu nasza postać przy zgonie traciłaby exp minus exp zdobyty ponad max lvl.
Czyli teoretycznie mogłyby chodzić postacie, które trzeba by było przykładowo zabić z trzy razy, żeby spadł im lvl.
Czyli mimo, że ma się max poziom, nadal opłaca się expic, bo lepiej na tym poziomie, niż po jego utracie (nasza postać ma większą siłę bojową, większy przemiał)
Co to daje? Gdy zaliczamy zgona, najbardziej boli w odexpianiu to, ze widzi się dużo gorsze cechy i ciągle się myśli o tym jaka siś kiedys bylo potega :]
W takiej sytuacji nie wpadalibysmy w takiego dola zwiazanego ze smiercia, wiec i strach bylby mniejszy. Łatwiej byłoby podjąć ryzyko, bo w jakim sensie nie tracisz nic oprócz ekwipunku, ale nadal masz szacunek do śmierci, bo to w koncu czas poswiecony na expienie.
Dobrze wyważony system, na odpowiednich poziomach te granice i potem odpowiednio wpadający exp myślę, że dalby rade.
Minusy - są postacie, którym po prostu sprawia przyjemność posiadanie dużo większego poziomu niż inni. Tego by już nie było.
Ustawiamy max poziom, górną granicę, po której staty postaci już się nie zwiększają na, powiedzmy, bardzo doświadczony. Czyli osiągając tę granicę już dalej nie będziemy lepsi i teoretycznie dwie postacie z tym samym zawodem i sprzętem itp. powinny być równe.
Jednak po osiągnięciu tego poziomu, wciąż dajemy możliwość przyrostu expa, w ten sposób, że można mieć np. bardzo doświadczony +3. Dzięki temu nasza postać przy zgonie traciłaby exp minus exp zdobyty ponad max lvl.
Czyli teoretycznie mogłyby chodzić postacie, które trzeba by było przykładowo zabić z trzy razy, żeby spadł im lvl.
Czyli mimo, że ma się max poziom, nadal opłaca się expic, bo lepiej na tym poziomie, niż po jego utracie (nasza postać ma większą siłę bojową, większy przemiał)
Co to daje? Gdy zaliczamy zgona, najbardziej boli w odexpianiu to, ze widzi się dużo gorsze cechy i ciągle się myśli o tym jaka siś kiedys bylo potega :]
W takiej sytuacji nie wpadalibysmy w takiego dola zwiazanego ze smiercia, wiec i strach bylby mniejszy. Łatwiej byłoby podjąć ryzyko, bo w jakim sensie nie tracisz nic oprócz ekwipunku, ale nadal masz szacunek do śmierci, bo to w koncu czas poswiecony na expienie.
Dobrze wyważony system, na odpowiednich poziomach te granice i potem odpowiednio wpadający exp myślę, że dalby rade.
Minusy - są postacie, którym po prostu sprawia przyjemność posiadanie dużo większego poziomu niż inni. Tego by już nie było.
MAKE FOOD NOT WAR!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!
[*] BRAMA W MAHAKAMIE [*] - R.I.P. - Nie Zapomnimy!
Re: Zmiana kary za zgon
Ja mam propozycje nastepujaca: przy zgonie nie traci sie expa, tylko dostaje sie bana na postac. Jego dlugosc uzaleznilbym od poziomu przy zgonie, np.: na doswie bylyby to 2 dni, a na wielce 2 tygodnie.
Przez czas bana nieszczesnik moglby spokojnie ochlonac, odpowiedziec sobie na pytania kim jest i dokad zmierza, a nastepnie grac dalej.
EDIT:
Błedy.
Przez czas bana nieszczesnik moglby spokojnie ochlonac, odpowiedziec sobie na pytania kim jest i dokad zmierza, a nastepnie grac dalej.
EDIT:
Błedy.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011 14:11 przez Buluar, łącznie zmieniany 1 raz.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Zmiana kary za zgon
Na legendzie ban na dwa miesiące?
To bym chyba założył ogra i się dostał do OK - albo człeka i do Cechu.
To bym chyba założył ogra i się dostał do OK - albo człeka i do Cechu.
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.
Re: Zmiana kary za zgon
Moze niech pierwszy zgon sprowadza postac do poczatku poziomu na jakim znajdowala sie w momencie smierci, a drugi zabiera doswiadczenie jak dotychczas. Licznik zgonow resetowal by sie po osiagnieciu kolejnego poziomu.
Re: Zmiana kary za zgon
Niesprawiedliwe dla postaci, które są "na legendzie"
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.
Re: Zmiana kary za zgon
A kto mowil ze ma byc sprawiedliwie? Chociaz w zasadzie licznik moglby sie resetowac rowniez po jakims czasie idla zaleznym od poziomu na ktorym sie zginelo.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lis 2011 14:46
Re: Zmiana kary za zgon
Może niech doświadczenie w cechach zostaje, ale spadają umiejętności specjalne do jakiegoś określonego poziomu?
GZ do poziomu AJ
AJ do 0
W końcu rehabilitacja kosztuje i boli.
GZ do poziomu AJ
AJ do 0
W końcu rehabilitacja kosztuje i boli.
Re: Zmiana kary za zgon
NIE MA I NIE BEDZIE ROZWIAZANIA KTORE ZADOWOLI WSZYSTKICH poczawszy od wizow konczac na graczach czy to poczatkujacych czy na legendzie. Jedynym sensownym rozwiazaniem (ktore i tak sprawy nie zalatwia - to tylko dodatkowa zabawa i dreszczyk) to rzut koscmi przeciwko zlosliwej smierci ktora tak bardzo lubi zabierac nam doswiadczenie).
Co to zmieni w zachowaniu graczy ? Niewiele... bo nadal jest grozba utraty expa co najwyzej gdzies w domowym zaciszu ktos wyda z siebie okrzyk hurra bo 3 miesiace albo 1 dzien expa nie poszedl na marne.
Co to zmieni w zachowaniu graczy ? Niewiele... bo nadal jest grozba utraty expa co najwyzej gdzies w domowym zaciszu ktos wyda z siebie okrzyk hurra bo 3 miesiace albo 1 dzien expa nie poszedl na marne.
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Re: Zmiana kary za zgon
Zgon = kasacja postaci. Sprawa załatwiona :}
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479