Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Nemofortis
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2012 17:38

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Nemofortis »

A może zmienić z 1/3 na 1/4 albo 1/5 ? Efekt będzie ten sam.

re up: Ale dostajesz expa tylko przy udanym podrywie :shock:
Urs
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2011 17:05

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Urs »

Kiedys byl exp...bylo tez wiecej graczy bo legenda byla w zasiegu. Wiem trudno to niektorym pojac ale spora grupa grajacych ludzi to byli tacy osobnicy ktorzy uwielbiali widziec jak skacza postepy rosna ceszki i jak zblizaja sie do nadludzkich opisow. Nie zadowala ich b dosw chca takiego poziomu ktory pozwoli im zabic smoka* ale to juz nieosiagalne. Zdaje sobie sprawe ze reformy, kodowanie to ciezka robota ale ... jedno mnie dziwi czemu nie eksperymentujecie ze wspolczynnikami odpowiedzialnymi za exp i kary za zgon.
W czym problem ? Dnia tego i tego kara za zgon zostala zmniejszona o 90% (o zgrozo) jednoczesnie zwiekszylismy exp... no i obserwujemy co sie dzieje w swiecie.
Ale nie tutaj jest wszystko PRZEMYSLANE i takie zeby nie bylo EXPA i PK bo to jest beee... coz w takim razie wiekszosc graczy jest beee tylko ze ich raczej nie zreformujecie a o nowy narybek ktory mozna by ksztaltowac pod NOWA lepsza arke tez trudno.

Oddajcie expa. Zmniejszcie kare za zgon - testowo na miesiac
Dion

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Dion »

Urs, wydaje mi się, że byłoby to skrajnie niesprawiedliwe w stosunku do każdego, kto akurat w trakcie "promocyjnego" miesiąca nie mógłby grać.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Amavandrel »

Urs pisze:Oddajcie expa. Zmniejszcie kare za zgon - testowo na miesiac
W ten sposób po miesiącu zrobisz duże dysproporcje i wkurzysz:
1. Cierpliwych oraczy, ponieważ oni się męczą, a inni dostaną na tacy,
2. Młodych graczy, ponieważ nie potrafią expić tak szybko, jak wyjadacze,
3. Graczy, których ominie ten miesiąc, ponieważ realnie nie będą już w stanie wyexpić się tak bardzo.
Ostatecznie doprowadzi to do podobnej sytuacji, jak z elitarkami. I tutaj też nie będzie można zrobić 'cofki'. IMO zły pomysł.

{Dion był szybszy, mamy podobne zdanie.}
Urs
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2011 17:05

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Urs »

Re Dion:
A co to ma do rzeczy ? Rownie dobrze nowy gracz moze miec pretensje ze nie moze miec umow TW lub ZT albo ze nie jest tak jak bylo X lat temu kiedy to trawa byla wiadomo jaka ? bardziej soczysta* ? Jest TU i TERAZ... nigdy nie przeprowadzisz takich zmian ktore zadowola wszystkich. Malo to bylo reform ktore doczekaly sie po dluzszym czasie kontreform bo jednak nie spelnily oczekiwan ? Arce brakuje troche takich radykalnych zmian zeby towarzystwo ozywic.



p.s.
Jedna z moich postaci to taki zbieracz punkcikow...3 lata bez zgonu jest gruby i osobiscie nie mialbym nic przeciwko zeby ktos przez miesiac nabil
taki poziom...byle by sie cos ruszylo.

Przypomnijcie sobie okresy kiedy czesc ludzi expila na zbugowanych npcach
bylo wiele halasu ale kto to teraz pamieta ? To nic nie znaczy...bo tak czy siak kazdy w koncu padnie tylko zeby odrabianie takich zgonow bylo sensowne.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Amavandrel »

Urs pisze: Rownie dobrze nowy gracz moze miec pretensje ze nie moze miec umow TW lub ZT albo ze nie jest tak jak bylo X lat temu kiedy to trawa byla wiadomo jaka ?
Zerknij na bluzgizarki, tam wątek przepakowanych elitarek pojawia się przy każdym fragu tychże. A brak możliwości wzięcia zawodów elitarnych jest jednym z argumentów za ich usunięciem.

Wracając do tematu: Twoja propozycja mocno zachwiałaby balansem. Wizowie dość ostrożnie podchodzą do każdej zmiany ingerującej w poziomy postaci/przyrost doświadczenia, wypowiadali się już, że poziomy są i tak za wysokie. Skoro grasz 3 lata, to pewnie pamiętasz, że startowałeś z niższą ilością doświadczenia, niższymi cechami. Zostało to zmienione. Ty proponujesz ponownie zwiększenie różnic poziomów, do tego boost ma być czasowy. Słabsi będą jeszcze słabsi, silniejsi jeszcze silniejsi. Dlatego uważam, że to zły pomysł.
Urs
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2011 17:05

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Urs »

Nie zrozumieliscie mojego postu. Widac niezbyt skladnie napisany. Zmiany testowe jesli nie spowoduja zalamania zostaja. Miesiac to byl przyklad.
W arke gram dziesiec lat...przezylem wszystkie przemyslane i "ostrozne" reformy. Tak proponuje wprowadzenie jeszcze wiekszych roznic tak by Ci mniejsi chcieli byc jak Ci wielcy... bo na tym arka polega dazenie do celu a nie zrownanie wszystkich do jednego poziomu ktory teoretycznie ma pozwalac na spokojna zabawe w gre. Nie wiem czy zauwazyliscie ale wlasnie stagnacja i spokojna gra zabija tego muda.
Kurtz

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Kurtz »

Sigard pisze:Propozycja małej modyfikacji do pomysłu Miuosha:
Podczas tej czasowej kary zgona postac odzyskiwalalby cechy liniowo tylko w trakcie gry, expienie przyspiesza odzyskiwanie tych cech, ale nie daje nic ponad to co mielismy przez zgonem, zatem rosniemy dopiero od momentu kiedy postac 'wyzdrowieje'. Czas w jakim postac odzyskuje cechy moze sie zwiekszac wraz z poziomem.
+ Zgon nie zniecheca do gry.
+ Legendy jednak wolniej.
- Legendy jednak koniec koncow.
Moim zdaniem jeden z lepszych pomysłów, z początku tematu.
Padając tracicie na przykład pełną cechę, czy tam nawet te 1/3 cech (było trochę do potężnego, jest trochę do mocnego). Grając (ildując) liniowo odzyskujecie cechy w przeciągu piętnastu dni. Expiąc, można polecieć hiperbolą i odzyskać je po ponad tygodniu (ale nic ponadto - pokazywałaby się jakaś informacja, badając 'cechy'). Dodatkowo - po zgonie wracałoby się parę podcech do tyłu (było trochę do potężnego, jest b. dużo do potęgi). Zwolniłoby to przyrost expa postaci, jednocześnie odbierając go w minimalnym stopniu - nikt nie bałby się padać. Ale gdyby padł, to z expieniem zatrzymałby rozwój poziomu na 10~ dni, a i tak straciłby trochę ekspa. Minusy? Najbardziej oczywisty ciągle zawiera się w poście Sigarda :/
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Amavandrel »

Uważam, że pomysł Sigarda/Kurtza (z czasowym odzyskiwaniem cech) jest znacznie lepszy, niż umożliwienie każdemu zrobienia giga poziomu testowo. W ogóle jak potem to zabrać? Wszystkich cofnąć? 1.04 jest wystarczający, nie wyobrażam sobie cofania każdego o miesiąc. (Ew. serwer testowy?)

Tak samo, jak nie sądzę, żeby był jeden pomysł, który przyciągnie graczy do muda. Arka miała czas świetności na etapie początków internetu w Polsce (upraszczam trochę), brak grafiki był jak najbardziej pozytywny, łącza liczyło się w kb/s. Trochę inne czasy mamy teraz i nie sądzę, żeby kilka linijek kodu nagle było w stanie tchnąć "nowe życie" w arkadię.
Urs
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2011 17:05

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Urs »

Sigard pisze:A ja mysle, ze Pulp ma racje, a reszta blefuje. Kara za zgona swietnie dziala do poziomu b.dosw/zwiedzil, problemem jest to co sie dzieje pozniej, kiedy utrata 1/3 expa jest niewspolmierna do czasu jaki trzeba poswiecic na zdobycie takiej ilosci doswiadczenia. Doprowadzilo to do takiej moim zdaniem kuriozalnej sytuacji, ze gracz, ktory pada raz na dwa tygodnie, ale gra duzo i w tym czasie sobie to odrabia, ma podobna sile bojowa jak osoba, ktora nie padala od dajmy na to dwoch lat, ale gdzies tam jej sie noga potknela i nagle ma taki sam poziom jak ten pierwszy zawodnik, bez perespektywy na zmiane tej sytuacji w czasie, ktory normalny pracujacy czy uczacy sie czlowiek moglby na gre poswiecic. Mimo, ze roznica w umiejetnosciach obu graczy moze byc olbrzymia, nie przejawia sie ona w sile ich postaci. Uwazam, ze jest bezposrednim wynikiem polityki wizow, pod takim tytulem, ze gracze maja nie miec wysokich poziomow, a najlepiej, zeby wszyscy mieli taki sam. Juz nie raz mowilem, ze ten ogranicznik na expa to byla najgorsza decyzja jaka czarodzieje podjeli odkad gram w ta gre, podobnie jak zamkniecie gildii, z calym szacunkiem do trudu i pracy jaka wkladaja w tworzenie tego swiata.
Co ma dac zmiana kary za zgon skoro poziom na ktorym mozna spokojnie grac (tak twierdza wizowie) wbija sie bez wiekszego wysilku ? Nie do konca rozumiem o co chodzi z liniowym przyrostem/hiperbola skoro i tak jest prog ktorego nie da sie przeskoczyc. Wasze pomysly ida w kierunku - jak najszybciej wszystkich zrownac do jednego poziomu bez wiekszego wysilku.
Ja chce miec mozliwosc zrobienia legendy - REALNA i nie przeszkadza mi to ze jeden jest maly a drugi gigantyczny w cechach...przynajmniej jest do czego dazyc albo cel do ubicia.

Ile bylo legend w zlym systemie ktory mielismy jakis czas temu ? Ile z nich przetrwalo ?

Co zrobic jak bedzie za duzo spasow...hehe...no stary a co przez lata arka z nimi robila ? Odbierala expa i dawala expo...sinusoida byla caly czas. Reforma kontreforma....gracze sami sie swietnie balansuja a jak tego nie robia to przychodzi zaraza. COS SIE DZIEJE...

Zadna z propozycji nie jest idealna najbardziej wkurzajace jest to ze zadnej z nich sie nie sprawdzi tylko wszystko trzeba PRZEMYSLEC co i tak konczy sie zazwyczaj reforma ktora graczom sie nie podoba i bije w grywalnosc...po czym po x czasu robi sie cofke w kodzie.

Co do tchnienia zycia w arkadie... to moze jak najbardziej - porownaj liczbe uzuytkownikow internetu sprzed 10 lat i teraz... ogromna roznica i z tej liczby spokojnie da sie wyciagnac dodatkowych 100 graczy. Tak mysle.
ODPOWIEDZ