Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość » 13 wrz 2012 19:20

Jesli wizowie zdecyduja sie zmienic kare za zgon to bedzie to oznaczalo koniec tego muda.

Sila arkadii jest "odkuwanie sie" a nieustanne placze i zale graczy dowodem na to jak jest potezna ta sila. Bo jesli ty czy ja zaliczamy zgon albo zeby cos osiagnac poswiecamy tygodnie miesiace lata to dlatego ze mozemy to stracic.

Prostym przykladem jest WOW w ktorym powtarzal sie schemat - wymaxowanie postaci -> nowa postac -> wymaxowanie itd.. jesli nie bedzie naturalnego balansu sily to bedzie musiala istniec granica - nawet jesli nie ostateczna ze nie przyrasta exp tylko taka w ktorej ten exp nie bedzie praktycznie nic robil. To doprowadzi do frustracji graczy z wysokimi poziomami.

Najleprze lata arkadii przypadly zdaje mi sie na okres najkrwawszych jatek bitew walki i nieskrepowanej nagonki na swierzych.

Zalozylem postac po raz kolejny pare tyg. temu i ku mojemu zmartwieniu 10 dniowa postac ma na koncie czape od jednego gracza i to w specyficznych okolicznosciach. Nie robmy z arki inkubatora.

Na mudzie na ktorym beda chodzily same legendy naprawde bedzie nudno i nic juz nie bedzie do osiagniecia.

Krun

Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg » 13 wrz 2012 19:22

Neid pisze:Chodzi o logiczny punkt widzenia. Skoro dwoch przyjaciol wybiera sie na wyprawe na ktorej niestety nie poszlo im zbyt dobrze i obaj zgineli tracac swoje poziomy to z jakiej racji postac A ktora zacznie odexpiac poziom na potworach (gdzie np znow moze zginac z roznych przyczyn) ma po pewnym czasie miec ta sama sile bojowa co postac B ktora odrabianie spedzila w karczmie gadajac z elfka o tym czy Ta musi golic nogi? Nawet jesli przyjmiemy ze postac B bedzie musiala polowe Loren wypytac lacznie z Elfami i zajmie jej to 10 razy tyle czasu jak chcielibyscie to polaczyc? Co jesli bedzie postac C ktora lubi czasem jebnac orka a czasem pogadac z Elfa albo postac D ktora robi to i tamto...i tak do wyczerpania mozliwosci ktorych jest masa...Nie jestem bogiem kodu ani nawet jakims zaawansowaneym koderem ale po prostu zdaje mi sie ze jest to nierealne do zrealizowania.
Postać 'A' ryzykuje więc odrabia szybciej. Ale nikt jej nie karze ryzykować, może razem z 'B' odrabiać na elfkach. 'C' i 'D' posiedzą z nimi na elfkach, potem skoczą na rundke po cmentarzu i wróca na elfki. Wszyscy będą zadowoleni, każdy robił to co lubi, a do tego 'A' najwięcej ryzykował więc ma najwyższy przyrost (chyba że znowu padnie).

W obecnym systemie tylko A ma sensownie, C i D słyszą marudzenia od kolegów że marnują czas zamiast odexpiać, a B może i się dobrze bawił, ale jak w końcu nie ruszy tyłka na potwory (których nie cierpi, na liczniku ma ich 5000 zabite i ma dość), to nigdy nie przestanie być 'kaleką która nie odrobiła zgona', a na wspólną wyprawę to nie ma sensu iść, bo A się będzie nudzić, C i D nie będą mieć expa, a B padnie na pierwszym wichcie.
Neid pisze:Chyba ze po zgonie pojawia się trzy bramki ze sposobami odrabiania zgona i będziesz musiał wybrac jedna blokujac tym samym druga..Ciekawy jestem ile osob jest w stanie zablokowac sobie expa na rzecz gadania w Karczmie.
Nie ma żadnych bramek. Decyzje którą ścieżką podążasz w danej chwili podejmujesz zawsze gdy widzisz 'xxx zaprasza Cię do swojej drużyny'. Idziesz expić - szybkie odrabianie z ryzykiem zgona, siedzisz w karczmie, wolne odrabianie z ryzykiem że MC/TW wpadną do karczmy, idlujesz pod tablicą na bocie, wolne odrabianie z ryzykiem kasacji postaci....
Nemofortis pisze:Poza tym, nie opłacało by się wtedy "szybciej" dojść do formy. Bo i tak do niej dojdziemy, a w ten czas można zrobić 100 mithryli.
Niektórych nie bawi zarabianie nawet 1 mithryla. Każdy będzie mógł robić to co lubi, a Kupiec nie będzie MUSIAŁ zamiast handlować siedizeć na expie żeby mu mentale wróciły po tym jak spotkał Sivlaryana.

Ktoś jeszcze marudził że 'pomysł był by dobry gdyby ludzie oderpegowywali ale będą idlować pod tablicą'.

1. Z zawodem jakoś udało się wymyślić mechanizm idla który nie daje przewagi tym co grają 7 dni w tygodniu nad tym co siadają raz na tydzień. Może być limit odrabiania w ten sposób, czy to tygodniowy, czy dzienny.

2. Czym to się różni od nader częstego obecnie czyjegoś idlowania? Bo regeneruje mane, leczy rany, czeka na ziomka albo treningi w zawodzie?

3. Wolę jak 10 osób będzie idlować a po godzinie dwie z nich stwierdzą że w sumie to gdzieś pójdą poexpić/poerpegować/powyrywać elfki, niż gdy te dziesięć osób przestanie się w ogóle logować bo padli i nie mają kiedy odrabiać. Arkadia jak każdy nałóg wciąga spowrotem małymi kroczkami. Najpierw się zalogujesz sprawdzić pocztę, potem spotkasz znajomego, potem pójdziecie na jeden exp, potem na drugi, znajdzie się więcej osób... Tylko trzeba się zalogować, a często ktoś kto padł nie widzi ku temu powodu -bo znowu trzeba by iść na exp żeby się móc pokazać.


Krun, przeczytałeś choć kilka postów zanim pierdolnąłeś bez sensu?

Kurtz

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Kurtz » 13 wrz 2012 20:04

Jeżeli głosy są aż tak podzielone, to uważam że nie pozostaje nic innego, jak wystawić notkę "Nie przyjmujemy zmian" i zamknąć temat.

Pomysły z "raną" na taxa nie chcą przejść, idlowanie - gdzie z 70 graczy na serwerze mogłoby być 150 'obecnych', pod tablicami gildii - i byłoby z kim pograć. Pomysły/rozwiązania z innych gier nie przejdą. Zmienianie rate exp_loss'a też nie przejdzie, bo "jak będziemy tracić tylko 1/10 expa to "same legendy". Strata expa wymierna do poziomu, chociaż pomoże żółtkom - nie rozwiązuje problemu starym graczom, którzy mają te zwiedził. Z resztą żółtków ostatnio coraz mniej męczą, czasem nawet monety na trakcie zostawią :?

Innymi słowy, jednym pasuje coś, co nie pasuje innym. Przydałby się totalitarny przywódca w postaci wiza, najlepiej keepera, który powie "Tako jest prawo, karą za zgon będzie: ... " i zamknie temat, bo nasze rozważania i tak do niczego dobrego nie doprowadzą (patrz post wyżej :P ). A pomysły na zmianę możemy zawsze wrzucić w bank pomysłów.

Nemofortis
Posty: 22
Rejestracja: 05 wrz 2012 17:38

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Nemofortis » 13 wrz 2012 20:18

Lubie "soczyste" posty Kurtza. Jestem za zamknieciem.

EOT.

Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Hunrim » 13 wrz 2012 20:42

Krun pisze:Jesli wizowie zdecyduja sie zmienic kare za zgon to bedzie to oznaczalo koniec tego muda.

Sila arkadii jest "odkuwanie sie" a nieustanne placze i zale graczy dowodem na to jak jest potezna ta sila. Bo jesli ty czy ja zaliczamy zgon albo zeby cos osiagnac poswiecamy tygodnie miesiace lata to dlatego ze mozemy to stracic.

Prostym przykladem jest WOW w ktorym powtarzal sie schemat - wymaxowanie postaci -> nowa postac -> wymaxowanie itd.. jesli nie bedzie naturalnego balansu sily to bedzie musiala istniec granica - nawet jesli nie ostateczna ze nie przyrasta exp tylko taka w ktorej ten exp nie bedzie praktycznie nic robil. To doprowadzi do frustracji graczy z wysokimi poziomami.

Najleprze lata arkadii przypadly zdaje mi sie na okres najkrwawszych jatek bitew walki i nieskrepowanej nagonki na swierzych.

Zalozylem postac po raz kolejny pare tyg. temu i ku mojemu zmartwieniu 10 dniowa postac ma na koncie czape od jednego gracza i to w specyficznych okolicznosciach. Nie robmy z arki inkubatora.

Na mudzie na ktorym beda chodzily same legendy naprawde bedzie nudno i nic juz nie bedzie do osiagniecia.

Krun

To co napisałeś jest dla mnie czysto dresiarskim pojmowaniem tego muda. Właśnie taka postawa będzie gwoździem do jego trumny jeżeli już taka będzie, a nie zmiana kary za zgon. Wątpię, żeby taka zmiana odstraszyła kogokolwiek, za to znam dziesiątki ludzi, którzy beż żadnego gdybania zakończyli przygodę z arką przez niezmienianie obecnego, przestarzałego systemu zgona. Nie expie motywowany tym, ze mogę stracić poziom, expie, żeby przeżywać jak najciekawsze przygody na mudzie, w jak największej ilości lokacji, a do tego niezbędny jest poziom - i po to moim zdaniem expi większość normalnych graczy

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość » 13 wrz 2012 21:33

Visborg pisze:
Arcadio pisze:Bardzo bede wdzieczny gdyby ktos wkleil linka albo cytat odpowiedzi administracji czemu nie ma/nie bedzie zmiany kary za zgon. Z gory dzieki!
Wprost przeciwnie, jest nawet odpowiedź że może być, notka Rafgarta, kwestia żeby wymyślić coś, co spełni określone przez wizów warunki.
Rozwiązanie jest dosyć proste i było już proponowane przez kogoś wcześniej (nie chce mi się szukać)
Wystarczy, że strata doświadczenia na każdym ze średnich i wyższych poziomów doświadczenia będzie podobna pod względem czasu potrzebnego na odrobienie, a zatem - niech procent doświadczenia traconego na wyższych poziomach będzie malał.

Załóżmy, że na odrobienie zgona z początku zwiedził potrzeba 150 nieznaków, to niech, żeby odrobić zgon z początku wielce, potrzeba będzie 250, a nie 700 nieznaków. Czyli wtedy zgon z początku wiece będzie oznaczał wylądowanie w drugą połowę zwiedził, a nie na środek bardzo doświadczonego.

Obecny układ sił się nie zmieni, wspinanie się na wyższe poziomy będzie tak samo żmudne, jak teraz (więc aż tak nie powinno to wpłynąć na inflację poziomów), tyle że być może obecne spaślaki będą bardziej skłonne do ryzyka i mniej skłonne do rzucenia tej gry w cholerę, jak im postać umrze.


Po przemyśleniu tematu, idlodrabianie poziomu muszę uznać za nieporozumienie. Po co iść na wyprawy po magiki, które pomagają expić, po co zdobywać i potem łamać dobry sprzęt na expie, po co ryzykować schodzenie z kondycji na niebezpiecznym terenie, jak można sobie bezpiecznie cośtam porobić?


Główny problem to raczej rozwój postaci po zrobieniu zawodu & sensownego poziomu innego niż bezmyślny exp. Nad tym bardziej podyskutujmy.

Augustin
Posty: 52
Rejestracja: 03 cze 2012 21:56

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Augustin » 13 wrz 2012 21:54

Ja mam pomysł, ale kto to zakoduje..

Usunąć ustawianie cech.
Zwolnić troszeczkę(!!) exp'a

Ustawianie cech odbywa się na zasadzie wyboru zawodu z pewnym randomem. np: lotrzyk (+do ZR)

Dołączając do nowego AJ następuje ponowne rozlosowanie cech.

Do poziomu kawał odbywa się wszystko po staremu. (Może być jakiś mniejszy dodatkowy próg dla zachęty.) Czyli tłuczenie mobów = postęp = przyrost cech.

Osiągając ten poziom nie da się spaść niżej w cechach, ale w ilości doświadczenia tak. (Trzeba je odrabiać)
Cechy przestają rosnąć ciągle tylko z każdym lvl postać otrzymuje przyrost.
lvl expi sie "dlugie lata". :P
Co poziom otrzymujemy dodatkowa porcje cech. Zgodnie ze swoim zawodem.

W skrócie:

Najpierw postać szybko dochodzi do jakiejś tam siły. Później expi zaciekle nie padając i po pół roku ma kolejny lvl. Co mu da jakąś małą przewagę nad innymi, ale jednak przewagę. Nawet PK to utrudni, bo będzie trzeba chodzić w minimum dwóch/trzech żeby zabić kogoś większego.


Mimi: Tak zamiast 6 miechów, tylko 4. To jest bardzo pocieszające.

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość » 13 wrz 2012 22:23

Hunrimie to spolegliwe sluchanie graczy doprowadzilo do obecnej sytuacji. Impertynenckie indagowanie mi dresiarskich pogladow nie ma wartosci merytorycznej. Odkad gram w arkadie tj. od 10 lat zdarzylo mi sie zabic 2 graczy - jednego zreszta przeprosilem za to;). Siedze w kopalni - to pokazuje czy licze na rpga czy na pka.

Jesli arka stanie sie przedszkolem to tylko przedszkolaki beda tu graly a przedszkolaki lubia grafike i 1500 100 900 gier o slitasnej grafice im to zapewni 100 razy lepiej szybciej i bez problemow.

Brutalnosc swiata arkadii jest jej fundamentem - bez kar za zgon walka stanie sie pustym wyrazem i naprawde zakon wezmie sie pod ramiona z mc i pojda na expa do osadnikow zeby zwiedzic nowe lokacje.

A teraz troche zgryzliwosci - jesli padasz co rusz nie masz speca i lvl to znaczy ze jestes c... a nie ze jest to wada systemu kar balansujacych ot co!

Krun

Musin
Posty: 52
Rejestracja: 29 sty 2010 22:33

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Musin » 13 wrz 2012 22:43

Najlepiej niech zrobią jak kiedyś " ktos doswiadczony " jako max lvl, a to co nad jak kiedyś :) niewidoczne i nie będzie płaczu ze ciężko odrobić poziom :)

Vailen
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2009 21:47
Lokalizacja: Op

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Vailen » 14 wrz 2012 01:13

Jest wiele innych celów i planów na których mogą skupić się wizowie. Wszelkie zmiany w zgonach do tej pory były kosmetyczne. Zawsze dostawało się mocno po dupie, dostaje się i pewnie niewiele się zmieni.

PK jest rozwinięte na Arce dosyć poważnie. Upolować kogoś nie jest tak łatwo i w tym wypadku zmniejszenie kary za zgon wiadomo co by spowodowało.

ODPOWIEDZ