Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość » 09 lis 2011 17:31

Zmieniłbym coś, ale na pewno nie obniżałbym cech czasowo, bo koniec końców doprowadziłoby to do tego, że każdy osiągnąłby tą wymarzoną legendę. I co wtedy?

Podoba mi się pomysł Hunrima o spadku poziomu postaci do początku aktualnego levelu. Wydaje mi się, że jest to i kara wystarczająca. Wydaje mi się, że nie wpłynęła by ona jakoś radykalnie na balans świata, gdyż i tak nabicie kilku podcech na poziomach wyższych niż zwiedził jest dość czasochłonne, za to odrabianie zgonów na niższych levelach jest stosunkowo proste.

Rouan
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2009 11:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Rouan » 09 lis 2011 18:21

Kara za zgon powinna być to nie ulega wątpliwości.

Za śmierć od gracza mniejsza, za śmierć od NPC-a większa.

Z tymże, że po śmierci powstałby boost do zdobywanego expa. Czas trwania takiego przyśpieszacza zdobywania expa wynosiłby do 75% straconego expa.
Te 25% byłoby karą nieuniknioną.

Może fajnym rozwiązaniem jest wprowadzenie scieżki gry dla pacyfistów, taki gracz obiera na wstępie taką ścieżkę gry. Co to daje:

- zabity przez gracza nie straci expa, cech, umów;
- zabity przez NPC-a straci expa;
- 3 ataki na innego gracza odbiera status pacyfisty stając się śmiertelnikiem,
- gracz pacyfista ma szanse dostać zawód masowy bez dostawania się do stowarzyszenia (po wykonaniu fajnego questa badającym jego cechy, powiedzmy wielce doświadczony)

Edit:

A np nagrodą dla gracza ścieżki PK, 50% wiecej zdobywanego expa.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2011 18:33 przez Rouan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Morglum » 09 lis 2011 18:26

Znaczy co? Nie moznaby takiego pacyfisty zaatakowac? No to faktycznie swietny material by byl na zwiadowce.
Z tym spadkiem do poczatku poziomu chyba najrozsadniejszy pomysl, tyle ze nie nowy. W tej chwili nawet bez zgonow zrobinei tej legendy to jakis hardcore nie wiem dla kogo wiec nie demonizowalbym ze beda lataly same legendy. Zrobienie wielce to juz niezla jazda co dopiero isc wyzej. Z tego co widze po znajomych to expia raczej do zwiedzil bo dalej nie przeklada sie to juz czasowo w stosunku do znacznego wzmocneinei postaci.

ps A sorki nie doczytalem :) Daloby sie zabic wiec luz :D

Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 181
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gunnar » 09 lis 2011 18:45

A moze system smsow? dla tych, ktorym tak bardzo zalezy na przezywaniu mogli by np. przy kryzysowej sytuacji wyslac sms o tresci "zakoncz", albo juz po fakcie sms o tresci "cofnij" na 7322.

re dol:

Dokladnie Brygens. Boosty do expa, mozliwosc boostowania terenow przygildiowych. W sumie mozna by to opanentowac z arkowa kasa. Troche pojsc w strone Torgenowego pomyslu (z Banku pomyslow).. Placimy i nagle lowiska przyzamkowe staja sie pelne wielkich tunczykow...A nie, to juz bylo. ;)
Ostatnio zmieniony 09 lis 2011 18:53 przez Gunnar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Brygu
Posty: 115
Rejestracja: 13 lut 2009 14:34

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Brygu » 09 lis 2011 18:48

Nie rozumiem tego pomysłu z utrata expa do początku lvlu, znaczy co, wbijam b doswa, i teraz mogę ryzykować ile chcę, znudzi mi się, zaszywam się do zwiedził, wskoczy i znowu szaleję? Może to rozwiązanie jakiś tam sens ma, ale zakładam secia, expie na potęgę bo jak się trenuje dopiero zawód to szybciej leci, robię wielce, idę do gildi i już niżej nie spadnę?

Gunnar: I konto premium! Mniej bolesne zgony, dostępne +10 do umów, zioła mają podwójne działanie, możliwość dokupienia magicznej broni? :P

Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg » 09 lis 2011 19:17

Mam wrażenie że założenie wizów jest: "gracze mają średnią poziomów b.dośw-zwiedził, wyżej mają wariaci który nie dość że cały czas expią, to jeszcze robią to nie padając, niżej mają Ci co tylko erpegują, są nowi albo im nie zależy na poziomie". Tak więc jakiekolwiek pomysły muszą być dopasowane do tej koncepcji...

Bjoern
Posty: 58
Rejestracja: 19 maja 2009 16:32

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Bjoern » 09 lis 2011 19:19

Zmiana kary hmm, ja proponuję rozszerzyć działanie kary za zgon także na zabijającego. Serio.
Może sprawdziłoby się coś takiego:
Powiedzmy, że każdy ubity gracz to dla zabójcy +10% szansy na złapanie krytyka w dowolnej walce (PvP i PvE). Kara obowiązuje przez określony czas. Oczywiście system zlicza tylko 5 godz. idla tygodniowo.

Sam pomysł na karę nieprzemyślany, więc może mieć jakieś minusy, których nie dostrzegłem w tej chwili, ale pierwsze zdanie jak najbardziej na poważnie.

Mungrim
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2010 16:15

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Mungrim » 09 lis 2011 19:31

Fajnie że ktoś poruszył ten temat bo dyskuja rzeczywiście jest potrzebna. Mój pomysl jest taki coby ustalić pewnien dolny poziom powiedzmy zwiedził który, można by było odidlować w lazarecie jakiś rozsądny czas wraz ze spadkiem cech o których piszecie. Wyższe poziomy to rzeczywiście dla dzików i je trzeba by było odrabiać. Mozna podebatować myśle że temat rozwojowy i mozna by wypracować jakiś nowy schemat.
ps. Też nie moge zagłosować ;p

Dogid
Posty: 109
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Dogid » 09 lis 2011 19:54

Pierniczycie jak nie wiem co.
Nie umiesz grac to giniesz i nie rozstrzasam czy powodem jest twoja nieuwaga, brak doswiadczenia, ryzykanctwo, stan upojenia alkoholowego grajacego, etc.
Placisz frycowe w postaci utraty expa i tyle.
Co to za kara jezeli zaraz robimy mechanizmy 'odukarania'?

Zapominacie tez chyba, ze w porownaniu do minionych lat zdobycie relatywnie wysokiego poziomu teraz nie jest az tak trudne. Mozna wrecz powiedziec, ze jest bounusowane. Zdobywanie poziomu powyzej pewnego progu jest natomiast utrudnione celowo.

Chcesz sciezkę pacyfisty - proszę bardzo. Masz przeciez mozliwosc. Po co ci zawod masowy do tego? Przeciez to praktycznie zawody stricte bojowe.

Chcesz epatowac mega poziomem i siac postrach - to exp. A co to za brylowanie poziomem jak zaraz polowa graczy bedzie miala podobny...
Teraz pewnie ladny odsetek graczy ma poziom dawnego Ugluka, Kalrega czy Opala. Byli legendarni z tego, ze mieli takie poziomy a nie bo mieli fajne opisy, no 2/3 miala tez umy :) jak na tamte czasu nie do pozazdroszczenia.

Cel bycia najwiekszym spasem na arce - rownie dobry jak kazdy inny.

Aby nie oftopowac:
Tak jest potrzebna. Proponuje zaostrzenie kary i utrate wiekszej ilosci expa.

Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Huggus » 09 lis 2011 20:06

Teraz pewnie ladny odsetek graczy ma poziom dawnego Ugluka, Kalrega czy Opala
Ugluk odpalal amulet z Rinde. Ogrem. Watpie by duzo ludzi mialo taki level, szczegolnie ze teraz mentale sie ma wyzsze niz kiedys ;)
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.

ODPOWIEDZ