Promocja Arki w gazetach itp!
Re: Promocja Arki w gazetach itp!
Pierd*** studia, zostan korsarzem?
Re: Promocja Arki w gazetach itp!
Ja wiem, że reklama, marketing itd. Najlepiej wynająć agencję reklamową... Ale tak już serio, wierzycie, że można przyciągnąć dzisiaj do arkadii rzesze nowych/młodych graczy? W sytuacji, w której jest masa gier sieciowych z mega grafiką, przyciąganie do arkadii jest jak mówienie dziecku "olej symulatory wojenne, pobaw się żołnierzykami". Arka to gra dla specyficznej grupy ludzi, którzy lubią bawić się w stylu hmmm nazwijmy to "retro". Nie wiem, jak w przypadku Was, ale w moim odkrycie arki było naturalną konsekwencją siekania ileś lat w papierowe rpgi, karcianki i bitewniaka. Teraz hmmm, jak mówię swoim trochę młodszym znajomym "chodźcie zrobimy sesję rpga", patrzą na mnie jak na świra dodając "nie pie...ol, choć zagrać na playu". Podejrzewam, że jakbym im pokazał w co gram, to uczyniłbym potężną wyrwę w naszej znajomości;) Moim zdaniem, ci którzy mogą zasilić szeregi arkowców znajdą arkę bez problemu, a do reszty nawet nie ma co startować....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Promocja Arki w gazetach itp!
Nieno nie mozna zakladac, ze Ci ktorzy zajmuja sie RPG wiedza o Arkadii ani tez nie mozna z gory zakladac, ze osob zainteresowanych Arkadia nie ma (bo jak ma ktos byc nia zainteresowany jesli o niej nic nie wie?)
Ani tez nie powinno sie wychodzic z zalozenia z Arkadia jest malo atrakcyjna przez to, ze to sa literki poniewaz jest to wlasnie atutem - jest przez to bardzo charakterystyczna, w jakims sensie "undergroundowa" (independent) w pozytywnym znaczeniu. Przy tym jest to takze pozyteczne - jest to literatura. No i mamy wiele pieknych opisow ktorymi nalezy sie dzielic z innymi ludzmi podobnie jaka cala piekna kreacja swiata przez graczy
.
Internet jest poteznym narzedziem dzieki ktoremu mozna dotrzec do najrozmaitszych grup wiekowych a przy tym do tych rozsianych po calej Polsce rodzynkow ktore tylko czekaja aby wskoczyc do Arkadyjskiej drozdzowki. Dlatego ulatwijmy im to!
Jakie sa grupy wiekowe do ktorych mozna trafic:
* Mlodziez licealna: 15-18
* Studenci: 19-26
* Powyzej 26.
Najliczniejsze sa chyba dwie pierwsze dlatego pod tym katem warto kreowac reklame (tak aby trafiac do tych grup).
W moim odczuciu mocne strony Arkadii to:
* Rozbudowany swiat oparty na Sapkowskim i Warhammerze z wieloma "barwnymi" opisami.
* Interakcja z innymi graczami, w tym gildie i kluby - wszystko w klimacie fantasy.
* Pelna kontrola nad rozwojem postaci.
* Jest jedynagra najbardziej zblizona do papierowych przygod RPG (WFRP) (Co jest bardzo duzym atutem, chociaz nie wiem do konca jak to jest w przypadku mmorpg bo nie zaglebialem sie w wowy i inne warhammery online)
* Arkadia zapewnia graczom wiele emocji!
Slabe strony to:
* Tekstowa forma - moze na pierwszy rzut oka byc odrzucajaca i mniej atrakcyjna niz mmorgp (wbrew temu co napisalem wyzej ze jest to jej atutem)
* Nieznajomosc swiata i nauka w poruszaniu sie po nim moze byc dla nowego gracza demotywujaca.
* Mysle, ze zabijanie mlodych graczy z jednej strony jest minusem. Z drugiej - takie sa realia fantasy i bez tego to nie byloby to samo - zapewnia wiele emocji graczom.
---
Jesli chodzi o konkurencje to chyba nie ma zadnej (kiedys byla Barsawia).
Pozdrawiam
Shulz
Ani tez nie powinno sie wychodzic z zalozenia z Arkadia jest malo atrakcyjna przez to, ze to sa literki poniewaz jest to wlasnie atutem - jest przez to bardzo charakterystyczna, w jakims sensie "undergroundowa" (independent) w pozytywnym znaczeniu. Przy tym jest to takze pozyteczne - jest to literatura. No i mamy wiele pieknych opisow ktorymi nalezy sie dzielic z innymi ludzmi podobnie jaka cala piekna kreacja swiata przez graczy
.
Internet jest poteznym narzedziem dzieki ktoremu mozna dotrzec do najrozmaitszych grup wiekowych a przy tym do tych rozsianych po calej Polsce rodzynkow ktore tylko czekaja aby wskoczyc do Arkadyjskiej drozdzowki. Dlatego ulatwijmy im to!
Jakie sa grupy wiekowe do ktorych mozna trafic:
* Mlodziez licealna: 15-18
* Studenci: 19-26
* Powyzej 26.
Najliczniejsze sa chyba dwie pierwsze dlatego pod tym katem warto kreowac reklame (tak aby trafiac do tych grup).
W moim odczuciu mocne strony Arkadii to:
* Rozbudowany swiat oparty na Sapkowskim i Warhammerze z wieloma "barwnymi" opisami.
* Interakcja z innymi graczami, w tym gildie i kluby - wszystko w klimacie fantasy.
* Pelna kontrola nad rozwojem postaci.
* Jest jedynagra najbardziej zblizona do papierowych przygod RPG (WFRP) (Co jest bardzo duzym atutem, chociaz nie wiem do konca jak to jest w przypadku mmorpg bo nie zaglebialem sie w wowy i inne warhammery online)
* Arkadia zapewnia graczom wiele emocji!
Slabe strony to:
* Tekstowa forma - moze na pierwszy rzut oka byc odrzucajaca i mniej atrakcyjna niz mmorgp (wbrew temu co napisalem wyzej ze jest to jej atutem)
* Nieznajomosc swiata i nauka w poruszaniu sie po nim moze byc dla nowego gracza demotywujaca.
* Mysle, ze zabijanie mlodych graczy z jednej strony jest minusem. Z drugiej - takie sa realia fantasy i bez tego to nie byloby to samo - zapewnia wiele emocji graczom.
---
Jesli chodzi o konkurencje to chyba nie ma zadnej (kiedys byla Barsawia).
Pozdrawiam
Shulz
Re: Promocja Arki w gazetach itp!
Tutaj macie odpowiednią osobę, może warto nawiązać kontakt, a może nawet czyta ten temat i zastanawia się co mogłby zrobić...
http://www.goldenline.pl/jacek-tryzno
http://www.goldenline.pl/jacek-tryzno
Firma: Wirtualna Polska S.A. (od 2008-10)
Stanowisko: Z-ca Dyrektora Pionu Marketingu i Sprzedaży
Hobby: MMORPG and MUD gaming - Head of Arkadia Project Team from late '90s to 2007 (http://arkadia.rpg.pl )