Płacze do czarodziejów.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Jaeden
Posty: 53
Rejestracja: 16 lis 2010 16:43

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Jaeden » 20 gru 2011 12:24

Odpowiem niektorym powyzej, i jak mi sie zdaje celnie. Jesli sprzedajemy cos w sklepie, przedmiot ten trafia na "lokacje magazynowa" danego sklepu. Jesli nie zostalo to przemyslane w zmianie, to z tej lokacji magazynowej rowniez zniknie po 10 minutach. Mysle, ze bedzie to szybko, albo i juz zostalo, zaadresowane przez wizow.

Ogolnie zmiane uwazam za ciekawa:
- zwieksza mozliwosci Cechu, poniewaz oni teraz beda glownym zrodlem dobrych sprzetow dla graczy niestowarzyszonych
- bronie w Cechu w przeszlosci osiagaly jednak bardzo wysokie ceny, na ktore mlodych graczy nie bedzie stac, zwlaszcza, ze nie da sie juz latac ze zlomem
- organizowanie sie grup niestowarzyszonych w celu zdobywania lepszych przedmiotow - doskonala zmiana - przydalby sie jakis mechanizm ulatwiajacy mlodym graczom poznawanie sie i formowanie druzyn
- rosnie wartosc stowarzyszen, ktore jako zwarte spolecznosci ulatwione maja organizowanie wypraw po dobry sprzet
Jaeden, cham i prostak.

Jesli polelf, to tylko owiany legenda, w srebrzystej zbroji i z helmem, ktory mowi "zabij".

Gość

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Gość » 20 gru 2011 12:52

Rośnie też sens:
- nowo wprowadzonych wozów,
- nie tak dawno wprowadzonych depozytów,
- kowali,
a więc mechanizmów, które ktoś po coś zakodował.

Jeszcze niedawno było kilka miejscówek, gdzie notorycznie leżał na ziemi sprzęt sensownej jakości. Jak nie, to był do kupienia w sklepie obok.
Bez sensu, za łatwo.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011 16:16 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jaeden
Posty: 53
Rejestracja: 16 lis 2010 16:43

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Jaeden » 20 gru 2011 15:43

Co do wozow to nie wiem, bo w sumie nie korzystalem z nich jeszcze, ale zgaduje, ze uzywanie ich do zbieractwa wymaga teraz koordynacji wiekszej liczby osob - kilku do systematycznego i szybkiego zabijania mobow i kogos kto sukcesywnie graty wynosi na woz. Nie tak?
Jaeden, cham i prostak.

Jesli polelf, to tylko owiany legenda, w srebrzystej zbroji i z helmem, ktory mowi "zabij".

Feril
Posty: 71
Rejestracja: 25 paź 2011 20:59

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Feril » 21 gru 2011 02:14

Niekoniecznie placz, ale bardziej calkiem powazne i zadane bez zlosliwosci, drugiego dna, podtekstow etc. pytanie.

Czemu maja sluzyc te zmiany standaryzujace? Rozumiem, ze te glowne arterie, miasta, ktore odwiedzac maja na poczatku nowe postacie, powinny bazowac na stosunkowo nieskomplikowanych komendach.

Jednak nawet te 'glupie' bramy w Val'Kare czy Mahakamie byly jednymi ze smaczkow Arkadii, ktore osobiscie bardzo lubie. Odkrywanie, zwiedzanie wzglednie trudno dostepnych i fajnie zrobionych miejsc, roznego rodzaju ciekawostki dla uwaznych, zawsze byly, przynajmniej dla mnie, jedna z ciekawszych stron MUDa. Nie mam tu rzecz jasna na mysli malo rozsadnych pulapek do_die i zawsze bylem zdania, ze dla kogos kto nie jest absolutnym glabem- i gotowy jest chwile poglowkowac- wystarczajaca ilosc wskazowek powinna byc dostepna w opisie/ogladajkach lokacji, jesli uwaznie czyta.

Mimo wszystko taka troche tendecja splycania czego sie da na Arce, odbiera jej sporo uroku. Tyczy sie to nawet troche mechaniki. Ot, zmiany w rozkazach/zaslananianiu np. Teraz na dobra sprawe mamy prowadzacego i druzyne botow. Wykonaja rozkaz i moze ktos zuzyje 'cooldown' jak postac nie zalapala. Moga co najwyzej powspierac. Gdy ataki/zaslony z rozkazu i te wykonywane samodzielnie byly rozdzielone "jakosc" druzyny i to co robia jej czloknowie miala spory wplyw na wynik walki, a same potyczki byly ciekawsze dla czlonkow druzyny. Teraz wlasciwie ten wplyw zostal zmarginalizowany. W PvP gra prowadzacy, podczas gdy reszta osob wciska 'kondycja wszystkich' i ewentualnie bind na atak. Troche to niezrozumiala polityka dla mnie, bo powiedzmy sobie szczerze- mechanika walki nie jest jakos szczegolnie rozbudowana i urozmaicona na arkadii. Warto zaoferowac czlonkom druzyny realny wplyw na wynik starc sie mi wydaje ;).

Przykladow moznaby mnozyc. Glowna mysl moja jest taka. Arkadia to nie World of Warcraf czy jakis inny MMORPG. Nie ma co z nimi konkurowac, ale oferuje sporo rzeczy, ktorych nie mozna tam uswiadczyc i dla jakiejs grupy osob, to one wlasnie sa swoistym magnesem i zacheta do gry na MUD-zie

Aveth
Posty: 27
Rejestracja: 02 mar 2011 02:37

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Aveth » 21 gru 2011 22:58

Merkava pisze:Pytania do Czarodziejów w związku ze zmianami w znikaniu sprzętu:

Znikanie zaczyna się 10 minut po wyjściu graczy z lokacji. Czy ponowne na nią wejście przed lub po upływie tego czasu 'resetuje' licznik i daje kolejne 10 minut?

Ani w kategorii "będą znikać" ani w "nie będą znikać" nie zauważyłem m.in. kluczy. Jak z nimi wygląda sprawa?

Przy okazji: Dziękuję za wprowadzenie wozów i w ogóle całą pracę przy Arkadii.
Po godzinie czasu ukryty przeze mnie klucz nie zniknął. Nie do końca wiem, czy ukrycie ma tu jakikolwiek związek, ale chyba odpowiedź na pytanie jest.

Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Huggus » 22 gru 2011 04:20

Odnośnie najnowszej informacji o blokowaniu:

Weźmy takiego Orsona, mamy 5 blokujących npcy które się zasłaniają. Lejemy powiedzmy 1 npca, zasłania go 2 npc. Czy teraz zeby przebić się przez zasłonę i znowu lać 1 npca, trzeba przebić się przez 1 zasłonę i 4 bloki? Co zapewne znacząca wpłynie na trudność i rolę szyku.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.

Gość

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Gość » 22 gru 2011 07:50

Pytanie czy blokowanie wyjścia przez npca to w rozumieniu nowej mechaniki to samo, co blokowanie przez postać gracza. Mam nadzieje, że moby blokują tylko wychodzenie.

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Rennz » 22 gru 2011 08:12

Byłoby śmiesznie jakby w Quenelles, gdzie przy księciu NPCe wytrącają broń na ziemię, nie można było jej podnieść (-: Ale myślę, że to chodzi tylko i wyłącznie o blokowanie wyjść przez graczy - tak można raczej wywnioskować ze słów 'innych postaci' (w domyślę - przez postacie).

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Miuosh » 22 gru 2011 09:15

U księciunia to chyba nie blokują! Abo może coś się zmieniło?
Tak, czy inaczej, odbieramy to jako próbę podpakowania zbója! A jak mówiłem, że jeszcze przed świętami zbój będzie mocarzem to mi nie wierzyli!
.: LUBJEM TO :.
Ogre!

Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płacze do czarodziejów.

Post autor: Rennz » 22 gru 2011 09:48

Miuosh:

Racja, za wcześnie rano dla mnie było |-:

ODPOWIEDZ