Arkadia bardziej społecznościowa

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Morglum »

"W toku reform spłaszczono rozgrywkę poprzez odebranie dawnym gildiom zawodowym wyłączności na dawanie pełnego zawodu."

Tak tak tez milo wspominam czasy rasowek i zawodowek. Tyle, ze pamietam jak jako km napieprzalem sie z zawodowcami - sc/mc i prawie zawsze dostawalismy wpierdol. TY nawolujesz do tego, zeby znow lataly po swiecie pionki do bicia ;) A teraz atakujac takiego kma czy siniaka nie masz juz pewnosci, ze jest slabszy od ciebie wiec sie zastanowisz zanim go zbluzgasz czy zaatakujesz. To takie homonto na zjebow co dostali speca i mysla ze moga wszystkich po katach rozstawiac.

A stowarzyszenia daja jakies tam unikalne rzeczy. Nie wiem czy dodanie teraz zawodu powiazanego tylko z danym stow by wiele zmienilo.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Rennz »

Rafgart pisze:'Splaszczeniu' ulegla przede wszystkim mentalnosc graczy. Od momentu stworzenia MC Arkadia jest skazana na 'wieczne napierdalanie sie' i nie ma juz powrotu do dawnego swiata.
Według mnie ocenianie 'spłaszczania' tylko przez pryzmat MC to jest lekki nieporozumienie. Zanim powstało MC Arkadia była skazana na 'wieczne napierdalanie się' tylko, że inne strony się lały (Scoia'tael z Berserkerami, Zakon z klubem (!) Rhasnetha i OK). Zwalanie winy na jedno stowarzyszenie (jakie by nie było) to jak obwinianie motocyklistów za wszystkie wypadki na drogach. Powiedzmy sobie szczerze - obecne stowarzyszenia nie mają do zaoferowania nic poza tępym expem oraz PK (z wyjątkami, które można policzyć na palcach jednej ręki). Bycie erpegowym kowalem na tyle na ile jest ciekawe na początku niestety szybko się może znudzić przez ograniczenia w systemie.

Wydaje mi się, że obecne przyjmowanie kandydatów bez dłuższego starania jest w sporej części zasługą systemu, która wymusza 'idlowanie' - tak zawodu jak i tytułów w gildiach czy nawet głupich itemów w pochodzeniówkach. Wiem, że miało to zapobiec kolesiostwu, ale przez to mamy aktualnie pogoń za bezcennym czasem i pięcioma godzinami w tygodniu. Padały już propozycje możliwych tego zmian (np. plus do zdobytego stażu poprzez wykonanie serii zadań, zabicie konkretnych mobów i pozyskanie z nich składników alchemicznych itp.), ale raczej z aprobatą Administracji się to nie spotkało.
Awatar użytkownika
Asztarte
Posty: 23
Rejestracja: 13 lut 2009 06:52

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Asztarte »

"A teraz atakujac takiego kma czy siniaka nie masz juz pewnosci, ze jest slabszy od ciebie wiec sie zastanowisz zanim go zbluzgasz czy zaatakujesz."

Wcale ze sie nie zastanowisz, bo bedziesz mial 3-4 towarzyszy broni, co to maja palce na bindzie "zabij elfa". Podczas trzech lat wojny prowadzonej bardziej lub mniej intensywnie od conajmniej szesciu lat (jakbym sie o rok pomylila, to wybaczcie) spotkalam tylko JEDNA osobe ktora raczyla walke rozpoczac od przynajmniej jednej linijki RPG ('ksznienawidz' sie nie liczy, bo miedzy tym emotem a atakiem nie mija sekunda).
Wniosek - rozwijanie jakichkolwiek relacji miedzy wrogimi gildiami w moich oczach juz nie istnieje.
Jedyne relacje jakie mozesz i masz rozwijac to te wewnatrz gildiowe, a na drugim miejscu - te miedzy sojusznikami.

"W jaka ty gre grasz?!" juz slyszalam i nie jeden raz. "Jestes w Gildii ktora ma wojny,wiec badz gotowa na wpierdol w kazdej chwili (w kazdym miejscu, o kazdej porze)".
Dzieki reformie, o ktorej Tabulariks mowi jako o splaszczajacej rozrywke, to mam szanse sie obronic.
To gracze splaszczaja rozrywke, niekoniecznie system i od gracza zalezy jak i co probuje budowac. Jezeli przyjmuje kolege po 2 godzinach, to popelnia blad. Jezeli sprawia mu frajde zabijanie innego gracza, to tez jest jego wybor. Nie pyta swej ofiary czy ma wlasnie ochote na pobawienie sie w PK lub poganianie sie po miescie/lesie. Jak ktos taki ochoty na walke nie ma, to od razu jest pietnowany.

Nie kazdy z zachwytem wspieral idee "spec dla kazdego", jednak element ulatwiania gry jest tez dowodem jej rozwoju i uczenia sie na bledach. Co prawda, z tych ulatwien najbardziej korzystaja ci, co znaja i rozumieja mechanizmy.

Ta gra nie ma konca, wiec jaki moze miec cel - inny niz dobrze sie oderwac od reszty swiata, Tabulariksie?

Wspieram Grrida, podzielam jego opinie.
Harac o Arkadii:: i w sumie jest pewien problem z takimi grami ... ludzie wkreceni tak jak ty
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Morglum »

"Wcale ze sie nie zastanowisz, bo bedziesz mial 3-4 towarzyszy broni, co to maja palce na bindzie "zabij elfa""

A ten elf nie moze miec ze soba 3-4 towarzyszy broni? I trzeba zakladac, ze kazdy ma zawod. A rownei dobrze moge spotkac samemu 2-3 kmy sine i to one pogonia mnie dzieki zawodom. Krocej mowiac ze stow porasowkowymi trzeba sie liczyc, a nie jak kiedys na zasadzie narzucania woli silniejszego ->zawodowka na rasowce.

Pk bylo zawsze, mc tylko wprowadzialo stan permanentnej wojny w Imperium. I z tego co pamietam owczesna administracja cieszyal sie z tego, bo impreium mialo byc zagrozone inwazja choasu, hardkorowym swiatem blabla.

A juz tak na koniec to ten temat to szukanie chyba dziury w calym. Gracze teraz maja mase wsprawcia kodowego, klubow, emotow, zdobywania kasy, zawodow do wyboru. To juz tylko ich wybor, ze korzystaja glownie z komend zabij i nie widza w arce gry rpg. Cele wyznaczac sobie powinno sie samemu a nie narzucac droge odgornie, ze ma byc klub/aj-rasowka-zawodowka-elitarka. Kiedys zaleznosc rasowka - zawodowka tez nie byla taka wspanialabo byla na zasadzsie rasowka to prszedszkole dla zawodowcow a czasem poligon doswiadczalny dla zawodowki (zs lejacy ok, sc lejace osade itd). Ale to byly inne realia, malo zawodowek duzo rasowek, selekcja itd. Teraz chyba to juz bez sensu do tego wracac.
Vorid
Posty: 33
Rejestracja: 13 lut 2009 07:52

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Vorid »

'Splaszczeniu' ulegla przede wszystkim mentalnosc graczy. Od momentu stworzenia MC Arkadia jest skazana na 'wieczne napierdalanie sie' i nie ma juz powrotu do dawnego swiata.
Nie da sie Ciebie czytac, czlowieku.
Skasuj nas wpizdziec to bedziesz mogl realizowac swoj wielki PLAN.
Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Huggus »

Asztarte pisze:Podczas trzech lat wojny prowadzonej bardziej lub mniej intensywnie od conajmniej szesciu lat (jakbym sie o rok pomylila, to wybaczcie)
Elfy sine wypowiedziały nam (sojuszowi ks-wks) wojnę w sierpniu 2007 roku :) Czyli 4 lata temu ;)

A co do erpega przed walką, to fakt, raczej on nie występuje. Domyślam się o jakiej sytuacji mówisz (całkiem niedawno miała miejsce) i wyobraź sobie od tamtej gildii też słyszałem pochlebne zdanie, że z siniakami chociaż można pogadać, a nie to co sc ;)
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Rennz »

Vorid pisze:
'Splaszczeniu' ulegla przede wszystkim mentalnosc graczy. Od momentu stworzenia MC Arkadia jest skazana na 'wieczne napierdalanie sie' i nie ma juz powrotu do dawnego swiata.
Nie da sie Ciebie czytac, czlowieku.
Skasuj nas wpizdziec to bedziesz mogl realizowac swoj wielki PLAN.
Myślę, że skoro nie skasował do tej pory elitarek to i z MC raczej nic takiego nie zrobi.
Ulav
Posty: 327
Rejestracja: 27 wrz 2009 00:44

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Ulav »

Huggusku, jesli chcesz z kims porozmawiac to jestem do usług :* ZADZWON!

Pozatym, napisaliscie tu juz tyle głupot, ze ciezko nawet włączyc sie w dyskusje. Proponuje zajac sie zoltkami w nuln/novi zamiast obmyslania rewolucji.
Awatar użytkownika
Huggus
Posty: 238
Rejestracja: 12 lut 2009 21:13
Lokalizacja: Inis Ard Skellig

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Huggus »

Ale ja nie narzekam na brak erpega w pk. Mnie to odpowiada ;)
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!


Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Arkadia bardziej społecznościowa

Post autor: Hunrim »

Tabulariks, pomysły fatalne pod każdym względem. Widać, że arka idzie od dłuższego czasu w stronę szerokiej dostępności zawodów. I bardzo dobrze - nawet poszedłbym dalej i jeszcze wzmocnił AJ. Dlaczego? Bo arka powinna być grą z liczną klasą średnią, czyli z dużą grupą ludzi, która do gildii wcale aspirować nie chce. Jednak, żeby to osiągnąć trzeba dać możliwość tej klasie średniej, żeby przy odrobinie współdziałania, mogła rywalizować z zawodowcami. Prawie już to osiągnięto, może przydałoby się jeszcze jakieś delikatne wzmocnienie.

Swoim pomoysłem chcesz de facto zmusić wszystkich do zgildiowania się - pytam się, jakim prawem? Jeżeli nie umiesz znaleźć sobie celu w tej grze, to Twój problem.
ODPOWIEDZ