Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Aida
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2009 21:37
Lokalizacja: Krk

Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Aida »

Czolem.

W zwiazku z naglym wylegiem zoltkow chcialam poruszyc pare kwestii w zwiazku z przyszloscia takiego zwiekszonego zainteresowania Arkadia.
Przede wszystkim jestem pelna uznania dla starych graczy, ktorzy poswiecaja naprawde dlugie godziny na oprowadzanie mlodych i pokazywanie im swiata. Nie do konca jednak odpowiednia jest totalna indoktrynacja jaka prezentuja niektore osoby. Z jednej strony uklady pomiedzy graczami i gildiami sa wypracowywane od wielu lat. Wydaje mi sie, ze nalezy to uszanowac nie tylko przez wzglad na tradycje i polityke danej gildii. Istotny jest tez aspekt spoleczny. Pomiedzy starymi graczami znamy sie, wiemy kogo na co stac, kazdy jest jakos z kims polaczony. Jest odpowiedni przeplyw informacji, wiedzy, pieniedzy, umiejetnosci i innych. Ogolnie jakkolwiek byscie nie narzekali na "miazgi" i "elitarki" - jest BALANS. Niezwykle istotna sprawa jest utrzymanie istniejacej rownowagi swiata i nie zachlystywanie sie duza iloscia nowoprzybylych.

Kieruje tego posta zwlaszcza do ludzi zrzeszonych w gildiach a przede wszystkim do wladz owych gildii. Teraz naprawde bardzo duzo zalezy od Waszego podejscia.

Pamietajcie prosze, ze oprocz wartosciowych graczy przyjdzie tez duzo "endgejmerow", "pr0playerow" i innych tego typu. Dojscie do wysokiego poziomu jest naprawde banalne, zdobycie umow tez nie przedstawia soba jakichs wiekszych trudnosci oprocz pewnej ilosci czasu poswieconego na ich zdobywanie. Naprawde nie warto psuc latami wypracowywanej sytuacji i historii danych gildii i stowarzyszen dla paru dodatkowych "lebkow".

Z drugiej strony pozwolcie tez nowym graczom ogarnac wiecej swiata, nie skazujcie ich na "jedyna i wlasciwa" droge, nawet jesli sami nia podazacie. Dajcie im sie oswoic z klimatem, z umiejetnosciami, ktore musza zdobyc... pamietajcie, ze wy poznawaliscie to miejsce i ludzi przez cala lata, oni beda mieli kurs przyspieszony. Nie psujcie im przyjemnosci, nie zwalniajcie ich z odpowiedzialnosci, jaka biora za swoja postac i jej prowadzenie. Pokazujcie im wszystkie odcienie szarosci, a nie tylko to, co wedlug was jest czarne albo biale. Jesli sa w Imperium - mowcie o Ishtar i odwrotnie. Upominajcie, kiedy widzicie razace lamanie klimatu, emotikonki, nawet pomimo tego, ze wielu z Was ma na to "wylane". Nie tworzcie dodatkowych pokemonow, nie potrzeba nam dzieci neo tylko rozsadnych graczy, swiezej krwi. Zageszczenia na traktach i w miastach, wiekszych wypraw. To da tez dodatkowego boosta dla piszacych opisy, dla koderow. Pozwoli stworzyc nowe miejsca i pieknie rozwinac swiat. Nie stracmy takiej szansy.


Notka jak najbardziej cukierkowa i rozowa, ale poparta latami doswiadczen z roznych gier z aspektem "spolecznym". Tak, tesh bym sie napila na zjezdzie 200+ osob.
Come over to the Dark Side!
We have candy..
Gość

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Gość »

Jakaś moda na apele?


edit:
Moim zdaniem właśnie najlepiej prezentować tę grę przez solidne odgrywanie swojej postaci, a odcienie szarości uzyskuje się dzięki spotykaniu różnorodnych postaci.
To chyba oczywiste, że fanatyczny zakonnik będzie nakłaniał do przyłączenia się do krucjaty, ogr zbój perfidnie obrabuje, a kupiec naciągnie w handlu, itp....

Przede wszystkim złe imho będzie zbytnie słodzenie gry nowym "żeby się nie zrazili", bo to, że Arka jest hard-fantasy, jest jej główną zaletą.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011 18:53 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 129
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Radgast »

Tym nie mniej sporo w tym racji jest ; )

re up: A nie no, z tym to się zgadzam jak najbardziej. Widocznie nieco inacznej zrozumiałem tamtego posta.

Bardziej mi chodziło o tą cześć przeciwko tworzeniu pokemonów.
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Hunrim »

E tam, nie róbmy z igieł, wideł, ważne, że są nowi gracze, co było największym problemem już ładnych parę lat, wszystko inne jest do rozwiązania. Ja akurat chciałbym przypomnieć, że Wy co prawda wszystko odkrywaliście latami, ale przez lata nie było realnej konkurencji niemal w ogóle, zwłaszcza w Polsce, teraz o klienta trzeba trochę powalczyć, jak wpadnie w nałóg to już tak łatwo nie wyjdzie, ale musi się wciągnąć.
Pertin
Posty: 9
Rejestracja: 14 maja 2010 23:40

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Pertin »

Byłoby też fajnie, gdyby Arka oferowała obecnie coś więcej dla ludzi, którzy właśnie nie są 'pro-mastah-killer' tylko np. jak ja - głównie grają z pracy, co trochę utrudnia czasem pójście na PK czy ostrego (w sensie niebezpiecznego) expa. Ja z chęcią bym został np. kowalem i po prostu siedział w kuźni i kuł - gdybym dostał do tego zabawki z cyklu przedmiot klubowy/gildiowy i mógłbym kuć jakieś lepsze zabawki (po oczywiście osiągnięciu mistrzowskiego poziomu uma) byłbym najszczęśliwszym człowiekiem na ziemii.

Ktoś tam ostatnio poruszał temat wiedźminów - oj jak byłoby miło - zostałbym członkiem gildii wiedźminów, neutralnej, i chodziłbym sobie sam na spokojnego expa i raz na jakiś czas np. poszedł i wykonał zadanie ubicia jakiejś potwory (w stylu może starych zleceń najemników).

Górnik, metalurg, alchemik, tkacz, kucharz - myślę, że tutaj możnaby zdobyć wiele graczy, tak samo jak może i czasem ci 'pro-mastah-wymiatacze' biegający codziennie z PK w oczach zalogowaliby się secondem tylko po to by się pobawić.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Terenes »

Naturalnie pamietasz jak w Sadze skonczyl "neutralny" wiedzmin?

Po za tym na Arkadii sa gildie/postacie odgrywajace neutralnosc dobrze, slabo lub wcale i zwykle nikt ich nie morduje.

Ja osobiscie zawsze bylem zwolennikiem (w wiekszosci wypadkow) teatralnej i odgrywanej wrogosci co jest duzo ciekawsze niz bezczelne ignorowanie czy ktos ma macki, sztandar sigmara, wiewiorczy ogon czy co innego.
Dogid
Posty: 135
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Dogid »

Skąd ten wysyp?
Wyrośli jak grzybki po deszczach?
Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Dhogrin »

Dogid pisze:Skąd ten wysyp?
Wyrośli jak grzybki po deszczach?
Ulavowa reklama. :)
http://kwejk.pl/obrazek/331702/%C5%9Awi ... mmer!.html
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Hunrim »

Co by było, gdyby arkadia choć na kilka godzin znalazła się na wp czy onecie. Pół dnia w kolejce byłoby trzeba chyba stać, skoro taki efekt daje strona, o której pierwszy raz słyszę.
Dogid
Posty: 135
Rejestracja: 26 lis 2010 17:48

Re: Pierwsze przemyslenia po naplywie nowych graczy.

Post autor: Dogid »

To nie ma już kogo fragować?
ODPOWIEDZ