Dyskusja o wiedzminach (koniach, lukach, magii itp)

Forum wieści z Arkadii.
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Hunrim » 01 sie 2011 21:41

Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę - a może tak być, bo mój jedyny, krótki kontakt z Arkadią, miał miejsce, wiele lat temu, nie tak długo po jej powstaniu, na grę czekało się w kolejce, a do Nuln pływało statkiem z Novigradu. Może pomyliło mi się z innym mudem z tamtych czasów, ale jeszcze niedawno byłem pewien, że lata temu istniał na arce klub wiedźminów.

Dla mnie w każdym razem jest to niewykorzystana idea, którą można by połączyć z innymi pomysłami padającymi tutaj - na przykład z klubem wiedźminów można by połączyć jakieś umiejętności, podobne do tej, jak "walka z bestiami chaosu" , która nieznacznie zwiększałaby skuteczność w boju z niektórymi stworami, a wzrost taki byłby powiązany ze zdobywaniem określonych trofeów i wykonywaniem zleceń. Umiejętności jakie można by zyskać powinny być różnorodne, ale nie wpływające na równowagę w bezpośredniej walce między postaciami graczy.

W końcu połowa świata to tak naprawdę świat wiedźmina. Czytałem argument z głównej strony, o tym, że to tak naprawdę wymierająca rasa - jednak nie oszukujmy się, saga Sapkowskiego bez wiedźminów nie byłaby tym samym, trochę jednak szkoda, że nie zdecydowano się ubarwić tą profesją domeny Ishtar.

re up

Nie jestem żadnym ekspertem, ale wystarczy lektura wieści w grze, żeby się przekonać, że na przestrzeni kilku ostatnich lat, mocno się zmieniła opłacalność poszczególnych expowisk. Po dyskusjach też łatwo ocenić, że w drużynie opłaca się expić jeżeli jest się słabszym, a najbardziej i tak liczy się przemiał.

Morholt
Posty: 127
Rejestracja: 26 wrz 2009 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Morholt » 01 sie 2011 22:34

Istnial klub wiedzminow zalozony przez graczy, nie pamietam juz imion. Byl to klub nieformalny, znakiem rozpoznawczym byl konkretny tatuaz w okreslonym miejscu. Klub ten jako nieformalny nie byl w zaden sposob sankcjonowany przez wizow, niczego dla nich nie zakodowano. Oparty byl wylacznie na odgrywaniu postaci wiedzminow przez graczy przy wykorzystaniu dostepnych dla wszystkich rozwiazan kodowych. Zalozyciele juz nie graja (przynajmniej tymi postaciami) i klub nie istnieje.

Tak na marginesie- wiedzmini na arkadii sa mniej wiecej takim tematem jak luki czy konie. Moze beda po swietach ;-)

Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 113
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Radgast » 02 sie 2011 07:30

To ja może zarzuce cytatem z http://ea.fleurka.pl/
Klub Wiedzminow to organizacja walczaca z potworami w obronie ludzi i slabszych. Ich siedziba jest w Wyzimie, tam sie spotykaja na narady i na pogawedki przy kuflu piwa. Cecha wiedzmina jest szczerosc, odwaga, zrozumienie innych i honor. Wiedzmini maja swoj kodeks wedlug ktorego postepuja. Wiedzmin nigdy nie prowokuje walki i stara sie unikac bojek.

Aby zostac wiedzminem trzeba pokonac pare przeszkod. Na poczatku nalezy napisac podanie do Anrolda. Pozniej, po zaakceptowaniu podania, odbywaja sie proby ziol. Jezeli kandydat przezyje, zostaje zaproszony na rozmowe kwalifikacyjna. Wiedzminem zostac mozna gdy pozna sie to i owo o swiecie, ale podanie i testy ziol wraz z rozmowa moze przejsc kazdy.
Wiedzmina mozna poznac po srebrnym tatuazu tajemniczego wiedzmina w uniku, ktory zdobi jego prawa lub lewa reke.

Obecnie Wiedzminami sa miedzy innymi:

Anrold - zalozyciel i opiekun klubu w radzie wiedzminow
Nakon - odwazny wiedzmin, czlonek rady
Torsen - samotny wilk
Devannes - wedrowiec
Jako ciekawostke dodam, ze założyciel był elfem :P
To oczywiscie dawno nie aktualne. Tak jak wspomniano wczesniej, klub nie istnieje od wielu lat.
Może i szkoda. Bo mi też bardzo brakuje tego stricte wiedźmińskiego klimatu. I to nie tylko w osobie wiedźminów. Na arkadii mamy jedynie jego niewielką namiastke w postaci głownie nazw geograficznych i stowarzyszeń bardziej lub mniej czerpiacych z "Wiedźmina".
Ja się w sumie już kilka bitych lat temu pogodzilem z brakiem możliwości gry wiedźminem z prawdziwego zdarzenia. Ale też nie dokońca ; ) W sumie nadal czekam na graczy, którzy zrobią ciekawy użytek z 'tajemniczego przedmiotu' ;), o którym pisałem, a który mógłby być doskonałym, jesli nie itemem gildiowym to przynajmniej klubowym. Choć, żeby bez gildi zrobić z popierdółki w miare sensownego wiedźmina, to w sumie trzeba by dużo czasu i pracy nad postacia, a bez akrobacji rpgowych by się i tak nie obyło.

Gdybym wiedział, że istnieje szansa, że ktoś to zakoduje to nawet bym skrobnął kilka opisów emotow pod wiedzmina-mutanta i wiedźmińskich mieczy. :oops:
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8

Awatar użytkownika
Asztarte
Posty: 23
Rejestracja: 13 lut 2009 06:52

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Asztarte » 02 sie 2011 14:21

Anroldowi nie trzeba bylo do odgrywania nic, oprocz srebrnego miecza z ruin Rinde i potworkow z okolic bartnikow. Klub sie rozpadl w 2004, jak nie 2003, posiadajac chyba 3 stalych czlonkow (obecnie z ktorych tylko zalozyciel nie gra) "Wroce, jak na arce przestanie znikac sprzet." Co wowczas bylo czyms niewyobrazalnym. i bardzo klopotliwa elfke-niewiedzminke. Jakos nie przypominam sobie natloku osob pragnacych dolaczyc do klubu.

Po za tym, ten elf odgrywal polelfa. Nie bylo wowczas mozliwosci zmiany rasy w inny sposob niz poprzez zamieszkanie w Mariborze. Tez to raczej nikomu nie przeszkadzalo w konsekwentnym odgrywaniu postaci. Rozwiazanie kodowe pojawilo sie pozniej.

Wiec jak ktos chce klubu to w czym problem by sie zebrac, rozglosic na tablicach i erpegowac? Bzdura, ze nie da sie tego zrobic za pomoca dostepnych obecnych mechanizmow.
W sumie to dotyczy kazdego klubu, ktorego "by ktos chcial, a nie ma".
Przeciez sa setki gadzetow, a przynajmniej kilka nada sie idealnie do odgrywanej postaci.

Po co komu nowa gildia jak kilka starych ciagle czeka na uwage koderow, a nowych graczy nie przybywa?

takie tam moje trzy grosze
Harac o Arkadii:: i w sumie jest pewien problem z takimi grami ... ludzie wkreceni tak jak ty

Arcadio
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2009 21:06

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Arcadio » 02 sie 2011 14:42

Po prostu po Tancerzach Wojny i Zabojcach Trolli az prosi sie o Wiedzminow. Ja tylko ze swojej strony dorzucilbym jeszcze cos z Nilfgaardem, ale w tym wypadku rozumiem, ze to wieksza zmiana.

Awatar użytkownika
Orling
Posty: 77
Rejestracja: 15 mar 2009 23:50

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Orling » 02 sie 2011 15:31

Nilfgaardzkie kurtyzany.

Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 113
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Radgast » 02 sie 2011 15:36

O, zdecydowanie kurtyzan tez brakuje : (
Tak, wiem, zaden problem odgrywać, ale nie piszę sie na ochotnika.
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8

Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość » 02 sie 2011 16:47

Klub Nilfgaardzkich Kurtyzan. :shock:

Zostańmy przy temacie klubu Wiedźminów. ;)

Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość » 02 sie 2011 17:07

Już widzę 40 wiedźminów biegających po Arce...
Zdaje mi się, że wiedźminów nie ma właśnie z tego powodu, a nie z powodów technicznych jak konie, magia, czy łuki.

Co do kurtyzan - nulnijskie nie wystarczą? :twisted:

Awatar użytkownika
Radgast
Posty: 113
Rejestracja: 06 gru 2010 15:31

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Radgast » 02 sie 2011 18:08

Co do kurtyzan - nulnijskie nie wystarczą?
Ale my nie mówimy o npcach...
Pomyślałem zrazu, że kłamie każdym słowem
Ów chromy dziadyga ze swym złośliwym okiem


https://www.youtube.com/watch?v=NT5-bXQSWy8

ODPOWIEDZ