Strona 1 z 2

Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 08:40
autor: Elorn
Tak sobie pomyślałem, że napisałbym sobie skrypt, który uruchamiałby się na moim serwerze co X minut, logował na arkę i wyłapywał z tekstu logowania "Czeka na ciebie NOWA poczta", po czym wysylal mi maila z informacja o tym.

Czy to byłoby legalne z punktu widzenia regulaminu? Bo skrypt nie wykonywałby żadnych akcji, których rezultatu bym nie znał (logowanie i "zakoncz"), nie podejmowałby decyzji, robiłby jedną, prosta rzecz. Tylko że byłby łącznikiem między światem Arkadii a rzeczywistym, ale o ile wiem, nie powinno się przenosić informacji w drugą stronę, nie w tą.

Bo zakładam, że zaprogramowanie drogi do najbliższej poczty i sprawdzenie po kolei listów byłoby już przegięciem (śmierdziałoby botem), ale z drugiej strony i tak nie byłoby mi potrzebne - i tak muszę się zalogować i odpowiedzieć. Ale samo sprawdzanie, czy jest nowa poczta?

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 08:48
autor: Aphazel
Legalne, pod warunkiem, że trigger jest na nawiązanie połączenie, a po połączeniu (najlepiej z drobnym opóźnieniem) walisz serię: login;hasło;zakoncz. A w międzyczasie wyłapiesz tekst o nowej poczcie i będziesz wiedział. Jeśli między poszczególnymi komendami dasz opóźnienia, to też ok. Ale żadna komenda nie może zostać wysłana automatycznie na skutek przeparsowania tekstu, jaki odbierze twój klient z Arki. Takie moje zdanie.

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 09:32
autor: Elorn
Osobiście też tak uważam, ale chętnie wysłucham jeszcze paru opinii :)

Pozostaje jeszcze kwestia obciążenia serwera. Wydaje mi się, że taka akcja jest dla serwera obciążeniem praktycznie zerowym, ale z pewnością znajdzie się ktoś, kto powie inaczej. Nie zakładam logowania co 30 sekund, ale wydaje mi się, że wykonanie skryptu nawet co 5 minut to dla łącza i maszyny żaden problem...

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 09:38
autor: Rennz
Jak według mnie taki skrypt nie spotka się z przychylnością Mistrzów Gry. Autologowanie samo w sobie nie jest zabronione, ale wykorzystywanie go w ten sposób raczej będzie nie do zaakceptowania.

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 09:57
autor: Gość
Botowanie to automatyczne wysyłane komend do muda bez twojej wiedzy, a na podstawie odebranych przez klienta danych. Nielegalne są tez długie sekwencje komend z opóźnieniami.

Elorn:
W tym, o czym piszesz, nie ma ani jednego, ani drugiego, więc raczej w porządku. Przynajmniej wg mnie.

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 10:09
autor: Elorn
Oczywiście MG mogą mieć inne zdanie, więc zaczekam, aż ktoś się wypowie :)

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 10:24
autor: Rennz
Mimi pisze:Botowanie to automatyczne wysyłane komend do muda bez twojej wiedzy, a na podstawie odebranych przez klienta danych. Nielegalne są tez długie sekwencje komend z opóźnieniami.

Elorn:
W tym, o czym piszesz, nie ma ani jednego, ani drugiego, więc raczej w porządku. Przynajmniej wg mnie.
Bez jego wiedzy wysyłane są dane o zalogowaniu zostawione powiedzmy na cronie. Równie dobrze można ustawić sobie ticka co 30 minut i idlować trzy dni - wiesz co i kiedy jest wysyłane, ale nie wysyła się tego samemu (-: I stąd raczej wątpliwa legalność tego rozwiązania.

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 11:16
autor: Elorn
Rennz pisze:Równie dobrze można ustawić sobie ticka co 30 minut i idlować trzy dni
No dobrze, ale gdzie tu korzyść dla postaci? Wydawało mi się, że kwestia automatycznego wykonywania czynności jest podniesiona w regulaminie po to, żeby nie tworzyć mechanizmów pozwalających na "wypasienie" postaci bez ingerencji gracza. W przypadku mojego pytania widzę tylko jeden problem - połączenie świata arki z realnym, ale dalej nie wpływa to (bezpośrednio) na rozwój postaci z automatu.

Oczywiście można mnożyć przykłady, jak:
- ktoś idluje, ale dostaje wiadomość "hej, idziemy na smoka, kto idzie?", po czym idzie, dostaje expa i kamyczki. OK, tylko smoka musi ubić grając osobiście
- ktoś wysyła wiadomości do 10 kupców z ofertą sprzedaży czegoś, z założeniem, że sprzeda temu, kto pierwszy się zgłosi. Owszem, ale tak czy siak ktoś taki musi się zalogować i spotkać ze sprzedawcą. A podejrzewam, że wiele osób robi często to samo, co mój skrypt by wykonywał, tylko że "ręcznie".

Patrząc globalnie, ruch na arce mógłby (powtarzam: mógłBY) się zwiększyć, gdyby ludzi mail o nowej poczcie zachęcał do zalogowania i w 10 procentach przypadków do zrobienia czegoś więcej, niż sprawdzenie od kogo jest poczta.
Ale tu idę za daleko w rozważaniach.

EDIT: chyba źle zrozumiałem pojęcie idlowania w kontekście wypowiedzi przedmówcy i użyłem go w kontekście innym - u mnie idlowanie miało oznaczać czas, w którym postać jest niezalogowana.

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 11:34
autor: Gniot
Re Elron:
Elron robisz w tym roku za Sw Mikolaja ze tak poczte sprawdzac musisz ? :D

< pisze list >
Nowy komputer
Rower
Wielce...

Re: Skrypt do sprawdzania poczty - legalny, czy nie?

: 13 paź 2010 12:39
autor: Rennz
Elorn:
Sprawa według mnie jest podobna do zapętlenia autlogowania - autologujesz się, po pół godziny cię wylogowuje za nieaktywność i automat znów cię loguje. A potem po prostu tak w kółko się dzieje. Przez Mistrzów Gry jest to traktowane jako łamanie zasad dlatego też uważam, że logowanie się na automatycznym cronie co 15 minut i wylogowanie się chwilę potem tez będzie tak odbierane.