Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Jestem ciekaw wyników, ponieważ moim zdaniem gigantyczna kara za zgon bardzo ogranicza zabawę w PvP i demotywuje do dalszego grania. Znamy także zdanie Rafgarta na ten temat (jeżeli ktoś przestaje grać w Arke ze względu na stratę poziomu to znaczy, że MUD nie ma my nic więcej do zaproponowania - tak to mniej więcej brzmiało, jeśli się mylę prosze poprawić), z którym osobiście się nie zgadzam.
Moim zdaniem strata kilku tygodni czy miesięcy gry jest ciężkim przeżyciem, które samo w sobie sprawia, że odechcewa się grać przynajmniej na jakiś czas. Samemu przeżywałem to wielokrotnie, jak zapewne każdy z Was, np. grając moją pierwszą postacią wiele lat temu zaraz po tym jak wyorałem upragnione stare 'niejedno widział' padłem na jakichś zbójach podczas wyprawy z kumplami i rzuciłem grę w cholere na kilka lat - pomimo tego, że grając bawiłem się świetnie, miałem fantastycznych znajomych etc.
Osobiście uważam, że zgon jest powodem odejścia bardzo wielu graczy, zarówno z gildii zawodowych jak i młodych, którzy ledwo 'swoje przeżył' dobili.
Wiem, że zmniejszenie kary za zgon wpłynie na podwyższenie średniego poziomu wśród graczy, ponieważ powstrzymuje ona swego rodzaju inflację expa, tym niemniej zostało to w jakiś sposób zatrzymane dzięki zmniejszeniu jego zdobywania powyżej danego poziomu (wielce?).
Edit:
Moją propozycją jest zmniejszenie kary do 10%, lub też jak już ktoś kiedyś powiedział - przyspieszeniem odrabiania po zgonie 2-3 razy, dzięki czemu śmierć (przeważnie spowodowana lagiem, zerwaniem łącza lub 1,64s szarży) aż tak by nie bolała LUB zmniejszenie takiej kary tylko w przypadku PvP co bez wątpienia by je ożywiło (mniejszy stres związany z ew. stratą poziomu = większa chęć do wychodzenia z obozu w grupkach mniejszych niż 20 ).
Moim zdaniem strata kilku tygodni czy miesięcy gry jest ciężkim przeżyciem, które samo w sobie sprawia, że odechcewa się grać przynajmniej na jakiś czas. Samemu przeżywałem to wielokrotnie, jak zapewne każdy z Was, np. grając moją pierwszą postacią wiele lat temu zaraz po tym jak wyorałem upragnione stare 'niejedno widział' padłem na jakichś zbójach podczas wyprawy z kumplami i rzuciłem grę w cholere na kilka lat - pomimo tego, że grając bawiłem się świetnie, miałem fantastycznych znajomych etc.
Osobiście uważam, że zgon jest powodem odejścia bardzo wielu graczy, zarówno z gildii zawodowych jak i młodych, którzy ledwo 'swoje przeżył' dobili.
Wiem, że zmniejszenie kary za zgon wpłynie na podwyższenie średniego poziomu wśród graczy, ponieważ powstrzymuje ona swego rodzaju inflację expa, tym niemniej zostało to w jakiś sposób zatrzymane dzięki zmniejszeniu jego zdobywania powyżej danego poziomu (wielce?).
Edit:
Moją propozycją jest zmniejszenie kary do 10%, lub też jak już ktoś kiedyś powiedział - przyspieszeniem odrabiania po zgonie 2-3 razy, dzięki czemu śmierć (przeważnie spowodowana lagiem, zerwaniem łącza lub 1,64s szarży) aż tak by nie bolała LUB zmniejszenie takiej kary tylko w przypadku PvP co bez wątpienia by je ożywiło (mniejszy stres związany z ew. stratą poziomu = większa chęć do wychodzenia z obozu w grupkach mniejszych niż 20 ).
Ostatnio zmieniony 29 sie 2010 13:42 przez Rahul, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Ja osobiście jestem za zostawieniem tego tak jak jest. Nie ma co ruszać systemu, który według mnie sprawdza się od lat.
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Najlepiej niech przy zgonie nic się nie traci, na pewno wtedy nikt nie będzie rezygnował z gry.
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Najlepiej żeby wszystkie itemy zostawały przy nas na stałe, niczym gildiowe.
Tak poważniej... padałem setki razy, wielokrotnie spektakularnie rozszarpywany przez wietrzyce czy zjadany przez lodowe wilki, ale chęć do gry zabierały mi tylko zgony ze strony graczy... a to jakiś MC się nudził, a to ZT pomyli mnie na expowisku z mobem. Wtedy seryjnie można się wk... i żądać rozdzielenia PvP od PvE, a najlepiej skasowania wszystkich bojowych gildii.
Dodatkowo po ostatnich reformach doświadczenia exp jest wszędzie. Dosłownie. Odrobienie samotnie przyzwoitego poziomu (kawał) po trzech zgonach (dośw) to dosłownie 'chwila' porównując z dawnymi czasami. Wiem z doświadczenia.
Mimo to, oczywiśćie, że jestem na tak. Zawsze chciałem być spasem i samotnie mordować smoki.
Tak poważniej... padałem setki razy, wielokrotnie spektakularnie rozszarpywany przez wietrzyce czy zjadany przez lodowe wilki, ale chęć do gry zabierały mi tylko zgony ze strony graczy... a to jakiś MC się nudził, a to ZT pomyli mnie na expowisku z mobem. Wtedy seryjnie można się wk... i żądać rozdzielenia PvP od PvE, a najlepiej skasowania wszystkich bojowych gildii.
Dodatkowo po ostatnich reformach doświadczenia exp jest wszędzie. Dosłownie. Odrobienie samotnie przyzwoitego poziomu (kawał) po trzech zgonach (dośw) to dosłownie 'chwila' porównując z dawnymi czasami. Wiem z doświadczenia.
Mimo to, oczywiśćie, że jestem na tak. Zawsze chciałem być spasem i samotnie mordować smoki.
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Niii tam, damy radę. Sama ostatnio ciągle padam, ale taki urok Arki, wszyscy jesteśmy masochistami i tyle
Ewentualnie od PvP możnaby obniżyć, ale jak nie, to też się nie obrażę
Ewentualnie od PvP możnaby obniżyć, ale jak nie, to też się nie obrażę
ॐ solidity is only a mirage
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Ja trzymam sie tego ze zgon powinien bolec, i to bardzo. Ale nie w sposob ktory skazuje cale tygodnie gry na pojscie w zapomnienie... Dlatego proponowalem to 'finansowe' wykupienie. Bo pieniadze mozna pozyczyc, mozna rozlozcy koszta na cala gildie, mozna je ogolnie rzecz biorac jakos skolowac, nawet jesli bedzie to wymagalo proszenia sie, starnia kombinowania... Natomiast odexpianie trwa i trwa i trwa, zwlaszcza wlasnie na tych wyzszych poziomach.
Nie mowie ze mialo by to byc 10 mth. Kwestia kwoty byla by ustalona przez kogos kto ma wglad w finanse kilku gildii i wie na co moga sobie pozwolic. Ale juz to bedzie cos. po prostu to ze padlo Ci lacze nie bedzie znaczylo ze praca ostatnich tygodni poszla sie kochac calkiem i jestes w punkcie wyjscia. No bo odexpic trzeba, ale wiesz ze w pewnym sensie to co 'nabiles' zostalo i do tego miejsca bedzie latwiej.
Zlikwidowac 'kary' za zgon nie mozna bo wtedy jakiekolwiek wojny traca sens. Ale jesli taka kara mogla by byc zmieniona na finansowa (nie w pelni ale w czesni), to wtedy mozna by wygrywac tez ekonomicznie
Nie mowie ze mialo by to byc 10 mth. Kwestia kwoty byla by ustalona przez kogos kto ma wglad w finanse kilku gildii i wie na co moga sobie pozwolic. Ale juz to bedzie cos. po prostu to ze padlo Ci lacze nie bedzie znaczylo ze praca ostatnich tygodni poszla sie kochac calkiem i jestes w punkcie wyjscia. No bo odexpic trzeba, ale wiesz ze w pewnym sensie to co 'nabiles' zostalo i do tego miejsca bedzie latwiej.
Zlikwidowac 'kary' za zgon nie mozna bo wtedy jakiekolwiek wojny traca sens. Ale jesli taka kara mogla by byc zmieniona na finansowa (nie w pelni ale w czesni), to wtedy mozna by wygrywac tez ekonomicznie
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
re up
Hmm, mi sie ten pomysł jakoś nie wydaje...
A nie lepiej zwyczajnie do Arki podejść jako do zabawy samej w sobie niezależnie od poziomu itd? Przecież ekspienie zawsze sprawia przyjemność, i nawet jak złapiesz smuta, bo oberwiesz zgonem, to jednak odekspianie i osiąganie tego znowu daje swoją satysfakcję. Nie mówię już o radości wynikającej z umiejętności tego zgona uniknięcia...
Wydaje mi się, że trzeba zmienić podejście do sprawy, a nie mechanike muda.
Serio, zgony są potrzebne... Choć sama nie raz dostaje szału jak mnie ktoś powali...
Pomysł kasy, tak jakby... psuje zabawę. Wszyscy sie wyekspią na maksa i tyle. I samo latanie za tą kasą... Wali mi realem
Hmm, mi sie ten pomysł jakoś nie wydaje...
A nie lepiej zwyczajnie do Arki podejść jako do zabawy samej w sobie niezależnie od poziomu itd? Przecież ekspienie zawsze sprawia przyjemność, i nawet jak złapiesz smuta, bo oberwiesz zgonem, to jednak odekspianie i osiąganie tego znowu daje swoją satysfakcję. Nie mówię już o radości wynikającej z umiejętności tego zgona uniknięcia...
Wydaje mi się, że trzeba zmienić podejście do sprawy, a nie mechanike muda.
Serio, zgony są potrzebne... Choć sama nie raz dostaje szału jak mnie ktoś powali...
Pomysł kasy, tak jakby... psuje zabawę. Wszyscy sie wyekspią na maksa i tyle. I samo latanie za tą kasą... Wali mi realem
ॐ solidity is only a mirage
Zaglosowalem na nie. Kara za zgon jest ok, niektore 'mozliwosci' padu sa tylko chore.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Wybrałem 3 opcję.
Jeśli wpadłem w przepaść w górach, bo zapomniałem zapalić lampę - to moja wina.
Jeśli szłem łonkom i dostałem szarżę i umarłem w 1,6 sekundy, to też moja wina, ale trochę mniejsza.
Ogólnie serio podoba mi się ten pomysł z sejwowaniem poziomu. Mogłaby to być naprawę sroga kwota, która rosłaby wraz z poziomem i np. częstotliwością tego sejwowania.
A zgony bolą. Oczywiście, sytuacja znana nam z WoW, gdzie zgon nic nie znaczy, jest mocno patologiczna i niepożądana na Arkadii, ale jednak to co spotyka mnie w tej chwili w trakcie zgonu bardzo deprymuje.
I okej, może da się odrobić szybciej niż jeszcze pół roku temu, ale szybciej ciągle nie znaczy na_tyle_szybko_by_mnie_to_mocno_nie_wkurwiało.
A Arkadia ma sprawiać mi przyjemność i to jest jej nadrzędny cel!
Jeśli wpadłem w przepaść w górach, bo zapomniałem zapalić lampę - to moja wina.
Jeśli szłem łonkom i dostałem szarżę i umarłem w 1,6 sekundy, to też moja wina, ale trochę mniejsza.
Ogólnie serio podoba mi się ten pomysł z sejwowaniem poziomu. Mogłaby to być naprawę sroga kwota, która rosłaby wraz z poziomem i np. częstotliwością tego sejwowania.
A zgony bolą. Oczywiście, sytuacja znana nam z WoW, gdzie zgon nic nie znaczy, jest mocno patologiczna i niepożądana na Arkadii, ale jednak to co spotyka mnie w tej chwili w trakcie zgonu bardzo deprymuje.
I okej, może da się odrobić szybciej niż jeszcze pół roku temu, ale szybciej ciągle nie znaczy na_tyle_szybko_by_mnie_to_mocno_nie_wkurwiało.
A Arkadia ma sprawiać mi przyjemność i to jest jej nadrzędny cel!
Ogre!
Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]
Inaczej powiesz, jak zrobisz wielce i będziesz tracił 4 miesiące gry. Od lat sprawdzał się system z poziomami typu max+1, a teraz od ~zwiedził zdobywanie doświadczenia (nawet tych głupich nadludzkich cech, które kiedyś były normalne (w systemie, który sprawdzał się od lat)) jest... dosyć czasochłonne.Rennz pisze:Ja osobiście jestem za zostawieniem tego tak jak jest. Nie ma co ruszać systemu, który według mnie sprawdza się od lat.
Dlatego imho od tego poziomu w górę od zwiedził kara za zgon (jakikolwiek) powinna być mniejsza. Niżej powinna zostać taka, jaka była.
> ob paczki
Widzisz pocztowa paczke wewnatrz otwartego plociennego podroznego plecaka.
Widzisz szesc lukrowanych paczkow z marmolada wewnatrz otwartej niewielkiej saszetki ze skory wilka.
Widzisz pocztowa paczke wewnatrz otwartego plociennego podroznego plecaka.
Widzisz szesc lukrowanych paczkow z marmolada wewnatrz otwartej niewielkiej saszetki ze skory wilka.