Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Forum wieści z Arkadii.

Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon.

Tak.
46
35%
Nie.
57
44%
Tylko w wypadku PvP.
21
16%
Możliwość zmiany części kary za zgon na inną, np. finansową.
6
5%
 
Liczba głosów: 130

Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Homerofe »

Rafgart: to moze lepiej sie nie odzywaj jak masz miec takie podejscie do tematu... juz o tym "rozmawialismy". Fajnie jak sie udzielasz i odpowiadasz, fajnie jak cos konkretnego napiszesz, ale czasami moglbys troche przystopowac z syndromem boga. Wiekszosc osob zalapala bez trudu, ze chodzilo o czasy z przypisanym expem. Sami sie gubicie w tych nowych wzorach i bledach w bledach i odnosnikach do super sprawdzonej i dzialajacej czesci kodu. Cos dziala przez x lat i nagle sie okazuje, ze dzialalo zle i trzeba ulepszac, poprawiac, zrobic lepsze jutro.

Tylko co jesli gracze nie chca lepszego jutra? Chca napieprzac szczury w kanalach, bo po 10 wpadnie 10 pkt expa, a za goblina bedzie 5, a zombi maja za duzo HPkow i sie nie oplaca. Potem sie chca pogonic, a w wolnym czasie zrobic legende +5.

Czesc rzeczy wypada przedyskutowac. Dla kogo robicie ta gre docelowo? dla siebie?

...ooooo stary patrz jaki jestem zajebisty w osmej linijce - noooooooooo wypas.... a patrz jak fajnie zaslony przekodowalem - noooooooo wypas - ziola to juz majstersztyk normalnie - zgadza sie, tylko nikt w to nie gra...
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Rafgart »

W tej chwili exp takze jest przypisany do moba i kazdy go otrzymuje tyle samo.
I tak samo jak kiedys ilosc ta jest redukowana przez podatek gildowy (teraz to sie nazywa sila bojowa), ktory wyraznie ci umyka. Wczesniej byl on wyliczany w sposob calkowicie arbitralny, ale nie mialo to takiego znaczenia, bo 98% graczy mialo jednakowe/zblizone umiejetnosci, expowiska byly trzy na krzyz, a to jakie tempo expienia mieli wybrancy z Zakonu czy Berkow nikogo nie interesowalo.
Problem jest w tym, ze zyjesz w swiecie wlasnych wyobrazen i oczekujesz, by ktos z toba dyskutowal.
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Vicorin »

A ja będe żył w świecie własnych marzeń jak powiem, ze znów "nasrają" 50 stron topicu i nic się zmieni.. Takich topiców przewinęło się już może kilkanaście :P


btw: Dzięki za blaviken!!


Ja tam doszedłem do wiosku, ze kara za zgona jest do przełknięcia (nigdy nie naexpiłem dużego lvl'u, bo nie umiem uciekać przed PK więc nie wiem jak to jest zginąć na b.doświe) Ludzie wg mnie za dużo expia i chcą cie jakoś bronić, że spędzają dwa lata, a tu nagle pad.

Nie wiem, może zmniejszyć kary za zgon, (1/10 expa), a istotnie zwiększyć siłe mobów i random w specu? Przez co trudniej, by się expiło ?


I w sodzie brakuje opcji "tesh bym sie napił!"
Zwolnić przeskakiwanie tury walki i zrobić ładne dłuższe opisy walki. I sztuczne opóźniać ucieczkę z walk lub lokacji na której toczy się walka.. Ja i moja roszczeniowo-marzycielska postawa tak sobie to wymyśliła, że mogło być fajnie
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Homerofe »

Rafgart: no bardzo ladna notka, konkretna i zrozumiala - tak to powinno wygladac. Tylko zupelnie niepotrzebne jest ostatnie zdanie.
Problem jest w tym, ze zyjesz w swiecie wlasnych wyobrazen i oczekujesz, by ktos z toba dyskutowal.
Widzisz... problem jest w tym, ze ja moge sobie wyciagac wnioski na podstawie testow, rozmow z graczami i dziwnych anomalii. Ty masz/mozesz miec przed nosem kod. Dlatego wlasnie dyskutowanie jest potrzebne. Robicie jakies dziwne tajemnice tam gdzie wcale nie sa potrzebne. Legendarna tajemnica "mechaniki MUDa".

Normalnie pogadac sie nie da, bo to glupie, bo ktos ma urojenia, bo nie ma czasu, bo kazdy chce dla siebie, bo musi byc jakis haczyk, bo "zawsze kurwa cos". Odpowiedzi sa wybiorcze, jedna na kilka poruszanych kwestii jest wyjasniana. Taki ochlap - zeby kazdy byl szczesliwy.

Napisales o wybrancach zakonu i berkow "bo nikogo to nie interesowalo". W tej chwili jest masa rzeczy, ktore interesuja ludzi, a nikt sie nie kwapi z odpowiedzia. Byly dlugie lata roznych wybrancow i roznych przekretow. To w dalszym ciagu sie odbija i lubi wracac.

Gdyby mi sie chcialo przegladac X stron archiwum to moglbym wkleic pytania/problemy i odpowiedzi wizow (w tym twoje). Jak to sie rozkladalo z dzialaniami w czasie. Nie wiem dlaczego gracz jest traktowany jak wrog, chyba wygodniej bedzie zmienic nastawienie? Dla przykladu: ja naprawde bardzo doceniam wlozona w tego MUDa prace, wasza prace - czas jaki poszedl na to wszystko, niektore rozwiazania. Tylko potrzebujecie chyba rzecznika :D bo nijak nie potraficie utrzymac relacji z graczami.

Wyjasniles sprawe expowisk. Wysmienicie. Tylko co z expowiskami o ktore jest spory konflikt? To juz nie jest temat do dyskusji? Jak sie maja umarlaki w uber? co ze szkieletami na bagnach? krasnozwierze? bonus od czworek? sprawa "blokady" expa i to o czym jest ten topic: kara za zgona + miejscowki to_die?

W jaki sposob mam sie dowiedziec o zasadnosci zgloszenia? w jaki sposob mam sie dowiedziec czy cos zostalo/zostanie zrobione w tej kwestii?
Gniot
Posty: 612
Rejestracja: 13 lut 2009 09:57

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Gniot »

Prawda jest taka ze reforma expa i niemoznosc zrobienia Legendy ...( no chyba ze zatrudnisz stado Korenczykow zeby expili za ciebie) zepsula gre sporej grupie ludzi. Temu sie nie da zaprzeczyc.

Zmniejszenie kary za zgona skutkowalo by pewnie zwiekszeniem czestotliwosci zgonow ze wzgledu na to ze ludzie byli by mniej uwazni chetniej chodzili by w miejsca niebezpieczne chetniej brali by udzial w walkach gracz z graczem ....

ALE NIEEE... musi byc tak i koniec... a gowno prawda.

Ja nie rozumiem co by kosztowalo wprowadzenie zmian na zasadzie czasowego testu -> przez miesiac kara za zgona zmniejszona przyjzymy sie jak to wplynie na graczy...

Przesuniemy granice do ktorej jest sens expic -> przez kolejny miesiac testujemy na graczach ... ludzie sa zadowoleni ? swiat nie legl w gruzach ... no to zostawiamy.


p.s.
zeby nie bylo...szanuje prace wizow i to ze im sie chec mimo takich marudzacych placzacych jak Gniot.
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Awatar użytkownika
Ennyen
Posty: 235
Rejestracja: 14 lut 2009 22:33
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Ennyen »

Ja was nie rozumiem. Co znaczy "zepsula gre grupie ludzi". Pamietacie wprowadzenie rozszerzonych nazw poziomow graczy? Po co ona byla? Bo sie juz kazdy gubil ile kto ma nad wielce. Wielce +3 wielce +5. Dzis chcecie latwo zrobic legende i co, brnac dalej? Legenda +2? To tylko kwestia nazw i przyjetej skali. Ja liczylem, ze po to wprowadzono tak wysoki poziom jak "legenda", by raczej go nikt nie osiagnal, niz by plakac na wiesciach, ze sie go nie da zrobic w rok! Juz na poczatku tej calej reformy byl blad! Od poczatku mialo byc zakrzywienie, mialo sie nie dac expic za daleko i co... cos nie wyszlo, gracze sie popasli i teraz jakiekolwiek zakrzywienie expa bedzie bolalo, a powinno byc naturalna koleja rzeczy.

Problemem nie jest expienie. Problemem jest, ze nie ma nic w zamian. Przez tyle lat arka nie dorobila sie innego celu mordowania npcow niz exp! Ba lepiej bylo kiedys, bo przynajmniej wiele glidii expilo przez lata tytuly. Jak to cieszylo! Ba, nawet dawalo jakies tam pocieszenie w momencie zgonu - szybciej wpadnie titl. Przeciez wiadomo, ze taka gra jak arka wymaga stawiania przed graczem CELU. Nie da sie w nia grac bez celu. Pare lat reform pod nowym kierownictwem i dalej nie ma alternatywy dla expa! Dalej nie mozna mordujac npce nabijac punkcikow do czegokolwiek innego niz poziom postaci. Przeciez az sie prosi by mordowac dla jakichs licznikow globalnych/jednoapokalipsowych/srednich... honor, obronnosc, bogactwo regionu/krolestwa/miasta/glidii, swoich wlasnych tytulow, przywilei, sklepow, unikatowych itemow. Marnujecie czas na jakies bzdety, standardy ubran, zawody wedkarskie, piecset razy zmieniacie krzywa expa, a nikt nie moze napisac licznika zabitych npcow, systemu trofeow, za ktory idac w setki zabitych npcow okreslonego rodzaju gracz moze dostac na jakis czas zwiazany z postacia wypasny miecz, zbroje czy tytul najwiekszego siepacza wioski ?

- Liczniki globalne przyciagna maniakow expa - przyklady: tytuly, emoty prezentujace status, fragmenty opisu, blizny, ochrona przez gwardie itp wlaczane na zadanie przez graczy zwiazane z rodzajem zabitych npcow i rodzajem walk, gracz niejako pracuje np dla okreslonej frakcji, glidii, miasta, krainy zyskuje honor, tytul itp czysto statystyczne rzeczy. Daje to tez do ogarniecia pozniej mozliwosci terytorialne. Sa expowiska lub rejony puste, na ktore nikt nie zaglada z tych czy innych powodow - mozna skierowac tam graczy. Zabawa na lata.

- Liczniki krotkookresowe (np za ostatni miesiac, tydzien, apse) przyciagna tych, ktorzy graja mniej i nie maja juz celu, bo i tak nie wyexpia wiecej, a maja np tydzien urlopu i chcialy by pyknac w arke lub graja mniej i nalezy je zachecic by poexpily te parenascie godzin w tygodniu ;) - przyklady: za zamordowanie na zlecenie npca okreslonych npcow w ilosci wyliczonej by zajelo to X czasu, gracz otrzymuje przez jakis czas(miesiac?) dostep do ciekawych broni. Broni lepszych niz kowalskie, ze zmienionym opisem, wyrytym imieniem, zwiazanych z postacia, ktore przetrwaja na normalnych zasadach badz nieco dluzej, ale po oddaniu komus innemu zmieniaja status na nie przetrwa.

- Do tego niespodziewane eventy typu Dzis wyprawa na drachenfelsa! Jesli sie uwiniecie do wieczora bonusy dla uczestnikow do odebrania np u kowala.

Oczywiscie klasyczne zabijanie npcow na sztuki i trofea jest nieco infantylne, ale to juz kwestia wymyslenia jak rozwiazac to od strony erpegowej. Gracz nie musi wiedziec jak i co arkadia liczy, jest tu pelne pole do popisu jak to wykorzystac. Ot dostaje list, gonca, sprawdza swoj status w rozmowie itp.

Jakos nie wydaje mi sie by taki system od strony kodowej byl jakims wiekszym wyzwaniem, porownujac np do kodowania standardow ubran, zbroi :) Mechanizmy juz byly i istnieja szkoda tylko ze w szczatkowych formach. Ile lat mozna wymyslac dla graczy cel inny od expienia? Takich mozliwosci winny byc dziesiatki, tylko to przyciagnie/utrzyma graczy! Niektorzy graja od 10 lat, co za roznica dla nich ile beda expic/odexpiac, skoro czynia juz to piecsetny raz. Zakrzywiliscie expa, do pewnego poziomu expi sie super.. tylko co maja robic ci ktorzy ten poziom juz osiagneli, a nie siedza 5 godzin dziennie? Do tego dorzucic tych, ktorzy ten poziom juz dawno przekroczyli i tez nie bardzo maja co ze soba zrobic...
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Visborg »

No i jest mi glupio bo musial bym bic aplauz na stojaco elfowi. :|

tylko ze ten pomysl (genialny w swej prostoscie) byl zdaje sie juz kilka razy przytaczany i...

No i nic...

A tym nieszczesnym expem przynajmniej sie nie nudza dyzurne upiory wiesciowe i caly czas temat walkuja...
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Godar »

Ta ankieta ma za mało opcji. Ja bym chciał "tak, z wyjątkiem PvP" albo chociaż "Tylko przy padzie neta". Najbardziej bolą te "głupie zgony", czyli problem z łączem, lag, przywieźli pizzę, zagapisz się itd. A śmierć w godnej walce to to, czego pragnie każdy wojownik ;) Zagłosowałem na tak, bo ile lat można odrabiać ten sam poziom. Mimo, że wiem, że w tej kwestii raczej nic się nie zmieni. Szczególnie, że po wynikach ankiety wyraźnie widać: masochistyczne tendencje przeważają.
Gość

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Gość »

Taa....w WoW takie liczniki sie nazywaja sie osiagnieciami i reputacja i moim zdaniem jest to strasznie beznadziejne - w wiekszosci przypadkow rozni sie to od normalnego expa tylko tym ze dodatkowo za zabicie kogos tam reputacje dostaje, albo ze zamiast zabijac wszystko jak leci zabija sie moby potrzebne do wykonania zadania. Moge sie tutaj mylic ale wiekszosc gier tego typu sprowadza sie do zabijania potworow i ogolnie zeby sie rozwijac trzeba w kolko robic te same, nudne rzeczy. Ale w koncu jest to symulacja zycia, w ktorym tez trzeba codziennie jesc, spac, pic, pracowac (niestety) czy expic. Odnosnie tego co napisal Keiser - poziom jest relatywny - gdyby 80% graczy mialo to i owo to dobrym poziomem bylby dajmy na to swoje przezyl, mysle ze zmiana mogla byc m.in po to zeby taki statystyczny poziom oscylowal w granicach zwiedzil.

Calkowicie popieram to co napisal Homerofe o tym ze mechanika muda nie powinna byc tajemnica. W tej chwili wyglada to tak ze ktos jest 'uprzywilejowany' bo mial mozliwosc wgladu do kodu, bo mial to szczescie ze znal lepiej doinformowana osobe, bo jakis wiz rzucil informacje na forum itp, itd. Nie wszystkie rzeczy da sie sprawdzic analizujac staty bo trzeba uwzgledniac zbyt wiele czynnikow, ktore czesto sie zmieniaja. Ot chociazby ta sytuacja z testowaniem bonusow do ukrywania i wykrywaniu istot zywych przez nieumarlych - gracz nie dysponowal ta istotna informacja i w efekcie do niewlasciwych wnioskow doszedl.
Grrid
Posty: 158
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Grrid »

Nie
ODPOWIEDZ