Balans, exp i inne cuda

Forum wieści z Arkadii.
Asver
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2010 23:11

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Asver »

Halo halo.
Wróciłem do arki po jakiś 5 latach... robię questy jak głupi, i zastanawiam się gdzie kurde była ta brutalność pokazana... Myślałem że czegoś nie pamiętam. A teraz czytam że zniesiono tą koncepcje (skądinąd moim zdaniem bardzo oryginalną i ciekawą).
Możecie mi wskazać źródło dokładnej wiedzy na temat tego jak teraz wygląda naliczanie expa, co to jest ten współczynnik stażu postaci itd? Albo wytłumaczyć tu i teraz jasno i przejrzyście.
Rouan
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2009 11:09

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rouan »

Goldfinger

A nie pomyślałeś, że Twoja postać przekroczyła granice po której exp diametralnie wolniej spływa?

Może to granica zwiedził - wielce?
Mogła też nazbierać zaległości treningowych (tzw celowe zaniżanie umów).


R.
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Goldfinger »

Re up: Zawód wymaxowany od dawna. Granica przekroczona musiałaby być wyżej, ale wątpię. Zresztą czemu miałbym mieć później pokazywane nieznaki. Skoro ich pokazywanie świadczy o iluś tam zabitych NPCach, a ile expa z puli odpada tego nie widzimy. Przynajmniej w świetle tego jak ja rozumiem, tę koncepcję.
Gość

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Gość »

Goldfinger:
z tego co opisujesz wynika chyba, że jest ta magiczna granica poziomu postaci i właśnie niedawno ją przekroczyłeś (rozumiem, że masz początkowe wielce - to by grało z info na wieściach z 29 V 2010).

Poniżej tej granicy exp leci normalnie. Załóżmy, że z uwzględnieniem waszej drużynowej siły bojowej dostawaliście za trolla 200xp do podziału czyli po 100xp. Nieznaki to powiedzmy 2000xp, zatem postępy wskakiwały Wam po 20 trollach - równo całej drużynie.

Przekroczyłeś granicę i za trolla jest powiedzmy 196xp na was dwóch (tam minimalnie większa siła bojowa). Twój kolega dostaje 98xp, a ty jako ujemny bonus - tylko 49xp. On potrzebuje 21 trolli, a Ty - 41.


To oczywiście tylko moja teoria. Możliwe, że jakiś inny mechanizm jest :mrgreen:
Rouan
Posty: 32
Rejestracja: 08 gru 2009 11:09

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rouan »

Goldfinger pisze:Re up: Zawód wymaxowany od dawna. Granica przekroczona musiałaby być wyżej, ale wątpię. Zresztą czemu miałbym mieć później pokazywane nieznaki. Skoro ich pokazywanie świadczy o iluś tam zabitych NPCach, a ile expa z puli odpada tego nie widzimy. Przynajmniej w świetle tego jak ja rozumiem, tę koncepcję.

Dlatego, że możesz za moba dostawać teraz np: 25 pkt expa a jeszcze niedawno temu tych pkt było np 45.

Może być też tak ze próg nieznaków się wydłużył np z 1000 pkt na 2000 pkt
przy czym gracz słabszy ma ten próg nadal na 1000 pkt
Gość

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Gość »

Rouan: ta druga możliwość raczej nie.
Nieznaki to stała ilość doświadczenia, a na wyższych poziomach kara nie polega na zmianie wyświetlania, tylko na mniejszej ilości punktów doświadczenia.
Asver pisze:Możecie mi wskazać źródło dokładnej wiedzy na temat tego jak teraz wygląda naliczanie expa, co to jest ten współczynnik stażu postaci itd? Albo wytłumaczyć tu i teraz jasno i przejrzyście.
Istnieje coś takiego, jak siła bojowa, obliczana na podstawie poziomu i umiejętności wszystkich członków drużyny (lub tylko twojej postaci, jeżeli expisz sam). Na podstawie porównania siły bojowej twojej drużyny i siły bojowej "drużyny mobów" za każdego zabitego moba przydzielana jest odpowiednia ilość doświadczenia do podziału po równo dla wszystkich członków twojej drużyny. Chodzi o to, żeby nie expić zbyt słabych przeciwników. Minimalna ilość doświadczenia jest też przyznawana proporcjonalnie do zadawanych obrażeń.

A brutalność dalej istnieje (i jakoś wpływa na przydzielanie doświadczenia - choć gracze jej już nie widzą), ale w zmienionej formie. Jest stosunkiem doświadczenia postaci do współczynnika stażu, który reprezentuje po prostu wiek postaci. Bardzo młode postacie expią nieco wolniej (przy tych samych umach i poziomie), bo mają wyższą brutalność. Odpowiednio stara postać osiąga maksymalna wartość tego współczynnika.
Asver
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2010 23:11

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Asver »

No ok. Jasne i nawet ma jakiś sens. :)
A co ze stratą expa przy zgonie? Za mojej pamięci było 30% doświadczenia bojowego a exp za zadania był nie ruszalny - mogłeś wbić to i owo na questach i być pewnym że poniżej niego nie zejdziesz... To był taki swoisty komfort psychiczny...
A teraz? Dalej jest po prostu 30%?

Aha... i jeszcze jedno - jestem mentalnie wyczerpany od zbierania ziol! :D
Co wplywa na szybkosc zuzycia i regeneracji tego wspolczynnika?
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Herenvarno »

Z tego co pamietam nadal jest 33% (1/3). Zadania ktore wykonywales dawniej, nie pozwalaly na zejscie ponizej doswiadczenia ktore zdobyles na tych zadaniach. Dzis to doswiadczenie z zadan nie jest w ten sposob naliczane, tylko jest brane z "szablonu", tak ze postacie z "dluzszym"
wiekiem postaci moga dojsc do tego, ze beda traktowane jakby dawniej wykonaly wszystkie zadania. Ech, nie wiem czy jasno sie wyrazilem.
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Gość

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Gość »

Asver pisze:No ok. Jasne i nawet ma jakiś sens. :)
A co ze stratą expa przy zgonie? Za mojej pamięci było 30% doświadczenia bojowego a exp za zadania był nie ruszalny - mogłeś wbić to i owo na questach i być pewnym że poniżej niego nie zejdziesz... To był taki swoisty komfort psychiczny...
A teraz? Dalej jest po prostu 30%?
Nic tu się nie zmieniło. Tzw. qexpa nie tracisz, choć nie ma on już wpływu na brutalność.
Dalej więc opłaca się robić zadania
Asver pisze:Aha... i jeszcze jedno - jestem mentalnie wyczerpany od zbierania ziol! :D
Co wplywa na szybkosc zuzycia i regeneracji tego wspolczynnika?
inteligencja


A pytania zadawaj tu:
posting.php?mode=reply&f=4&t=18
bo ten temat jest o czym innym.
Awatar użytkownika
Fabast
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2010 07:42

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Fabast »

Re Mimi:

Wyraźnie napisane jest że coś takiego jak "doświadczenie zadaniowe" zostało włączone do bojowego. I choć opłaca się nadal robić zadania, to zdaje się z zupełnie innego powodu: staż postaci nie wpływa na ilość doświadczenia otrzymywaną z zadań. Tym samym dano młodym postaciom możliwość zdobycia podstawowego doświadczenia bez bicia królików...

Śmierć tak samo odbierze ci 33% doświadczenia z tych zadań co z walki ze szczurami. Jedyne czego nie stracisz to ten limit wynikający z wieku postaci.

Re dół:

Rafgart dobrze zrozumiał, Fabast mówił prawdę, Mimi nieznacznie się mylił. ;)

Na potwierdzenie dołączę cytat pewnego filozofa:
We wszystkich wzorach, w tym takze tym odpowiedzialnym za redukcje doswiadczenia przy smierci, w miejsce gdzie wstawiane bylo doswiadczenie z zadan umieszczana jest wartosc zalezna od stazu.
Jesli poswieciles na te postac te kilka tygodni, to ta wartosc jest rowna dawnemu limitowi doswiadczenia zadaniowego. Czyli przy smierci tracisz tyle samo jakbys przy starym systemie zdobyl/przekroczyl limit.

Rafgart
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010 15:44 przez Fabast, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ