Balans, exp i inne cuda

Forum wieści z Arkadii.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Pulp »

A sposób pokazywania postępów? "Nieznaki" wciąż oznaczają tę samą ilość expa, niezależnie od poziomu?
Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Sirius »

Pulp pisze:A sposób pokazywania postępów? "Nieznaki" wciąż oznaczają tę samą ilość expa, niezależnie od poziomu?
Jeśli jest tak jak mówisz, to oznaczałoby to, że np. szczur = 1PD, nieznaki =1000PD i tak masz do legendy. Czy tak jest w istocie?

Jeśli nie, to jak rozumieć "jednakowe pokazywanie postępów na wszystkich poziomach?"

Tak. Nie rozumiem nowego systemu expa.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rafgart »

Nic sie w wyswietlaniu postepow nie powinno bylo zmienic.
Dhoogrin
Posty: 26
Rejestracja: 15 cze 2010 23:51

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Dhoogrin »

Sirius pisze:
Pulp pisze:A sposób pokazywania postępów? "Nieznaki" wciąż oznaczają tę samą ilość expa, niezależnie od poziomu?
Jeśli jest tak jak mówisz, to oznaczałoby to, że np. szczur = 1PD, nieznaki =1000PD i tak masz do legendy. Czy tak jest w istocie?

Jeśli nie, to jak rozumieć "jednakowe pokazywanie postępów na wszystkich poziomach?"

Tak. Nie rozumiem nowego systemu expa.
Nie do końca.
Tak. Nieznak = 1000 PD.
Ale nie, szczur nie zawsze = 1 PD.. dla żółtodzioba będzie na przykład 50 PD, a dla legendy liczba ta będzie niebezpiecznie zbliżala sie do 0 PD..
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Pulp »

Rafgart:
Chodzi i o zjawisko wspomniane tu: viewtopic.php?f=4&t=209

AFAIK w pewnym momencie, postaciom na wysokich poziomach z nieznacznych zrobily sie minimalne, zaś maluchom z nieznacznych zrobily sie np. bardzo małe. Nasuwa to myśl, że zmieniono znaczenie postępów z bezwzględnego na względny przyrost expa(tak jak było wcześniej).
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rafgart »

Bardzo silnym postaciom takze postepy wzrosly wtedy np z nieznacznych do malych. To chyba powinno troche skomplikowac teorie spiskowe. Na szczescie cala sytuacja trwala niedlugo i wszystko wrocilo do stanu poprzedniego.
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Goldfinger »

Rafgarcie! Dokładnie teraz zrobiłem eksperyment.

Wziąłem postać z tym samym zawodem, ale o 4 poziomy słabszą ode mnie(wiele-wielce), porównywalna broń. Poszliśmy expić, w momencie kiedy jej weszły "bardzo małe" mnie weszły "nieznaczne". Czasowo oceniam, że mnie "nieznaczne" weszły na tym samym expowisku dwa razy dłużej niż przed tygodniem (dokładnie 80 minut). Czy mógłbyś mi wyjaśnić tę sytuację, czy mam błąd zgłaszać, czy taka sytuacja jest prawidłowa (chociaż przez miesiąc nie była - bo jeśli już to silni gracze szybciej mieli postępy).

Myślałem jeszcze czy sam mogłem cokolwiek zrobić. W zeszłym tygodniu wyczytałem na wieściach o nowej medytacji, wpisałem ustaw, ale stwierdziłem, że wpierw o system rozpytam i wyszedłem z trybu przez "~~q". Do medytacji "ustaw" nie wróciłem od tego czasu. Tyle ja sam mogłem zmienić.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Rafgart »

Ta druga postac ma na tyle niski poziom, ze 'wskakiwanie' postepow jest dla niej przyspieszane. Dlatego tez nie idzie rowno, ale o tym bylo juz pisane.
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Goldfinger »

Ale czy to tak miało być od początku? Bo nie było!

Ale to w ogóle przeczy temu co było mówione o "bezwzględnym nieznaku". Do tej pory nowy system expa wyobrażałem sobie właśnie jak przykładowe "nieznak=10trolli" dla każdego. Z tym, że postacie silniejsze płacą większy podatek za bycie silniejszymi i tylko powiedzmy 5% nieznaka idzie w cechy a reszta w powietrze, a dla słabszych 70% itp. Nie rozumiem więc czemu ktoś ma nieznak po 10 trollach, a słabsi po 5 trollach, skoro poza tym i tak inna/wyższa część tego nieznaka idzie w cechy.

Czuję, że znowu nie ogarniam tej zmiany.

I ciągle podtrzymuje, że wolniej to idzie dwukrotnie, chociaż przy poprzednich 7 niebotach po "dużej" zmianie, wszystko się kręciło jak w zegarku (poza podcechami, ale to inna historia).

edit:
Dziękuje za informacje, tak czy siak.
Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Balans, exp i inne cuda

Post autor: Sirius »

Ja też dziękuje Rafgartowi i Goldfingerowi. Dalej niewiele rozumiem. Liczę na jakieś pooperowanie przykładami przez Rafgarta w celu dokładnego wyjaśnienia o co chodzi?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
ODPOWIEDZ