Zmiany mechaniki muda

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

W dniu dzisiejszym wprowadzilismy na Arkadii kilka drobnych zmian. Po kolei:

* dodana zostaje opcja autokorekta, po wlaczeniu jej wszystko co postac mowi, szepcze lub krzyczy bedzie automatycznie zaczynalo sie od wielkiej litery i konczylo kropka (o ile nie ma juz kropki, znaku zapytania, wykrzyknika itd na koncu)

* dodane zostaja opcje poczta, wiesci, tablice, relacje, wiedza, ktore decyduja o tym, czy na ekranie beda wyswietlane powiadomienia dotyczace odpowiednio otrzymania listu, nowych wiesci, nowych notek na tablicach, zmian w relacjach i zdobytej wiedzy

* przy zdobywaniu wiedzy z eksploracji pojawiac sie bedzie informacja o tym za co konkretnie ja otrzymaliscie

* komenda system nie bedzie wyswietlac informacji o kompresji mccp, bedzie to robic osobna komenda 'mccp'

* dodana zostaje komenda 'gmcp', ktora wyswietla status GMCP oraz pozwala wlaczac/wylaczac recznie moduly GMCP i specjalny tryb debugowania

* dodany zostaje nowy modul gmcp - mail; za jego pomoca bedzie mozna otrzymywac powiadomienia o otrzymaniu nowej poczty

* zmianie ulega wzor na wyliczanie doswiadczenia za zabite npce - powinien teraz lepiej odwzorowywac sile bojowa przeciwnika ze szczegolnym uwzglednieniem jego broni

* zmianie ulega wzor na czestotliwosc ciosow przy walce dwiema bronmi - wczesniej wylacznie sztylety mialy tu specjalny bonus, teraz dla kazdego typu broni bedzie to duzo bardziej zalezne od jej wywazenia

* dodane zostaja poltorareczne miecze i bronie drzewcowe; taki typ broni jest bardziej uniwersalny, trudniej go wytracic niz bron dwureczna, jednak przy trzymaniu oburacz ma minimalnie slabsza skutecznosc a jednoracz - wywazenie; dla pozostalych typow broni egzemplarze poltorareczne moga sie pojawic, ale jako cos wyjatkowego (magiki itp)

* dla postaci, ktore nie moga korzystac ze swojego speca z zawodu (na przyklad dobywaja broni zlego typu), bedzie dostepny spec gp

* zawod straznika moze korzystac ze swojego speca wylaczenie trzymajac bron oburacz
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Pomoc do zawodow wywolywana komenda 'gzpomoc' zostala troche rozszerzona. Wyswietla teraz informacje, czy jakies stowarzyszenie polecilo wasza postac do treningu oraz ile stazu brakuje do jego zakonczenia.
Komenda pozwala rowniez wyswietlic takie same dane o wszystkich zawodach, ktore mieliscie wczesniej.

Zostala rowniez dodana mozliwosc sprawdzania przez przywodcow stowarzyszen kogo polecili do treningu. Aby uzykac taka informacje musza isc do odpowiedniego trenera i uzyc komendy 'sprawdz liste poleconych'.
Wyswietlana lista to wszystkie polecone osoby, rowniez te, ktore juz nie sa w danym stowarzyszeniu.



Powiadomienia o zmianie relacji postaci beda od teraz duzo bardziej dokladne.

Komenda 'jpowiedz' od teraz nie przyjmuje przyslowkow do mowy.
Nalezy do tego uzyc osobnej komendy 'jppowiedz' (lub j"), czyli analogicznie do zwyklego 'powiedz'/'ppowiedz'.
Jest to z pewnoscia mniej wygodne, ale konieczne, by wszystko dzialalo spojnie.

Zostaly dodane nastepujace przyslowki:

Kod: Zaznacz cały

litosciwie
na odleglosc
na pokaz
nosowo
piorunujaco
plytko
polgebkiem
polglosem
polowicznie
polszeptem
przez ramie
skocznie
w zasluchaniu
wulgarnie
z konsternacja
z nudow
z ukosa
ze zdegustowaniem
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

W dniu dzisiejszym wprowadzilismy kilka zmian w silniku Arkadii, tak by niektore jego fragmenty dzialaly szybciej. Nie ma to widocznego wplywu na sama gre, wiec wszystko powinno dzialac po staremu. W szczegolnosci dotyczy to GMCP - zmienil sie parser danych w formacie JSON, powinien dzialac tak samo jak dotad, ale prosze zachowac czujnosc i zglaszac potencjalne problemy.

Przy okazji zostalo wprowadzone jedno male udogodnienie do wprowadzania komend. Od teraz zamiast pisac pelne liczbniki porzadkowe moze je zastapic liczba z kropka, czyli:

Kod: Zaznacz cały

wez drugi miecz
mozna zastapic przez:

Kod: Zaznacz cały

wez 2. miecz
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Dodana zostala nowa opcja:
znak lub prompt
Za jej pomoca mozecie wlaczyc lub wylaczyc wyswietlanie znaku zachety terminala.
Domyslnie bedzie on wylaczony dla nowych postaci.

Limit ilosci wierszy w listach/ksiazkach/podaniach zostal podniesiony z 500 do 1000, pargaminach z 30 do 200, kartkach z 30 do 50. Jednoczesnie zostal wprowadzony limit znakow wynoszacy 80 * ilosc linii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Jak zapewne wiele osob juz zauwazylo w ostatnich dniach zostalo dodane wiele nowych tytulow ustawianych komenda 'opcje wyroznienie'.
Krotkie podsumowanie za co wasza postac moze je uzyskac i w jaki sposob dzialaja:
- za zabicie npca dajacego etat; jest to tytul przechodni, moze go posiadac w danym czasie tylko jedna osoba, do tego znika on samoistnie po 30 dniach rlowych
- za obecnosc na liscie gonczym w jakiejs krainie; domyslnym tytulem jest 'Wyjety Spod Prawa', jednak jesli w jakims podobszarze zabije sie dostatecznie duzo npcow, to zamienia on sie w Rzeznika, na przyklad 'Rzeznika z Oxenfurtu'; podobszary to zazwyczaj miasta, ich liste najlatwiej sprawdzic czytajac list gonczy
- za zabicie dostatecznie duzej liczby npcy, dla ktorych nie ma listow gonczych, ale ktore kontroluja jakis obszar; na te chwile sa to Druchii, Driady z Brokilonu oraz warownia barona Poitieliers w Bretonii
- za bycie uznanym przez jakies stowarzyszenie za jego wroga
- za zdobycie w jakiejs dziedzinie maksymalnej wiedzy
- za pelna znajomosc co najmniej polowy dostepnych jezykow
- za pelne oswojenie co najmniej polowy dostepnych zwierzat pocztowych
Takie tytuly moga byc rowniez nadawane przez stowarzyszenia, na przyklad Gladiatorzy moga kogos oglosic Zwyciezca Igrzysk.
Przewidujemy tez mozliwosc nadawania tytulow indywidualnych za wyjatkowe osiagniecia, na przyklad Vyera dostala tytul 'Odkrywczyni Raon Amorgoth', bo kiedys jako pierwsza odczytala prowadzaca tam mape.
Oczywiscie powyzsza lista nie jest zamknieta, ma tylko pokazac jakie sa mozliwosci, a my jestesmy otwarci na wasze zgloszenia.

Ze spraw innych - mielismy zgloszenia, ze sprawdzanie poczty dziala coraz wolniej, wiec poprawilismy wydajnosc zapytan sql. Jesli jednak przy jakims warunku (na date, adresata itp) nadal wystepuje duze opoznienie, to prosze to zglaszac.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Dla jasnosci male uzupelnienie co do tytulow z listow gonczych.

Oto aktualna lista wszystkich krain/obszarow i podobszarow na Arkadii:

Kod: Zaznacz cały

Aedirn
	Hagge
	Dolina Kwiatow
	Guleta
	Eysenlaan
	Aldersberg
	Vengerberg
	Erbendorf
Brokilon
Brugge
Kaedwen
	Ard Carraigh
	Daevon
	Shaerraewdd
Mahakam
	twierdza Carbon
	twierdza Craag Ros
	twierdza Mons Arx
	Fandall
Nilfgaard
	Baccala
	wyspa Mekan
Redania
	Bialy Most
	Blaviken
	Gelibol
	Novigrad
	Oxenfurt
	Piana
	Tretogor
	Rinde
	Ostrorog
	Sucha Kepa
	Raon Amorgoth
Rivia
	twierdza Scala
	osada mysliwska
Gory Sine
	archipelag Skellige
	wyspa Ard Skellig
	wyspa Faroe
	wyspa Hindarsfjall
	wyspa Kaer Hemdall
Temeria
	Maribor
	Puszcza Shekhal
	Wyzima
	Grabowa Buchta
	Kociepole
	wies Nadrzecze
Verden
	twierdza Bodrog
	twierdza Rozrog
	Obawa
Zerrikania
	Pustynia Azrhat
	Val'kare
	
Averland
	Averheim
	faktoria gornicza
	Tadrig
	Blutdorf
	Heideck
	Kraina Zgromadzenia
Imperium Krasnoludzkie
	Gory Czarne
	Gory Kranca Swiata
	twierdza Karak Kadrin
	twierdza Karak Varn
	twierdza Zhufbar
Kislev
	Wysoka Przelecz
Las Loren
	Athel Loren
Ksiestwo Miragliano
	Alimento
	Campogrota
	Ebino
	Gory Appuccini
	Gory Irrana
	Gory Przeskoku
	Miragliano
	Toscania
Mroczne Krainy
	Ziemie Czaszki
Ksiestwo Parravon
	Drachenfels
	Gory Szare
	Parravon
	Jouinard
	Vingtiennes
Zle Ziemie
Reikland
	Bogenhafen
	Nuln
	Ubersreik
	Dunkelberg
	Jaskare
	Stimmigen
Republika Remas
	Remas
	Urbimo
Ksiestwo Quenelles
	Masyw Orcal
	Salignac la'Rouge
	Quenelles
	Cixous
	Marguilles
	Merceaux-Descloux
	Montlac
	Perrache
Ksiestwo Trantio
	Scorcio
	Las Tettoverde
	Varieno
	Viadaza
Wissenland
	Kreutzhoffen
	wies 'Nasza Wioska'
	Kreutzhoffen
	Weilerberg
Wyspa Milosci
Przed wprowadzeniem tytulow liczba zabitych npcow per podobszar nie byla zapisywana, wiec wczesniejsze dokonania sie nie licza. Ewentualny tytul Rzeznika trzeba robic od poczatku.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Wprowadzislimy kilka zmian zwiazanych glownie z balansem swiata Arkadii:

* Zmienilismy sposob dzialania ciosu w plecy (czyli uderzenia zadawanego postaci w momencie ucieczki). Moze byc on teraz troche mocniejszy, w
szczegolnosci w sytuacji, gdy postac uciekajaca wykonala wlasnie jakis manewr (typu zaslona lub przelamanie). Dodatkowo cios w plecy bedzie szybko zwiekszal u uciekajacego poziom paniki. Panika zmniejsza czestotliwosc zadawanych ciosow oraz moze uniemozliwic wykonywanie manewrow.

* Dodalismy komende 'manewr', za pomoca ktorej mozna sprawdzac, czy postac jest w stanie w danym momencie wykonac jakis manewr w walce.

* Dodalismy ograniczenie do znajmosci jezykow obcych. Bedzie ono zalezalo od ogolnej umiejetnosci 'znajomosc jezykow', trudnosci danego jezyka oraz ewentualnej przynaleznosci do odpowiedniego pochodzenia/stowarzyszenia. Jesli ktos chce znac naprawde dobrze egzotyczne jezyki, to powinien wybracsobie do tego odpowiedni zawod.

* Wylaczylismy mozliwosc uczenia sie jezyka Mroczna Mowa. Bieglosc w nim bedzie sie zdobywac automatycznie, wraz z rozwojem mutacji.

* Dla komend 'umiejetnosci' i 'jezyki' dodalismy opcjonalny argument 'maksymalne', na przyklad mozna uzyc:
  • umiejetnosci maksymalne
    umiejetnosci bojowe maksymalne
    jezyki maksymalne
Komendy z tym argumentem beda pokazywac maksymalny poziom umiejetnosci lub jezykow, czyli taki, do ktorego mozecie je trenowac (przy pelnym stazu w aktualnym zawodzie) lub do ktorego z czasem samoistnie spadna.

* Przy wycinaniu szczatkow ze stworow pokoniunkcyjnych oprocz odpowiedniej wiedzy bedzie rowniez przydatna ogolna umiejetnosc 'lowiectwo'. Jesli ktos chce sie utrzymywac ze sprzedazy szczatkow, to powinien wybrac sobie do tego odpowiedni zawod.

* Do komendy 'kto' dodalismy nowa flage '-l'. Uzycie jej wylaczy lamanie
linii przy wyswietlaniu tytulow postaci.

* Dodalismy mozliwosc robienia na Arkadii wlasnych notatek. Dziala to podobnie do systemu poczty, przykladowe komendy:
  • notatnik lub notatki - wyswietla wasze notatki
    napisz notatke - pisanie notatki lub dopisywanie czegos do istniejacej
    przeczytaj notatke <numer/tytul notatki> lub notatka <numer/tytul notatki> - czytanie odpowiedniej notatki
    zachowaj tresc <czego> - skopiowanie tresci notki z tablicy, ksiazki, pergaminu itd do notatki

Kazda notatka ma okreslony poziom dostepnosci, ktory decyduje, czy bedzie widoczna tylko w notatniku konkretnej postaci czy tez wszystkich postaci na koncie. Dostepnosc mozna zmieniac przy czytaniu notatek.

Dodatkowo w momencie gdy piszecie cos i utracicie polaczenie z mudem, to caly ten tekst zostanie zapisany wlasnie jako notatka.

Mistrz Rafgart
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Opis wprowadzonych ostatnio zmian:
  • wprowadzamy cos, co my okreslamy jako 'skarbce', czyli zamkniete miejsca, gdzie mozna zdobywac nagrody, w tym magiczne przedmioty
    dostep do kazdego skarbca jest ograniczony czasowo - czyli po 'zdobyciu' skarbiec przez pewien czas jest zamkniety - oraz wymaga elementu losowego (zazwyczaj zdobycia klucza na losowym npcu lub konkretnym npcu pojawiajacym sie w losowych miejscach)
  • zapisujemy jak czesto dany skarbiec jest zdobywany i od tego bedzie zalezala ilosc nagrod/magikow (czyli w rzadziej odwiedzanym skarbcu moze byc wiecej niz 1 magik)
  • magiczne przedmioty z nielicznymi wyjatkami beda odtad do zdobycia wylacznie w skarbcach, beda rozniez losowane, jednak przy pewnych ograniczeniach klimatycznych (troll nie powinien walczyc sztyletem, a licz maczuga, niektore magiki sa unikalne jak maska Drachenfelsa itd)
  • w momencie zdobycia klucza kolejny nie pojawi sie przez co najmniej nastepne 12 godzin; moze sie jednak zdarzyc, ze ktos skorzystal niedawno ze starego, trzymanego od dawna klucza i trzeba poczekac na otwarcie skarbca
  • wprowadzamy standardowe skrzynie z nagrodami. Mozna je znalezc w skarbcach, ale nie tylko, takze w bardziej dostepnych miejscach. Zawartosc skrzyn rowniez bedzie zalezala od czestotliwosci otwierania.
Zmiany nie zwiazane bezposrednio z magikami i skrzyniami:
  • ograniczamy maksymalna ilosc punktow formy do trzech, jesli ktos mial wiecej, to doswiadczenie zostaje przeniesione do cech
  • w zwiazku z powyzszym zmieniamy dzialanie komendy +staz, aby ja wykonac nie trzeba isc do trenera, mozna to zrobic w dowolnym miejscu, jednak tylko poza walka i nie bezposrednio po niej
  • usuwamy pozytywny wplyw alkoholu na sile, zrecznosc i wytrzymalosc, podnosimy wplyw alkoholu na tempo odzyskiwania kondycji
  • usuwamy w ogole utrate doswiadczenia przy smierci; w momencie smierci bedzie naliczane karne doswiadczenie, a cechy beda spadac o polowe w stosunku do tego z czym zaczyna gre nowa postac; wraz z odrabianiem karnego doswiadczenia cechy beda przywracane; o tym ile nalezy odrobic poinformuje komenda 'cechy', standardowo jest to 16 postepow, dla slabszych postaci proporcjonalnie mniej
  • usuwamy przyspieszenie do zdobywania doswiadczenia dla nizszych poziomow
  • usuwamy widoczne poziomy doswiadczenia, byc moze wroca jako specjalny tytulu, ale beda przydzielane wedlug innych zasad
  • do medytacji dodajemy komende 'rozloz doswiadczenie', ktora pozwala na rozlozenie calego doswiadczenia wedlug aktualnie wybranych preferencji; kosztem jest 1/3 przenoszonego doswiadczenia
Plany na najblizsze dwa miesiace to:
  • podpiac wszystkie czekajace skarbce
  • wypuscic nowe wersje klienta WWW
  • przygotowac reklame email Arkadii do starych uzytkownikow
Po tym okresie bedziemy oceniac efekt wprowadzonych zmian i ewentualnie wprowadzac jakies korekty.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Rozszerzylismy troche komendy do przegladania/wybierania sprzetu ze skrzyn gildowych i depozytow.
Mozna teraz wybrac zbroje chroniace dana czesc ciala:
  • wybierz/przejrzyj <jakiestam> zbroje chroniace [sama/tylko] glowe
  • wybierz/przejrzyj<jakiestam> zbroje chroniace [same/tylko] nogi
  • wybierz/przejrzyj<jakiestam> zbroje chroniace [sam/tylko] tulow/korpus
  • wybierz/przejrzyj<jakiestam> zbroje chroniace [sama/tylko] prawe/lewe ramie/reke
  • wybierz/przejrzyj<jakiestam> zbroje chroniace [same/tylko] rece/ramiona
Czyli:
  • wybierz ciezkie zbroje chroniace sama glowe - wybierze same ciezkie helmy
  • wybierz ciezkie zbroje chroniace glowe - wybierze ciezkie helmy i na przyklad zbroje plytowe z wbudowanym helmem
Poza tym, by ulatwic wybieranie, dla wszystkich zbroi nie bedacych tarczami dodalismy dodatkowa nazwe 'pancerz' a dla broni drzewcowych nazwe 'drzewiec'.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Zmiany mechaniki muda

Post autor: Rafgart »

Wprowadzamy pewne zmiany w przetrwalnosci dwoch typow przedmiotow - kluczy do skarbcow oraz przedmiotow magicznych. Od teraz nie beda one znikaly wraz z Apokalipsa lecz beda usuwane niezaleznie od niej po okreslonym czasie.

Przedmioty magiczne beda znikaly po 5-7 (dla tych silniejszych, glownie broni) lub 8-10 (dla slabszych) dniach w grze. Tuz przed usunieciem przedmiotu bedziecie ostrzegani komunikatami, ze magia w nim staje sie niestabilna. Zmiana ta ma na celu uniezaleznienie ilosci magicznych przedmiotow w swiecie od czestotliwosci Apokalips.

Klucze do skarbcow beda w ten sam sposob znikac po rowno 5 dniach od stworzenia. Jednoczesnie usuwamy calkowicie czas, gdy skarbce po zdobyciu sa niedostepne dla graczy. Jesli tylko nie ma w nich akurat innych graczy i macie odpowiedni klucz, to bedziecie mogli wejsc do srodka. Zmiana ta ma na celu ulatwic planowanie i organizowanie zdobywania skarbcow. Wyeliminuje sytuacje, gdy klucze zostana nagle zabrane przez Apokalispe lub gdy do skarbca nie da sie wejsc, bo ktos go wlasnie zdobyl.

Dla ulatwienia w ocenianiu ile jeszcze dany przedmiot przetrwa zwiekszamy dokladnosc komunikatow typu 'Wyglada na to, ze moglby ci jeszcze XXX sluzyc' przy ocenianiu:
  • 'bardzo dlugo' oznacza ponad 2 dni
  • 'dlugo' oznacza od 1 do 2 dni
  • 'troche' oznacza od 6 do 24 godzin
  • 'krotko' oznacza od godziny do 6 godzin
  • 'bardzo krotko' oznacza ponizej godziny

Poza tym:
  • w skarbcach wlaczamy dodatkowy algorytm zwiekszajacy ilosc magicznych przedmiotow do zdobycia w zaleznosci od trudnosci skarbca oszacowanej na podstawie dotychczas zebranych statystyk
  • npce pojawiajace sie losowo w swiecie maja teraz szanse, ze dostana magiczny przedmiot; szansa ta glownie zalezy od unikalnosci i sily danego npca
  • dla wszystkich 'chodzacych' patroli gwardii wlaczamy autopogon, jednak nie beda one gonic dalej niz przez 3 lokacje
Zablokowany