Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Forum wieści z Arkadii.

Czy jesteś za rozdzieleniem PvP i PvE?

Tak
38
39%
Nie
59
61%
 
Liczba głosów: 97

Tabulariks
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2009 11:35
Lokalizacja: Konstantynopol
Kontakt:

Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Tabulariks »

Natchniony merytorycznością dyskusji w temacie Zawody Elitarne [Ankieta] wpadłem na pomysł całkowitego rozdzielenia PvP (czyli PK) i PvE (czyli klepanie npcy) na Arkadii.

Proponuję uzależnić walki PvP wyłącznie od umów i sprzętu, usuwając z nich zupełnie współczynnik zależny od statów. Dzięki temu w następnym kroku można rozdzielić zgon w wyniku PvP od zgonu w wyniku PvE.

Padając w walce z npcami na expowisku (PvE), gracz traciłby jak dotychczas odsetek posiadanych punktów doświadczenia, spadałby mu też poziom. Natomiast w walkach między graczami (PvP) zgon z ręki innej postaci nie odbierałby punktów doświadczenia, w końcu nie miałyby one po zmianie wpływu na PvP. Taki zgon miałby inne konsekwencje (do rozważenia, np: spadek umów o kilka procent na tydzień). Ponadto możnaby rozważyć wprowadzenie odrębnego opisowego poziomu postaci zależnego wyłącznie od wyniku poczynań w PvP (stosunek zgonów do ilości zabitych postaci), czy też systemowego rankingu walk, widocznego w gildiach (możliwości jest wiele, to są tylko pochodne kluczowej zmiany, czyli rozdzielenia PvP i PvE).

Powyższa zmiana rozwiązuje kilka kluczowych problemów Arkadii:
- eskalacja expa i wynikające z tego problemy z balansem npcy,
- na wyższych poziomach zgon odbiera nieproporcjonalnie dużo punktów doświadczenia,
- kłopoty z balansem zawodów, w tym elitarnych,
- niejednoznaczne zdefiniowanie muda jako PvP/PvE,
- bariera wejścia dla młodych, poczatkujacych graczy,
- PvP dotykach również tych graczy, którzy wybierają wyłacznie PvE.

Celowo opisałem konkretnie podstawowe założenia. Szczegóły to kwestia wtórna, chodzi o ogólną zasadę, zmianę jakościową która da olbrzymie możliwości rozwoju postaciom, bez względu na to jaka droga chcą iść, PvP, PvE czy obie jednocześnie. Arkadia uzyska dzieki tej ewolucyjnej zmianie drugi oddech.

Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji, Tabi
Zapraszam na Dropbox, serwis umożliwiający synchronizację i archiwizację plików oraz katalogów (2GB za free) oraz dostęp do nich z PC, Mac, iPhone i Android!
Po rejestracji zarówno ja jak i Ty otrzymamy dodatkowe miejsce na dane :).
Mytias
Posty: 4
Rejestracja: 15 paź 2009 20:12

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Mytias »

Idea bardzo sensowna.
Kazdy znalazl by cos dla siebie bez koniecznosci definiowania muda.
Bylo by miejsca dla aktywnych, jak i dla weekandowych graczy.

Zdecydowanie jestem za Tak.
Grethard
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2009 11:18

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Grethard »

Dokładnie - jak najbardziej popieram ten pomysł - prosty banalny i rozwiązuje serie problemów na temat których są generowane tony spamu :)
Tremor

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Tremor »

Super pomysl.
Tylko ze PvE w arce nie bardzo wychodzi poza expienie na mobach ;)

Nawet Drachen jest juz nudne jak flaki z olejem.

EVENTY, EVENTY i jeszcze raz EVENTY! Bonusy do okreslonych miejsc i sytuacji. Np. bonus do walk na ziemiach czaszki przeciw kislevitom. Itp itd
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Paulie »

Nie podoba mi sie.
Po pierwsze tak male konsekwencje po zgonie od gracza zaowocowalyby zmieniejszeniem szacunku do zycia postaci.
Po drugie - po co expic w takim rozwiazaniu? By pacac lepsze moby? Z reszta predzej czy pozniej kazdy wyooralby maxa.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Morglum
Posty: 95
Rejestracja: 26 lut 2009 23:06

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Morglum »

Prosty to moze sam pomysl bo napewno nie reazlizacja. Jak rozdzielic np ilosc hp ktory zalezy od wytrzymalosci. Obrazenia na ktore wplywa sila, defense na ktore wyplywa sila zreka?
Jak to mialoby byc liczone jakbys sie lal np z mobem i byl w zlej a wpadlby ci jakis pk i lal cie razem z mobem?
I wcale nie rozwiazuje problemu
- eskalacja expa i wynikające z tego problemy z balansem npcy,
Bo raz ludzie by expili dalej, dwa nie traciliby juz poziommow w pvp ktory jest glownym balansatorem lvli na arce.
I wcale by nie pomoglo w balansie zawodow w tym eliatarnych skoro by wieksze znaczenia mialy umy a cechy zadnego wplywu. Teraz jakos mozna nadrobic lvlem i statami czyjas przewage umow. Reszte nie chce mi sie juz wnikac. Pozdr
Ank
Posty: 34
Rejestracja: 14 maja 2009 17:15

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Ank »

Ja chce Battlegroundy. Rozbudowane wielopoziomowe lokacje dostepne albo dla osob bezgildiowych albo zgildiowanych (Zalezy od typu walki) do ktorych moznaby dolaczyc przez portale. W takim battlegroundzie osoba ktora zginie nie traci ani expa ani ekwipunku. Ewentualnie wkraczajac na taka arene kazdy gracz moze wybrac sobie ekwipunek turniejowy ktory bedzie mial porownywalne staty dzieki czemu walka bedzie bardzej wyrownana. Osoby pragnace pk beda mogly sie wyzyc.
Stay tuned for 80 years of crap
Edric
Posty: 23
Rejestracja: 13 lut 2009 06:49

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Edric »

Pomysł ciekawy ale szczerze mówiąc cały unikalny smaczek arkadii jest zawarty w ścisłej zależności PvP i PvE. Innymi słowy arkadia wpadła na to co twórcy Aiona czy Warhammera dumnie niosą na swoich sztandarach oznajmiając wszem i wobec jacy to oni innowacyjni są. Ale...
Osobiście byłbym za bardzo drastycznym balansem większości expowisk a zwłaszcza 'bossów' posiadających wartościowe itemy. W tej chwili ogranicza się to do - znajdź dobrego prowadzącego i odpowiednio liczną drużynę. Nie ma potyczek, które wymagają aktywnego udziału od każdego członka drużyny, a jeśli się już zdarzy coś co można podciągnąć pod tą definicję to na ogół ogranicza się do skryptów prowadzącego.
Co do PvP tu sprawa ma się nieco lepiej (pomijając elitarki bo osobiście uważam to za ŻŻP) i nie wymaga tak wielkich zmian. Przede wszystkim tutaj kluczem jest balans i zawody masowe wydają się być całkiem nieźle zbalansowane. Można odczuć pewien niedosyt skilli CC, braku leczenia czy Tauntow i umiejetnosci zwiekszajacych na krotki czas defens ale to bardzo delikatne zmiany i niektóre z nich już są cześciowo wprowadzane. Na battlegroundy bym nie liczył :)
Tirith
Posty: 2
Rejestracja: 28 kwie 2010 14:42

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Tirith »

Ank zejdz na ziemie..
" Nie masz świeżej krwi, nie żyjesz. "
Tabulariks
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2009 11:35
Lokalizacja: Konstantynopol
Kontakt:

Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE

Post autor: Tabulariks »

Co do zmniejszenia szacunku do zgonu postaci, o czym pisał Paulie, to uważam, że walki PvP powinny rządzić się i nie innymi zasadami niż walka PvE. Zgon powinien mieć inne konsekwencje, skoro statystyki postaci nie miałyby na nie wpływu można pokusić się o zupełnie inne konsekwencje, czyli oprócz zmniejszenia na jakiś okres czasu umów (byłoby to dotkliwe, skoro umy wespół ze sprzętem determinowałyby moc postaci w PvP), np. miałby wpływ na poziom postaci PvP (odrebny od poziomu postaci wynikającego ze statów). Reasumując, jest to kwestia wtórna względem samej zmiany, na pewno świetnie od strony RPG i klimatu możnaby to rozwiązać, nie widzę więc problemu.

Morglumie, skoro poziom exp nie miałby przełożenia na PvP to zniknąłby jednak problem eskalacji expa, ponieważ expienie byłoby jedną z możliwych ścieżek rozwoju. Chcesz być expiarzem i expić dla samego expa (co jest obecnie praktykowane, sam tak robię z niekłamaną przyjemnością :))? Proszę bardzo. Balans nieucierpiałby, nawet jak gracze mieliby wysokie poziomy, ponieważ równowaga musiałaby istnieć wyłacznie na lini gracze-środowisko, a nie jak obecnie gracze-środowisko-pk. Wszyscy zyskują na tej zmianie. A co do nadrabiania lvlem, jest to obosieczna broń - każdy pad to neiwspółmierna strata od strony expa. Elitarki są po to elitarne, żeby były mocniejsze od masówek, bez względu na ich poziom. A dlatego, że aktualnie moc zależy od poziomu postaci, nastąpiła również eskalacja zawodów elitarnych. Muszą bowiem być dwójnasób mocne.

Edricu, co do smaczku Arkadii, straciła go dla mnie już bardzo dawno temu. Standaryzacja, uniwersalizacja zabiły w moim odczuciu czar, który kiedyś miała. Ale od razu zastrzegam, są to odczucia z natury subiektywne, a poza tym może po prostu za długo gramy. Kolejne balansowanie expowisk, bossów nie jest wyjściem. To zajmowanie się skutkami zamiast przyczyną. Piszesz, ze PvP obecnie jest dobrze rozwiązane i zbalansowane na Arkadii. Nie mogę się z tym zgodzić. Obecny system się zdewaluował, ilość graczy, szczególnie aktywnych i grających w gildiach bojowych drastycznie spadł, jest to szczególnie jaskrawo widoczne w Ishtar. W mojej ocenie postulowana zmiana odświeżyła by obraz Arki, dała jej drugi oddech. Gildie zaczęłyby prowadzić śmielsze potyczki, skupiając się zamiast na expieniu na walkach między sobą, na budowaniu sojuszów szlifowaniu taktyk walki.

Reasumując, chciałbym aby Arkadia wyszła z etapu muda dla maniaków, a przeszła do fazy, gdzie wszyscy mogą odgrywać postacie na pełnych obrotach, zarówno expiarze jak i wojownicy PvP. Wydaję mi się, że ww. zmiana dałaby szansę na naprawdę świetną zabawę dla wszystkich stron.

Pozdrawiam, Tabi.
Zapraszam na Dropbox, serwis umożliwiający synchronizację i archiwizację plików oraz katalogów (2GB za free) oraz dostęp do nich z PC, Mac, iPhone i Android!
Po rejestracji zarówno ja jak i Ty otrzymamy dodatkowe miejsce na dane :).
ODPOWIEDZ