No co? Administratorzy mogliby kopiowac dobre pomysly z innych systemow a nie tylko te zle jak np. elfyTirith pisze:Ank zejdz na ziemie..
Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Stay tuned for 80 years of crap
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Cos nie moge notki sklecic, ktorys raz juz kasuje
Moze cos w tym jest Tabulariks, ale battlegroundy ustawki taunty buffy i kto wie co jeszcze, slowem robienie z Arkadii, ktora wbrew pozorom wciaz jest o niebo wyzszych lotow gra _eRPeGie_ i ma swoj klimat, cukierkowego MMO, jest moim zdaniem _zle_. No i technicznie chyba bylby to problem
edit:
A no i wzbogacic by trzeba to PvE, o na przyklad eventy. Bo Arkadia jednak jest bardzo statyczna i jak juz raz wszystko zwiedzisz/zdobedziesz/wyjmiesz (a wcale nie jest to takie trudne, ktory z graczy bardziej zaawansowanych moze wskazac przynajmniej 3 miejsca na Arkadii, w ktorych nie byl/nie walczyl/nie wyjmowal/itd? Bodrog moze pominmy ), to potem duzo wiecej Ci nie pozostaje...
edit II:
Ank, na Arkadii brakuje mocy przerobowych wsrod Czarodziejow(-ji?).
Moze cos w tym jest Tabulariks, ale battlegroundy ustawki taunty buffy i kto wie co jeszcze, slowem robienie z Arkadii, ktora wbrew pozorom wciaz jest o niebo wyzszych lotow gra _eRPeGie_ i ma swoj klimat, cukierkowego MMO, jest moim zdaniem _zle_. No i technicznie chyba bylby to problem
edit:
A no i wzbogacic by trzeba to PvE, o na przyklad eventy. Bo Arkadia jednak jest bardzo statyczna i jak juz raz wszystko zwiedzisz/zdobedziesz/wyjmiesz (a wcale nie jest to takie trudne, ktory z graczy bardziej zaawansowanych moze wskazac przynajmniej 3 miejsca na Arkadii, w ktorych nie byl/nie walczyl/nie wyjmowal/itd? Bodrog moze pominmy ), to potem duzo wiecej Ci nie pozostaje...
edit II:
Ank, na Arkadii brakuje mocy przerobowych wsrod Czarodziejow(-ji?).
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 lut 2009 11:35
- Lokalizacja: Konstantynopol
- Kontakt:
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Haernie, trudno mi się odnieść do subiektywnych opinii, napisz merytorycznie i konkretnie o co Ci chodzi.
Nie pisałem nic o buffach, tauntach, battlegraundach czy odpuszczaniu RPG. W mojej ocenie zmiana zwiększy właśnie to RPG, odgrywanie postaci, głównie w gildiach zawodowych, które może zaczną grać i współtworzyć klimat Arkadii, są jego nieodzowną częścią (sam doskonale wiesz, jak to teraz wygląda).
To gracze tworzą klimat, kod i system (a z nim Wizowie) mogą jedynie wspomagać i zachęcać - stąd proponowana zmiana.
Jestem oczywiście za eventami, ale ich akurat nie będzie. Łatwiej przeprowadzić zmianę systemową niż dodawać wciąż nowe różnorodne eventy, no chyba, że byłby stworzony dla nich specjalny framework.
Pozdrawiam, Tabi.
Nie pisałem nic o buffach, tauntach, battlegraundach czy odpuszczaniu RPG. W mojej ocenie zmiana zwiększy właśnie to RPG, odgrywanie postaci, głównie w gildiach zawodowych, które może zaczną grać i współtworzyć klimat Arkadii, są jego nieodzowną częścią (sam doskonale wiesz, jak to teraz wygląda).
To gracze tworzą klimat, kod i system (a z nim Wizowie) mogą jedynie wspomagać i zachęcać - stąd proponowana zmiana.
Jestem oczywiście za eventami, ale ich akurat nie będzie. Łatwiej przeprowadzić zmianę systemową niż dodawać wciąż nowe różnorodne eventy, no chyba, że byłby stworzony dla nich specjalny framework.
Pozdrawiam, Tabi.
Zapraszam na Dropbox, serwis umożliwiający synchronizację i archiwizację plików oraz katalogów (2GB za free) oraz dostęp do nich z PC, Mac, iPhone i Android!
Po rejestracji zarówno ja jak i Ty otrzymamy dodatkowe miejsce na dane .
Po rejestracji zarówno ja jak i Ty otrzymamy dodatkowe miejsce na dane .
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Tablurqaix odniose sie tylko do tego
"ponieważ równowaga musiałaby istnieć wyłacznie na lini gracze-środowisko,"
"eskalacja expa i wynikające z tego problemy z balansem npcy,"
Skoro musialaby istniec rownowaga na linii gracz - moby to jednak nadal trzebaby balansowac moby w gore do rosnacego lvlu graczy, a ten by rosl bo by nic nie tracili expa podczas pvp. I nadal bledne kolo. Co z tego, ze lvl nie przydaje sie do pvp skoro przydaje sie do wyjmowania magikow i sprzetu ktory jest uzywany w pvp. No chyab, zeby wprowadzono jakis max cech dla ras jeszcze wtedy faktycznie moznaby ustalic na sztywno sile mobow i expowisk. Pomijajac to wszystko i tak mi sie pomysl nie podoba. Ale strate expa podczas zgonu bym jakos zmienil. To chyba jedna z niewielu rzeczy ktore zostaly sprzed 10+ lat nie ruszone a i szybkosc zdobywania expa i rozdrobienieni lvli i masa balansow expowisk w tym czasie juz byla. Tyle, ze max cech dla ras powinnien byc wprowadzony zeby dalo sie nad tym latwo zapanowac.
"ponieważ równowaga musiałaby istnieć wyłacznie na lini gracze-środowisko,"
"eskalacja expa i wynikające z tego problemy z balansem npcy,"
Skoro musialaby istniec rownowaga na linii gracz - moby to jednak nadal trzebaby balansowac moby w gore do rosnacego lvlu graczy, a ten by rosl bo by nic nie tracili expa podczas pvp. I nadal bledne kolo. Co z tego, ze lvl nie przydaje sie do pvp skoro przydaje sie do wyjmowania magikow i sprzetu ktory jest uzywany w pvp. No chyab, zeby wprowadzono jakis max cech dla ras jeszcze wtedy faktycznie moznaby ustalic na sztywno sile mobow i expowisk. Pomijajac to wszystko i tak mi sie pomysl nie podoba. Ale strate expa podczas zgonu bym jakos zmienil. To chyba jedna z niewielu rzeczy ktore zostaly sprzed 10+ lat nie ruszone a i szybkosc zdobywania expa i rozdrobienieni lvli i masa balansow expowisk w tym czasie juz byla. Tyle, ze max cech dla ras powinnien byc wprowadzony zeby dalo sie nad tym latwo zapanowac.
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
No jakas taka nieskladna notka mi wyszla. Zmiana, ktora proponujesz, to ogromna zmiana bardzo wielu aspektow Arkadii - jesli wprowadzona by byla czastkowo (tak jak niektore reformy mialy miejsce), tylko by namieszala. I, jakby nie patrzec, zabralaby graczom, to, co wyexpili. Bo po co komu bylby po takiej zmianie wysoki poziom? Wiekszosc PvE na Arkadii (nie mowiac o etatach) da sie realizowac w 4-5 osob na levelach srednich, srednio-wyzszych. Wiec wzbogacenie PvE musialo by sie rowniez odbyc z ta zmiana. I tak jak Morglum napisal, chwieje to balansem poziomow postaci.
A poza tym - w jaki sposob taka zmiana poprawilaby odgrywanie postaci w gildiach zawodowych i sprawila, ze zaczelyby tworzyc klimat czy cokolwiek robic innego niz robily dotychczas? (z tym klimatem to tez generalizujesz )
A poza tym - w jaki sposob taka zmiana poprawilaby odgrywanie postaci w gildiach zawodowych i sprawila, ze zaczelyby tworzyc klimat czy cokolwiek robic innego niz robily dotychczas? (z tym klimatem to tez generalizujesz )
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Raczej 3 miejsca, gdzie nie byl ciagany przez prowadzacego. Same z siebie, to wiele osob by do takiego Val'Kare nie doszlo. Z jednej strony Arkadia PvE jest teraz za prosta przez co sie nudzi, z drugiej przy tym ile sie miesiecy expienia traci przy smierci jest za trudna. Nie da sie jednak zmienic ilosci traconego expa w systemie, gdzie expiec mozna w nieskonczonosc.Haern pisze: ktory z graczy bardziej zaawansowanych moze wskazac przynajmniej 3 miejsca na Arkadii, w ktorych nie byl/nie walczyl/nie wyjmowal/itd?
Ogolnie problem jest bardzo trudny, a jego rozwiazanie lezy daleko (gdzies tak rzut beretem za prawda).
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 lut 2009 11:35
- Lokalizacja: Konstantynopol
- Kontakt:
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
Rafgarcie, dlatego proponuję śmiałe rozwiązanie, które pozwoli zrobić Arkadii krok do przodu. Pomimo, że kwestia jest trudno, jestem zdania, że trzeba coś jednak zrobić. Obecny system jest kulawy, można w nieskończoność balansować, co jest trudne i wymaga sporo pracy. Lepiej jednorazowym wysiłkiem przeprowadzić reformę i zmierzyć się z problemem. Obecna wegetacja nie służy nikomu, ani graczom ani Wizom (co widać po statystykach ilości graczy, jak i wypowiedziach na forum).Rafgart pisze:Raczej 3 miejsca, gdzie nie byl ciagany przez prowadzacego. Same z siebie, to wiele osob by do takiego Val'Kare nie doszlo. Z jednej strony Arkadia PvE jest teraz za prosta przez co sie nudzi, z drugiej przy tym ile sie miesiecy expienia traci przy smierci jest za trudna. Nie da sie jednak zmienic ilosci traconego expa w systemie, gdzie expiec mozna w nieskonczonosc.Haern pisze: ktory z graczy bardziej zaawansowanych moze wskazac przynajmniej 3 miejsca na Arkadii, w ktorych nie byl/nie walczyl/nie wyjmowal/itd?
Ogolnie problem jest bardzo trudny, a jego rozwiazanie lezy daleko (gdzies tak rzut beretem za prawda).
Pozdrawiam, Tabi.
Zapraszam na Dropbox, serwis umożliwiający synchronizację i archiwizację plików oraz katalogów (2GB za free) oraz dostęp do nich z PC, Mac, iPhone i Android!
Po rejestracji zarówno ja jak i Ty otrzymamy dodatkowe miejsce na dane .
Po rejestracji zarówno ja jak i Ty otrzymamy dodatkowe miejsce na dane .
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
"Nie da sie jednak zmienic ilosci traconego expa w systemie, gdzie expiec mozna w nieskonczonosc."
Dla tego chyba w wiekszosci gier nie mozna expic w nieskonczonosc. Gdyby sie dalo to przepasc miedzy starymi i nowymi graczami odbioerala by chec do grania tym nowym. Bo ci starzy byliby nie do dogonienia. I na arce sa takei polsrodki ktore maja blokowac powstawanie takiej przepasci. Ale to tylko pol srodki, bo gracze i tak beda expic nawet jak mob bedzie im dawal przyslowiowy 1 xp. Dlatego moze warto ustalic max cech dla wszystkich ras jaki mozna wbic. I tak tych co expia do nadzludzi uwazam za masochistow
Dla tego chyba w wiekszosci gier nie mozna expic w nieskonczonosc. Gdyby sie dalo to przepasc miedzy starymi i nowymi graczami odbioerala by chec do grania tym nowym. Bo ci starzy byliby nie do dogonienia. I na arce sa takei polsrodki ktore maja blokowac powstawanie takiej przepasci. Ale to tylko pol srodki, bo gracze i tak beda expic nawet jak mob bedzie im dawal przyslowiowy 1 xp. Dlatego moze warto ustalic max cech dla wszystkich ras jaki mozna wbic. I tak tych co expia do nadzludzi uwazam za masochistow
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
No i Rafgart ostudzil moj entuzjazm dot. calkiem rozsadnego pomyslu.
Gdyby Arkadia rzeczywiscie by poszla w kierunku podzialu PvP/PvE, mialaby bardzo malo do stracenia a przeogromny potencjal do zyskania.
Zakladajac, ze rzeczywiscie, ginac od gracza nie trace mego doswiadczenia i swiadomie wybieram, czy chce grac aktualnie PvP czy PvE.
Nawet jesli kiedys "dooram legende" nie bedzie to problemem w tym stopniu, bo to nie bedzie wazne - i tak bede mogl zginac od niefortunnej sytuacji w Wiezy Zywiolakow. Bedzie to efektem mojej inwestycji czasu, mojej frajdy z klepania "zabij gremlina" po piecset razy dziennie.
Wtedy poziom postaci bedzie naprawde indywidualnym wyborem, a nie narzuconym przez srodowisko graczy wymogiem (masz tylko doswa, nie biore cie! idz expic!). [Ktory strace i tak przy nastepnym razie jak padnie mi lacze, lub sie zagapie.]
Szkoda.
Gdyby Arkadia rzeczywiscie by poszla w kierunku podzialu PvP/PvE, mialaby bardzo malo do stracenia a przeogromny potencjal do zyskania.
Zakladajac, ze rzeczywiscie, ginac od gracza nie trace mego doswiadczenia i swiadomie wybieram, czy chce grac aktualnie PvP czy PvE.
Nawet jesli kiedys "dooram legende" nie bedzie to problemem w tym stopniu, bo to nie bedzie wazne - i tak bede mogl zginac od niefortunnej sytuacji w Wiezy Zywiolakow. Bedzie to efektem mojej inwestycji czasu, mojej frajdy z klepania "zabij gremlina" po piecset razy dziennie.
Wtedy poziom postaci bedzie naprawde indywidualnym wyborem, a nie narzuconym przez srodowisko graczy wymogiem (masz tylko doswa, nie biore cie! idz expic!). [Ktory strace i tak przy nastepnym razie jak padnie mi lacze, lub sie zagapie.]
Szkoda.
Harac o Arkadii:: i w sumie jest pewien problem z takimi grami ... ludzie wkreceni tak jak ty
Re: Propozycja rozdzielenia PvP i PvE
O czyms wszyscy powinni jedak pamietac odnosnie pomyslu - 'ginac z 'rak' gracza, nie tracac doswiadczenia' - w mojej opinii traci sie otoczke calego pk i koncepcje gry w duzym wymiarze. Odnosi sie to do tego, ze obawa utraty 'liczacej sie mocy' postaci (czemu poswieciles spory czas) weryfikuje okreslone decyzje jakie podejmiesz by nie zdechnac co jest sporym aspektem realnosci w tej grze, by nie stracic tego czegos a nie wylacznie tepo wciskac 'enter' i przezywac ciagle zmartwychwstania bez wiekszej zmiany pozycji druzyny w kolejnych starciach i sytuacji walk dla obu stron, 'bitewny balans' tak naprawde. A przeciez to weryfikuje sposob gry itd. Na temat czy nie, warto o tym pamietac.
" Nie masz świeżej krwi, nie żyjesz. "