Strona 785 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 24 mar 2014 06:01
autor: Yalom
Współzawodnictwo zaczyna się już na starcie. Po prostu dopiero po dłuższym czasie przestajesz uciekać, a możesz zaczynać nieśmiało myśleć o pogoni :D A co do eksperymentu - na ukrywanie wpływ mają cechy, zarówno fizyczne jak i mentalne, obciążenie, pora dnia i roku, szybkość podejmowania działań, właściwości terenu, ewentualne upicie postaci, kto wie jakie jeszcze czynniki i do tego oczywiście losowość. Zbadać się tego nie da łatwo, ale zapewniam, że posiadając zawód łotrzyka można się ukryć przed wieloma oczami.

Re: Porady dla graczy.

: 24 mar 2014 07:03
autor: Aslinth
Venen pisze:
Yalom pisze:Weź pod uwagę, że Arkadia jest grą długoterminową. Zapewne 99% ma już dawno wytrenowane umiejętności na maksymalny dostępny poziom i pod taki stan mechanika jest balansowana (chociaż ukrywanie ciągle budzi kontrowersje :D). Dodatkowo przykładem rzecz wyjaśniając: ukrywanie na trochę nie oznacza, że nie schowasz się przed kimś ze spostrzegawczością na dobrze. Zależy to od wielu więcej czynników niż wysokość samej umiejętności.
Bardzo maly eksperyment praktyczny wraz z kumplem wskazuje ze z aktualnie wymaksowanym ukrywaniem sie bez zadnego problemu wypatruje mnie postac z 10 treningami w spostrzegawczosci, i to na dodatek w miescie gdzie lotrzyk ma ponoc byc silny ;) (sprawdzone na kilku roznych lokacjach). Oczywscie to nie jest gwarancja, ale raczej napewno kazdy wiekszosc czasu wypatrzy.

I jak rozumiem dlugoterminosc, tak w praktyce to oznacza ze faktyczna gra i wspolzawodnictwo zacznie sie dla nowego gracza dopiero po 6mc a do tego czasu bedzie to grind i pustawe RP, przynajmniej w wypadku RP konfilkowego ktore predzej czy pozniej musi zakonczyc sie tluczeniem po lbach. Malo interesujacy prospekt mowiac szczerze, skoro gra jest balansowana pod wymaksowane postacie to dlaczego nie ulatwic procesu maksowania?
Po pierwsze o jakim rodzaju współzawodnictwa mówisz? Zważ na to że Arkadia choć jest grą w świecie fantasy, to nastawiona jest na realizm tego świata. Czyli nie ma tutaj wykokoszonych superbohaterów, a nawet jeśli by tacy się znaleźli to w pojedynkę dużo nie zdziałają. Jeśli chcesz odgrywać zadziorną osobę to odgrywaj, ale wiedz że konsekwencje takiego erpegowania często mogą okazać się bolesne :)
Przyśpieszenie maksowania cech jest obusiecznym ostrzem, z jednej strony mniej czasu spedzasz na expieniu, więcej możesz mieć interakcji z graczami, ale z drugiej strony mniej się zastanawiasz nad tym co mówisz. Teraz za nim kogoś zaatakujesz dwa razy co najmniej pomyślisz czy warto i czy na pewno to wygrasz, dzięki czemu gra nie sprowadza się do poziomu CS czy Mortal Kombat z literkami :) Smierc w ciągu 1,64 oczywiście jest możliwa, ale przytrafić Ci się może jedynie z głupoty np powiedzenie do niewysokiego typka "Te to moje miejsce, ty śmierdzący karle o pomarańczowym czubie", czy uprawianie sprintuj po ciemku w górach, bądź atakowanie grupki głodnych trolli itp.

Jeśli chodzi o skradanie się/ukrywanie to po części masz racje. Jeśli cechy mentalne osoby, która szuka są na równi z cechami odpowiedzialnymi za ukrywanie się (zakładam że w większości zależy to od zręczności ale to jedynie moje założenia) u osoby która się ukrywa, to ukryć się jest bardzo ciężko. Ale że w większości tendencja jest taka, że gracze idą w te bardziej fizyczne cechy to różnica między mentalami a fizycznymi cechami dość szybko się powiększa. Więc im zręczniejszym będziesz łotrzykiem tym łatwiej będzie Ci się ukryć przed niektórymi osobami. To tak w bardzo dużym skrócie wygląda. Arka ma naprawde złożoną mechanike i tak jak mówili poprzednicy ukrywanie sie zależy od bardzo wielu czynników. Odrazu Ci powiem, że nie ma w tej grze czegoś takiego jak idealna budowa i zestawienie umiejetności.

Re: Porady dla graczy.

: 24 mar 2014 08:45
autor: Gość
Na pewno nie będziesz brał większej przyjemności z gry, jeśli nie skupisz się bardziej na roleplayu niż na expie. Ja cieszyłbym się z erpegowej śmierci np. jako Zakonnik umrzeć w obronie miasta przed mutantami. Oczywiście śmierć jest dotkliwa dla rozwoju, dlatego warto zawierać znajomoście i expić wspólnie, czy też po prostu być ostrożnym. Do wielu bardzo ciekawych miejsc nie wejdziesz sam.

Re: Porady dla graczy.

: 24 mar 2014 09:13
autor: Nazira
Że tak wtrącę - "wykoksanie" postaci do poziomu, który pozwala już swobodnie grać (swobodnie grać w moim rozumieniu to kiedy nie padniesz od jednego ciosu i goblin ci nie straszny) zajmuje tydzień, może dwa - jeśli tylko koksasz oczywiście i koksasz efektywnie, bo to też ważne. Jest cała masa postaci które biegają na jakimś pewnie stąpa i bynajmniej nie przeszkadza im to w zawieraniu znajomości czy zabawie. Od ciebie zależy jak się będziesz rozwijał. Znam co najmniej jedną postać, która mimo dość niskiego poziomu odgrywa "czupurną" osobę i świetnie jej to wychodzi - po prostu grając w ten sposób musisz liczyć się, że trafisz na kogoś, kto zamiast wdawać się z tobą w dyskusję wciśnie "zabij". Znam też osoby które poziom orały razem z postacią, nie expiąc jakoś szczególnie - ot, tu nieznak, tam nieznak i nagle wpada b. dośw. Wszystko jest kwestią podejścia.
Nie zakładałabym się czy przypadkiem stopień ukrycia/przemykania/sposta nie zależy od mentali.

Re: Porady dla graczy.

: 25 mar 2014 21:36
autor: Vulpes
Witam,
Poszukuję trenera Dovauta w Imperium. Wiem, że temat wykidajły już się przewijał na forum. Wiem, że zaraz otrzymam pomocną odpowiedź 'poszukaj na Arce' lub 'zapytaj na Arce'. Uprzedzając zatem tego typu odpowiedzi:
Na Wiki Arkadii jest temat o tym zawodzie, który mówi, że trener znajduje się w nieistniejącej miejscowości.
Idąc za ciosem zatem na mojej drodze odwiedzone zostały podczas poszukiwania tegoż:
- Nuln,
- Uberseik,
- Averheim,
- Karak Varn (dolna część)
oraz okoliczne wsie tych miejsc (z wyjątkiem Karak Varn, bo się trochę tam niepewnie czuję): osada górnicza, dwie karczmy na północ i południe od Averheim, karczma przy Wstędze, Tadrig, wioska na północy od Nuln, dwie wioski w okolicach Uberseik.
Być może został ów trener przeze mnie przegapiony - nie wiem.
Żeby nie było - w Arkadii to samo pytanie również zostało przeze mnie zadane 3 graczom, których udało mi się spotkać. Nikt niestety nie umiał mi odpowiedzieć.
Do graczy uporczywie odsyłających do MUDa: informacje o zawodach AJ są ogólnodostępne na oficjalnych stronach Arkadii, zatem nie widzę powodu, dla którego wykidajło miałby być wyjątkiem.
Będę niezwykle wdzięczna za pomoc w sprawie.
Pozdrawiam,
V.

Re: Porady dla graczy.

: 25 mar 2014 23:51
autor: Merkava
Nie odpowiem, gdyż nie udzielam informacji członkom Legionu Cezara. ;)

(tak naprawdę też nie wiem, ale imię postaci mi się miło skojarzyło i musiałem skomentować, też mogę raz na rok offtop strzelić, a co)

Re: Porady dla graczy.

: 26 mar 2014 21:50
autor: Gość
Czy zadanie na zostanie przepatrywaczem jest obecnie zbugowane? Znalazłam las, znalazłam mobka. Niestety mobek nie reaguje na zadawane pytania (o mapy, oko, rane, napad, zasadzke, rygarda, zadanie, pomoc itp itd). Przez chwile myślałam nawet, że trzeba go przeszukać (nic nie dało), albo zabić (też nic nie dało!). Więc jak to jest z tym zadaniem? Może coś źle kombinuje?

Re: Porady dla graczy.

: 26 mar 2014 22:15
autor: Barag
Nie dam glowy ale tak mobek reaguje na nieludzi.
Twoja postac to czlowiek?
Pozdro

Re: Porady dla graczy.

: 26 mar 2014 22:18
autor: Gość
Tak, gram ludzką samicą.

Re: Porady dla graczy.

: 27 mar 2014 00:13
autor: Gość
Ayarna: Zatem wejdź na ArkadiaWiki i sprawdź gdzie jest trener ludzi - przepatrywacz.

Vulpes: Przypadkiem spotkałem gracza wykidajłe i mówił o trenerze na południe od Mons Arx, przy małym obozie.