Strona 767 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 20 sty 2014 09:48
autor: Miuosh
Kelebros pisze:Kolejne podstawowe pytania :) Na co wpływają:
- stopień najedzenia i ugaszenia pragnienia?
- stopień upojenia alkoholowego (z tego co pamiętam to odwaga rosła, ale chciałbym to potwierdzić :)
- mana ?
- mądrość i inteligencja

Oraz jak działają "punkty życia"? Jeżeli jestem w świetnej kondycji to znaczy, że mam 100% czy np. 90-100% zdrowia postaci ? :)
Joł,
1) Wpływają na zmęczenie i to jak szybko się je regeneruje.
2) Zmienia cechy. Potestuj. Generalnie alko podnosi cechy fizyczne, obniża mentale. Pozytywnie wpływa na odwagę. Jak w życiu ;)
3) Mana mana. Potrzebna np. do tropienia, zbierania ziół i machania magicznym orężem. Są tez przeciwnicy, którzy ją z Ciebie wysysają. Zazwyczaj jak spadnie do zera, to po prostu nie możesz tropić albo magik się nie 'rozpali'. Przy walce z przeciwnikiem można zaliczyć placek.
4) Mentale wpływają m.in. na ilość many. Pomagają liczyć, uzyskiwać lepsze ceny w sklepach itd.
5) Tak, wartości opisowe, które widzisz to zakresy. Więc będąc w świetnej możesz mieć właśnie te 90% życia.

Re: Porady dla graczy.

: 20 sty 2014 14:19
autor: Werbat
Kelebros pisze:Kolejne podstawowe pytania :) Na co wpływają:
- stopień najedzenia i ugaszenia pragnienia?
Na szybkość męczenia się, picie podobno też na manę.
Kelebros pisze:- stopień upojenia alkoholowego (z tego co pamiętam to odwaga rosła, ale chciałbym to potwierdzić :)
Do pewnego poziomu upicia boostuje cechy bojowe, potem psuje skille i osłabia cechy.
Kelebros pisze:- mana ?
Na przykład do używania niektórych przedmiotów, do wydawania rozkazów, do uczenia się języków.
Kelebros pisze:- mądrość i inteligencja
Ilość zapamiętanych osób, szybkość liczenia, targowanie się, szybkość uczenia się języków.
Kelebros pisze:Oraz jak działają "punkty życia"? Jeżeli jestem w świetnej kondycji to znaczy, że mam 100% czy np. 90-100% zdrowia postaci ? :)
90-100. W sensie, jakiś zakres. To po prostu progi opisujące ilość punkcików.

Re: Porady dla graczy.

: 20 sty 2014 14:26
autor: Herenvarno
Miuosh pisze: 3) Mana mana. Potrzebna np. do tropienia, zbierania ziół i machania magicznym orężem. Są tez przeciwnicy, którzy ją z Ciebie wysysają. Zazwyczaj jak spadnie do zera, to po prostu nie możesz tropić albo magik się nie 'rozpali'. Przy walce z przeciwnikiem można zaliczyć placek.
Znaczy w rozumieniu blisko zera.
Zazwyczaj jesli spadnie do zera, to efektem jest zejscie smiertelne (majac na uwadze tylko przeciwnikow "wysysajacych mane", cecha bliska zera przy np. probie zbierania ziol, nie spowoduje zgonu, tylko najwyzej "odmowe BG" do wykonania czynnosci, ktora by grozila mu smiercia)

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 08:56
autor: Mikkel
A ja znowu mam pytania. :)

1. Czy rzeczy takie jak plecaki, woreczki na zioła i ubrania zużywają się od samego ich posiadania, czy tylko wtedy, gdy się je nosi lub ich używa? Znaczy - jak sobie kupię płaszcz na zapas i włożę go do plecaka i ani razu nie założę, to czy on się zniszczy? Albo jak kupię woreczek, przytroczę do pasa i nie będę go używał, jak minie te parę dni to on się zużyje?

2. Jak już nabiłem ostatni zwyczajny poziom cechy (czyli mocarny, akrobatyczny itp.), to czy ta cecha jeszcze bardziej wzrośnie (do nadludzko silny, nadludzko zręczny itp.) sama z siebie podczas zdobywania doświadczenia? Bo już jest "bardzo niewiele brakuje", a trwa to i trwaaaa... W związku z tym - może lepiej przerzucić się na rozwijanie innych cech?

3. Z jednego zioła mi się zrobiła jego ususzona wersja, a ja nie mam pojęcia, jak do tego doszło... Tylko tyle, że jak postać się obudziła, zioła z jakichś powodów były poza woreczkiem. Czy jak się zielsko ususzyło to jest zepsute? Czy może po prosto zioła można ususzyć i w ten sposób się nie rozpadną poza woreczkiem? Jeżeli to drugie, jak się za suszenie zabrać?

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 12:11
autor: Ethel
Ad 1. Zuzywaja sie, jesli sie ich uzywa - te nie zakladane, chowane w plecaku ubrania i pojemniki nie niszcza sie. Co do przytraczania i nie korzystania, nie mam tutaj pewnosci, ale wydawalo mi sie zawsze, ze samo przytraczanie, bez napelniania i oprozniania, nie powoduje niszczenia sie woreczkow.
Ad 2. Nie wzrosnie w tym sensie, ze nie bedzie widac tego po wpisaniu "cechy". Epiki i nadludzie widac dopiero w medytacji, ale nadal gromadzone sa w tych cechach punkciki doswiadczenia.

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 15:13
autor: Werbat
3. Niektóre zioła działają dopiero po ususzeniu - i one sobie po prostu usychają. Ale znów inne nie zamieniają się w formę 'ususzoną', tylko po prostu się niszczą (chociaż w komunikacie też jest coś o byciu suchym). Które konkretnie są jakie, to już sorry - to Ty tu jesteś zielarzem ;-)

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 18:12
autor: Khazog
aleeeee... wchodze na arke, patrze, cos nowego!

-------------------------------------------------------------
W ostatnim czasie zmienily sie twoje relacje w swiecie.
-------------------------------------------------------------


no to wpisuje "relacje"
i w glowe zachodze, co to za dluga nazwa (pozdrowienia dla tych, ktorzy maja nazwiska tileanskie!)
i tu mam pytanie... niby tylko czlonkowie stowarzyszen moga sobie dopisywac "wrogow" w relacjach?
nie widze takiej opcji, a jak nie widze, to wnioskuje, ze nie moge sobie dodac ich...
ja tez chce! :)

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 18:57
autor: Haern
Kodowe istnienie "wrogów" i "przyjaciół" jest dostępne tylko dla Stowarzyszeń.

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 18:58
autor: Adelmar
wiesci 84

Dodam, że do listy wrogów mogą być dopisywane zarówno stowarzyszenia jak i poszczególne osoby.

Re: Porady dla graczy.

: 21 sty 2014 19:37
autor: Werbat
No tak. Mogą być dopisywane stowarzyszenia i osoby, ale dopisywać mogą tylko stowarzyszenia. Gracz nie może sobie 'dodać wroga', gildia tak.