Strona 592 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 18 lip 2012 21:10
autor: Virdill
Witam,
na arkawiki znalazłem podpowiedź odnośnie zadanka:
- W Krainie Zgromadzenia często biesiaduje osoba zgoła odmiennej rasy od tamtejszych mieszkańców. Warto wysłuchać jej opowieści.

Od dłuższego czasu przebywam w tej okolicy i nie mogę znaleźć, stąd moje pytanie czy te zadanko jest nadal aktualne ?

Re: Porady dla graczy.

: 18 lip 2012 21:13
autor: Zog
Wygląda że nie, tak jak i kilka innych z tej listy.
Więc przydałoby się listę na stronie uaktualnić.

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 08:31
autor: Cassius
Witajcie,
Jestem nowym graczem, stawiam tu pierwsze kroki. Zgodnie z arkawiki zaplanowałem już rozwoj mojej postaci. Chciałem sie jednak zapytac co zrobić z pierwszymi, ciezko zarobionymi pieniędzmi, w co inwestować? Umy zapewne. Ale czy w bojowe typu sztylety i uniki, czy też inne (np zielarstwo)? W przyszłości chciałbym obrać drogę rpgowego "łotra/złodzieja".

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 09:40
autor: Terenes
Generalnie wg mnie nie ma jedynej slusznej drogi. Jesli dalsze pieniadze chcesz zarabiac zbierajac ziola (uznales to za latwe) to trenuj zielarstwo. Jesli bijesz szczury, to trenuj sztylety, uniki itp. Jesli nosisz paczki to rozwijaj sie w miare rownomiernie, i tak zaden um ci w tym nie pomoze.

Wszystko zalezy od stylu gry - a ostatecznie i tak wytrenujesz wszystko.
Wiekszosc graczy preferuje zdecydowanie bojowy styl gry stad najpierw szkoli sie w umiejetnosciach bojowych. Oplaca sie jednak wybrac najlepiej jeden rodzaj broni (w twoim wypadku sztylety) i nie marnowac zlota na pozostale.

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 10:09
autor: Gruer
Cassius jesli jestes nowy to proponuje ci zaczac od zawodu obiezyswiata i zaczac od umow ulatwiajacych poruszanie sie po swiecie. Dotrenuj sobie zielarstwo bo jest to calkiem niezly sposob zarabiania dla poczatkujacych postaci, zwlaszcza jesli polaczysz to z noszeniem paczek.

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 11:07
autor: Eve
Faktycznie zioła dają dobrą kasę (ale musisz wytrenować najpierw uma zielarstwa), ale ja bym proponowała Ci zaczęcie od noszenia paczek (nie potrzebujesz nic trenować, na początku kasa srednia ale po wyrobieniu reputacji bardzo dobry zarobek) - dają Ci przede wszystkim mozliwośc poznania traktów, miast i npcy co później się przydaje. Dopiero po czasie zabrałabym się za zielarstwo o ile Cię to będzie ciekawić.

Faktycznie każdy ma róźne podejścia do rozwoju postaci, ale na poczatku Twoje umiejętności bojowe są marne w porównaniu z AJ czy Etatem. Wg mnie lepiej zacząć od treningów niebojowych - wspinaczka, pływanie, wyczucie kierunku + jedna broń uniki lub tarczownictwo. Umy niebojowe pomogą Ci w poznawaniu i poruszaniu się po świecie. Ewentualnie i tak warto wytrenować wszystkie dostępne umy - chyba, że postać masz już bardzo skonkretyzowaną.

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 11:18
autor: Cochis
To i ja dołożę swoje dobre rady:
1. Zajmij się paczkami z powodów przedstawionych powyżej.
2. Inwestuj kasę w niebojowe umy ułatwiające poruszanie się po świecie.
3. Jeśli zdecydujesz się na trenowanie umów bojowych to skup się na jednym typie broni na początku.
i na koniec coś bardziej osobistego:
4. Na Arkadii jest teraz całkiem dużo starych graczy, którzy nie wiedzą co robić z kasą. Jak spotkasz to masz spora szanse na uzyskanie takowej. Tylko musisz się do tego przyłożyć ;).
5. RPGowo lotr/zlodziej
Złodziejstwa na arce nie ma i raczej nie będzie, pamiętaj ze twój wybór nie musi oznaczać kształcenia w kierunku nożownika. Chyba najlepszym na Arce złodziejem w historii był Ader, ktory łupił każdego bez wyjątku i to "w majestacie prawa"
Pozdrawiam
edit: literowka

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 11:21
autor: Augustin
Ta...

1/ Bierzesz AJ - leca ci treningi
2/ Robisz marna kasę na szczurach/paczkach/rybach/questach
3/ trenujesz: Zielarstwo(chatka gnoma), targowanie się(quen), szacowanie(quen),
4/ Robisz lepsza kasę na ziołach/paczkach/rybach/questach
5/ trenujesz całość: Bron(AJ), uniki(AJ), parowanie(wyzima), walke dwiema bronmi (wyzima), spostrzegawczość (mahak), wspinaczkę(mahak), wyczucie kierunku(varn)
6/ masz gotowa postać do biegania po expie i zarabiania normalniejszej kasy.

W miedzy czasie poznajesz ziomkow którzy zabiorą cie na expa.

Odkrywcy nie polecam, bo nie ma ŻADNYCH umów które mogą ci się przydać (chyba, że coś się zmieniło) biegać i skakać można tak samo na tych z gildii podróżniczej.

Nad kupcem możesz się zastanowić, ale tam trzeba mieć trochę (naprawdę trochę) monet i dosyć wysoki intelekt jak na młodą postać(Trzeba się wczesniej wyexpic). Wtedy będziesz ogólnie będziesz bogatszy, ale o expie bez ziomków nie nawet nie marz.

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 11:41
autor: Gerdia
Gruer pisze:Cassius jesli jestes nowy to proponuje ci zaczac od zawodu obiezyswiata i zaczac od umow ulatwiajacych poruszanie sie po swiecie. Dotrenuj sobie zielarstwo bo jest to calkiem niezly sposob zarabiania dla poczatkujacych postaci, zwlaszcza jesli polaczysz to z noszeniem paczek.
Do zbierania ziół i noszenia paczek umy z AJ obieżyswiata nie są potrzebne.
A skoro to jest młody gracz to kasy nie ma na byle bułke lub podstawowe treningi a Ty mu proponujesz inwestowanie w umiejętności zawodowe ^^

Imo
Zaczęła od umiejętności typu targowanie się, spostrzegawczość, zielarstwo, a dopiero potem umy bojowe, bo grozić sztyletem w sklepie niestety nie można, żeby Ci dali więcej $$ ;)
Ale każdy gra jak lubi.

W skrócie: wspieram dwójke poprzedników.

Pozdawiam,
A. :twisted:

Re: Porady dla graczy.

: 24 lip 2012 11:57
autor: Gruer
Przeciez to tylko skumulowanie umow w 1 miejscu zamiast biegac osobno za wspinaczka, wyczuciem kierunku, spostem czy plywaniem :) Robi sie to w dzien i zmienia na ajta normalnego niech sobie staz leci. A paczki z zielarstwem fajnie sie laczy : 2 w jednym bo i tak musi pobiegac troche a jak sie zmeczy to zawsze kilka ziolek do przodu.

Tak w ogole najlepszy AJ do zrobienia kilkudziesieciu mithryli na przyszlosc to zielarz, wiec jesli sie koledze nie spieszy moze w ta strone isc zeby pozniej miec kase na cokolwiek.