Strona 3 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 26 lut 2009 16:37
autor: Werbat
"odwaga, mądrość, inteligencja", o których piszesz, to nie "umiejętności" ;-)

Co do samego treningu - chyba najlepiej byłoby zacząć trenować te umiejętności, o których już wiesz/będziesz się z dnia na dzień dowiadywał, że są potrzebne do wykonania danego questa, a to na questach raczej się powinieneś skupić. Przykładem tego typu umiejętności niech będzie wspinaczka czy spostrzegawczość. Pamiętaj, że dużo questów oprócz doświadczenia daje graczowi też kasę, czyli robi się prosta pętelka: więcej umów -> więcej questów -> więcej kasy -> więcej umów ;-)

Jeśli chodzi o trenowanie umiejętności bojowych, to faktycznie, możesz sobie póki co większość odpuścić, bo umiejętności 'blokowanie' albo 'rozkazy' są Ci w obecnej chwili bardzo niepotrzebne. Myślę jednak, że możesz wybrać sobie jakąśtam broń, którą chcesz walczyć i jednak trochę potrenować umiejętność walki nią, podobnie jak umiejętności defensywne, takie jak parowanie, uniki i tarczownictwo - jednym ze sposobów na zdobywanie pieniędzy jest jednak walka, a jeśli masz się męczyć z zabiciem jednego szczura, bo nie masz ani trochę umiejętności bojowych, to też nie będzie wtedy najlepiej.

Re: Porady dla graczy.

: 26 lut 2009 16:41
autor: Werbat
Gragor pisze:Jest jeszcze arkdisk
Arkdisk nie jest klientem samym w sobie, tylko script-packiem dla innego klienta, afair MudMastera.

Re: Porady dla graczy.

: 26 lut 2009 23:30
autor: Gragor
Werbat pisze:
Gragor pisze:Jest jeszcze arkdisk
Arkdisk nie jest klientem samym w sobie, tylko script-packiem dla innego klienta, afair MudMastera.
Zgadza się, ale liczyłem że każdy wie co to jest, a ten co nie wie po wejściu na stronkę arkdisku od razu zobaczy mudmastera :)

Re: Porady dla graczy.

: 27 lut 2009 00:46
autor: Aran
Muszę się zgodzić.

ArkDisk był naprawdę bardzo dobrym narzędziem.
Powiem więcej - jest.

Po wyrzuceniu z niego sporej części skryptów (bindy, triggi, ...), które w większości i tak już nie działają i zostawieniu tylko tego, co sprawia, że MUD w pierwszym kontakcie jest mniej mroczny (kolorowanie, okienko z kierunkami w typowych miejscach, pasek progresu HP), i dopisaniu kilkunastu linijek kodu jest to naprawdę fajne narzędzie, dzięki któremu udało mi się wciągnąć kilka osób do gry i to stosunkowo niedawno.

Przecież i tak nikt, kto włącza MUDa po raz pierwszy, nie zapamięta 70 kombinacji bindów, ani nie ogarnie najbardziej wypasionego mappera (-;

(Wiem, że trochę off-top, ale staram się delikatnie zasugerować możliwość stworzenia paczki dla naprawdę młodych, zupełnie świeżych w temacie graczy. Czegoś, co zmusiło by do wpisywania po 100 razy tych samych komend, by zrozumieć po co się binduje, ale na tyle przejrzystego, by nie odstraszać białymi literkami na czarnym tle i zgubieniem wątku po 3 linijce opisu.)

Re: Porady dla graczy.

: 27 lut 2009 01:10
autor: Werbat
Re: up.
Jestem bardzo za udostępnieniem czegoś dla graczy, ale bardzo przeciw robienia tego w sposób, który opisujesz.

Niezliczoną ilość razy przejechałem się na tym, że coś, co mogło mi ułatwić życie było przygotowane pod jedną platformę i wiem, że to gnój. Jestem za przygotowaniem script-packów pod wszystkie mainstreamowe klienty.

Re: Porady dla graczy.

: 27 lut 2009 21:27
autor: Ronnie
Mam dwa pytania dotyczace uczenia sie jezykow od innych graczy.
1- czy od jednego gracza mozna sie kilka razy uczyc konkretnego jezyka ?
2- czemu, mimo ze ktos nauczyl mnie pewnego jezyka, gdy wpisze komende "umiejetnosci" to nie ma go tam wypisanego. Mimo, ze osiagnalem tylko minimalne postepy wydaje mi sie, ze powinienem umiec ten jezyk przynajmniej ledwo.

pozdrawiam!

Re: Porady dla graczy.

: 27 lut 2009 22:02
autor: Marcinson
Ronnie
Jeżeli dobrze pamiętam, to:
1. ilość treningów zależy od ilości sił mentalnych uczonego i uczącego
2. ledwo oznacza, że masz 1-10% danej umiejętności. Być może nauczenie kogoś języka w stopniu minimalnym powoduje wzrost uma o mniej niz 1%. Stąd jego brak na liście. Potrenuj jeszcze parę razy i na pewno się pojawi.

Re: Porady dla graczy.

: 28 lut 2009 10:39
autor: Krot
Ronnie pisze:Mam dwa pytania dotyczace uczenia sie jezykow od innych graczy.
1- czy od jednego gracza mozna sie kilka razy uczyc konkretnego jezyka ?
2- czemu, mimo ze ktos nauczyl mnie pewnego jezyka, gdy wpisze komende "umiejetnosci" to nie ma go tam wypisanego. Mimo, ze osiagnalem tylko minimalne postepy wydaje mi sie, ze powinienem umiec ten jezyk przynajmniej ledwo.

pozdrawiam!
1. tak
2. to zalezy od jezyka... sa jezyki trudne przy ktorych musisz nawet 2xnieznaczne postepy w nauce poczynic by miec umiejetnosc na "ledwo". Ale ogolnie to raczej minimalne prawie zawsze daja mniej niz 1% umiejetnosci

Re: Porady dla graczy.

: 28 lut 2009 11:57
autor: Lintan
Przydałoby się rozbudować pomoc. Dlaczego w ?komendy (Czy jakoś tak) nie ma opisu poruszania się? Zajęło mi bardzo duzo czasu i klika kółek promem w tą i z powrotem:) zanim udało mi się z niego wysiąść (wejdź na brzeg). Dlaczego samo "wysiadz" nie mogło wystarczyć?
Taki sytuacje bardzo zniechęcają zwłaszcza na początku.
Co do oprogramowania dla początkujących najlepiej przygotować jeden, albo kilka programików do pobrania(linki) z gotowymi dodatkami tak żeby _od_razu_, ktoś kto może muda nigdy na oczy nie widział miał gotowe dobre środowisko do gry, opis komend, skrótów itp.
Alternatywnie rozbudowywać tego klienta wbudowanego w stronkę.
Nie oczekujmy, że ktoś najpierw zainteresuje się grą i dopiero potem będzie szukał dobrego programu do grania, konfigurował go itd. Już prędzej ściągnie nowego klienta -innej gry z grafiką. (Które za pewne będą coraz lepiej rozbudowane a nie tylko kliknij+zabij).

Re: Porady dla graczy.

: 28 lut 2009 12:46
autor: Nathaniel
Wszystkie pomysly, ktore podajesz byly/sa/beda realizowane. Co do komend, to nie ma opcji, zeby w pomocy zrobic spis wszystkich dostepnych komend. Sa komendy zupelnie absurdalne, na ktore praktycznie nie mozna wpasc, ale sa tez takie, do ktorych mozna bez wiekszych problemow dojsc samemu. I o to chodzi, zeby sie troche napracowac, no i nalezy miec nadzieje, ze wizowie beda mieli na tyle zdrowego rozsadku, zeby to wszystko mialo rece i nogi.